Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2006, 18:27   #21
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Bwah waarom ni? Moeten we altijd fier zijn om die publiek aanvaarde dingen? Zoals onze morele superioriteit?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 18:32   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
't blijkt van eigen bodem en plots zijn ze er nog fier op ook
Bah ja, t' is een pilleke gelijk een ander. ééntje om te dansen en te vrijen heb ik me laten vertellen.
Zou vrij in de handel moeten zijn zoiets. Ik dans namelijk niet graag en wie weet met zo'n pil achter mijn kiezen scoor ik dan nog een vrijpartij er bovenop.
Oud 5 oktober 2006, 19:52   #23
Bhairav

Standaard

We zouden beter ons plezier halen uit boswandelingen, bejaarden de straat over helpen, tenten maken in het bos om onze boterhammen in op te eten, naar jeugdbewegingen gaan en als we in de boskes kakken ons dicht bij de natuur wanen, etc...
Oud 5 oktober 2006, 23:07   #24
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Raar maar waar: ergens zeggen dat een groot deel van onze jeugd onwetend en onverdraagzaam is en anderzijds er mee uitpakken dat een groot deel allochtoon is.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 07:08   #25
Bhairav

Standaard

Misschien is "onze" jeugd gewoon een hoop laffe schijtluizen?
Oud 6 oktober 2006, 07:44   #26

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR Bekijk bericht
Van wat ik denk te weten is 1miljoen mensen in belgie alochtoon waarvan het grootste deel Italiaan.
1 miljoen mensen zijn inderdaad NOG allochtoon, de rest is al Belg GEWORDEN via naturalisatie of omdat ze, als kinderen van allochtonen automatisch de Belgische nationaliteit krijgen (en dat zijn er veel meer dan één miljoen). Men weigert echter dit in statistieken op te nemen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 07:50   #27
Bhairav

Standaard

Is dat nu zo erg? Het zijn maar mensen hoor.
Oud 6 oktober 2006, 07:57   #28

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Is dat nu zo erg? Het zijn maar mensen hoor.
Vertel dat maar eens aan de indianen in Amerika.
Oud 6 oktober 2006, 07:59   #29
Bhairav

Standaard

Da's wat anders, die hebben de blanken nooit naar Amerika gehaald om de vuile werkjes op te knappen. Wij hebben het onszelf aangedaan en proberen de verantwoordelijkheid van ons af te schuiven door de "iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden"-redenering toe te passen. Het bos niet voor de bomen (willen) zien.
Oud 6 oktober 2006, 08:29   #30

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's wat anders, die hebben de blanken nooit naar Amerika gehaald om de vuile werkjes op te knappen. Wij hebben het onszelf aangedaan en proberen de verantwoordelijkheid van ons af te schuiven door de "iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden"-redenering toe te passen. Het bos niet voor de bomen (willen) zien.
Da's toch wat anders dan wat de indianen in de reservaten zelf vertellen. Toen een collega van mij twee maanden daar op vakantie was vertelde ze de indianen over het Vlaams Blok (voor alle duidelijkheid, zij is absoluut tegen het Vlaams Blok). De indianen ginder juichten dat, in tegenstelling tot wat ze verwachtte, volledig toe met de vermelding "hadden wij maar zo'n indiaans blok gehad, dan zaten we nu niet in reservaten, nu is het echter te laat".

Laatst gewijzigd door Karma : 6 oktober 2006 om 08:31.
Oud 6 oktober 2006, 08:31   #31
Bhairav

Standaard

Wat die indianen niet weten, of niet in acht genomen hebben, is dat wij de vreemdelingen naar hier gehaald hebben om onze viole werkjes op te knappen. Daar draait het om.
Oud 6 oktober 2006, 08:34   #32

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat die indianen niet weten, of niet in acht genomen hebben, is dat wij de vreemdelingen naar hier gehaald hebben om onze viole werkjes op te knappen. Daar draait het om.
Ja, daar is wel degelijk een fout gebeurd. Nadat die werkjes waren opgeknapt zouden ze moeten zijn terug gestuurd. Trouwens, wij hebben ze misschien naar hier gevraagd voor de vuile werkjes, maar zij hadden in het land van oorsprong gewoon geen werkjes en ook geen sociaal vangnet zoals er hier is, wat voor hen dus een verbetering was ('t hangt allemaal af van uit welke focus dit wordt gezien).
Oud 6 oktober 2006, 08:36   #33
Bhairav

Standaard

Niet beter genoeg, want ze bleven arm genoeg om op onze welvaart en consumptiemaatschappij jaloers te worden.
Oud 6 oktober 2006, 08:46   #34

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet beter genoeg, want ze bleven arm genoeg om op onze welvaart en consumptiemaatschappij jaloers te worden.
Er zijn er al een heel pak die niet arm meer zijn hoor. In Gent worden heel veel huizen opgekocht door Turken, daar waar een gewone arbeider zich hoogstens een eigen huis kan permiteren.
Trouwens, ons pa is enkele keren in Griekenland gaan werken voor een project. Toen het project "af" was, was er helemaal geen sprake van dat hij daar ooit zou kunnen blijven. En veel rijker is hij er ... zucht ... niet door geworden.
Vergelijk het een beetje met het nemen van een kuisvrouw. Nadat ze gedaan heeft met haar job ... neemt ze een kamer in en blijft wonen in je huis. Na veel kindjes krijgen zegt ze dat de kamer te klein is geworden en neemt de living in beslag.

Laatst gewijzigd door Karma : 6 oktober 2006 om 08:47.
Oud 6 oktober 2006, 08:59   #35
Bhairav

Standaard

Turken zijn het probleem zo niet.
En die kuisvrouw heeft gelijk. Ge bevestigt zelfs dat ze juist arm genoeg zijn om jaloers te blijven op onze welvaart. Ge hebt het helemaal ni ontkracht wa ik zei.
Oud 6 oktober 2006, 09:14   #36

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turken zijn het probleem zo niet.
En die kuisvrouw heeft gelijk. Ge bevestigt zelfs dat ze juist arm genoeg zijn om jaloers te blijven op onze welvaart. Ge hebt het helemaal ni ontkracht wa ik zei.
En als ik die kuisvrouw aan de deur zet heb ik gelijk. Ik heb haar betaald voor haar diensten, niet voor haar verblijf voor haar en haar kroost voor de rest van hun leven.
Oud 6 oktober 2006, 09:17   #37
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Raar maar waar: ergens zeggen dat een groot deel van onze jeugd onwetend en onverdraagzaam is en anderzijds er mee uitpakken dat een groot deel allochtoon is.
Wel ja, dat was nu het eerste dat in mijn gedacht op kwam toen ik hier begon te lezen in deze draad. Van de week wordt nog languit uitgesmeerd hoe onverdraagzaam onze jongeren wel niet zijn. En enkele dagen later blijkt 1 op de 4 allochtoons te zijn. Zou het één dan toch iets met het ander te maken hebben ?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 10:22   #38
Bhairav

Standaard

Tiens, allochtonen die allochtonen haten. Waren die niet allemaal hetzelfde?
Oud 6 oktober 2006, 10:25   #39
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
En als ik die kuisvrouw aan de deur zet heb ik gelijk. Ik heb haar betaald voor haar diensten, niet voor haar verblijf voor haar en haar kroost voor de rest van hun leven.
Tot daar de vergelijking met kuisvrouwen. Dat gij daarmee afkwam laat trouwens zien wat voor een minachting gij daarvoor hebt.
Oud 6 oktober 2006, 10:37   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens, allochtonen die allochtonen haten. Waren die niet allemaal hetzelfde?
Nee, die zijn niet het zelfde.

Zij hebben dan mss het zelfde geloof, maar hebben heel vaak een totaal verschillende achtergrond.

Je zegt toch ook niet dat een Nederlander , Duitser, Noor, Pool, Italaan, Spanjaard en Belg het zelfde zijn. En zij hebben ook allemaal het zelfde geloof.

En dat 25% van de Vlaamse jongeren van allochtone afkomst is zal wel dikke fout zijn. Of zijn alleen de kleurlingen allochtone en al de reeds autochtone.

Als men nu eens ging zeggen dat 50% allochtone zijn, dan zal men dichter in de buurt komen. Maar ik vermoed dat dit zelfs te laag geschat is, want hier aan de grens is meer dan 50% van gemengde gezinnen of de grootouders zijn gemengde gezinnen. En dan heb je nog 25% die van uit Nederland naar hier zijn komen wonen en nog steeds hun Nederlandse nationaliteit hebben. Er zijn hier dus maar 25% zuivere Vlamingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be