![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Minister
|
![]() Tenzij het VB een 50 percent +1 meerderheid krijgt is het het niet aan de macht laten van deze partij niet ondemocratisch. Of het opportuun is, dat is dan weer een andere discussie...
Laatst gewijzigd door Casca : 28 september 2006 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Intimideren is zoiets als zeggen dat het ondemocratische CS absoluut niet mag doorbroken worden en dat het VB het best verboden moet worden, via welke technieken dan ook. En dan ondertussen schermen met de vrije meningsuiting. ![]() De Intimidatie van Tuymans From the desk of Peter Fleming on Wed, 2006-09-27 21:21 Zondag, één week voor de verkiezingen, vinden in verschillende Belgische steden de 0110-concerten plaats “voor verdraagzaamheid, tegen racisme, tegen extremisme, tegen zinloos geweld.” Dat de concerten in feite tegen het Vlaams Belang gericht zijn, wil bijna niemand meer gezegd hebben. Tom Barman, frontman van dEUS, schreeuwde het in het begin nog van de daken, maar sindsdien wordt consistent de positieve boodschap voor verdraagzaamheid, enz. benadrukt. Je vraagt je af of ze hiermee iemand anders dan zichzelf voor de gek denken te kunnen houden? Luc Tuymans, één van de initiatiefnemers achter de kunstenaarsvariant op de concerten, bezit wel nog de intellectuele eerlijkheid en windt er vandaag in Knack geen doekjes om: “De 0110-concerten zijn regelrecht gericht tegen het Vlaams Belang.” Waarvan akte. Ik twijfel er niet aan dat de concerten een succes zullen worden. Wie slaat er nu een gratis optreden af van de fine fleur van de Belgische rock- en schlagerscene? En wie is er nu niet voor inhoudsloze begrippen zoals verdraagzaamheid, enz. De media zullen het allemaal uitgebreid op beeld of papier zetten en de hoop uitspreken dat het “een verschil” zal maken (lees: dat het VB zal achteruitgaan). Maar eerlijk gezegd, denk ik dat al die goede bedoelingen weer op een illusie zullen uitdraaien. In dat geval zullen de geslagen honden op de verkiezingsdag weer niet te tellen zijn en zullen weer dezelfde nietszeggende therapeutische debatten worden gehouden over hoe het toch weer zover is kunnen komen. En zoals steeds, zal het niet zozeer de verdienste van het VB zijn, maar wel van haar tegenstanders. Niet alleen moet je de sympathie van de Vlaming voor de underdog, de rol waarin het VB weer wordt geduwd, niet onderschatten. Bovendien is veiligheid de jongste weken het verkiezingsthema geworden. De jongste maanden stapelen de incidenten zich op: Ait Oud, tweemaal vervroegd vrijgelaten, tweemaal recidivist; Mariusz O., onmenselijk gestraft met een wedstrijdje Rode Duivels; Hoxha, terug in België geweest of niet: Kapllan Murat en Azzouzi blijven liever langer op verlof; de gevangenis van Dendermonde houdt opendeurdag,… En wat doet de politiek en dan vooral de VLD? De VLD ontpopt zich tot de law-and-order partij, maar of dit veel indruk zal maken, gezien de verdachte timing (vlak voor de verkiezingen), is nog maar de vraag. Mensen kiezen dan meestal voor het origineel, de marktleider en dat is het VB natuurlijk. De heisa leidde dankzij onhandig manoeuvreren van de VLD zelfs tot een regeringscrisis. De VLD wilde zich profileren als sterkste partij van de regering ten koste van de door schandalen geplaagde PS, maar getuige de felle reacties van Onkelinx en Di Rupo zijn de liberalen van een kale reis thuisgekomen. Laurette Onkelinx blijft gewoon op haar plaats en zet haar paraplu open. Daarnaast wordt Brussel, na de dood van een gedetineerde in onduidelijke omstandigheden, voor de derde nacht geconfronteerd met rellen: auto's, winkels, ziekenhuizen, jeugdhuizen worden in brand gestoken, sleutels van ambulances en brandweerwagens gestolen, enz. Lokale politici willen de “dialoog” aangaan met de relschoppers, verdachten worden na een nachtje cel opnieuw vrijgelaten. Vaststelling: terwijl zondag artiesten zullen oproepen voor verdraagzaamheid t.o.v. vreemdelingen, zijn vreemdelingen in Brussel ondertussen je auto in brand aan het steken. Het contrast tussen de wereld van de weldenkenden en de gewone man in Schaarbeek of de Antwerpse Seefhoek kan nauwelijks groter zijn. Die gewone man riskeert zelfs twee keer te worden gepakt. Niet alleen wordt hij geacht verdraagzaam te zijn voor de vreemdeling die zijn winkel of auto in brand steekt, bovendien waarschuwen de weldenkenden de gewone man dat zijn winkel of auto niet veilig zijn, als hij voor het VB stemt en zeker als die partij in het bestuur komt, een meer waarschijnlijk geworden scenario als we de laatste peiling van de Stemmenkampioen voor Antwerpen mogen geloven: 38,6%, + 5,6% t.o.v. 2000. Want de eerder genoemde Tuymans houdt rekening met een grimmig toekomstbeeld voor Antwerpen. Als het cordon sanitaire wordt doorbroken, voorspelt hij chaos in de stad. “In het slechtste geval krijg je vormen van georganiseerd verzet, misschien zelfs tamelijk gewelddadige reacties. Ik vermoed dat menig winkelier zijn ruiten zal zien sneuvelen. Mensen schijnen zich dat niet te realiseren, maar een stem voor Vlaams Belang kan zware consequenties hebben. Men moet dat allemaal toch even overwegen alvorens in het stemhokje een definitieve beslissing te nemen,” besluit Tuymans. Qua intimidatie kan dit tellen. Hij heeft precies goed afgekeken van de moslimfundamentalisten: “als je niet doet wat we willen, dan breken we het kot af.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als een immigrant hier graag wil genieten van de vele voordelen (scholen, dokter, ocmw enz) dan moet hij ook zelf de nodige minimale inspanning doen om bv de taal te leren, en moet niet alles op zijn bord krijgen. Maar het is natuurlijk goed dat de overheid lessen inricht. Dat niet iedereen de nodige intellectuele bagage heeft dat ia jammer en is bij de autochtonen ook zo. Die taalachterstand wordt ook veroorzaakt door zeer jonge partners die uit het moederland overkomen. Dat zou door onze overheid ook moeten beperkt worden, indien we niet blijvend willen opgescheept zijn met de zeer hoge allochtone werkloosheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
|
![]() Gewoon ter informatie: ik leef nog en verkeer in goede gezondheid. Groeten, uw man in Brussel
![]() |
![]() |
#345 |
|
![]() Heb ik al verteld dat ik in een probleembuurt woon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
|
![]() Citaat:
Maar 1.000.000 Vlamingen voor gek verklaren omdat ze voor het 'Bedrog' stemmen is niet netjes. Ik verwacht van jou meer zinvolle commentaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Uiteraard, en gelukkig maar ! En moge dat nog héél erg lang - héél héél erg erg erg lang lang lang lang - zo blijven ! 2. Jij weet intussen wel dat ik het niet echt begrepen heb op het VB. Ik verklaar niet alle 1 miljoen (of meer) Vlamingen die op die partij stemmen 'gek' hoor, ik weet goed genoeg dat er verschillende en zeer uiteenlopende motieven kunnen meespelen bij die keuze. Een aantal van die motieven begrijp ik, maar ik ga er zelf niet mee akkoord. Ik verklaarde wèl mezelf 'niet gek', en dat klopt toch ook, grotendeels, dacht ik. Ik geef toe dat ik af en toe wel eens 'uit de bol' ga, maar dat is dan meestal te wijten aan 'de muziek'. Ik vind de leiding en het politiek personeel van het VB - in het beste geval - 'weinig vertrouwen wekkende' figuren. En dat is niet iets wat ik gisteren bedacht heb, wees daar maar zeker van. Ik vind het in elk geval erg jammer dat zovele mensen a.h.w. 'blindelings' in de val trappen die voor hen gespannen wordt. Zou het kunnen dat ik net vanwege mijn liefde voor Vlaanderen/de Vlamingen zo fel reageer ? Vriendelijke groet, djimi 3. PS : toch bedankt voor het compliment, hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En ik zou me heel veilig voelen met zo een spul....weet je uit hoeveel onderdelen dat dat spul bestaat...met elk stukje .... kan je gooien . ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @luc broes :
Dag luc, je commentaar in bericht #351 is interessant. Ik zal proberen te reageren : 1. Wat betreft het NON van Di Rupo : eigenlijk zou in België één grote kieskring moeten georganiseerd worden (in elk geval voor de Senaat), zodat Walen en Vlamingen voor (of tégen) elkaars politici zouden kunnen stemmen. En de democratie moet in elk geval steeds beter uitgewerkt worden, niet steeds meer uitgehold !! 2. Wat betreft 'de muziek' : meestal beluister ik iets net met de bedoeling 'uit de bol' te kunnen gaan. Meestal lukt dat (J.S. Bach, Albert Ayler, King Tubby, Stereolab, Tabu Ley Rochereau : altijd prijs !!! ), soms lukt het niet en in dat geval zoek ik wel een 'ander plaatje' ! 3. Ik ken de leiding van het VB goed genoeg. Mijn 'wantrouwen' is niet gebaseerd op een vooroordeel, dat mag je van mij aannemen. Wat het 'lagere' personeel betreft heb je al een klein beetje meer 'gelijk' : ik ken niet al die mensen persoonlijk, maar dan nog vraag ik me af hoe het in godsnaam mogelijk is dat iemand er voor kiest zich met uitgerekend dié partij/die ideologie te verbinden/te compromitteren. 4. Ik vind dat elk mens het recht heeft zich waar dan ook een plaatsje onder de zon te zoeken. Ik vind tegelijkertijd ook dat iemand die zich niet de moeite getroost de taal/de talen van de gemeenschap waar hij/zij terechtkwam te leren en daarna ook te gebruiken niet te hoog van de toren moet blazen, vooral niet als die onwil gepaard gaat met een totaal gebrek aan 'respect', 'tact' en 'empathie'. Voor wat, hoort wat; en 'des bons comptes font des bons amis'. 5. Dat fabrieken verhuizen is niet de schuld van de ongeschoolde nieuwkomers ! En de grote meerderheid van die ongeschoolde nieuwkomers wil best de handen uit de mouwen steken, wees maar gerust. 6. ANDERZIJDS vind ik het zeker ook niet 'slecht' of 'verkeerd' dat mensen besluiten d�*�*r te blijven waar ze opgroeiden, en daarom vind ik het ABSOLUUT noodzakelijk dat 'de rijke landen' al het menselijk mogelijke doen om aan het fenomeen 'arme landen' zo snel mogelijk een definitief einde te maken, en niet aan die landen zèlf, uiteraard ! Ik ben dus voorstander van het optrekken van het budget voor ontwikkelingshulp met een flink pak méér dan een schamele 0,7% van het BNP, en ik ben eveneens voorstander van het werkelijk 'vrij' maken van de internationale handel en het afschaffen van 'concurrentievervalsende' mechanismen als landbouwsubsidies en invoertarieven. 7. Wat betreft de corruptie van de PS, e.d. : zie puntje 1. 8. Liefde maakt blind ? Echte liefde maakt helderziend ! ![]() 9. Ik weet dat je een gul iemand bent, en dat siert je, echt. Tot een volgende keer, djimi |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() welke dan ? stad of gemeente ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 28 september 2006 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. waarom 1.000.000 gekken... een gek zit dikwijls dicht bij de waarheid en is meestal niet zo gek als je denkt ! 3. jij verwacht heel veel... veel te veel ! vooral van links !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In zijn school zitten 90 % vreemdelingen. Op mijn vraag waarom hij dan met een kleine affiche van de SPA op zijn achterruit rondreed, antwoordde hij dat de directeur dat gevraagd had. Jongens toch. Als ik ZO mijn brood zou moeten verdienen ... Laatst gewijzigd door hurricane : 28 september 2006 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Banneling
|
![]() Zo'n problemen met marokkanen die hier doelloos rondlopen en zich dan maar bezig houden met moslimpje te spelen en onze maatschappij kloten zal altijd maar meer en meer toenemen.
In Brussel is men al blij als "ze" maar slecht geparkeerd staan of door het rode licht rijden enz....zolang er maar geen vernielingen, diefstallen,moorden, verkrachtingen zijn. Dit soort "racaille" moet gedeporteerd worden, daar mogen ze met plezier m'n belastingsgeld aanhangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
|
![]() Brussel - in de buurt waar ze vorige week een auto in brand staken en zo.
![]() |
![]() |
#360 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beste Staf, U vergist zich schromelijk. Er valt geen zweempje misplaatst (uw fontje) sarcasme te bespeuren wanneer ik mijn verknochtheid aan het woord rellochtoon uit. De rechtvoorderaapse ginnegapperij peurt daarentegen uit elke naad. Voor de slechte verstaander: de 'term' is noch goed, noch toepasselijk en verre van Vandaelesk. Meningsvol, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |