Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 15:06   #101
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik ben als katholieke nationaal solidarist lid van het ACV. Op vele vlakken ben ik zelfs radicaler dan de doorsnee Vlaams Belanger. Ik heb nog niets gehoord !

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 15:07   #102
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Daar kan ik inkomen. Je wordt tenslotte aangenomen om te werken en niet om te staken.
Ah, voil�*, "staken schaadt, werken baat".
Het aloude fascistische Blok-adagium
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 15:12   #103
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Ik ben als katholieke nationaal solidarist lid van het ACV. Op vele vlakken ben ik zelfs radicaler dan de doorsnee Vlaams Belanger. Ik heb nog niets gehoord !
Nog ene die niet goe weet over wie het gaat...
Oud 11 oktober 2006, 15:14   #104
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ah, voil�*, "staken schaadt, werken baat".
Het aloude fascistische Blok-adagium
Wat een dure woorden om te zeggen dat het een Vlaams Blok slogan was. En en terechte slogan!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 15:16   #105
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Gestapo-technieken? Als ONAFHANKELIJKE beweging heeft het ACV de volledige vrijheid om te kiezen wie zij al dan niet als lid wil van haar vakbeweging.
Het recht om te discrimineren is imho een fundamenteel mensenrecht, waar ook het ACV gebruik van kan maken. Pech voor het VB...

Doch probleem is dat dit recht zeer selectief toegepast wordt: VB mag gediscrimineerd worden, maar vreemdelingen, homo's en vrouwen niet...
Oud 11 oktober 2006, 15:53   #106
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Voorbeeld: een vakbondsman wordt bij een staking gedwongen tot het betalen van een dwangsom wegens economische schade
wordt het stakingsrecht dan niet erkend? of heeft men niet enkel gestaakt maar ook mensen verhinderd om te gaan werken?

PS: was dat een procedure tegen een lid of tegen de vakbond?
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 16:10   #107
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gestapo-technieken? Als ONAFHANKELIJKE beweging heeft het ACV de volledige vrijheid om te kiezen wie zij al dan niet als lid wil van haar vakbeweging. In de statuten van het ACV staat duidelijk dat syndicalisme en extreem-rechts onverenigbaar zijn. Elk ACV-lid is hiervan op de hoogte en kent de consequenties wanneer men zich niet aan de regels wil houden. Ze zetten zichzelf buiten de partij ipv omgekeerd. De houding van het ACV is zeer duidelijk; in alle documentaties, via alle vormingen, op alle studiedagen, ... is dit standpunt duidelijk gemaakt, wie dan nog hardleers is heeft het zelf gezocht.

Tot nader order heeft elke vereniging nog steeds de vrijheid om zelf te bepalen wie ze toelaat en wat ze met elementen doet die haar proberen te ondergraven. Ik ben er zeker van dat het ACLVB de uitgezette leden met open armen zal ontvangen.
Om uw uitleg door te trekken, hebben ook alle eigenaars van een horeca zaak het recht om allochtonen die hun zaak willen betreden te weigeren. Maar dat is dan weer verboden, is racisme en dicriminatie. Groeperingen en/of verenigingen die allochtonen weigeren is, racisme en discriminatie. En u komt vertellen dat het handelen van het acv correct is? In dat geval moet den belziek correct handelen en een cordon sanitair leggen rond het acv als zijnde een on-democratische beweging en deze met het centrum van de "jef" voor het gerecht halen en laten verbieden.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 16:17   #108
Tegendradigaard

Standaard

is het ACW diezelfde vakbond die opriep om zeker deel te nemen aan de concerten VOOR VERDRAAGZAAMHEID ?

Aha het is dus eenrichtingsverdraagzaamheid...

Hoe noemt men dat... de maskers vallen af...
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 16:32   #109
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(raadsel: zoek in voorgaande zin een gelijkenis met het discours van het VB ten opzichte van allochtonen)
Het ACV is dan ook consequent en laat geen allochtonen meer toe in haar rangen
Oud 11 oktober 2006, 16:38   #110
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een werkgever/job vergelijken met een vakbond/lidmaatschap. faut le faire.
Klopt. In een job en door een werkgever worden er doorgaans strengere eisen gesteld.
Oud 11 oktober 2006, 16:40   #111
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat deed u om te beginnen in een vakbond? Uw partij wil de vakbonden toch afschaffen (of minstens muilkorven)? Wees blij dat ze de barmhartigheid hadden om u met uw ranzige klikken en uw smerige klakken buiten te smijten. U had er niks te zoeken en zij hadden niks aan u.
Met andere woorden: het principe is heiliger dan degenen die onder het principe vallen. Leden die (zouden kunnen) vinden dat een vakbond zou moeten evolueren, moeten het aftrappen. Lekker democratisch, weet u wel.
Oud 11 oktober 2006, 16:46   #112
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Met andere woorden: het principe is heiliger dan degenen die onder het principe vallen. Leden die (zouden kunnen) vinden dat een vakbond zou moeten evolueren, moeten het aftrappen. Lekker democratisch, weet u wel.
en lekker verdraagzaam he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 11 oktober 2006, 16:57   #113
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
*rechtspersoonlijkheid geven
Met andere woorden de vakbonden en delegees ten prooi werpen aan willekeurige processen en juridische procedures van werkgevers en zo het gebruik van een aantal drukkingsmiddelen onmogelijk maken = het vleugellam maken van vakbonden
U bedoelt dat vakbonden nu dus illegaal te werk gaan? Waarom zou u anders schrik moeten hebben van "juridische procedures"?

by the way, Annemie van de Casteele, VLD-ster, heeft ooit een wetsvoorstel in die zin ingediend. Is het ACV consequent geweest en heeft ze ook VLD-leden van hun lijsten geschrapt?

Citaat:
*open boekhouding
Met andere woorden werkgevers inzicht laten krijgen in de grootte van de stakerskas en hen dus de kans geven in te schatten hoe lang vakbonden een staking kunnen voldhouden = het vleugellam maken van de vakbond
Ja, want een werkgever en aandeelhouders willen niets anders dan dat vakbonden zo lang mogelijk het bedrijf lam leggen.

Kunt u me één goede reden geven waarom bedrijven transparant moeten zijn, en vakbonden niet? Waarom hebben vakbondsleden geen inzicht in de financiën van de vakbond? Zeker gezien het feit dat het ACV eerder al tegen de lamp is gelopen toen bleek dat ze interesten van haar kas op een Luxemburgse rekening niet aangaf aan de belastingen?

Citaat:
*uitbetalingen niet meer bij de vakbonden
Met andere woorden de service duurder en minder efficiënt maken door het in handen te geven van overheid en privé en meer controle inbouwen = het in de kou zetten en stigmatiseren van werklozen
Dat zou zowat het "axioma van de dag" kunnen worden: "uitbetaling niet meer bij vakbonden is hetzelfde als de service duurder en minder efficiënt maken". Nice

Hoe u vervolgens in de uitdrukking A = B van A naar B gaat begrijp ik niet goed. Misschien een tikkeltje emotionaliteit dat u parten speelt?
Oud 11 oktober 2006, 17:00   #114
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voorbeeld: een vakbondsman wordt bij een staking gedwongen tot het betalen van een dwangsom wegens economische schade
Awel, als een vakbond rechtspersoonlijkheid heeft, dan kan men zijn pijlen richten op de vakbond zelf, en niet op de man. Trouwens: als er in België op dit moment procedures worden opgestart, dan is het altijd tegen individuele vakbondsmensen. U wilt dit dus bestendigen?
Oud 11 oktober 2006, 17:07   #115
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Mag je eigenlijk discrimineren op basis van politieke overtuiging? hmmmm....
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 17:24   #116
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met andere woorden: het principe is heiliger dan degenen die onder het principe vallen. Leden die (zouden kunnen) vinden dat een vakbond zou moeten evolueren, moeten het aftrappen.
Zij zijn vrij hun eigen 'solidaristische' vakbond op te richten en daar toe te laten of te weigeren wie ze willen.
Oud 11 oktober 2006, 17:29   #117
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Awel, als een vakbond rechtspersoonlijkheid heeft, dan kan men zijn pijlen richten op de vakbond zelf, en niet op de man. Trouwens: als er in België op dit moment procedures worden opgestart, dan is het altijd tegen individuele vakbondsmensen. U wilt dit dus bestendigen?
Neen ze willen de straffeloosheid van de vakbond vooral bestendigen... en die sukkelaar die een proces aan zijn broek krijgt.. pech gehad...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Oud 11 oktober 2006, 17:34   #118
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Ik stem al een tijd voor het VB, en ik denk er aan mij te syndiceren, waar moet ik naar toe? Bij de ACV mag niet of ABVV of ACVLB willen ze geen VB.
Misschien moet het VB een nieuwe vakbond oprichten?
Direct veel leden verzekerd.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 17:52   #119
ilfalco
Minister-President

Standaard

De poco's hebben ervoor gezorgd dat het wel zeer moeilijk is om zoiets te verwezenlijken anders bestond er al lang een vlaams-nationale vakbond.

ACLVB tolereert wel VB leden dacht ik.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 18:00   #120
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
*rechtspersoonlijkheid geven
Met andere woorden de vakbonden en delegees ten prooi werpen aan willekeurige processen en juridische procedures van werkgevers en zo het gebruik van een aantal drukkingsmiddelen onmogelijk maken = het vleugellam maken van vakbonden

*open boekhouding
Met andere woorden werkgevers inzicht laten krijgen in de grootte van de stakerskas en hen dus de kans geven in te schatten hoe lang vakbonden een staking kunnen voldhouden = het vleugellam maken van de vakbond

*uitbetalingen niet meer bij de vakbonden
Met andere woorden de service duurder en minder efficiënt maken door het in handen te geven van overheid en privé en meer controle inbouwen = het in de kou zetten en stigmatiseren van werklozen

Met andere woorden, het VB zegt niet tegen de vakbonden te zijn maar verdedigt wel een aantal maatregelen die syndicalisme in de praktijk onmogelijk maakt.
Wel toevallig vergeten dat dit in de andere europese landen al zo is ge!!
ago is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be