Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2006, 18:50   #341
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
das geen antwoord he... en je weet wel waarom.
Tenzij het VB een 50 percent +1 meerderheid krijgt is het het niet aan de macht laten van deze partij niet ondemocratisch. Of het opportuun is, dat is dan weer een andere discussie...

Laatst gewijzigd door Casca : 28 september 2006 om 18:50.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 18:54   #342
Banneling

Standaard

Citaat:
kay-gell;2026416]Intimideren, is dat zoiets als dreigbrieven sturen naar artiesten als hun liedjes je niet aanstaan?

En dan ondertussen schermen met de vrije meningsuiting.
Intimideren is zoiets als zeggen dat men progressief moet stemmen omdat de burger zich anders mag verwachten aan massale vernielingen en geweld van moslimallochtonen (kortom, acties die al dermate ingeburgerd zijn ter progressieve zijde dat zij die volledig normaal vindt en niet eens in vraag stelt).

Intimideren is zoiets als zeggen dat het ondemocratische CS absoluut niet mag doorbroken worden en dat het VB het best verboden moet worden, via welke technieken dan ook. En dan ondertussen schermen met de vrije meningsuiting.

De Intimidatie van Tuymans

From the desk of Peter Fleming on Wed, 2006-09-27 21:21
Zondag, één week voor de verkiezingen, vinden in verschillende Belgische steden de 0110-concerten plaats “voor verdraagzaamheid, tegen racisme, tegen extremisme, tegen zinloos geweld.” Dat de concerten in feite tegen het Vlaams Belang gericht zijn, wil bijna niemand meer gezegd hebben. Tom Barman, frontman van dEUS, schreeuwde het in het begin nog van de daken, maar sindsdien wordt consistent de positieve boodschap voor verdraagzaamheid, enz. benadrukt. Je vraagt je af of ze hiermee iemand anders dan zichzelf voor de gek denken te kunnen houden? Luc Tuymans, één van de initiatiefnemers achter de kunstenaarsvariant op de concerten, bezit wel nog de intellectuele eerlijkheid en windt er vandaag in Knack geen doekjes om: “De 0110-concerten zijn regelrecht gericht tegen het Vlaams Belang.” Waarvan akte.
Ik twijfel er niet aan dat de concerten een succes zullen worden. Wie slaat er nu een gratis optreden af van de fine fleur van de Belgische rock- en schlagerscene? En wie is er nu niet voor inhoudsloze begrippen zoals verdraagzaamheid, enz. De media zullen het allemaal uitgebreid op beeld of papier zetten en de hoop uitspreken dat het “een verschil” zal maken (lees: dat het VB zal achteruitgaan).
Maar eerlijk gezegd, denk ik dat al die goede bedoelingen weer op een illusie zullen uitdraaien. In dat geval zullen de geslagen honden op de verkiezingsdag weer niet te tellen zijn en zullen weer dezelfde nietszeggende therapeutische debatten worden gehouden over hoe het toch weer zover is kunnen komen.
En zoals steeds, zal het niet zozeer de verdienste van het VB zijn, maar wel van haar tegenstanders. Niet alleen moet je de sympathie van de Vlaming voor de underdog, de rol waarin het VB weer wordt geduwd, niet onderschatten. Bovendien is veiligheid de jongste weken het verkiezingsthema geworden. De jongste maanden stapelen de incidenten zich op: Ait Oud, tweemaal vervroegd vrijgelaten, tweemaal recidivist; Mariusz O., onmenselijk gestraft met een wedstrijdje Rode Duivels; Hoxha, terug in België geweest of niet: Kapllan Murat en Azzouzi blijven liever langer op verlof; de gevangenis van Dendermonde houdt opendeurdag,…
En wat doet de politiek en dan vooral de VLD? De VLD ontpopt zich tot de law-and-order partij, maar of dit veel indruk zal maken, gezien de verdachte timing (vlak voor de verkiezingen), is nog maar de vraag. Mensen kiezen dan meestal voor het origineel, de marktleider en dat is het VB natuurlijk. De heisa leidde dankzij onhandig manoeuvreren van de VLD zelfs tot een regeringscrisis. De VLD wilde zich profileren als sterkste partij van de regering ten koste van de door schandalen geplaagde PS, maar getuige de felle reacties van Onkelinx en Di Rupo zijn de liberalen van een kale reis thuisgekomen. Laurette Onkelinx blijft gewoon op haar plaats en zet haar paraplu open.
Daarnaast wordt Brussel, na de dood van een gedetineerde in onduidelijke omstandigheden, voor de derde nacht geconfronteerd met rellen: auto's, winkels, ziekenhuizen, jeugdhuizen worden in brand gestoken, sleutels van ambulances en brandweerwagens gestolen, enz. Lokale politici willen de “dialoog” aangaan met de relschoppers, verdachten worden na een nachtje cel opnieuw vrijgelaten.
Vaststelling: terwijl zondag artiesten zullen oproepen voor verdraagzaamheid t.o.v. vreemdelingen, zijn vreemdelingen in Brussel ondertussen je auto in brand aan het steken. Het contrast tussen de wereld van de weldenkenden en de gewone man in Schaarbeek of de Antwerpse Seefhoek kan nauwelijks groter zijn.
Die gewone man riskeert zelfs twee keer te worden gepakt. Niet alleen wordt hij geacht verdraagzaam te zijn voor de vreemdeling die zijn winkel of auto in brand steekt, bovendien waarschuwen de weldenkenden de gewone man dat zijn winkel of auto niet veilig zijn, als hij voor het VB stemt en zeker als die partij in het bestuur komt, een meer waarschijnlijk geworden scenario als we de laatste peiling van de Stemmenkampioen voor Antwerpen mogen geloven: 38,6%, + 5,6% t.o.v. 2000.
Want de eerder genoemde Tuymans houdt rekening met een grimmig toekomstbeeld voor Antwerpen. Als het cordon sanitaire wordt doorbroken, voorspelt hij chaos in de stad. “In het slechtste geval krijg je vormen van georganiseerd verzet, misschien zelfs tamelijk gewelddadige reacties. Ik vermoed dat menig winkelier zijn ruiten zal zien sneuvelen. Mensen schijnen zich dat niet te realiseren, maar een stem voor Vlaams Belang kan zware consequenties hebben. Men moet dat allemaal toch even overwegen alvorens in het stemhokje een definitieve beslissing te nemen,” besluit Tuymans.
Qua intimidatie kan dit tellen. Hij heeft precies goed afgekeken van de moslimfundamentalisten: “als je niet doet wat we willen, dan breken we het kot af.”
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 18:57   #343
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Weinig te maken met waarover we bezig waren maar goed, I'll bite.

Ten eerste, welke taal?

Ten tweede zou ik er geen probleem mee hebben, indien de Staat er voor zorgt dat er genoeg mogelijkheden zijn om de taal te leren (dit in de vorm van voldoende taalcursussen, die in ons huidig bestel altijd volgeschreven zitten). Ik weet dat er ook andere manieren zijn om een taal te leren, maar niet iedereen heeft de intellectuele bagage om dit solo tot een goed eind te brengen.

Ik erken de taalachterstand als een groot probleem. Daarom dat ik al eerder suggereerde dat de kleuterschool ook verplicht zou moeten worden: op deze manier verdwijnt de taalachterstand die veel Marokkaanse of Turkse kinderen hebben wanneer ze toekomen op het 1ste leerjaar.
Als een immigrant graag in Vlaanderen wil wonen, welke taal zou je dan voorstellen?
Als een immigrant hier graag wil genieten van de vele voordelen (scholen, dokter, ocmw enz) dan moet hij ook zelf de nodige minimale inspanning doen om bv de taal te leren, en moet niet alles op zijn bord krijgen. Maar het is natuurlijk goed dat de overheid lessen inricht.
Dat niet iedereen de nodige intellectuele bagage heeft dat ia jammer en is bij de autochtonen ook zo.
Die taalachterstand wordt ook veroorzaakt door zeer jonge partners die uit het moederland overkomen. Dat zou door onze overheid ook moeten beperkt worden, indien we niet blijvend willen opgescheept zijn met de zeer hoge allochtone werkloosheid.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 19:05   #344
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Gewoon ter informatie: ik leef nog en verkeer in goede gezondheid.

Groeten,

uw man in Brussel
Oud 28 september 2006, 19:05   #345
Percalion

Standaard

Heb ik al verteld dat ik in een probleembuurt woon?
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 19:08   #346
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ben ook een Vlaming, een èchte zelfs.

Ik ga ook niet op dat Vlaams Bedrog stemmen, hoor.

Ik ben wel Vlaming, maar ik ben daarom nog niet gek.
Elke Vlaming beslist zelf voor wie hij stem.
Maar 1.000.000 Vlamingen voor gek verklaren omdat ze voor het 'Bedrog' stemmen is niet netjes.
Ik verwacht van jou meer zinvolle commentaar.
Oud 28 september 2006, 19:13   #347
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Doet weinig terzake he boelie... in mijn wijk is er geen meerderheid voor de sharia, en moest er in een of andere bizarre toekomst toch een zijn dan ga ik gewoon ergens anders wonen...In tegenstelling tot het VB ben ik wel vrij consequent in mijn democratische opvattingen
Hmm! Gij kunt dus gemakkelijk ergens anders gaan wonen? Welnu, de meeste Belgen kunnen dit niet. Die hebben gans hun leven gewerkt om een woonst te hebben. Al eens nagedacht welke kosten daarbij komen kijken om ergens anders een eigendom te verwerven? Registratierechten, BTW, verhuiskosten... Waarom denkt ge dat vele oudere personen 'nog' steeds in probleembuurten wonen? Voor hun plezier?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 19:21   #348
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zou jij analyses van de Vlaams Belang site aanvaarden?
Miss wel op een inhoudelijke manier tegenspreken...
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 19:22   #349
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
dus U bent een tegenstander van het cordon sanitaire ?
Er is niets ondemocratisch aan het cordon sanitaire
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 19:23   #350
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht

1. Elke Vlaming beslist zelf voor wie hij stem.

2.Maar 1.000.000 Vlamingen voor gek verklaren omdat ze voor het 'Bedrog' stemmen is niet netjes.

3. Ik verwacht van jou meer zinvolle commentaar.
Dag luc,

1. Uiteraard, en gelukkig maar ! En moge dat nog héél erg lang - héél héél erg erg erg lang lang lang lang - zo blijven !

2. Jij weet intussen wel dat ik het niet echt begrepen heb op het VB.

Ik verklaar niet alle 1 miljoen (of meer) Vlamingen die op die partij stemmen 'gek' hoor, ik weet goed genoeg dat er verschillende en zeer uiteenlopende motieven kunnen meespelen bij die keuze. Een aantal van die motieven begrijp ik, maar ik ga er zelf niet mee akkoord.

Ik verklaarde wèl mezelf 'niet gek', en dat klopt toch ook, grotendeels, dacht ik. Ik geef toe dat ik af en toe wel eens 'uit de bol' ga, maar dat is dan meestal te wijten aan 'de muziek'.

Ik vind de leiding en het politiek personeel van het VB - in het beste geval - 'weinig vertrouwen wekkende' figuren. En dat is niet iets wat ik gisteren bedacht heb, wees daar maar zeker van.

Ik vind het in elk geval erg jammer dat zovele mensen a.h.w. 'blindelings' in de val trappen die voor hen gespannen wordt.

Zou het kunnen dat ik net vanwege mijn liefde voor Vlaanderen/de Vlamingen zo fel reageer ?

Vriendelijke groet,

djimi

3. PS : toch bedankt voor het compliment, hoor
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 19:54   #351
luc broes

Standaard

Citaat:
Dag luc,
Commentaar door Luc Broes
1. Uiteraard, en gelukkig maar ! En moge dat nog héél erg lang - héél héél erg erg erg lang lang lang lang - zo blijven ! Akkoord, en het zou ook goed zijn moest in deze staat 'een man een stem' gelden. En dat we niet blijvend moeten leven met het NON van Di Rupo

2. Jij weet intussen wel dat ik het niet echt begrepen heb op het VB.
Dat is je volle recht en dat betwist ik ook niet.

Ik verklaar niet alle 1 miljoen (of meer) Vlamingen die op die partij stemmen 'gek' hoor, ik weet goed genoeg dat er verschillende en zeer uiteenlopende motieven kunnen meespelen bij die keuze. Een aantal van die motieven begrijp ik, maar ik ga er zelf niet mee akkoord.

Ik verklaarde wèl mezelf 'niet gek', en dat klopt toch ook, grotendeels, dacht ik. Ik denk dat ook Ik geef toe dat ik af en toe wel eens 'uit de bol' ga, maar dat is dan meestal te wijten aan 'de muziek'. Andere muziek opzetten!

Ik vind de leiding en het politiek personeel van het VB - in het beste geval - 'weinig vertrouwen wekkende' figuren. En dat is niet iets wat ik gisteren bedacht heb, wees daar maar zeker van. Vooroordelen ook tegenover autochtonen zijn uit den boze, ook alzijn ze niet van gisteren.

Ik vind het in elk geval erg jammer dat zovele mensen a.h.w. 'blindelings' in de val trappen die voor hen gespannen wordt. Ik vind dat namelijk ook en dan praat ik niet over dat miljoen, maar wel over die anderen.
Hoe kun je het in godsnaam goed vinden dat mensen zomaar Belg kunnen worden zonder zelfs de taal te kennen? Hoe kun je talloze ongeschoolde nieuwkomers die hier zeer moeilijk terecht kunnen toelaten, terwijl fabrieken met ongeschoolde arbeid verhuizen? Waarom moeten wij blijvend elk jaar 11 miljard naar Wallonië versassen om er de corrptie van de PS instand te houden die aan de basis ligt van 18% werklozen? Waarom moeten wij betalen voor geneeskundige diensten in Wallonië die zoveel meer kosten dan bij ons. Waarom mogen Vlamingen Vlaanderen niet besturen zoals wij het verkiezen, maar moeten telkens de toelating krijgen van de PS die uit onze hand eet. Hoe is het in godsnaam mogelijk?
Vlamingen zoals djimmi spannen zich in voor voortreffelijk onderwijs in Brussel voor iedereen, maar dokters in hospitalen die onze volksmensen begrijpen dat is niet mogelijk.
Zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Zou het kunnen dat ik net vanwege mijn liefde voor Vlaanderen/de Vlamingen zo fel reageer ? Het kan, maar liefde maakt blind.

Vriendelijke groet,
Ook vriendelijk gegroet
djimi Luc

3. PS : toch bedankt voor het compliment, hoor
Zo ben ik!
Oud 28 september 2006, 20:07   #352
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In feite is het maar goed dat mensen als u na hun legerdienst helemaal geen wapen meekregen.

Wat zou u trouwens met uw "Mitraillette Vigneron" aanvangen ?
Ophangen verdorie...schieten kan je daar toch niet mee...dus enkel als versiering ...mooie mechaniek waaruit het samensgesteld was.
En ik zou me heel veilig voelen met zo een spul....weet je uit hoeveel onderdelen dat dat spul bestaat...met elk stukje .... kan je gooien .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 20:38   #353
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

@luc broes :

Dag luc,

je commentaar in bericht #351 is interessant. Ik zal proberen te reageren :

1. Wat betreft het NON van Di Rupo : eigenlijk zou in België één grote kieskring moeten georganiseerd worden (in elk geval voor de Senaat), zodat Walen en Vlamingen voor (of tégen) elkaars politici zouden kunnen stemmen. En de democratie moet in elk geval steeds beter uitgewerkt worden, niet steeds meer uitgehold !!

2. Wat betreft 'de muziek' : meestal beluister ik iets net met de bedoeling 'uit de bol' te kunnen gaan. Meestal lukt dat (J.S. Bach, Albert Ayler, King Tubby, Stereolab, Tabu Ley Rochereau : altijd prijs !!! ), soms lukt het niet en in dat geval zoek ik wel een 'ander plaatje' !

3. Ik ken de leiding van het VB goed genoeg. Mijn 'wantrouwen' is niet gebaseerd op een vooroordeel, dat mag je van mij aannemen. Wat het 'lagere' personeel betreft heb je al een klein beetje meer 'gelijk' : ik ken niet al die mensen persoonlijk, maar dan nog vraag ik me af hoe het in godsnaam mogelijk is dat iemand er voor kiest zich met uitgerekend dié partij/die ideologie te verbinden/te compromitteren.

4. Ik vind dat elk mens het recht heeft zich waar dan ook een plaatsje onder de zon te zoeken.
Ik vind tegelijkertijd ook dat iemand die zich niet de moeite getroost de taal/de talen van de gemeenschap waar hij/zij terechtkwam te leren en daarna ook te gebruiken niet te hoog van de toren moet blazen, vooral niet als die onwil gepaard gaat met een totaal gebrek aan 'respect', 'tact' en 'empathie'. Voor wat, hoort wat; en 'des bons comptes font des bons amis'.

5. Dat fabrieken verhuizen is niet de schuld van de ongeschoolde nieuwkomers ! En de grote meerderheid van die ongeschoolde nieuwkomers wil best de handen uit de mouwen steken, wees maar gerust.

6. ANDERZIJDS vind ik het zeker ook niet 'slecht' of 'verkeerd' dat mensen besluiten d�*�*r te blijven waar ze opgroeiden, en daarom vind ik het ABSOLUUT noodzakelijk dat 'de rijke landen' al het menselijk mogelijke doen om aan het fenomeen 'arme landen' zo snel mogelijk een definitief einde te maken, en niet aan die landen zèlf, uiteraard !
Ik ben dus voorstander van het optrekken van het budget voor ontwikkelingshulp met een flink pak méér dan een schamele 0,7% van het BNP, en ik ben eveneens voorstander van het werkelijk 'vrij' maken van de internationale handel en het afschaffen van 'concurrentievervalsende' mechanismen als landbouwsubsidies en invoertarieven.

7. Wat betreft de corruptie van de PS, e.d. : zie puntje 1.

8. Liefde maakt blind ? Echte liefde maakt helderziend !

9. Ik weet dat je een gul iemand bent, en dat siert je, echt.

Tot een volgende keer,

djimi
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 20:43   #354
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Heb ik al verteld dat ik in een probleembuurt woon?
welke dan ? stad of gemeente ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 20:45   #355
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Hmm! Gij kunt dus gemakkelijk ergens anders gaan wonen? Welnu, de meeste Belgen kunnen dit niet. Die hebben gans hun leven gewerkt om een woonst te hebben. Al eens nagedacht welke kosten daarbij komen kijken om ergens anders een eigendom te verwerven? Registratierechten, BTW, verhuiskosten... Waarom denkt ge dat vele oudere personen 'nog' steeds in probleembuurten wonen? Voor hun plezier?
neen zij konden hun zinkende stad niet verlaten en zijn er overgeleverd aan de "goodwill" of "gedoogbeleid" van de nieuwe belgen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 28 september 2006 om 20:45.
Oud 28 september 2006, 20:48   #356
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Elke Vlaming beslist zelf voor wie hij stem.
Maar 1.000.000 Vlamingen voor gek verklaren omdat ze voor het 'Bedrog' stemmen is niet netjes.
Ik verwacht van jou meer zinvolle commentaar.
1. iedereen stemt voor wie hij wil en kan of goesting heeft : dat is elementaire democratie !

2. waarom 1.000.000 gekken... een gek zit dikwijls dicht bij de waarheid en is meestal niet zo gek als je denkt !

3. jij verwacht heel veel... veel te veel ! vooral van links !
Oud 28 september 2006, 20:59   #357
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid en voor hen die nog twijfelen : de 'jongeren' zijn Noord-Afrikanen. De overleden gedetineerde ( sinds zijn 13de tal van criminele feiten op zijn strafblad ) was een Marrokkaan.
Het gaat er niet op beteren : vandaag hoorde ik van een leerkracht van een KTA dat het 'nog lastiger gaat worden met de marrokanen omdat ze weer honger lijden'.
In zijn school zitten 90 % vreemdelingen.
Op mijn vraag waarom hij dan met een kleine affiche van de SPA op zijn achterruit rondreed, antwoordde hij dat de directeur dat gevraagd had.
Jongens toch. Als ik ZO mijn brood zou moeten verdienen ...

Laatst gewijzigd door hurricane : 28 september 2006 om 21:00.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 21:00   #358
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Zo'n problemen met marokkanen die hier doelloos rondlopen en zich dan maar bezig houden met moslimpje te spelen en onze maatschappij kloten zal altijd maar meer en meer toenemen.

In Brussel is men al blij als "ze" maar slecht geparkeerd staan of door het rode licht rijden enz....zolang er maar geen vernielingen, diefstallen,moorden, verkrachtingen zijn.

Dit soort "racaille" moet gedeporteerd worden, daar mogen ze met plezier m'n belastingsgeld aanhangen.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 21:03   #359
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
welke dan ? stad of gemeente ?
Brussel - in de buurt waar ze vorige week een auto in brand staken en zo.
Oud 28 september 2006, 21:29   #360
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
vergis ik mij nu, of ruik ik hier een misplaatst geurtje van sarcasme .Dat is toch een goede term, zeer toepasselijk, zeer aktueel.Een woord met toekomst wellicht, dat mischien ooit nog eens in de dikke Van Daele terechtkomt...spijtig genoeg trouwens.Moesten de zaken er niet voorstaan zoals nu, zouden er zulke woordjes niet bedacht worden.Uw mening daar over, beste zwijmelaar?
Mijn waarde Carlgustaaf,
Beste Staf,

U vergist zich schromelijk. Er valt geen zweempje misplaatst (uw fontje) sarcasme te bespeuren wanneer ik mijn verknochtheid aan het woord rellochtoon uit. De rechtvoorderaapse ginnegapperij peurt daarentegen uit elke naad. Voor de slechte verstaander: de 'term' is noch goed, noch toepasselijk en verre van Vandaelesk.

Meningsvol,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be