![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Sterven voor je vaderland.. | |||
Alleen voor Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 26,53% |
Alleen voor Wallonië |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Voor heel België |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Helemaal nooit niet nergens voor! |
![]() ![]() ![]() |
30 | 61,22% |
No Guts No Glory (roemzucht) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Ik ben Nederlander dus ik stem NIET. Ook niet hier. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat heb jij gesnoven?
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Als ik met België, Vlaanderen en Wallonië een lap grond had bedoeld had ik dat er wel bijgezet
![]() Het moet toch duidelijk zijn dat ik met deze 'landen' meer bedoel dan alleen de aarde die het land bevat. In dit geval gaat het om voortbestaan van je cultuur, je taal, de vrijheid die je in je land geniet, de privileges, de geschiedenis, de toekomst van je kinderen! De verzetstrijders in WO2 waren blijkbaar wel bereid daarvoor te strijden en te sterven. De Amerikanen, Engelsen, Canadezen etc waren zelfs bereid voor ONZE vrijheid te sterven. Hoe egoïstisch ben je dan om te zeggen dat het jou geen reet uitmaakt? Is dat de generatiekloof of is dat een totale desinteresse in je land, cultuur, toekomst, vrijheden? Met generatiekloof bedoel ik dan het feit dat de mensen tegenwoordig over dit soort dingen niet meer nadenken. Ze nemen hun gemakken, rechten en paar plichten die ze nog hebben voor lief en kijken niet naar de rest. Ze genieten gewoon van hun vies vet luxe leven. Ik kan nog wel een uurtje doorgaan maar ik denk dat jullie wel snappen dat jullie (iedereen die z'n land als een lap grond beschouwt) beter Vlaanderen, België of Wallonië hadden kunnen invullen. EDIT: En als je dat niet gedaan hebt lees dan deze tekst nog een paar keer over totdat je het wel begrijpt!
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 30 september 2006 om 11:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zou ik sterven voor Vlaanderen?
Maar voor mij is Vlaanderen geen lap grond, voor mij is Vlaanderen een gemeenschap van mensen. Wordt die gemeenschap aangevallen, dan moet die gemeenschap zich ook weren..... Ik zou voor deze gemeenschap "Vlaanderen" zeer zeker willen sterven.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust,die vraag van "willen sterven" moet niet gesteld worden.In geval van strijd gaan die jongens voor elkaar opkomen,gelijk welk uniform ze dragen... Doel van de opleiding geslaagd... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 30 september 2006 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Bewust een vorm van zelfmoord plegen voor het vaderland (en dan bedoel ik Vlaanderen, voor België kom ik zelfs niet buiten als het regent) lijkt me moeilijk. Maar bewust in een situatie belanden waar je leven in gevaar is maar waar je toch de bedoeling hebt om het er levend van af te brengen mot kunnen. Dat het dan tegenzit en je sterft heb je pech gehad maar het mag zeker de bedoeling niet zijn om het zeker niet levend van af te brengen. Kort gezegd: je leven wagen wel, zelfmoord acties neen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Ik zou sterven voor mijn Nubian Kingdom, maar zo ver zal ik het niet laten gebeuren.
![]() ![]() En maak iedereen tot mijn Nubian slaafjes ![]() Laatst gewijzigd door nubian : 30 september 2006 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik sterf trouwens uitsluitend voor de Keizer van het toekomstige Tweede Ottomaanse Rijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Voor Vlaanderen ben ik bereid te sterven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Iets is het pas waard om te beleven, als je bereid bent ervoor te sterven.
![]() |
#34 |
|
![]() Helemaal juist
![]() |
#35 |
|
![]() Misschien voor mijn naasten, maar waarom in godsnaam zou ik m'n leven geven voor een administratieve organisatie die in een bepaald gebied het monopolie op geweld heeft en zichzelf de overheid noemt?
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga dat maar eens vragen aan veteranen uit WOII.
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Als je het nog aan hen kunt vragen, zijn ze niet gestorven voor hun vaderland, hé.
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ik ben Nederlander dus ik stem NIET. Ook niet hier.
Maar als ik zou stemmen zou ik zeggen: Voor Nederland: Ja! Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 30 september 2006 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() Als soldaat, voor we op missie vertrokken hoorden we steeds dezelfde woorden. "Waar we jullie heensturen kunnen jullie sterven. Zijn jullie bereid?"
Antwoord was ook steeds hetzelfde "Ja". Als burger zou ik dat enkel doen voor mijn kinderen of familie. En na het risico ingeschat te hebben zou ik het zelf wagen voor een onbekende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Vergeet niet, zij die voor vlaanderen zijn gevallen hoe men deze herdenkt, met laster en eerroof. Mede in de hand gewerkt door die traditionele vlaamse partijen, dus laat ons stellen zeker niet voor den belziek en niet voor 'DIT' vlaanderen.
|
![]() |
![]() |