![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.kindergeld.be/Nl/compute.php#
Kan iedereen voor zichzelf berekenen hoeveel kindergeld hij/zij trekt of zou moeten trekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid: ik ben pertinent tegen het chanteren met het bezoekrecht om het verplichte onderhoudsgeld af te dwingen.
Ik vind het een recht van de kinderen om met hun beide ouders in contact te blijven (tenzij natuurlijk in geval van misbruik). En het kan pijnlijk zijn, maar of de andere ouder nu een villa heeft, dan wel een nieuwe auto is in feite niet meer de zaak van de gescheiden partner. Wat me echter stoort, is de ongelijke basis waarvan men vertrekt. Zie daarom de gedachtengang in post 192. Ook stoort me (vooral) het feit dat onderhoudsgeld-voor-kinderen wordt verward met onderhoudsgeld voor de moeder: dit zijn twee totaal verschillende dingen. De niet buitenhuiswerkende moeder die onderhoudsgeld ontvangt, kan de huishoudelijke taken overdag uitvoeren, of heeft in elk geval meer tijd om nog een stukje tijd voor zichzelf te hebben: ze wordt daar middels het onderhoudsgeld ook voor betaald. De buitenhuiswerkende moeder ontvangt geen onderhoudsgeld, maar diezelfde huishoudelijke inspanningen die vereist zijn worden in dat geval gewoon genegeerd. Het is voldoende de zaken eens vanuit dat standpunt te bekijken om beide ouders in een andere positie te zetten en op die manier die schrijnende toestanden van achterhouden van bezoekrecht te vermijden. Laatst gewijzigd door circe : 29 september 2006 om 07:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik probeer je maar steeds duidelijk te maken dat je de basisinstelling moet veranderen. Zoals ik zei, ik ben totaal niét akkoord dat je ex je het bezoekrecht ontzegt, dit is hier echter totaal buiten de kwestie. Ik reageer vooral op het feit dat jij in je openingspost klaagt over het bedrag aan onderhoudsgeld dat je betaalt voor je dochtertje, terwijl "ZIJ" (het kreng van een ex) zich een auto kan permitteren. Daar ging het toch om nietwaar? De basiskost voor het opvoeden en verzorgen van een kind is een v�*ste kost, ongeacht of jij nu bijdraagt of niet: de kosten voor het kind blijven hetzelfde. Ik ga ervan uit dat beide ouders ieder voor de helft die basiskost betalen/uitvoeren. De enige persoon die bewuste schade ondervindt indien één der ouders niet aan de helft willen bijdragen is HET KIND, niet de andere ouder. Ik schreef het reeds: hoe zou je reageren indien de moeder zou zeggen: sorry schatje, vandaag krijg je geen eten, want uw papa heeft niet voor je brood betaald. Of: "ik heb voor je winterbotinnekes betaald, maar je zal in je T-shirtje naar school moeten gaan want papa heeft vertikt om je winterjas te betalen". Zelfs indien in praktijk de moeder het gebrek aan toelage zal proberen op te lossen door zelf meer in te springen, dan nog zijn de kinderen de dupe: niet enkel hebben kinderen het recht om beide ouders te zien, maar ze hebben evenzeer het recht op QUALITY time met die beide ouders. Een moeder die zich van 'smorgens tot 's avonds laat moet staan afpeigeren omdat ze zich geen hulp kan permitteren moet inboeten op de quality time met haar kinderen. --->"Geld is echt waar niet het enige hoor, het maakt zelfs veel kapot!! - vooral als het er niet is" Dus, in plaats van te zeggen: ik heb te weinig inkomen om het onderhoudsgeld te betalen voor mijn dochter, DUS ik betaal geen onderhoudsgeld meer (maw dochter kan de pot op), kan je evengoed een andere gedachtensprong maken, nl.: - mijn dochter heeft van mij minimaal "X" euro nodig. (zie de berekening: dit zijn vaste kosten, ongeacht het inkomen, ik rond af op 1000 euro - wat uiteraard niet haalbaar is, maar wel een goed uitgangspunt om te laten zien hoe minimaal het bedrag is door de rechtbanken toegekend). - indien ik dan verder te weinig inkomen heb, zal ik verplicht zijn er een tweede job bij te nemen (dat is dus exact wat die buitenhuiswerkende alleenstaande OOK moeders doen). en als die moeder, dankzij het feit dat vader evenzeer bijdraagt aan het onderhoud van de kinderen, zich vb. extra een poetsvrouw kan permitteren, dan zijn het tevens en VOORAL de kinderen die daar baat bij hebben want dié uitgespaarde tijd kan de moeder dan doorbrengen als quality time met de kinderen. Het respect tussen de ouders wordt dan wederzijds en er zal veel minder gezever zijn over bezoekrecht. (zie daarover mijn post aan Djiezes). Vergeet niet dat een echtscheiding in de meeste gevallen gewoon een lose/lose situatie is, geen win/win situatie.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 september 2006 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verwijt trouwens het gerecht vooral dat deze scheve situatie is ontstaan.
Als men uitgaat van een vaste basiskost voor opvoeding/onderhoud/verzorging van het kind, waarom zou vaders bijdrage dan moeten afhangen van zijn inkomen? Waarom vragen de rechtbanken zich dan nooit af of de moeders dat deficit wel kunnen dragen? ---> een boterham blijft namelijk een boterham! |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wat zegt mijn ex dan? "Sorry hoor, ik heb het niet breed, ik heb veel rekeningen te betalen. Het zal niet gaan om geld te geven." Ik kan me dat niet permiteren, ik kan tegen mijn kinderen niet zeggen: "sorry hoor, vandaag krijg je geen boterhammen mee, je moet vanmiddag maar vasten of sorry hoor, ik heb geen geld voor je treinabonnement, ga maar te voet als je vannacht vertrekt kom je er wel." Nee, als moeder moet je gewoon al die uitgaven doen, ook als je het niet hebt. Desnoods moet je maar gaan lenen, stelen of zelf gaan vasten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ jantje.
Ik ben me ervan bewust dat ik al drie posten van jou heb onbeantwoord gelaten. Echter vandaag heb ik serieus geen tijd. Ik ga morgen uitgebreid op je post in. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je veralgemeend te veel, jouw situatie is geen doorsnee situatie, de meeste vaders doen niet zoveel inspanningen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie bepaalt wat echt nodig is voor het kind of niet?
Das mijn vraag,zij kan met merkkledij rondlopen,of met kleren van de CNA |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat ik echt nodig vind zijn de gewone basiszaken zoals voeding, de mogelijkheid om naar een dokter te gaan en medicijnen te kopen, kleding (mag heel goedkoop zijn - van de markt of wibra of tweedehands), goedkope schoenen, geld voor de schoolrekeningen, abonnement en schoolgerief (ook van het goedkoopste uit de aldi), een verjaardagskadootje. Natuurlijk zou het best zijn als er ook nog geld is voor de tandarts, om je kind een keer per jaar naar een kapper te laten gaan (vooral vanaf de puberleeftijd), om ze af en toe eens iets leuks te kunnen laten doen met vriendjes (naar de film, een fuif of frieten gaan eten), misschien ook een kerstkadootje,... Ach, er komt zoveel bij kijken, je kan kinderen niet alles ontzeggen. Dan heb ik het nog niet eens over een hobby, over spullen voor hun eigen kamer, zakgeld, schmink, verzorgingsprodukten,..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is ergens bepaalt door het verleden en eventueel gelimiteerd door de nieuwe gezamelijke billijke draagkracht althans dat is de bedoeling als de andere partij bv de levensstandaard drastisch wilt verhogen is het zelfs mogelijk dat aan te kaarten als een inbreuk wordt het alsnog toegestaan en je kan/wilt niet volgen dan behoudt de andere partij het recht dat te doen maar zal moeten bijdragen voor die verhoging .. ook voor de tijd bij jou zelfs al ben jij de netto-alimentatie afdrager in praktijk echter wordt ergens een bedrag opgekleeft uitgaande de bestaande situatie ( als koppel ) en nimmer aangepast Laatst gewijzigd door praha : 29 september 2006 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Banneling
|
![]() In scheiden zijn de meesten precies wel echt goed...
|
![]() |
![]() |