Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 13:58   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Om een voorbeeld te geven.
Stel dat alle diskettes dezelfde "fout" bevatten. Dat er in dat programma staat dat elke xde stem van die partij verdeeld moet worden over de andere partijen volgens een bepaalde verdeelsleutel.
zeg nu zelf, ik denk dat ik dat zelfs kan programmeren.

en dan maakt men die opdrachtregels onzichtbaar.
en dan geeft men een bijkomende opdracht bvb. dat op een bepaald moment die opdrachtregels zichzelf vernietigen. Een bepaald tijdstip, na een hoeveelheid stemmen of zo. Dat is allemaal programmeerbaar.

Nu zal U zeggen : jamaar dat programma kan gecontroleerd worden door de partijen. Juist. Maar wie kan mij garanderen dat hetgeen de partijen kunnen controleren ook hetgeen is dat op die verzegelde diskettes gaat staan ? Of zit daar iemand van elke partij bij de hele tijd dat men die diskettes aanmaakt ?

en dan nog. Gaan die controleurs iedere diskette lezen om te zien of het wel het juiste programma is. En hoe kunnen ze het controleren als men de opdrachtregels 'onzichtbaar' heeft gemaakt ?
Tegendradigaard is offline  
Oud 10 oktober 2006, 13:59   #42
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat we tegen u aan het argumenteren zijn. Feit is dat de VB'ers nu plots de mond volhebben over fraude en dat ze dat de vorige verkiezingen niet één keer over de lippen hebben gekregen.
tot tweemaal toe werd door VRT journalisten (de orgasmerende dame en Bracke) zelf gevraagd : denkt U aan fraude.

tja op den duur zou men nog geloven dat ze zelf ook wel even aan fraude hebben gedacht he...

Ik ben er zeker van dat ze het ook gedacht hebben.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 10 oktober 2006 om 14:00.
Oud 10 oktober 2006, 14:00   #43
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is dat de VB'ers nu plots de mond volhebben over fraude en dat ze dat de vorige verkiezingen niet één keer over de lippen hebben gekregen.
Hoe plots? Hoevaak zijn er hier al geen topics geweest over stemcomputers? En ik kan me niet herinneren dat jij al sinds de vorige verkiezingen op het forum zit
Oud 10 oktober 2006, 14:03   #44
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
tot tweemaal toe werd door VRT journalisten (de orgasmerende dame en Bracke) zelf gevraagd : denkt U aan fraude.

tja op den duur zou men nog geloven dat ze zelf ook wel even aan fraude hebben gedacht he...

voor de 100ste keer, pas nadat de winter zelf zei dat het verdacht was dat de resultaten uitbleven, zeg me eens wat hij bedoelde zonder aan fraude te denken?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 14:03   #45
Tegendradigaard

Standaard

Bij iedere verkiezing zijn er al topics over geweest en ik heb telkens gezegd dat ik geen vertrouwen in stemcomputers heb.
Oud 10 oktober 2006, 14:03   #46
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Hoe plots? Hoevaak zijn er hier al geen topics geweest over stemcomputers? En ik kan me niet herinneren dat jij al sinds de vorige verkiezingen op het forum zit
Ik wel en ik ken me idd geen discussies herinneren, de goede uitslag werd toen aanvaard, de slechte nu niet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 14:04   #47
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht

Kom kom, even serieus zijn, Gerolf is begonnen met de insinuaties. Eerlijk is eerlijk.
Oud 10 oktober 2006, 14:07   #48
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Nog enkele nuttige info over stemcomputers:

Dutch voting machines hacked to play chess

How to steal votes and cover your tracks: Diebold's breach of voter trust

Security Analysis of the Diebold AccuVote-TS Voting Machine

Hoe een voting machine hacken in 60 seconden... maf!
(mét filmken om het te tonen, echt een must see...en het komt van de universiteit van Princeton)

Oké het gaat hier over de US voting machines... die zullen waarschijnelijk slecht beveiligd zijn. Wij Belgen kunnen da véééél beter...

Dus voor mij iedereen die zegt dat fraude met stemcomputers niet kan... dream on!
Democratie.... yeah, my ass!

Zijn onze regeringsleiders niet verplicht om het volk te bewijzen dat er niet gefraudeerd kán worden met die stemcomputers? Of hebben ze ook hiér de VLD verkiezingstruk gebruikt om Bart Somers te doen winnen over JMD????

Veel meer via Google
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline  
Oud 10 oktober 2006, 14:08   #49
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Kom kom, even serieus zijn, Gerolf is begonnen met de insinuaties. Eerlijk is eerlijk.
Nope, ik heb de band gisterenavond nog eens bekeken (had het opgenomen)

het was de VRT-vrouw die vroeg : denkt U aan fraude ? Waarop Annemans de wenkbrauwen optrok en zei : Fraude niet nee, manipulatie wel. men heeft het ons nog eens gelapt enkele jaren geleden. Toen men heel de avond liet geloven dat we in Antwerpen achteruit waren gegaan en pas als de mensen 's anderendaags opstonden konden ze in de krant lezen dat we vooruit waren gegaan.

als je wilt kijk ik vanavond nog eens... als er niemand het ondertussen gewist heeft...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 10 oktober 2006 om 14:08.
Oud 10 oktober 2006, 14:10   #50
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Nog enkele nuttige info over stemcomputers:

Dutch voting machines hacked to play chess

How to steal votes and cover your tracks: Diebold's breach of voter trust

Security Analysis of the Diebold AccuVote-TS Voting Machine

Hoe een voting machine hacken in 60 seconden... maf!
(mét filmken om het te tonen, echt een must see...en het komt van de universiteit van Princeton)

Oké het gaat hier over de US voting machines... die zullen waarschijnelijk slecht beveiligd zijn. Wij Belgen kunnen da véééél beter...

Dus voor mij iedereen die zegt dat fraude met stemcomputers niet kan... dream on!
Democratie.... yeah, my ass!

Zijn onze regeringsleiders niet verplicht om het volk te bewijzen dat er niet gefraudeerd kán worden met die stemcomputers? Of hebben ze ook hiér de VLD verkiezingstruk gebruikt om Bart Somers te doen winnen over JMD????

Veel meer via Google
voordat je zoiets belachelijks post uit ANDERE landen zou ik eerst naar het belgische systeem kijken, en nee dat is idd in belgie niet mogelijk zonder de encryptie sleutels.

k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 14:22   #51
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ik wel en ik ken me idd geen discussies herinneren, de goede uitslag werd toen aanvaard, de slechte nu niet.
Dit is geen excuus want toen zal alles correct zijn verlopen en nu kan men softwarematig gezien gefoefeld hebben, want men hoeft niet elke keer te foefelen hé eenmaal is voldoende en gezien de rooien niet vies zijn van foefelen hier en daar, zou ik mijn hand niet in het vuur willen steken, dat het nu niet het geval kan geweest zijn! En gezien dat men geen controle briefje heeft meegegeven aan de kiezers, zal het zéér zéér moeilijk te bewijzen vallen. Dus weg met die computers alom, die alleen de belastingbetaler véél geld kosten en alleen maar narigheid teweeg brengen! Het is een te hoge éénmalige winst van bijna 16% voor de rooien om als juist te kunnen aanvaard worden, volgens mij!! het is buiten alle proporties en nooit vertoond!!
MisterXYZ is offline  
Oud 10 oktober 2006, 14:28   #52
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=66

Ik aanvaard de uitslag, alleen de berekening niet (alles in het voordeel van PJ)

Trouwens ik kan me bij de vorige verkiezingen nog herinneren dat er ergens bij een steekproef een VB-lijst 'opeens' verdwenen was op een stemcomputer, dus toen werd er zeker over gediscussiëerd k9

Laatst gewijzigd door Gorefest : 10 oktober 2006 om 14:29.
Gorefest is offline  
Oud 10 oktober 2006, 14:31   #53
ilfalco
Minister-President

Standaard

en op de testcomputers in heel het land stond het VB er gewoonweg niet op!

dus ze fraudeerden al op voorhand.
ilfalco is offline  
Oud 10 oktober 2006, 14:32   #54
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Dit is geen excuus want toen zal alles correct zijn verlopen en nu kan men softwarematig gezien gefoefeld hebben, want men hoeft niet elke keer te foefelen hé eenmaal is voldoende en gezien de rooien niet vies zijn van foefelen hier en daar, zou ik mijn hand niet in het vuur willen steken, dat het nu niet het geval kan geweest zijn! En gezien dat men geen controle briefje heeft meegegeven aan de kiezers, zal het zéér zéér moeilijk te bewijzen vallen. Dus weg met die computers alom, die alleen de belastingbetaler véél geld kosten en alleen maar narigheid teweeg brengen! Het is een te hoge éénmalige winst van bijna 16% voor de rooien om als juist te kunnen aanvaard worden, volgens mij!! het is buiten alle proporties en nooit vertoond!!
Nooit vertoond? Misschien te jong om je te herinneren maar in 94 had het VB 13% extra stemmen, amper verschil met wat de SPa nu wint .Moeilijk te bewijzen? Enkel door het hele systeem weer in zijn originele stand te zetten kan je het niet zien, endaarvoor heb je iedereen van het stembureau nodig, burgers willekeurig gekozen uit antwerpen. Dan moet je dus dat al zorgen dat de juist gekozen worden, dan experts een programma laten aanpassen, d emensen die instaleren omkopen dan mensen die de-instaleren ook en ook al de controleurs, ach ja lijkt me aannemelijk .

k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 14:33   #55
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=66

Ik aanvaard de uitslag, alleen de berekening niet (alles in het voordeel van PJ)

Trouwens ik kan me bij de vorige verkiezingen nog herinneren dat er ergens bij een steekproef een VB-lijst 'opeens' verdwenen was op een stemcomputer, dus toen werd er zeker over gediscussiëerd k9
Zeker niet op deze mate en ik zie hier wel veel mensen die nu de uitslag niet aanvaarden hoor;

k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 14:39   #56
chev.errant
Burger

Standaard Mogelijkheid tot hertelling van stemmen.???

Natuurlijk moet dit kunnen. Zoals iemand opmerkte op tv in de aanloop naar de verkiezingen: "nog even en men stuurt vertegenwoordigers van de Verenigde Naties naar België om bij verkiezingen de goede gang van zaken te controleren"... België wordt hoe langer en meer een "onderontwikkeld gebied" (cfr. een kolonie van Islam...) dus denkbeeldig is dit niet...
chev.errant is offline  
Oud 10 oktober 2006, 14:44   #57
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Zeker niet op deze mate en ik zie hier wel veel mensen die nu de uitslag niet aanvaarden hoor;
Dat heb ik ook véél op het werk gehoord hoor
Normaal had ik me ook aan een wervelende verkiezingsshow verwacht op TV, maar het was ZO saai in vergelijking met andere keren, precies alsof het zo onnatuurlijk en ge-orchestreerd aanvoelde. En misschien ook wel zo was.

Laatst gewijzigd door Gorefest : 10 oktober 2006 om 14:47.
Gorefest is offline  
Oud 10 oktober 2006, 14:46   #58
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chev.errant Bekijk bericht
Natuurlijk moet dit kunnen. Zoals iemand opmerkte op tv in de aanloop naar de verkiezingen: "nog even en men stuurt vertegenwoordigers van de Verenigde Naties naar België om bij verkiezingen de goede gang van zaken te controleren"...
en? Omdat 1 onbekende persoon dit zei is het zo?
Citaat:
België wordt hoe langer en meer een "onderontwikkeld gebied" (cfr. een kolonie van Islam...) dus denkbeeldig is dit niet...
arm vlaanderen/belgie 1 vd meest ontwikkelde en beste gebieden ter wereld waar je kan leven en dan zo behandeld worden.

k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 14:49   #59
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Denken jullie dat er vroeger als we nog gewoon moesten stemmen met et potlood niet gefraudeerd werd?
Oud 10 oktober 2006, 14:49   #60
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
arm vlaanderen/belgie 1 vd meest ontwikkelde en beste gebieden ter wereld waar je kan leven en dan zo behandeld worden.
Heh, daar trap ik niet meer in; ieder land zegt dat over zijn eigen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be