Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2006, 22:20   #1
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard grote imago-enquête: leterme eenvoudig, dewinter agressief, Freya levendig

Leterme 'eenvoudig', Dewinter 'agressief' en Freya 'levendig'




De Vlerick Management School heeft politici en partijen als merk onder de loupe genomen. Freya Vandenbossche wordt gezien als een "levendig", Yves Leterme als een "eenvoudig" en Filip Dewinter als een "agressief" merk.

Aan meer dan 10.000 consumenten werd gevraagd in welke mate ze bepaalde persoonlijkheidskenmerken linken aan elk van de 216 merken die in het - eveneens door merken gesponsorde - onderzoek zijn opgenomen.

Elk merk werd getoetst aan 48 verschillende karaktertrekken. Zo worden zowel Porsche als VLD'er Jean-Marie Dedecker als "temperamentvol" aanzien, terwijl de krant De Tijd "rationaliteit" uitstraalt en Colruyt met "eenvoud" geassocieerd wordt.

De verschillende kenmerken zijn vervolgens geclusterd in vijf "persoonlijkheidsdimensies", gaande van "opwindend" over "aggressief" tot "emotioneel". Studio Brussel is het meest opwindende merk, voor Ikea en Humo. Canvas, De Tijd, Knack en Mercedes gaan dan weer door als "vaste waarden"; terwijl het FN, Filip Dewinter, Vlaams Belang en Jean-Marie Dedecker als de meest "agressieve" merken worden gezien. Vijftv en Flair zijn toppers bij de "emotionele" merken.

Bij de politici als merken komen Dewinter (Vlaams Belang) en Dedecker (VLD) als "agressieve" merken naar voor, terwijl Yves Leterme (CD&V) als een "eenvoudig" en gevestigd merk.

De bevraging laat ook toe om verschillende merkenpersoonlijkheden met elkaar te linken. Zo rijdt Guy Verhofstadt, volgens Vlerick, best met een Chevrolet en is Jupiler het bier dat het best bij de premier past. Bij Freya Van den Bossche gaat het respectievelijke om een mini en een Kriek van Lindemans, bij Filip Dewinter een Porsche en een Stella Artois.

-----------------------------------------------------------------


alle kritiek ten spijt, Freya's positieve imago houdt stand.
het getuigt van een bijzonder sterke, krachtige persoonlijkheid om er na al die moddercampagnes van media rechtse politici nog zo goed uit te komen.
dewinter lijkt maar niet van zijn imago van ordinaire agressieveling af te raken.
dat leterme een saaie -sorry, 'eenvoudige'- piet is blijkt nog maar eens. die ambieert wellicht de titel van vlaamse balkellende...

Laatst gewijzigd door Mitgard : 29 september 2006 om 22:21.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 22:28   #2
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Den bok van Leterme was zonet mijn origineel van Freya's thesis aan het opvreten, dus verkocht ik hem maar een mep met de bokshandschoen van De Winter.
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be