Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2006, 11:52   #141
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Idd, ze blijken te vergeten dat die alimentatie gewoon een bijdrage is in de kosten van het kind. Ik heb drie kinderen en kan je verzekeren dat het héél wat kost, de voeding, kleding, schoenen, school, dokterskosten, medicijnen,.... Nu ja, ik heb de "pech" dat ik niet zo'n harde ben die de van de vader geld eist. Ik zou nog liever zelf hongeren dan te moeten smeken om geld. Als ze het zelf niet inzien hoeft het voor mij niet. Dan zijn het gewoon waardeloze vaders.
Debby,

Wat denk je van een moeder die kortweg tegen haar kinderen zegt dat ze zich geen zorgen meer om hen wil maken en enkel nog naar zichzelf wil kijken. Want dat ze na 13 jaar voldoende voor hen had gezorgd en voldoen voor hen heeft opgegeven.
Met een totaal maand inkomen van +/- 4000€ zonder dat zij ging werken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:54   #142
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Kijk, mijn ex en ik hebben twee kinderen van 4 en 6 jaar. Ik betaal maandelijks €234 en de ex krijgt ongeveer evenveel kinderbijslag. Als zij zelf dan nog evenveel bijdraagt aan eten en allerhande andere kosten voor de kinderen, dan heeft zij voor die kinderen een totaal maandelijks bedrag van €702 ter beschikking. Ze houdt dan nog ongeveer €1000 over van haar nettoloon voor de huur en de andere rekeningen... Je gaat mij toch niet vertellen dat je daar niks mee kan aanvangen?
In feite moet je berekenen hoeveel de kinderen precies kosten per maand en dat delen door twee, rekening houdend met de inkomens van beide ouders.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:55   #143
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zelfs zo dat vaders soms hun kind niet willen ophalen tijdens hun weekend omdat het kind ziek is.
Ze voelen zich vaak in de eerste plaats baby-sitter. Als papa ziek is komt hij de kids niet halen, als mama ziek is heeft ze gewoon dikke pech en moet ze zich maar zien te redden. Ze moet kleertjes mee geven en als de kleine eens in zijn broek gekakt heeft dan krijgt ze die kakbroek terug in een zakje, papa kan dat immers niet uitwassen.
Zulke vaders verdienen inderdaad een flinke trap onder hun kloten...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:57   #144
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan vergeet je wel één ding. Veel alleenstaande moeders werken niet of slecht deeltijds. Je moet maar eens proberen fulltime te werken als je er alleen voor staat met kinderen. Dat is echt wel gekkenwerk.

Verder vind ik wel dat men bij het bepalen van hetalimentatie-bedrag rekening moet houden met het inkomen van beide partijen. Het gaat niet op dat de één er rijker van wordt terwijl de ander in de shit terecht komt.
Debby,

Ik ben een alleen staande vader en heb mijn twee zoontjes bij mij wonen (14 en 9 jaar) en weet dus heel goed waarover je spreekt
Oud 28 september 2006, 11:57   #145
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In feite moet je berekenen hoeveel de kinderen precies kosten per maand en dat delen door twee, rekening houdend met de inkomens van beide ouders.
100% gelijk Debbie zo zou ik het ook dik ok vinden,das toch niet zo moeilijk hé
Maar veel hangt af van de advocaat die je hebt of had hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 12:01   #146
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Moet jij dan geen school en dokterskosten afzonderlijk betalen bovenop die 234 euro?
Neen. Die kosten van de lagere en de kleuterschool zijn quasi nihil en de kosten voor dokters en medicijnen worden bijna volledig terugbetaald door het ziekenfonds.
Uitzonderlijke kosten, zoals bvb een beugel worden gedeeld...
Oud 28 september 2006, 12:03   #147
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Debby,

Wat denk je van een moeder die kortweg tegen haar kinderen zegt dat ze zich geen zorgen meer om hen wil maken en enkel nog naar zichzelf wil kijken. Want dat ze na 13 jaar voldoende voor hen had gezorgd en voldoen voor hen heeft opgegeven.
Met een totaal maand inkomen van +/- 4000€ zonder dat zij ging werken.

Wat ik denk van zo'n moeder? Dat is wel heel straf, een moeder die haar kinderen graag ziet kan zo niet reageren, tenzij ze misschien zwaar psychische problemen heeft. Voor die kinderen moet dat wel vreselijk zijn. Ik denk niet dat zo'n moeder zichzelf ooit nog in de spiegel kan bekijken, tenzij ze geen geweten heeft. Een moeder die zo reageert heeft blijkbaar geen moedergevoelens en geen last van haar geweten, misschien iemand die zelf nooit een moeder heeft gehad.

Maar, de vader van mijn twee oudste kinderen heeft nul belangstelling voor hen. Hij vraagt niet naar ze, antwoord niet als ze een sms sturen, ze laten hem gewoon helemaal koud. Een vader wordt daar minder zwaar op beoordeeld dan een moeder.
Oud 28 september 2006, 12:05   #148
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Die kosten van de lagere en de kleuterschool zijn quasi nihil en de kosten voor dokters en medicijnen worden bijna volledig terugbetaald door het ziekenfonds.
Uitzonderlijke kosten, zoals bvb een beugel worden gedeeld...
Ik krijg daar wel afzonderlijke rekeningen voor hoor,en die zijn niet van de poes ,moet wel eerlijk zeggen dat mijn dochter 16 jaar is en dan kosten school enz. veel meer hé
Oud 28 september 2006, 12:06   #149
debbie
Minister

Standaard

Citaat:

Debby,

Ik ben een alleen staande vader en heb mijn twee zoontjes bij mij wonen (14 en 9 jaar) en weet dus heel goed waarover je spreekt

Een alleenstaande vader? Daar heb ik alle respect voor.
Oud 28 september 2006, 12:07   #150
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan vergeet je wel één ding. Veel alleenstaande moeders werken niet of slecht deeltijds. Je moet maar eens proberen fulltime te werken als je er alleen voor staat met kinderen. Dat is echt wel gekkenwerk.
Mijn ex werkt trouwens wél voltijds en maakt het zichzelf zeer moeilijk zo, omdat ze in ploegen werkt, én omdat ze weigert om eerst aan mij te vragen of ik op de kinderen kan passen alvorens ze ergens anders te "droppen". Ik heb nl een job met "glijdende" werkuren en ben in het weekend steeds thuis.

Je zou toch zeggen dat je eerst bij de vader polst, maar nee...

Laatst gewijzigd door Djiezes : 28 september 2006 om 12:10.
Oud 28 september 2006, 12:09   #151
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik krijg daar wel afzonderlijke rekeningen voor hoor,en die zijn niet van de poes ,moet wel eerlijk zeggen dat mijn dochter 16 jaar is en dan kosten school enz. veel meer hé
Da's waar! De rekening voor de schoolboeken in het middelbaar is niet van de poes... Maar ja, wanneer de kinderen naar het middelbaar gaan, verhoogt mijn alimentatie.
Oud 28 september 2006, 12:10   #152
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een alleenstaande vader? Daar heb ik alle respect voor.
Das heel juist
Hij is zeker niet alleen hoor Debbie
Oud 28 september 2006, 12:10   #153
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het trieste hé, men vindt het vanzelfsprekend dat een moeder hoe dan ook voor haar kinderen zorgt. Een vader heeft die plicht niet. Van een vader accepteerd men dat die ergens kinderen heeft maar intussen gewoon zijn eigen leven verder zet. Voor alleenstaande moeders schiet er niet veel meer over. Een avondje weg? Een keer uitslapen? een keer ziek mogen zijn? .... Vergeet het. Dag en nacht moet ze klaar staan voor haar kinderen. Het is zelfs zo dat vaders soms hun kind niet willen ophalen tijdens hun weekend omdat het kind ziek is.
Ze voelen zich vaak in de eerste plaats baby-sitter. Als papa ziek is komt hij de kids niet halen, als mama ziek is heeft ze gewoon dikke pech en moet ze zich maar zien te redden. Ze moet kleertjes mee geven en als de kleine eens in zijn broek gekakt heeft dan krijgt ze die kakbroek terug in een zakje, papa kan dat immers niet uitwassen.

Soms was ik ook liever een man geweest, gewoon omwille van de vrijheid.

Ik weet dat Duiveltje heel anders is, hij is een vader die echt om zijn kinderen geeft en die graag zijn deel wil doen in de opvoeding. Echt wel erg dat zijn ex zo dwars ligt. Ik hoop echt dat er binnenkort een einde komt aan zijn problemen. Had ik maar zo'n ex.
Om te beginnen, jij moet niets meegeven en je heb zelf nog het recht te eisen dat hij ze de kleren die ze aan hebben als ze naar hem vertrekken terug proper en gewassen aan hebben als ze terug naar jou komen. Hij moet zelf voor alles zorgen als ze bij hem zijn.
Maar er zijn even veel moeder als vaders die handelen zoals jou ex hoor.
Mijn ex heeft de kids nog maar 9 weekends dat ze bij haar moesten zijn hier komen dumpen omdat zij en haar bijzit geen tijd hadden voor de kinderen die weekends. En dan moet je weten dat zij een lijstje heeft gemaakt wanneer de kids bij haar moeten(lees mogen) zijn en wanneer bij mij. Ik heb de weekends getelt en kwam op 32 weekends bij mij en 20 bij haar, en dan moet je daar die 9 weekends nog bij tellen bij die 32. En de oudste zoon mag nooit naar haar want hij zou bij haar niet luisteren en het daar als hotel gebruiken en de twee dochters die bij haar wonen heeft ze op internaat gestoken.
Oud 28 september 2006, 12:11   #154
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn ex werkt trouwens wél voltijds en maakt het zichzelf zeer moeilijk zo, omdat ze in ploegen werkt, én omdat ze weigert om eerst aan mij te vragen of ik op de kinderen kan passen alvorens ze ergens anders te "droppen".

Je zou toch zeggen dat je eerst bij de vader polst, maar nee...
Ja, dat begrijp ik dus ook niet. Hoe is dat in godsnaam mogelijk dat men een ex heeft die zijn deel wil doen in de opvoeding en daar dan toch geen waardering voor opbrengt?

Verdikke, ik heb echt wel de verkeerde ex, ik zou een gat in de lucht springen met een ex die zijn verantwoordelijkheid wil nemen.
Oud 28 september 2006, 12:17   #155
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Om te beginnen, jij moet niets meegeven en je heb zelf nog het recht te eisen dat hij ze de kleren die ze aan hebben als ze naar hem vertrekken terug proper en gewassen aan hebben als ze terug naar jou komen. Hij moet zelf voor alles zorgen als ze bij hem zijn.
Maar er zijn even veel moeder als vaders die handelen zoals jou ex hoor.
Mijn ex heeft de kids nog maar 9 weekends dat ze bij haar moesten zijn hier komen dumpen omdat zij en haar bijzit geen tijd hadden voor de kinderen die weekends. En dan moet je weten dat zij een lijstje heeft gemaakt wanneer de kids bij haar moeten(lees mogen) zijn en wanneer bij mij. Ik heb de weekends getelt en kwam op 32 weekends bij mij en 20 bij haar, en dan moet je daar die 9 weekends nog bij tellen bij die 32. En de oudste zoon mag nooit naar haar want hij zou bij haar niet luisteren en het daar als hotel gebruiken en de twee dochters die bij haar wonen heeft ze op internaat gestoken.
Amai hoor, wat een toestanden allemaal. Om moedeloos van te worden. Ik ben te soft, dat wordt me vaak verweten. Misschien is dat altijd zo, mensen die de dupe zijn van hun ex zijn gewoon te soft, te vriendelijk.
Men kan zichzelf nu eenmaal niet zomaar veranderen en als er kinderen bij komen kijken is dat zelfs nog moeilijker.
Oud 28 september 2006, 12:17   #156
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat begrijp ik dus ook niet. Hoe is dat in godsnaam mogelijk dat men een ex heeft die zijn deel wil doen in de opvoeding en daar dan toch geen waardering voor opbrengt?

Verdikke, ik heb echt wel de verkeerde ex, ik zou een gat in de lucht springen met een ex die zijn verantwoordelijkheid wil nemen.
Ik begrijp dat wel, haar ex heeft een andere vrouw bij zich wonen en dat moet zij wreken, zij gunt het hem niet dat hij opnieuw wat geluk en liefde heeft gevonden. Dit is een voorrecht dat enkel voor haar is weggelegd en nu zal zij hem proberen te raken op elke manier die ze kan bedenken.

Spreek uit ervaring, mijn ex tracht zelfs te verhinderen dat ik terug een stap in de wereld zou zetten.
Oud 28 september 2006, 12:21   #157
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat wel, haar ex heeft een andere vrouw bij zich wonen en dat moet zij wreken, zij gunt het hem niet dat hij opnieuw wat geluk en liefde heeft gevonden. Dit is een voorrecht dat enkel voor haar is weggelegd en nu zal zij hem proberen te raken op elke manier die ze kan bedenken.

Spreek uit ervaring, mijn ex tracht zelfs te verhinderen dat ik terug een stap in de wereld zou zetten.
Ik heb nooit kunnen begrijpen hoe het mogelijk is dat je iemand van wie je ooit gehouden hebt, niet verder alle geluk van de wereld wenst zelfs als de relatie mis loopt.

En eigenlijk ben ik blij dat ik al die haat en afgunst niet voel. Ik heb geen vijanden, ik haat niemand, ik wens niemand het slechtste toe. Ik gun iedereen zijn geluk.

Laatst gewijzigd door debbie : 28 september 2006 om 12:24.
Oud 28 september 2006, 12:31   #158
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit kunnen begrijpen hoe het mogelijk is dat je iemand van wie je ooit gehouden hebt, niet verder alle geluk van de wereld wenst zelfs als de relatie mis loopt.

En eigenlijk ben ik blij dat ik al die haat en afgunst niet voel. Ik heb geen vijanden, ik haat niemand, ik wens niemand het slechtste toe. Ik gun iedereen zijn geluk.
Dat is nogtans heel simpel. Die mensen weten niet wat geluk en liefde is en zijn dus constant opzoek naar hun eigen geluk en liefde.
En zij kunnen maar niet begrijpen dat die dingen gewoon in je eigen hart zitten en van uit je eigen hart moeten komen. En dan zien zij dat die andere wel weer geluk en liefde vind terwijl zij zelf deze toch maar weer niet krijgen van hun nieuwe relatie zoals zij denken dat die moet zijn.

Het is daarom ook dat deze soort mensen denken dat ze iemand geluk kunnen afnemen en stuk maken door alle mogelijke matriele zaken van de andere af te nemen.
Oud 28 september 2006, 12:33   #159
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's waar! De rekening voor de schoolboeken in het middelbaar is niet van de poes... Maar ja, wanneer de kinderen naar het middelbaar gaan, verhoogt mijn alimentatie.
4de jaar boekhouden tso 54€ totale kost aan boeken en schriften dit jaar.
Oud 28 september 2006, 12:35   #160
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
4de jaar boekhouden tso 54€ totale kost aan boeken en schriften dit jaar.
€54??? Zo weinig???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be