Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Wat indien VB op 8 oktober ergens aan de macht komt?
Alles wordt beter. 25 32,05%
Het VB zal een partij ale een ander blijken te zijn. Er zal niets wezenlijks veranderen. 20 25,64%
VB zal door de mand vallen en de volgende verkiezingen fors inboeten. 25 32,05%
Het VB gaat de oppositie monddood maken en de democratie buitenspel zetten. 8 10,26%
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2006, 10:39   #41
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Duym,

Ik heb al eens op een andere draad gepost dat ik zelf wel zal zeggen en schrijven wat ik denk. Dat hoeft een ander zeker niet voor mij te doen.

En ik hoop idd van harte dat het VB eindelijk eens mag laten zien wat het werkelijk waard is, maar hoop even hard dat dit niet gebeurd in een gemeente of stad.
Maar in de fed. regering, dan kunnen wij Belgen tenminste politiek asiel aanvragen in het buitenland, of krijgen we bescherming in het buitenland als oorlogsvluchtelingen.
Want op het ogenblik dat het VB bekent maakt dat zij ergens hebben gewonnen is de kans heel groot dat er een burgeroorlog tussen de VB aanhang en de allochtone in woners van ons land uitbreekt. Of denk jij nu echt dat de jongeren die nu in brussel de boel kort en klein hebben geslagen het zonder slag of stoot zullen aanvaarden dat het VB zijn programma mag uitvoeren.
Denk daar maar eens over na, voor je zegt dat iemand niet weet wat hij post.

Dit is dus een bekentenis dat alles verloren is, dankzij het linkse beleid.

Bedankt links en alle mensen uit de zonder haat straat voor deze ongeneeslijke kanker in onze maatschappij.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 10:42   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Waarom slagen ze dan nu den boel kort en klein, ik denk dat dit een probleem is van jaren een zwak en te tolerant beleid.
Dat is het ook zonder enige andere verontschuldiging.

Maar op het ogenblik dat het VB ergens een verkiezing wint, heeft het VB zelf daar nog niets te zeggen en zullen die jongeren proberen om er voor te zorgen dat ze het ook niet zullen kunnen.
Zij willen immers een wetteloze zone voor zichzelf en zullen kei hard tegen reageren als het VB ergens wint.
Ik vrees zelfs dat ze er niet zullen voor terug schrikken om de mensen gewoon op straat neer te schieten en vrouwen gewoon te verkrachten terwijl ze die hun mannen vast houden en vermoorden.
De kans dat Belgie dan een echt oorlogsveld met de meest afschuwelijke daden van deze jongeren word is echt niet onbestaande en zij weten dat de huidige regering zeker in het begin zal twijfelen om hard tegen hen op te treden en het te laat zal zijn eens deze dan toch heeft beslist dat het weldegelijk moet.
Brussel en Parijs zullen dan slechts kleine opstootjes lijken tegen wat die jongeren dan zullen aanrichten. Zij zullen Begie en zeker Vlaanderen herschapen in een tweede Libanon.

En de Belgen zullen dit niet over zich heen laten gaan en tegen reageren. Zonder nog te wachten tot men in Brussel eindelijk door heeft wat er zich in werkelijkheid afspeelt in Belgie en Vlaanderen.

En het is dit probleem dat men in de wetstraat onderschat.

Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 10:46   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dit is dus een bekentenis dat alles verloren is, dankzij het linkse beleid.

Bedankt links en alle mensen uit de zonder haat straat voor deze ongeneeslijke kanker in onze maatschappij.
Het is idd zeer grof, maar waar. En de mensen die denken dat het hier nog wel zal verlopen zoals een paar jaar geleden in Oostenrijk, mogen deze gedachten snel opbrergen.
Wij zijn Oostenrijk niet en zijn ondertussen ook nog een paar jaar verder, waarin alles veranderd is en niet in de goede zin voor ons.

Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 11:07   #44
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Dat is het ook zonder enige andere verontschuldiging.

Maar op het ogenblik dat het VB ergens een verkiezing wint, heeft het VB zelf daar nog niets te zeggen en zullen die jongeren proberen om er voor te zorgen dat ze het ook niet zullen kunnen.
Zij willen immers een wetteloze zone voor zichzelf en zullen kei hard tegen reageren als het VB ergens wint.
Ik vrees zelfs dat ze er niet zullen voor terug schrikken om de mensen gewoon op straat neer te schieten en vrouwen gewoon te verkrachten terwijl ze die hun mannen vast houden en vermoorden.
De kans dat Belgie dan een echt oorlogsveld met de meest afschuwelijke daden van deze jongeren word is echt niet onbestaande en zij weten dat de huidige regering zeker in het begin zal twijfelen om hard tegen hen op te treden en het te laat zal zijn eens deze dan toch heeft beslist dat het weldegelijk moet.
Brussel en Parijs zullen dan slechts kleine opstootjes lijken tegen wat die jongeren dan zullen aanrichten. Zij zullen Begie en zeker Vlaanderen herschapen in een tweede Libanon.

En de Belgen zullen dit niet over zich heen laten gaan en tegen reageren. Zonder nog te wachten tot men in Brussel eindelijk door heeft wat er zich in werkelijkheid afspeelt in Belgie en Vlaanderen.

En het is dit probleem dat men in de wetstraat onderschat.

De knuffelpolitiek werkt inderdaad niet, maar ik zie het niet zo pessimistisch, relschoppers krachtdadig oppakken, zerotollerantie, ik ben er zeker van dat de meeste allochtonen het hier goed vinden en dat zo willen houden, de relschoppers moet eruit natuurlijk, dat kan enkel maar met krachtdadig optreden.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 11:31   #45
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Het behalen van de politieke meerderheid in een gemeente door het VB, zou voor die partij een zegen zijn, denk ik. Het zou een zegen zijn voor het VB precies omdat ze - om tal van redenen - geen degelijk beleid zouden kunnen voeren.

Maar hoe zal een falend gemeentebeleid geprofileerd worden?
Het zal gepromoot worden! Het VB zal zélf voortdurend wijzen op dat tekortschietend beleid in die gemeente. Ze zullen spreken over ondermijning van dat gemeentebeleid door de traditionele partijen die op hogere bestuursechelons de plak zwaaien. Het VB is dus gebaat bij een falend beleid in een gemeente waar ze de meerderheid zou behalen.
Oud 29 september 2006, 15:46   #46
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Niet in Genk, dus je m'en fou!
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 15:46   #47
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Het stelletje hypocrieten (tot hiertoe):

bartje, Brandaan, Casca, djimi, Firestone, groen!?, Jantje, Khonnor, Mathiasdm, Patriot!, Pietje, Reza, Sneta, Tavek, TheBlackadder

De opmars van het Vlaams Belang valt niet te stoppen. Leugens, laster en bedreigingen helpen niet. Bovenstaande dames en heren hebben in deze poll gewoonweg hun wens uitgedrukt, niet wat ze heimelijk denken, want als je echt gelooft dat het Vlaams Belang op zijn bek gaat als het aan de macht komt, dan wil je niet liever dan dat ze nu effe hun kop opsteken.

En nogmaals, aan deze belachelijke NVA poll doe ik niet mee. Ik weet dat het met het Vlaams Belang zal beteren, maar het aardsparadijs is niet van deze wereld.
Dus NVA'ertje, probeer maar iemand anders belachelijk te maken. Dit is een goed voorbeeld van een poll die vist naar een bepaald antwoord. Héél objectief!
Leg mij nu eens uit waarom het hypocriet is op die optie te stemmen?
Mag ik al geen eigen mening niet hebben?

Ik hoop persoonlijk dat het Vlaams Belang nooit aan de macht komt, juist omdát ik meen dat ze het niet goed zouden doen.
Ja, ik denk dat ze door de mand zullen vallen, maar dan is er wel al jaren schade aangericht!
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 16:07   #48
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
VB zal door de mand vallen en de volgende verkiezingen fors inboeten.
Gek dat onder diegenen die hier voor stemmen, enkele van de grootste voorstanders van het cordon zitten.

Citaat:
Het VB gaat de oppositie monddood maken en de democratie buitenspel zetten.
Dat lijkt me eigenlijk hetzelfde als "VB is een partij als de anderen" dan.

Verder is het een slechte peiling. 3 "negatieve" opties en 1 "positieve" die dan weer zo extreem overdreven is gesteld dat het belachelijk is er voor te kiezen. Ik had op beter gehoopt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 16:11   #49
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Leg mij nu eens uit waarom het hypocriet is op die optie te stemmen?
Mag ik al geen eigen mening niet hebben?
Hypocrisie is een van de vele manieren om je mening te uiten, dus ga je gang.
Oud 29 september 2006, 16:13   #50
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Gek dat onder diegenen die hier voor stemmen, enkele van de grootste voorstanders van het cordon zitten.
Precies, dat is wat ik wilde zeggen. Links? Hééééél geloofwaardig
Oud 29 september 2006, 16:28   #51
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet zo gek

Tactisch gezien zou het inderdaad beter zijn om het VB mee in een bestuur op te nemen.
Hun gebrek aan kwaliteitsvol politiek personeel en hun tegenstrijdig programma zouden hen snel de das omdoen en hun groei zou daardoor effectiever kunnen gestopt worden dan door het CS (net zoals gebeurde in Nederland en Oostenrijk)

Maar het is nu eenmaal een partij met een racistisch gedachtengoed en als je een minimum aan respect voor je eigen overtuiging hebt dan is het principieel onmogelijk om met hen samen te werken

Niemand kan ooit verplicht worden om met een racistische partij in zee te gaan. (hoe frustrerend het VB dat ook moge vinden !)

Ik ben over het algemeen nogal pragmatisch ingesteld maar tegenover xenofobie en racisme dient een keihard NEE te klinken, daarover kan niet gemarchandeerd worden.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 16:35   #52
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Niet zo gek

Tactisch gezien zou het inderdaad beter zijn om het VB mee in een bestuur op te nemen.
Hun gebrek aan kwaliteitsvol politiek personeel en hun tegenstrijdig programma zouden hen snel de das omdoen en hun groei zou daardoor effectiever kunnen gestopt worden dan door het CS (net zoals gebeurde in Nederland en Oostenrijk)

Maar het is nu eenmaal een partij met een racistisch gedachtengoed en als je een minimum aan respect voor je eigen overtuiging hebt dan is het principieel onmogelijk om met hen samen te werken

Niemand kan ooit verplicht worden om met een racistische partij in zee te gaan. (hoe frustrerend het VB dat ook moge vinden !)

Ik ben over het algemeen nogal pragmatisch ingesteld maar tegenover xenofobie en racisme dient een keihard NEE te klinken, daarover kan niet gemarchandeerd worden.
Dit discours doet me aan lafaard P.Janssens. Hij wil niet met Dewinter debatteren omdat hij het pleit toch zou winnen. En weet je waarom je bang bent? Omdat het wel eens zou kunnen blijken dat er helemaal niet gemarchandeerd hoeft te worden over xenofobie en racisme, daarom.

[SIZE=1]JANSSENS DURFT NIET[/SIZE]

JANSSENS DURFT NIET

Vorige week werd Filip Dewinter door Antwerps SP.A-burgemeester Patrick Janssens uitgedaagd voor een debat. "Het kan onwaarschijnlijk lijken, maar zet mij samen met hem in een café op het Kiel of Antwerpen-Noord voor een debat en hij verliest dat," zei Janssens stoer.

Dewinter nam de handschoen maar wat graag op, wat tot nog toe had Janssens geen enkel rechtstreeks duel aangedurfd. Gisteren liet de SP.A'er aan een krant stilletjes weten dat hij toch geen zin meer heeft in een confrontatie met de Vlaams Belang-lijsttrekker…

Laatst gewijzigd door Duym : 29 september 2006 om 16:46.
Oud 29 september 2006, 21:00   #53
FreedomAndLiberty
Burger

FreedomAndLiberty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

bartje, Brandaan, Casca, djimi, Firestone, groen!?, Jantje, Khonnor, Mathiasdm, Patriot!, Pietje, Reza, Sneta, Tavek, TheBlackadder
Mocht ik al mogen stemmen had ik bij voorkeur tot het hypocrieteclubje toegetreden...
Oud 29 september 2006, 21:20   #54
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

De opmars van het Vlaams Belang valt niet te stoppen. Leugens, laster en bedreigingen helpen niet. Bovenstaande dames en heren hebben in deze poll gewoonweg hun wens uitgedrukt, niet wat ze heimelijk denken, want als je echt gelooft dat het Vlaams Belang op zijn bek gaat als het aan de macht komt, dan wil je niet liever dan dat ze nu effe hun kop opsteken.

En nogmaals, aan deze belachelijke NVA poll doe ik niet mee. Ik weet dat het met het Vlaams Belang zal beteren, maar het aardsparadijs is niet van deze wereld.
Dus NVA'ertje, probeer maar iemand anders belachelijk te maken. Dit is een goed voorbeeld van een poll die vist naar een bepaald antwoord. Héél objectief!
da's onzin hoor

bijvoorbeeld Pietje en Khonnor zijn rabiate anti-VB'ers.,,
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 21:46   #55
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
da's onzin hoor

bijvoorbeeld Pietje en Khonnor zijn rabiate anti-VB'ers.,,
Precies daarom.
Oud 29 september 2006, 22:33   #56
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uit uw mond is dat een waar compliment!
Oud 29 september 2006, 23:37   #57
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Hypocrisie is een van de vele manieren om je mening te uiten, dus ga je gang.
Ik ben nog steeds aan het wachten op een degelijke verklaring waarom ik hypocriet zou zijn.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 23:45   #58
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Och, hij heeft gewoon een namenlijstje gekopiepeest.

Beschouw het uit zijn mond als een compliment!
Oud 30 september 2006, 01:20   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Het blijft een bruine strontzakkerige peiling (even het woordgebruik van de verdraagzame zijde gebruiken, dan spreken we allemaal dezelfde taal, nietwaar).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijn zaligheid Jazeker
Verder is het een slechte peiling. 3 "negatieve" opties en 1 "positieve" die dan weer zo extreem overdreven is gesteld dat het belachelijk is er voor te kiezen. Ik had op beter gehoopt.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 01:30   #60
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het blijft een bruine strontzakkerige peiling (even het woordgebruik van de verdraagzame zijde gebruiken, dan spreken we allemaal dezelfde taal, nietwaar).
Nee, er zijn 1 belachelijk positieve, 1 belachelijk negatieve en 2 genuanceerde opties.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be