![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bwah waarom ni? Moeten we altijd fier zijn om die publiek aanvaarde dingen? Zoals onze morele superioriteit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou vrij in de handel moeten zijn zoiets. Ik dans namelijk niet graag en wie weet met zo'n pil achter mijn kiezen scoor ik dan nog een vrijpartij er bovenop. ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() We zouden beter ons plezier halen uit boswandelingen, bejaarden de straat over helpen, tenten maken in het bos om onze boterhammen in op te eten, naar jeugdbewegingen gaan en als we in de boskes kakken ons dicht bij de natuur wanen, etc...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Raar maar waar: ergens zeggen dat een groot deel van onze jeugd onwetend en onverdraagzaam is en anderzijds er mee uitpakken dat een groot deel allochtoon is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Misschien is "onze" jeugd gewoon een hoop laffe schijtluizen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() 1 miljoen mensen zijn inderdaad NOG allochtoon, de rest is al Belg GEWORDEN via naturalisatie of omdat ze, als kinderen van allochtonen automatisch de Belgische nationaliteit krijgen (en dat zijn er veel meer dan één miljoen). Men weigert echter dit in statistieken op te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Is dat nu zo erg? Het zijn maar mensen hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Da's wat anders, die hebben de blanken nooit naar Amerika gehaald om de vuile werkjes op te knappen. Wij hebben het onszelf aangedaan en proberen de verantwoordelijkheid van ons af te schuiven door de "iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden"-redenering toe te passen. Het bos niet voor de bomen (willen) zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Karma : 6 oktober 2006 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Wat die indianen niet weten, of niet in acht genomen hebben, is dat wij de vreemdelingen naar hier gehaald hebben om onze viole werkjes op te knappen. Daar draait het om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, daar is wel degelijk een fout gebeurd. Nadat die werkjes waren opgeknapt zouden ze moeten zijn terug gestuurd. Trouwens, wij hebben ze misschien naar hier gevraagd voor de vuile werkjes, maar zij hadden in het land van oorsprong gewoon geen werkjes en ook geen sociaal vangnet zoals er hier is, wat voor hen dus een verbetering was ('t hangt allemaal af van uit welke focus dit wordt gezien).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Niet beter genoeg, want ze bleven arm genoeg om op onze welvaart en consumptiemaatschappij jaloers te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, ons pa is enkele keren in Griekenland gaan werken voor een project. Toen het project "af" was, was er helemaal geen sprake van dat hij daar ooit zou kunnen blijven. En veel rijker is hij er ... zucht ![]() Vergelijk het een beetje met het nemen van een kuisvrouw. Nadat ze gedaan heeft met haar job ... neemt ze een kamer in en blijft wonen in je huis. Na veel kindjes krijgen zegt ze dat de kamer te klein is geworden en neemt de living in beslag. Laatst gewijzigd door Karma : 6 oktober 2006 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Turken zijn het probleem zo niet.
En die kuisvrouw heeft gelijk. Ge bevestigt zelfs dat ze juist arm genoeg zijn om jaloers te blijven op onze welvaart. Ge hebt het helemaal ni ontkracht wa ik zei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() En als ik die kuisvrouw aan de deur zet heb ik gelijk. Ik heb haar betaald voor haar diensten, niet voor haar verblijf voor haar en haar kroost voor de rest van hun leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Tiens, allochtonen die allochtonen haten. Waren die niet allemaal hetzelfde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Tot daar de vergelijking met kuisvrouwen. Dat gij daarmee afkwam laat trouwens zien wat voor een minachting gij daarvoor hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben dan mss het zelfde geloof, maar hebben heel vaak een totaal verschillende achtergrond. Je zegt toch ook niet dat een Nederlander , Duitser, Noor, Pool, Italaan, Spanjaard en Belg het zelfde zijn. En zij hebben ook allemaal het zelfde geloof. En dat 25% van de Vlaamse jongeren van allochtone afkomst is zal wel dikke fout zijn. Of zijn alleen de kleurlingen allochtone en al de reeds autochtone. Als men nu eens ging zeggen dat 50% allochtone zijn, dan zal men dichter in de buurt komen. Maar ik vermoed dat dit zelfs te laag geschat is, want hier aan de grens is meer dan 50% van gemengde gezinnen of de grootouders zijn gemengde gezinnen. En dan heb je nog 25% die van uit Nederland naar hier zijn komen wonen en nog steeds hun Nederlandse nationaliteit hebben. Er zijn hier dus maar 25% zuivere Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |