Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2006, 16:47   #221
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik begrijp je. Misschien even een time-out proberen?

Ik heb nu wel een hele lijst opgestuurd, maar ik moet toegeven dat ik er ook van baalde als mijn dochtertjes terugkwamen van weekendbezoek en daar met vol jolijt "de vriendin van papa" kwamen bejubelen! (in dit geval was het een pre-vriendin, niet n�* de echtscheiding).
Ik baal er steeds van als de kinderen mij vertellen dat mama "heel lelijke dingen zegt" over m'n vriendin en over mij. En ik hun maar zeggen dat het niet erg is; dat ze zich daar niets van aan moeten trekken...

Citaat:
Misschien kan je de zaken wat verzachten door aan je ex-vrouw gewoon te zeggen dat indien ze vb. een babysit nodig heeft, je steeds bereid bent daarvoor in te springen (ZONDER EXTRA VRAGEN NATUURLIJK).
Heb ik al gevraagd. Het antwoord was: "Jij bent weggegaan. Draag de gevolgen."

Citaat:
Je kan vb. ook (indien dit nog niet het geval is) een soepelere weekendregeling treffen.
Er kan uitzonderlijk al eens een weekendje verwisseld worden...

Citaat:
In betere tijden hadden "wij" besloten dat vader op vrijdag de kinderen van school haalde en ze 's maandags terugbracht. Dit had voordelen voor beide partijen: ik kon écht eens een weekend vrijnemen (ipv de standaard zaterdag om 10 h., waarbij papa dan om 11.20 tevoorschijn kwam, en terug op zondag om 18.00, waarbij ik mijn enige sociale activiteit dan moest onderbreken terwijl de anderen nog eens gingen eten - en mijn kinderen dan uiteindelijk om 20.00h met duidelijke pret-van-de-middag aankwamen. Dit is zuiver frustrerend maar je kan die kinderen toch niet kwalijk nemen dat ze zich amuseerden?).
Da's een goed idee, echt waar! Raad eens wie dit niet zag zitten?

Citaat:
- zorg ervoor (zonder verwijten!) dat er geen twee-wekelijks over-en-weer gesleur met valiesjes met propere en vuile kleding moet gebeuren (ik heb die inpak/uitpak uren zelfs niet meegerekend): zorg gewoon zelf voor een minigarderobe bij U thuis en lever de kinderen terug netjes af in de propere kleding waarmee je ze gehaald hebt. (ikzelf heb nog frustraties van in-en uitpakken van valiezen, gaat nooit meer weg).
Dat deed ik al van in het begin. Meestal was ik zelfs de kleren waarin de kinderen 's vrijdags naar mij komen, zodat ze zondagavond weer propere kleren aanhebben...

Citaat:
- in plaats van "als ze beleefd vraagt" (zie mijn post 192: ze fungeert als GRATIS kindermeid, hoezo "beleefd vragen"???) iets extra te geven, vr�*�*g haar of de kinderen (vb. in het komende seizoen) geen nieuwe winterkleding/schoenen etc. nodig hebben en zeg dat jij (niet je lief!!!) er wel voor gaat zorgen. punt. doe dat dan ook en geef die mee terug naar huis. Vraag je ex of ze het mooi vindt, indien ze contrair wil zijn, houd het dan voor jouw weekends.
Been there, done that...

Citaat:
Indien je weet dat ze krap bij kas zit (1000 euro IS krap bij kas), koop dan zeker en vast NOOIT luxe-rommeltoestanden voor je kinderen. Overleg eerst. Het is heel frustrerend als jij met een stom duur stuk speelgoed over de brug komt (oh! wat een lieve papa heb ik toch!) , terwijl het kind amper schoenen heeft om door de winter te geraken (mama zeurt altijd).
Zij is nochtans degene (en haar ouders ook) die Gameboys en Playmobilkastelen van €200 voor hen koopt. Zij laat heel het huis, dat ik haar nota bene kado gedaan heb, verbouwen.

Citaat:
- Vertel haar na een weekend dat "onze" (jouw en haar) kinderen inderdaad toch wel heel de boel overhoop gooien! (dat geeft haar tenminste een gevoel van (h)erkenning, beter dan : "en wij zijn lekker naar plopsaland geweest": zij kan zich dat niet permitteren: zowel tijds- als geldgebrek = frustrerend.
Ik probeer inderdaad geen "pretpark-papa" te zijn...

Citaat:
Stel dan onmiddellijk nadien voor dat je om de veertien dagen een poetsvrouw wil betalen - "zodat zij ook wat meer vrije tijd krijgt om met de kinderen bezig te zijn"
Ze kan de helft van de tijd vrijkrijgen als ze instemt met bilocatie.

Citaat:
- praat vooral NIET/NOOIT/NEVER over je "nieuwe vriendin, als goede mama voor de kinderen"!!!!! dit kost je 20 extra nachtelijke uren per maand aan dubbel tarief! Je praat over jou en (je ex)h�*�*r kinderen ---> het is niet omdat je je "vent" niet meer moet dat zijn vriendin dan "je eigen" kinderen kan inpikken! Dit is een nono (viel me reeds op in je eerste post! - ge moet niet vragen). Zelfs moeders zijn niet gespaard van enige menselijke mistoestanden: liever een kreng van een vriendin, dan eentje die mijn kinderen inpikt. Komen ze tenminste naar MIJ om te reclameren....
. Zwijg er dus over, je kinderen zullen nadien nog veel te veel gaan vertellen.
JIJ - papa in person - is degene aan wie de kinderen lol mogen hebben, en papa in person is degene die ervoor gaat zorgen ---> geen uitbesteding aan zijn "nieuwe kindermeid" aub!

Sorry voor de goede bedoelingen van "nieuwe lieven": it takes a mother to know a mother: believe me. ---> het "nieuwe lief" BLIJFT op de achtergrond als papa de kinderen heeft. Nooit of te nimmer is ze "papa's nieuwe mama".
In zeker opzicht heb je gelijk, maar aan de andere kant verkoop je hier een hoop stierenstront. Ik verklaar mij nader...
Mijn NIEUWE vriendin is dat ondertussen al bijna 3 jaar, dus zo nieuw is dat niet meer. Draai het of keer het zoals je wil, maar zij speelt een zeer belangrijke rol in het leven van die kinderen. Zij zorgt ook voor hen. Uiteraard heeft zij niet de pretentie om zich als een nieuwe mama of reserve-mama of whatever te beschouwen! Maar in mijn huis blijft NIEMAND op de achtergrond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Circe
Voil�* Djiezes! nooit gedacht dat ik mijn aanbevelingen via internet zou kunnen ventileren.
Hopelijk deed het je goed! In elk geval bedankt voor de raad!

Laatst gewijzigd door Djiezes : 28 september 2006 om 16:50.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 16:53   #222
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Indien men stempelt krijgt de vrouw verhoogd kindergeld maal twee,zelfs idien ik 2/3 werk zoals nu het geval is
Nope.

Indien de persoon op wiens Kinderbijslagkas de kinderen geregistreerd staan (dit kan zowel de moeder of de vader zijn), een inkomen heeft dat lager is dan bruto 56.000 BF (10 jaar geleden of zo) d�*n krijgt degene aan wie de kinderbijslag wordt uitbetaald eventueel verhoogd kindergeld.

d.w.z. dat indien de kinderen bij uw vrouw staan opgeschreven (let wel: bij de kinderbijslagkas van uw vrouw) en zij dus minder dan bovenvermeld bedrag verdient, zij - EVENTUEEL - recht kan hebben op dat verhoogd kindergeld.

Ik schrijf EVENTUEEL omdat het ook nog afhangt of iemand al of niet samenwonend is met een andere partner die wèl meer inkomen heeft.

Indien uw kinderen opgeschreven zijn bij UW kas, en je minder dan bovenvermeld bedrag verdient, én bovendien jij niet samenwoont met iemand (daar ben ik niet zeker van, maar meen van wel) én je vrouw niet samenwoont met iemand, DAN PAS kan ze recht hebben op dat verhoogde kinderbijslaggeld.

Ooit was het me helemaal duidelijk, ik herinner me vooral dat er een minimale logica inzat: degene die aangesloten is bij de kinderbijslagkas moet in aanmerking komen (laag inkomen), niet samenwonend zijn (verhoogd inkomen) EN de andere ouder moet in hetzelfde geval zijn.

Kortom: indien de kinderen op jouw kinderbijslagkas staan ingeschreven én jij in aanmerking komt, dan kan de uitkeringstrekkende (je ex-vrouw) enkel in aanmerking komen indien ze evenmin samenwonend is én bovendien onder dat maximuminkomen zit.

Indien ze op h�*�*r kinderbijslagkas staan en zij meer verdient dan het aangegeven maximum dan telt het niet. Ook als jij eronder zou zitten (jij bent geen uitkeringsgerechtigde).
Evenmin indien enkel jij meer verdient en zij minder ---> daar twijfel ik aan.

De moeite om het eens goed na te kijken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 16:56.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 17:04   #223
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Zeg ik lees dit zelfs nog niet,ik werkte ook al half tijds als ik bij haar was dus.....
Pfffffffffffffffffff................
Het is nog steeds de zelfde kas,zelfde vragen
MAAR NU WERK IK VOLTIJDS!!!!!(Is nu nog maar pas hoor)
Nu piep ze wel he
Je bent zo fout!!!!!
Juist berekenen,dat vroeg ik toch hé

KAN DIT NIET AUTOMATISCH
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 17:06   #224
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg ik lees dit zelfs nog niet,ik werkte ook al half tijds als ik bij haar was dus.....
Nu piep ze wel he
Je bent zo fout!!!!!

KAN DIT NIET AUTOMATISCH
nee dit gaat niet automatisch. Jij moet dit aanvragen. Dat je het voordien niet hebt gedaan is dus je eigen domme onwetendheid.

Als je nu voltijds werkt en de kinderen staan nog steeds op jouw kas, dan komt ze meer dan waarschijnlijk niet in aanmerking. De kinderbijslagkas gaat er namelijk van uit dat een VADER VERDOMME VOOR ZIJN KINDEREN FINANCIEEL BIJDRAAGT!

Indien zij niet werkt weet ik niet of ze van kinderbijslagkas kan veranderen. Ik geloof het niet.

sorry hoor! misschien lees je dan nu even wel in plaats van pffff... te zeggen.
Verder ben ik me zeer goed bewust dat de verschillende instanties hier in dit land totaal niet op mekaar zijn afgesteld hoor.

En "juist berekenen" kan ik niet aan de hand van jouw foutieve informatie die je hier uitspreidt, en nog minder ben ik het van plan. Af en toe zal je toch eens zelf je eigen verantwoordelijkheid moeten opnemen vrees ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 17:10.
Oud 28 september 2006, 17:14   #225
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu piep ze wel he
Je bent zo fout!!!!!

KAN DIT NIET AUTOMATISCH
duveltje, je zou de tekst van circe over die kinderbijslag beter wel lezen, want deze klopt. Zolang de kindervergoeding via mijn ex (je weet wel wie) kwam, had ik geen recht op verhoogde kinderbijslag omdat hij ruim boven de norm verdiende. Sinds ik overgeschakeld ben naar mijn fonds, heb ik wel recht op de verhoogde kinderbijslag, en dat scheelt toch wel een stukske ze. Ben wel werkloos. Toen ik nog fulltime werkte zelf, zat ik ook ruim boven dat vooropgestelde bedrag.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 17:15   #226
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee dit gaat niet automatisch. Jij moet dit aanvragen. Dat je het voordien niet hebt gedaan is dus je eigen domme onwetendheid.

Als je nu voltijds werkt en de kinderen staan nog steeds op jouw kas, dan komt ze meer dan waarschijnlijk niet in aanmerking. De kinderbijslagkas gaat er namelijk van uit dat een VADER VERDOMME VOOR ZIJN KINDEREN FINANCIEEL BIJDRAAGT!

Indien zij niet werkt weet ik niet of ze van kinderbijslagkas kan veranderen. Ik geloof het niet.

sorry hoor! misschien lees je dan nu even wel in plaats van pffff... te zeggen.
Verder ben ik me zeer goed bewust dat de verschillende instanties hier in dit land totaal niet op mekaar zijn afgesteld hoor.
IK LEES DIT WEL HOOR mss dat zij haar duur autootje nu aan de kant moet zetten,en ik wat rustiger kan leven
Vond dit echt niet kunnen hoor
Ik heb 24 jaar hard gewerkt,zijn niets nooit gewerkt!!!
Ik moest wel de helft,zekers de helft van het huishouden doen !!!
Ik ben blij dat ze nu IETS voelt!!!!
Oud 28 september 2006, 17:16   #227
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat kan, ze hoeft enkel naar de kinderbijslagkas van de laatste officiele werkgever te gaan. Dat kan zelfs via vakbond geregeld worden. De vader moet wel zijn toestemming geven (handtekening zetten voor akkoord). En dan heeft zij zowiezo recht op verhoogde kinderbijslag, indien ze aan de voorwaarden (zucht) voldoet.
Oud 28 september 2006, 17:19   #228
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IK LEES DIT WEL HOOR mss dat zij haar duur autootje nu aan de kant moet zetten,en ik wat rustiger kan leven
Vond dit echt niet kunnen hoor
Ik heb 24 jaar hard gewerkt,zijn niets nooit gewerkt!!!
Ik moest wel de helft,zekers de helft van het huishouden doen !!!
Ik ben blij dat ze nu IETS voelt!!!!
Neem het mij niet kwalijk, ik ken jouw situatie zoals ze nu is en hoe ze was toen jullie getrouwd waren nog. Reden te meer dat ik nu zeg dat je er werk van moet maken, opdat Lynn bij jou kan komen. Vonnis is vonnis, en ik denk dat ze aan geen enkele rechter verkocht gaan krijgen dat jij bvb een slechte papa zou zijn.
Wat uw ex nu doet, is haar leven, en dat moet jij proberen los te laten voor jezelf, al is het heel unfair heel die situatie (daar heb ik alle begrip voor). Trek u op aan de zoon, hij is prima kerel !
Oud 28 september 2006, 17:22   #229
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
duveltje, je zou de tekst van circe over die kinderbijslag beter wel lezen, want deze klopt. Zolang de kindervergoeding via mijn ex (je weet wel wie) kwam, had ik geen recht op verhoogde kinderbijslag omdat hij ruim boven de norm verdiende. Sinds ik overgeschakeld ben naar mijn fonds, heb ik wel recht op de verhoogde kinderbijslag, en dat scheelt toch wel een stukske ze. Ben wel werkloos. Toen ik nog fulltime werkte zelf, zat ik ook ruim boven dat vooropgestelde bedrag.
SORRY Duupje ZELS NU KRIJGT ZE VERHOOGD KINDERGELD!!!!!X2
Ze piept wel omdat ze het weet

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 september 2006 om 17:25.
Oud 28 september 2006, 17:23   #230
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
SORRY ILSE ZELS NU KRIJGT ZE VERHOOGD KINDERGELD!!!!!X2
Verhoogde kinderbijslag is toch geen verdubbeling van de normale kinderbijslag. Je krijgt gewoon een surplus bovenop de normale.
Of is daar een addertje onder het gras via speciaal statuten ?
Oud 28 september 2006, 17:24   #231
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan, ze hoeft enkel naar de kinderbijslagkas van de laatste officiele werkgever te gaan. Dat kan zelfs via vakbond geregeld worden. De vader moet wel zijn toestemming geven (handtekening zetten voor akkoord). En dan heeft zij zowiezo recht op verhoogde kinderbijslag, indien ze aan de voorwaarden (zucht) voldoet.
Daarom twijfelde ik: in mijn voorbeeld ging het over iemand die zelf zelfstandige was geweest en door faillissement aan OCMW geraakte. In dit geval kon de gescheiden partner (die wel voldoende inkomen had) zelfs op aanvraag niet gedaan krijgen dat de kinderen NIET MEER UIT ZIJN de werkNEMERSkas werden betaald maar WEL uit whatever kas het OCMW heeft.
Daardoor zijn de kinderen dus hopen dubbel kindergeld misgelopen.

Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 17:28.
Oud 28 september 2006, 17:27   #232
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verhoogde kinderbijslag is toch geen verdubbeling van de normale kinderbijslag. Je krijgt gewoon een surplus bovenop de normale.
Of is daar een addertje onder het gras via speciaal statuten ?
Nee verdubbeling duupje!!!!
BEN WEL ZEKERS!!!

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 september 2006 om 17:29.
Oud 28 september 2006, 17:27   #233
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom twijfelde ik: in mijn voorbeeld ging het over iemand die zelf zelfstandige was geweest en door faillissement aan OCMW geraakte. In dit geval kon de gescheiden partner (die wel voldoende inkomen had) zelfs op aanvraag niet gedaan krijgen dat de kinderen uit de werkNEMERSkas werden betaald en niet uit whatever kas het OCMW heeft.
Daardoor zijn de kinderen dus hopen dubbel kindergeld misgelopen.
Ja, voor zelfstandigen is dat een heel andere regeling, daar ben ik zelf niet volledig van op de hoogte. Eigenlijk ook niet echt zo'n faire regeling imo.
Oud 28 september 2006, 17:29   #234
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NOPE!

Er is een vast bedrag voorzien voor het eerste kind (dat ongeveer een verdubbeling inhoudt : dus ongeveer 200 euro).
Voor het tweede kind is het helemaal geen verdubbeling: dat krijgt dan ook 200 euro.

Citaat:
BEN WEL ZEKERS!!!
als ik op al je "zekerheden" hier had voort moeten zijn gegaan.....

Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 17:31.
Oud 28 september 2006, 17:30   #235
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja !! Ik geloof je, maar ik zeg enkel dat het dan waarschijnlijk om een speciale regeling gaat. Ikzelf heb door de verhoogde kinderbijslag die ik nu krijg, zeker geen verdubbeling ervan. Enkel een bedrag dat bovenop de normale bijslag komt. Ongeveer 120€ extra voor mijn 2 kinderen samen. Weet exacte bedrag niet van buiten.
Oud 28 september 2006, 17:33   #236
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja !! Ik geloof je, maar ik zeg enkel dat het dan waarschijnlijk om een speciale regeling gaat. Ikzelf heb door de verhoogde kinderbijslag die ik nu krijg, zeker geen verdubbeling ervan. Enkel een bedrag dat bovenop de normale bijslag komt. Ongeveer 120€ extra voor mijn 2 kinderen samen. Weet exacte bedrag niet van buiten.
ik weet dat het eerst kind (hangt ook nog af van de leeftijd???) 200 euro kreeg, evenals het tweede (ook oudere leeftijd).

samen dus 400 euro, tegen niet verhoogd iets van 300? Wel 5 jaar geleden. Dus je 120 euro kan kloppen.

Oud 28 september 2006, 17:39   #237
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik weet dat het eerst kind (hangt ook nog af van de leeftijd???) 200 euro kreeg, evenals het tweede (ook oudere leeftijd).

samen dus 400 euro, tegen niet verhoogd iets van 300? Wel 5 jaar geleden. Dus je 120 euro kan kloppen.
Ik heb 2 kinderen, zoon van 10 aar en zoon van 13 maand.
Ik trek respectievelijk (verhoogd) 143,05 € en 166,89 €, dus samen 309,94€. Indien ik geen verhoogde zou krijgen komt dat neer op 90,47€ en 142,58€, dus samen 233,05.
Ik trek dus nog geen 100€ meer voor 2 kinderen. (ben het even gaan opzoeken opdat ik correcte bedragen kon geven)
Oud 28 september 2006, 18:16   #238
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik trek respectievelijk (verhoogd) 143,05 € en 166,89 €, dus samen 309,94€. Indien ik geen verhoogde zou krijgen komt dat neer op 90,47€ en 142,58€, dus samen 233,05.
Ik trek dus nog geen 100€ meer voor 2 kinderen. (ben het even gaan opzoeken opdat ik correcte bedragen kon geven)
de leeftijden van mijn kinderen waren hoger (+18).

Ik vind hier iets voor het oudste : in Bf: normaal 4221(109 Euro) / Verhoogd: 7426 (190 Euro):
grof gerekend noem ik dit een verdubbeling (van +/- 100 naar +/- 200) - cijfers van 1999

In 2004 heb ik cijfers voor twee (+18) kinderen: normaal 305 Euro - verhoogd: 415 Euro.
zeker geen mede-verdubbeling voor het tweede kind.

Wat ik nu ook vond was de integrale tekst waaraan men moest voldoen om verhoging te krijgen.
Omdat Duveltje toch alles zèlf weet zal ik het hier even overtikken.
Gegevens zijn van 2001; ik weet dat er later aanpassingen zijn gebeurd.

Here we go!:

Hoe hoog mag het gezinsinkomen zijn?
U leeft alleen met de kinderen: niet hoger dan 1544 EURO per maand (bruto)

Mèt (huwelijks)partner : noteer de haakjes:HOEFT NIET VADER TE ZIJN

partner geen uitkering: Samen maximum 1544 Euro
partner heeft ook uitkering: SAMEN niet meer dan 1544
partner werkt/werkt deeltijds/zelfstandige: mag max. 235 per maand verdienen

WIENS inkomen tellen mee: grosso modo enkel de inkomsten van degene met wie men een FEITELIJK gezin vormt

Maar het is weldegelijk de persoon die aangesloten is bij de kinderbijslagkas wiens loon/inkomen wordt bekeken. NIET de persoon aan wie de kinderbijslag wordt uitbetaald.

Indien Duveltje dus minder dan 1544 euro bruto verdient, en samen met zijn nieuwe vriendin dit bedrag niet overschrijdt, d�*n kan zijn ex-vrouw verhoogd kindergeld ontvangen voor duveltje zijn dochter.

NOTEER DUVELTJE DAT DIT NIET WIL ZEGGEN DAT JE GEEN ONDERHOUDSGELD MEER HOEFT TE BETALEN!!!

Indien Duveltje boven dit bedrag zit maar zijn ex-vrouw eronder, dan kan ze beter overstappen naar haar eigen Kinderbijslagkas en via haar eigen minimaal inkomen het verhoogde kindergeld aanvragen.

OOK IN DAT GEVAL ONTSLAAT DIT DUVELTJE NIET VAN ZIJN ONDERHOUDSPLICHT t.o.v; ZIJN DOCHTER.

Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2006 om 18:18.
Oud 28 september 2006, 18:26   #239
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Ik krijg voor mijn dochter van 15 jaar en mijn zoon van 4 jaar tesamen 324,07 EUR, dat is verhoogde kinderbijslag. Een verdubbeling van kinderbijslag krijg je normaal gezien alleen maar als je kind meer dan x % gehandicapt is.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 19:02   #240
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ circe

Ik weet wel heel zeker dat duveltje niet wil ontsnappen aan zijn alimentatieplicht. Het enige dat hij aanklaagt en eigenlijk ook terecht, is dat hij redelijk veel moet betalen, in verhouding met zijn inkomen, waardoor leven voor hem ook niet al te makkelijk is.
Zijn ex daarentegen kan zich wel de nodige luxe permitteren. Hij heeft ook bezoekrecht, maar ziet zijn dochter niet meer. Hij is een heel goede vader, ik kan dat zeggen omdat ik hem dan ook al heel wat jaren ken. Hij is gewoon het zoveelste geval van een 'tang' van een ex, sta me toe het even zo uit te drukken. En zoals haar, zijn er heel veel vrouwen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be