Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 27 september 2006, 17:43   #61
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

In tegenstelling tot jou gedachtegang gaan de mensen in de kleine buurt gemeentes van Antwerpen niet op het VB stemmen. Er zijn daar zelfs gemeentes waar het VB zelfs de 5% niet haald en dus zelfs geen zetel haald.
Dat is het grote probleem van het VB, zij kijken enkel naar de steden en weten zelfs niet wat er in de kleinere gemeents gebeurt.
En als zij nu in Antwerpen een meerderheid zouden halen en hun partijprogramma er uitvoeren dat halen ze bij de volgende verkiezingen in de provicie Antwerpen ook de kiesdrempel niet meer. Want de hele provincie zal er op alle vlakken op achteruit zijn gegaan.

Neen, toch niet, ik woon in een gemeente die naast Antwerpen stad ligt, Vlaams belang scoort, of men het nu goed vindt of niet het scoort.

Laatst gewijzigd door alberto : 27 september 2006 om 17:44.
alberto is offline  
Oud 27 september 2006, 17:47   #62
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Neen, toch niet, ik woon in een gemeent die naast Antwerpen stad ligt, Vlaams belang scoort, of men het nu goed vindt of niet het scoort.
[/indent]
en uw gemeente staat model voor alle gemeentes rond antwerpen? Da's weer den typische blokgeest. Ik denk zo dus denkt iedereen zo en wie niet zo denkt is links
Bazilfunk is offline  
Oud 27 september 2006, 18:01   #63
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
en uw gemeente staat model voor alle gemeentes rond antwerpen? Da's weer den typische blokgeest. Ik denk zo dus denkt iedereen zo en wie niet zo denkt is links
Het is maar een vaststelling in mijn gemeente, meer niet.
alberto is offline  
Oud 27 september 2006, 18:12   #64
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hieronder een lijst van enkele gemeenten rond Antwerpen en het percentage stemmen dat Vlaams Blok haalde bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen:

Schoten: 24,5%
Borsbeek: 23,8%
Wommelgem: 20,3%
Brasschaat: 20,1%
Wijnegem: 19,3%
Kapellen: 17,2%
Kontich: 16,5%
Boechout: 14,1%

bron: http://www.vub.ac.be/belgianelections/Gemeenten.html

Het lijkt er toch op dat Vlaams Belang, of je het leuk vindt of niet, vrij goed scoort.
Oud 27 september 2006, 18:27   #65
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
Het komt erop neer dat dat Antwerpen (en andere Vlaamse grootsteden) de weg van Amsterdam, Rotterdam, Utrecht enz. opgaat,.......namelijk een 50 plus allochtone (lees islamitische) bezettingsgraad.
Ten eerste is nog steeds de meerderheid van de bevolking in Amsterdam en Rotterdam autochtoon, hoewel het percentage allochtonen inderdaad de 50% nadert. Een deel daarvan zijn echter westerse allochtonen, mensen met familie uit een ander Europees land. Mijn familie in Rotterdam valt deels onder die categorie, omdat een van mijn grootouders Duits was. Niet-westerse allochtonen vormen momenteel zo'n 35% van de bevolking, dat is de groep die doorgaans als allochtoon omschreven wordt. Daarvan is echter hooguit de helft islamitisch. De meeste Surinamers, Antillianen, Kaapverdianen (in R'dam), Afrikanen (in A'dam) zijn christelijk of hindoe.

De percentages gelden overigens alleen voor A'dam en R'dam. In Den Haag en Utrecht zijn de percentages allochtonen alweer iets lager.
Dimitri is offline  
Oud 27 september 2006, 18:53   #66
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Hieronder een lijst van enkele gemeenten rond Antwerpen en het percentage stemmen dat Vlaams Blok haalde bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen:

Het lijkt er toch op dat Vlaams Belang, of je het leuk vindt of niet, vrij goed scoort.
Allé, Boechout ziet er de intelligentste gemeente van die lijst uit.

Laatst gewijzigd door luvali : 27 september 2006 om 18:55.
luvali is offline  
Oud 27 september 2006, 19:10   #67
Brecht Laitem
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
Allé, Boechout ziet er de intelligentste gemeente van die lijst uit.
Wat off-topic, maar hoe komt het dat de CVP van 2000 geen lijst had in boechout? Ik dacht dat zij overal opkwamen. Zelf geen een of andere kartellijst. Of is VU-ID de kartellijst?

partij / parti stemmen / votes % zetels / sièges
VU-ID 2126 26,4% 6
SP 1621 20,1% 4
VLD 1613 20,0% 4
AGALEV 1569 19,5% 4
VL.BLOK 1137 14,1% 3

Laatst gewijzigd door Brecht Laitem : 27 september 2006 om 19:15.
Brecht Laitem is offline  
Oud 27 september 2006, 19:20   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar heb je gelijk in, hij heeft het imago van antwerpen ook al vanuit de oppositie naar de vaantjes kunnen helpen, dat zegt al genoeg over apocalyps die hij achter zou laten na 2 jaar burgemeester te zijn geweest.
Straffen tobback.

Zoveel macht had zelf ik FDW nooit durven toedichten.
Tijd dus dat die kerel eens m�*g laten zien waar hij in werkelijkheid toe in staat is. Niks zo gemakkelijk dan om iemand van wie de verwachtingen zo hoog gespannen staan zo diep te doen vallen.
Oud 27 september 2006, 19:21   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

By the way....

Er betaat ook nog een spreekwoord dat zegt: 'macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert absoluut'.

Hoelang zijn de rooien eigenlijk al aan de macht op het schoon verdiep?
Knuppel is offline  
Oud 27 september 2006, 19:35   #70
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Straffen tobback.

Zoveel macht had zelf ik FDW nooit durven toedichten.
Tijd dus dat die kerel eens m�*g laten zien waar hij in werkelijkheid toe in staat is. Niks zo gemakkelijk dan om iemand van wie de verwachtingen zo hoog gespannen staan zo diep te doen vallen.
Zijde gij blind ofzo? Zijn oeverloos gekanker van "pfff tis hier slecht" werkt blijkbaar zeer aanstekelijk. Antwerpen staat nu bekend in het buitenland als een racistisch hol. Mensen als HVT worden gebrainwasht door de rfetoriek voor FDW en gij hebt nog niet genoeg gezien van wat die man kan?

Spijtig dat die rechtsen zo conservatief zijn want SM zou jullie blijkbaar liggen.
Bazilfunk is offline  
Oud 27 september 2006, 19:57   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht

Ik denk dat jij enkel kijkt naar die gemeentes omdat het VB er een groot % haald, maar ze zitten er niet in de gemeenteraden en zullen dus toch de klappen moeten opvangen. Samen met de gemeentes die wat verder van Antwerpen liggen en waar nu nog bijna geen allochtonen wonen.
Verder heeft het VB zijn groot aantal stemmers daar te danken en de kapitaalkrachtigen die daar wonen. Het VB is immers nog liberaler dan het liberale VLD. Wie het VB programma deftig lees en tussen de lijnen kijkt, ziet dat het VB eerst de vreemdelingen weg wil en daarna de minderbegoede achter hen aan zal sturen.
En dan blijft er natuurlijk de vraag of het VB wel bekwaam is om een stad te besturen. Want één persoon die alles zegt en de andere die alles wat deze persoon zegt goedkeuren is niet besturen. En ik heb in het VB nog niet veel mensen tegen FDW horen in gaan of zijn uitspraken in twijfel horen trekken.
Jantje is offline  
Oud 27 september 2006, 20:23   #72
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb je gelijk in, hij heeft het imago van antwerpen ook al vanuit de oppositie naar de vaantjes kunnen helpen, dat zegt al genoeg over apocalyps die hij achter zou laten na 2 jaar burgemeester te zijn geweest.
--------

moet jij mij toch even uitleggen hoe je vanuit de oppositie het imago van een stad naar de vaantjes kan helpen , wanneer je weet dat enkel en slecht beleid dat kan doen ?

Oh ja natuurlijk :
het regent....schuld van VB
het vriest...schuld van VB
car- home- en andere jackings....schuld van VB
enz.

Eigenlijk was jouw opmerking te onzinnig om er op te reageren, maar soms gaan die linkse stuiptrekkingen toch wel zo ver over de grens van de intelectuele eerlijkheid dat een correctie zich opdringt.

At your service

Laatst gewijzigd door bob. : 27 september 2006 om 20:27.
bob. is offline  
Oud 27 september 2006, 20:26   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik heb in het VB nog niet veel mensen tegen FDW horen in gaan of zijn uitspraken in twijfel horen trekken.
Ik ook nog niemand die dat met de uitspraken van Di Rupo probeerde, en hij is minister-president van Wallonië.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 september 2006 om 20:28.
Knuppel is offline  
Oud 27 september 2006, 20:33   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ook nog niemand die dat met de uitspraken van Di Rupo probeerde, en hij is minister-president van Wallonië.
Kan je nagaan als FDW en DR elke de twee grootste regeringspartijen in hun landsgedeelte zouden besturen.

Dat zal dan een zalige tijd worden voor qommige mensen.
Jantje is offline  
Oud 27 september 2006, 20:34   #75
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijde gij blind ofzo? Zijn oeverloos gekanker van "pfff tis hier slecht" werkt blijkbaar zeer aanstekelijk. Antwerpen staat nu bekend in het buitenland als een racistisch hol. Mensen als HVT worden gebrainwasht door de rfetoriek voor FDW en gij hebt nog niet genoeg gezien van wat die man kan?

Spijtig dat die rechtsen zo conservatief zijn want SM zou jullie blijkbaar liggen.

------------

In Nederland, Zwitserland , Denemarken en enkele andere (verstandige) landen worden de door het gerecht veroordeelde programmapunten van het Vlaams Belang één voor één in het beleidsprogramma aldaar toegepast.
Tot zover jouw opmerking voor wat betreft het hoog percentage Antwerpse kiezers dat voor het VB-programma gaat.

Denk toch even na voor je iets post kerel !!

At your service
bob. is offline  
Oud 27 september 2006, 21:42   #76
Bazilfunk
Minister

Standaard

Ja verwijst vooral naar nederland. man man kruip eens uit uw kot en kijk eens goe rond in nederland zou jij niet willen wonen! Hier worden aanslagen op politici tenminste nog verijdeld

Trouwens de meest rechtse hollander wil nog niet gezien worden met Dewinter. In nederland is men op dat gebied inderdaad intelligenter
Bazilfunk is offline  
Oud 27 september 2006, 22:01   #77
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij enkel kijkt naar die gemeentes omdat het VB er een groot % haald, maar ze zitten er niet in de gemeenteraden en zullen dus toch de klappen moeten opvangen. Samen met de gemeentes die wat verder van Antwerpen liggen en waar nu nog bijna geen allochtonen wonen.
Vlaams Belang zit in die gemeenten wel in de gemeenteraad. En ik heb ze gekozen omdat dat de gemeenten zijn waarvan ik weet dat ze rond Antwerpen liggen, aangezien het over dergelijke gemeenten ging.

Citaat:
Verder heeft het VB zijn groot aantal stemmers daar te danken en de kapitaalkrachtigen die daar wonen. Het VB is immers nog liberaler dan het liberale VLD. Wie het VB programma deftig lees en tussen de lijnen kijkt, ziet dat het VB eerst de vreemdelingen weg wil en daarna de minderbegoede achter hen aan zal sturen.
Waarom mensen in die gemeenten Vlaams Belang stemmen weet ik niet, en met uitzondering van Brasschaat (de gemeente waar ik zelf woon) maakt het mij eerlijk gezegd niet veel uit waarom ze dat doen.

Citaat:
En dan blijft er natuurlijk de vraag of het VB wel bekwaam is om een stad te besturen. Want één persoon die alles zegt en de andere die alles wat deze persoon zegt goedkeuren is niet besturen. En ik heb in het VB nog niet veel mensen tegen FDW horen in gaan of zijn uitspraken in twijfel horen trekken.
Volgens mij zou Vlaams Belang het even goed doen als gelijk welke partij zonder bestuurservaring.
Oud 27 september 2006, 22:14   #78
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik weet niet welke buitenlandse pers u leest, maar ik vermoed dat u er helemaal geen leest, maar hier gewoon de mantras van de gevestigde orde afdreunt.

België heeft idd een archi-slecht imago in het buitenland, maar dat komt dan door:

- zaken als Dutroux
- ons 'opendeur' gevangenisbeleid
- zaken als de genocidewet
- onze lachwekkende staatsveiligheid
- Brussel als schuiloord voor terroristen
- het zwaar democratisch deficit.
Rr00ttt is offline  
Oud 27 september 2006, 22:22   #79
Marlboro
Banneling

Standaard

Kort en bondig en ik kan het weten;er stemmen van alle soorten mensen op het vb en ja,ook een kleine groep allochtonen,joden ect...
Marlboro is offline  
Oud 27 september 2006, 22:28   #80
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik weet niet welke buitenlandse pers u leest, maar ik vermoed dat u er helemaal geen leest, maar hier gewoon de mantras van de gevestigde orde afdreunt.

België heeft idd een archi-slecht imago in het buitenland, maar dat komt dan door:

- zaken als Dutroux
- ons 'opendeur' gevangenisbeleid
- zaken als de genocidewet
- onze lachwekkende staatsveiligheid
- Brussel als schuiloord voor terroristen
- het zwaar democratisch deficit.
Ahja ik wil uw lijstje dan wel eens zien van buitenlandse niet extreem rechtse politiekers die vol lof over het Belang of FDW zijn

Van al de zaken die u noemt zal enkel de zaak dutroux een verband leggen met belgie in het buitenland. U herhaalt hier juist de mantra "dat we in het buitenland voor aap staan door onze politiekers" Maar leg mij dan eens uit waarom er meer buitenlandse pers was in schoten voor ne burgemeester die het cordon met een neo nazi partij wou verbreken dan bij onze laatste regeringscrisis?
Bazilfunk is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be