![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |||||||||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn NIEUWE vriendin is dat ondertussen al bijna 3 jaar, dus zo nieuw is dat niet meer. Draai het of keer het zoals je wil, maar zij speelt een zeer belangrijke rol in het leven van die kinderen. Zij zorgt ook voor hen. Uiteraard heeft zij niet de pretentie om zich als een nieuwe mama of reserve-mama of whatever te beschouwen! Maar in mijn huis blijft NIEMAND op de achtergrond. Citaat:
Laatst gewijzigd door Djiezes : 28 september 2006 om 16:50. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Indien de persoon op wiens Kinderbijslagkas de kinderen geregistreerd staan (dit kan zowel de moeder of de vader zijn), een inkomen heeft dat lager is dan bruto 56.000 BF (10 jaar geleden of zo) d�*n krijgt degene aan wie de kinderbijslag wordt uitbetaald eventueel verhoogd kindergeld. d.w.z. dat indien de kinderen bij uw vrouw staan opgeschreven (let wel: bij de kinderbijslagkas van uw vrouw) en zij dus minder dan bovenvermeld bedrag verdient, zij - EVENTUEEL - recht kan hebben op dat verhoogd kindergeld. Ik schrijf EVENTUEEL omdat het ook nog afhangt of iemand al of niet samenwonend is met een andere partner die wèl meer inkomen heeft. Indien uw kinderen opgeschreven zijn bij UW kas, en je minder dan bovenvermeld bedrag verdient, én bovendien jij niet samenwoont met iemand (daar ben ik niet zeker van, maar meen van wel) én je vrouw niet samenwoont met iemand, DAN PAS kan ze recht hebben op dat verhoogde kinderbijslaggeld. Ooit was het me helemaal duidelijk, ik herinner me vooral dat er een minimale logica inzat: degene die aangesloten is bij de kinderbijslagkas moet in aanmerking komen (laag inkomen), niet samenwonend zijn (verhoogd inkomen) EN de andere ouder moet in hetzelfde geval zijn. Kortom: indien de kinderen op jouw kinderbijslagkas staan ingeschreven én jij in aanmerking komt, dan kan de uitkeringstrekkende (je ex-vrouw) enkel in aanmerking komen indien ze evenmin samenwonend is én bovendien onder dat maximuminkomen zit. Indien ze op h�*�*r kinderbijslagkas staan en zij meer verdient dan het aangegeven maximum dan telt het niet. Ook als jij eronder zou zitten (jij bent geen uitkeringsgerechtigde). Evenmin indien enkel jij meer verdient en zij minder ---> daar twijfel ik aan. De moeite om het eens goed na te kijken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 16:56. |
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zeg ik lees dit zelfs nog niet,ik werkte ook al half tijds als ik bij haar was dus.....
Pfffffffffffffffffff................ Het is nog steeds de zelfde kas,zelfde vragen MAAR NU WERK IK VOLTIJDS!!!!!(Is nu nog maar pas hoor) Nu piep ze wel he Je bent zo fout!!!!! Juist berekenen,dat vroeg ik toch hé KAN DIT NIET AUTOMATISCH |
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je nu voltijds werkt en de kinderen staan nog steeds op jouw kas, dan komt ze meer dan waarschijnlijk niet in aanmerking. De kinderbijslagkas gaat er namelijk van uit dat een VADER VERDOMME VOOR ZIJN KINDEREN FINANCIEEL BIJDRAAGT! Indien zij niet werkt weet ik niet of ze van kinderbijslagkas kan veranderen. Ik geloof het niet. sorry hoor! misschien lees je dan nu even wel in plaats van pffff... te zeggen. Verder ben ik me zeer goed bewust dat de verschillende instanties hier in dit land totaal niet op mekaar zijn afgesteld hoor. En "juist berekenen" kan ik niet aan de hand van jouw foutieve informatie die je hier uitspreidt, en nog minder ben ik het van plan. Af en toe zal je toch eens zelf je eigen verantwoordelijkheid moeten opnemen vrees ik.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 17:10. |
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vond dit echt niet kunnen hoor Ik heb 24 jaar hard gewerkt,zijn niets nooit gewerkt!!! Ik moest wel de helft,zekers de helft van het huishouden doen !!! Ik ben blij dat ze nu IETS voelt!!!! |
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat kan, ze hoeft enkel naar de kinderbijslagkas van de laatste officiele werkgever te gaan. Dat kan zelfs via vakbond geregeld worden. De vader moet wel zijn toestemming geven (handtekening zetten voor akkoord). En dan heeft zij zowiezo recht op verhoogde kinderbijslag, indien ze aan de voorwaarden (zucht) voldoet.
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat uw ex nu doet, is haar leven, en dat moet jij proberen los te laten voor jezelf, al is het heel unfair heel die situatie (daar heb ik alle begrip voor). Trek u op aan de zoon, hij is prima kerel ! |
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze piept wel omdat ze het weet Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 september 2006 om 17:25. |
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of is daar een addertje onder het gras via speciaal statuten ? |
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daardoor zijn de kinderen dus hopen dubbel kindergeld misgelopen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 17:28. |
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
BEN WEL ZEKERS!!! Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 september 2006 om 17:29. |
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
NOPE!
Er is een vast bedrag voorzien voor het eerste kind (dat ongeveer een verdubbeling inhoudt : dus ongeveer 200 euro). Voor het tweede kind is het helemaal geen verdubbeling: dat krijgt dan ook 200 euro. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 17:31. |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja !! Ik geloof je, maar ik zeg enkel dat het dan waarschijnlijk om een speciale regeling gaat. Ikzelf heb door de verhoogde kinderbijslag die ik nu krijg, zeker geen verdubbeling ervan. Enkel een bedrag dat bovenop de normale bijslag komt. Ongeveer 120€ extra voor mijn 2 kinderen samen. Weet exacte bedrag niet van buiten.
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
samen dus 400 euro, tegen niet verhoogd iets van 300? Wel 5 jaar geleden. Dus je 120 euro kan kloppen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik trek respectievelijk (verhoogd) 143,05 € en 166,89 €, dus samen 309,94€. Indien ik geen verhoogde zou krijgen komt dat neer op 90,47€ en 142,58€, dus samen 233,05. Ik trek dus nog geen 100€ meer voor 2 kinderen. (ben het even gaan opzoeken opdat ik correcte bedragen kon geven) |
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind hier iets voor het oudste : in Bf: normaal 4221(109 Euro) / Verhoogd: 7426 (190 Euro): grof gerekend noem ik dit een verdubbeling (van +/- 100 naar +/- 200) - cijfers van 1999 In 2004 heb ik cijfers voor twee (+18) kinderen: normaal 305 Euro - verhoogd: 415 Euro. zeker geen mede-verdubbeling voor het tweede kind. ************************************************ Wat ik nu ook vond was de integrale tekst waaraan men moest voldoen om verhoging te krijgen. Omdat Duveltje toch alles zèlf weet zal ik het hier even overtikken. Gegevens zijn van 2001; ik weet dat er later aanpassingen zijn gebeurd. Here we go!: Hoe hoog mag het gezinsinkomen zijn? U leeft alleen met de kinderen: niet hoger dan 1544 EURO per maand (bruto) Mèt (huwelijks)partner : noteer de haakjes:HOEFT NIET VADER TE ZIJN partner geen uitkering: Samen maximum 1544 Euro partner heeft ook uitkering: SAMEN niet meer dan 1544 partner werkt/werkt deeltijds/zelfstandige: mag max. 235 per maand verdienen WIENS inkomen tellen mee: grosso modo enkel de inkomsten van degene met wie men een FEITELIJK gezin vormt ***************** Maar het is weldegelijk de persoon die aangesloten is bij de kinderbijslagkas wiens loon/inkomen wordt bekeken. NIET de persoon aan wie de kinderbijslag wordt uitbetaald. Indien Duveltje dus minder dan 1544 euro bruto verdient, en samen met zijn nieuwe vriendin dit bedrag niet overschrijdt, d�*n kan zijn ex-vrouw verhoogd kindergeld ontvangen voor duveltje zijn dochter. NOTEER DUVELTJE DAT DIT NIET WIL ZEGGEN DAT JE GEEN ONDERHOUDSGELD MEER HOEFT TE BETALEN!!! Indien Duveltje boven dit bedrag zit maar zijn ex-vrouw eronder, dan kan ze beter overstappen naar haar eigen Kinderbijslagkas en via haar eigen minimaal inkomen het verhoogde kindergeld aanvragen. OOK IN DAT GEVAL ONTSLAAT DIT DUVELTJE NIET VAN ZIJN ONDERHOUDSPLICHT t.o.v; ZIJN DOCHTER.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 18:18. |
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
@ circe
Ik weet wel heel zeker dat duveltje niet wil ontsnappen aan zijn alimentatieplicht. Het enige dat hij aanklaagt en eigenlijk ook terecht, is dat hij redelijk veel moet betalen, in verhouding met zijn inkomen, waardoor leven voor hem ook niet al te makkelijk is. Zijn ex daarentegen kan zich wel de nodige luxe permitteren. Hij heeft ook bezoekrecht, maar ziet zijn dochter niet meer. Hij is een heel goede vader, ik kan dat zeggen omdat ik hem dan ook al heel wat jaren ken. Hij is gewoon het zoveelste geval van een 'tang' van een ex, sta me toe het even zo uit te drukken. En zoals haar, zijn er heel veel vrouwen. |
|
|
|