Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2006, 10:45   #101
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Ik ga akkoord. Dienstplicht moet terug komen. Op voorwaarde dat het kwalitatief hoog niveau is. Hele dagen schoenen poetsen in de kazerne, zoals het vroeger ongeveer was, kan niet.
Heb anders mijn schoenen niet veel moeten poetsen daar.
Wij hadden een paar dat enkel diende voor parades en andere onzin.
Verder mochten onze schoenen juist niet blinken.
En het kuisen van de kazerne was niet voor ons, wij moesten enkel onze kamer zelf proper houden.
De rest was voor de pld's die toch te stom waren om iets anders te laten doen.

En de dienstplicht zou zeker moeten terug komen, maar dan voor iedereen.
Dus voor mannen en vrouwen. De afschaffing daar van was één van de stomste dingen en meeste schadelijke dingen voor onze economie dat men ooit gedaan heeft.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 10:59   #102
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik heb eens op VTM een reportage gezien van militairen, en JAWATTE wat een laag volk. Echt simpel gespuis. "Nadenken"? Volgens opgelegde regeltjes.
Het zijn trouwens idioten die zonder opgelegde structuur niet kunnen leven en een behoefte hebben aan een overheersend referentiekader waarin hun identiteit verdwijnt: haar afscheren, allemaal hetzelfde uniform... Echt een houvast voor niet al te begaafd gespuis.
Zo te horen staat u geweldig goed met uzelf, zeker mastruberen voor de spiegel en terwijl verliefd naar uzelf kijken en maar herhalen, ik ben intelligent, ik ben wereldwijs. Moet ervan uitgaan dat er mensen zijn die nu éénmaal een vaste betrekking willen en indien dit gepaard gaat met interesse voor het militair zijn, waarom niet. U bent mischien de mening toegedaan, dat u zonder bezwaar op kosten van de gemeenschap kunt leven met de één of andere uitkering die wel voor "U" wordt verdiend door de nutteloze militaire en arbeiders allerhande. Dus wat betreft "gespuis", de volgende keer dat ge u staat te mastruberen voor spiegel, laat dan ik ben intelligent vallen en bekijk uzelf eens aandachtig dan komt u zeker tot de conclusie wat u werkelijk bent,"gespuis".
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 11:07   #103
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Zo te horen staat u geweldig goed met uzelf, zeker mastruberen voor de spiegel en terwijl verliefd naar uzelf kijken en maar herhalen, ik ben intelligent, ik ben wereldwijs. Moet ervan uitgaan dat er mensen zijn die nu éénmaal een vaste betrekking willen en indien dit gepaard gaat met interesse voor het militair zijn, waarom niet. U bent mischien de mening toegedaan, dat u zonder bezwaar op kosten van de gemeenschap kunt leven met de één of andere uitkering die wel voor "U" wordt verdiend door de nutteloze militaire en arbeiders allerhande. Dus wat betreft "gespuis", de volgende keer dat ge u staat te mastruberen voor spiegel, laat dan ik ben intelligent vallen en bekijk uzelf eens aandachtig dan komt u zeker tot de conclusie wat u werkelijk bent,"gespuis".
Bam! In your face!
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 11:08   #104
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

[quote=Jantje;2077635]Heb anders mijn schoenen niet veel moeten poetsen daar.
En het kuisen van de kazerne was niet voor ons, wij moesten enkel onze kamer zelf proper houden.

Jong ge moet die schoenen niet te serieus nemen hé. Je weet wel wat ik bedoelde.
Oud 13 oktober 2006, 11:26   #105
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=MARE;2077745]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Heb anders mijn schoenen niet veel moeten poetsen daar.

Jong ge moet die schoenen niet te serieus nemen hé. Je weet wel wat ik bedoelde.
Ik heb zelf dus 3/4 van mij legertijd in het veld en in bossen door gebracht en 1/2 van de tijd zat ik dan nog ergens in het buitenland.

Dus ik moet er steeds mee lachen als iemand begint over schoenen poetsen en kazerne kuisen. Ik liep zelfs nog verloren in de kazerne op de laatste dag dat er er was.
Oud 13 oktober 2006, 12:05   #106
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

[quote=Jantje;2077830]
Citaat:

Ik heb zelf dus 3/4 van mij legertijd in het veld en in bossen door gebracht en 1/2 van de tijd zat ik dan nog ergens in het buitenland.

Dus ik moet er steeds mee lachen als iemand begint over schoenen poetsen en kazerne kuisen. Ik liep zelfs nog verloren in de kazerne op de laatste dag dat er er was.
Da's mooi, maar gij zijt niet de enige die ik ken die z'n dienstplicht heeft gedaan. Ge zat blijkbaar goed. Goed voor u. Maar 'k heb ook al andere verhalen gehoord. En ik hoor ze nog steeds van beroepsmilitairen.
Oud 13 oktober 2006, 12:21   #107
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Misschien wel, misschien niet. Het hangt er maar vanaf wat jouw definitie is van "anders" en "beter".
Met een ander mens bedoel ik dat je nooit meer dezelfde persoon(lijkheid) bent die je ervoor was (had). Je leert er jezelf kenen, je komt er jezelf tegen. Het schuldgevoel of fierheid van een ginds gestelde daad dringt maar een tijdje nadien door. Je bekijkt jezelf op een veel kritischere manier dan dat je ooit als burger zou doen. Je houd er bij jezelf bijna dagelijks een gewetensonderzoek. Heb er kameraden gehad die anderen uitscholden voor egoïst en gewetenlozen omdat die weigerden een dagrantsoen aan de uitgehongerde plaatselijke bevolking te geven. Om een paar dagen later zelf op strooptocht te trekken op zoek naar voedsel.

Of u terug komt als een beter mens moet ieder voor zich uitmaken. Mij heeft het allezinds een heel stuk veranderd. Heb er mijn plan leren trekken en bij nu nog met heel weinig tevreden, gelukkig en zonder schuldgevoelens. Zou bijna durven zeggen dat ik mezelf een goed mens vind.
Oud 13 oktober 2006, 12:25   #108
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Met een ander mens bedoel ik dat je nooit meer dezelfde persoon(lijkheid) bent die je ervoor was (had). Je leert er jezelf kenen, je komt er jezelf tegen. Het schuldgevoel of fierheid van een ginds gestelde daad dringt maar een tijdje nadien door. Je bekijkt jezelf op een veel kritischere manier dan dat je ooit als burger zou doen. Je houd er bij jezelf bijna dagelijks een gewetensonderzoek. Heb er kameraden gehad die anderen uitscholden voor egoïst en gewetenlozen omdat die weigerden een dagrantsoen aan de uitgehongerde plaatselijke bevolking te geven. Om een paar dagen later zelf op strooptocht te trekken op zoek naar voedsel.

Of u terug komt als een beter mens moet ieder voor zich uitmaken. Mij heeft het allezinds een heel stuk veranderd. Heb er mijn plan leren trekken en bij nu nog met heel weinig tevreden, gelukkig en zonder schuldgevoelens. Zou bijna durven zeggen dat ik mezelf een goed mens vind.
Respect, Riksken.
Oud 13 oktober 2006, 12:32   #109
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Hier kan je nog VB stemmen om uw frustratie betreffende de bruine horde kwijt te raken. In Afghanistan zit je er ganse dagen tussen...je zou voor minder...
Maar wij zijn geen racisten meneer
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 12:43   #110
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=MARE;2077975]
Citaat:

Da's mooi, maar gij zijt niet de enige die ik ken die z'n dienstplicht heeft gedaan. Ge zat blijkbaar goed. Goed voor u. Maar 'k heb ook al andere verhalen gehoord. En ik hoor ze nog steeds van beroepsmilitairen.

Het goed en mooie leven in het leger is dan ook niet weggelegd voor de zandvreters en stofbijters. En al even min voor de kanonenkuisers.

Dit is enkel weg gelegd voor bruikbare en verstandige mensen.

Iemand die niet instaat is om zichzelf te beschermen en enkel bevelen kon opvolgen, kan men ook niet zomaar ergens heen sturen.

Maar ook ik heb slechte herrineringen aan het leger overgehouden doch ook goede en heb er mij zelf beter leren kennen en heb er geleerd waar mijn grenzen liggen.
Oud 13 oktober 2006, 12:48   #111
Riksken
Parlementslid

Standaard

[quote=MARE;2077975]
Citaat:

Dat goed zitten krijg je niet op een schoteltje aangeboden. Daar gaat veel zelfdiscipline, zelfopoffering, afzien, ontberingen, honger en dorst..... en het geluk dat je geen te zware blessure's oploopt aan vooraf. En als je dan nog dat ietsje meer kan opbrengen volgt de beloning.
Oud 13 oktober 2006, 13:10   #112
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Riksken;2078100]
Citaat:
Dat goed zitten krijg je niet op een schoteltje aangeboden. Daar gaat veel zelfdiscipline, zelfopoffering, afzien, ontberingen, honger en dorst.....pijn, zelfcasteiding, en het geluk dat je geen te zware blessure's oploopt aan vooraf. En als je dan nog dat ietsje meer kan opbrengen volgt de beloning.
Je krijgt dat idd niet voor niks. En zeker niet als je tot de elite van de elite wil behoren.

En je moet daar niet zot voor zijn, maar het helpt wel en maakt het een stuk gemakkelijker. Ik zal het zelf maar posten, dan moet een ander het niet voor mij doen.
Oud 13 oktober 2006, 13:37   #113
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Maar wij zijn geen racisten meneer
Wat vindt u van de benaming "mestkevers" door een welbepaalde politieker en gericht naar een gedeelte van de vlaamse bevolking. Terwijl het ook wel mede dat gedeelte van de bevolking dus "mestkevers" is dat deze geachte heer z'n wedde mee bekostigd. Of valt het toekennen van zulke benamingen laat ons maar stellen aan het "eigen volk" niet onder beledigen.
Oud 13 oktober 2006, 17:45   #114
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat vindt u van de benaming "mestkevers" door een welbepaalde politieker en gericht naar een gedeelte van de vlaamse bevolking. Terwijl het ook wel mede dat gedeelte van de bevolking dus "mestkevers" is dat deze geachte heer z'n wedde mee bekostigd. Of valt het toekennen van zulke benamingen laat ons maar stellen aan het "eigen volk" niet onder beledigen.
Beledigen en racisme zijn niet hetzelfde. Ik heb trouwens nooit gezegd dat ik VB'ers mestkevers noemen goedkeur. Zodra u daar bewijs van hebt en de relatie tussen mestkevers genoemd worden door een Vlaamse minister en het uiten van overduidelijk racistische meningen blootlegt, dan zullen we nog eens spreken.

MVG
Oud 13 oktober 2006, 18:03   #115
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Beledigen en racisme zijn niet hetzelfde. Ik heb trouwens nooit gezegd dat ik VB'ers mestkevers noemen goedkeur. Zodra u daar bewijs van hebt en de relatie tussen mestkevers genoemd worden door een Vlaamse minister en het uiten van overduidelijk racistische meningen blootlegt, dan zullen we nog eens spreken.

MVG
Geachte intellectueel, wat verstaat u onder racisme, geef daar nu eens de definitie van. Dus het gebruik van het woord makak is niet racistisch maar enkel beledigend. Het gaat er niet om of u,vb'ers mestkevers vindt of de partijleiding. Het gaat er om wat dat geval van de gucht heeft verklaart. indien u die uitspraak nooit hebt gehoord, gelezen of iets dergelijks raad ik u aan iets te doen aan het selectief lezen en luisteren, er gaat voor u een hele nieuwe wereld opengaan.
Oud 13 oktober 2006, 18:16   #116
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Excuseer? Voor jou moeten militairen dus gespeend zijn/blijven van enige verstandelijke vermogens?

Vertaal jouw "bevelen opvolgen" eens naar het volgende "Befehl ist Befehl" en koppel dat eens aan de ergste soort oorlogsmisdaden.

We hebben geen behoefte aan wezenloze gedrilde moordmachines, doch wel degelijk aan militairen die zich vragen durven/kunnen/willen stellen bij wat ze aan het doen zijn.
Ik ben bang dat de practijk toch anders is; jouw ideale type soldaat heeft minder overlevingskans of pleegt zelfmoord.

Er wordt van uitgegaan dat de opdrachtgevers weten voor welke "goede zaak" getrainde moordenaars worden ingezet.
Oud 13 oktober 2006, 18:30   #117
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waar ligt Uruzgan?
Het is een provincie van Afghanistan.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Uruzgan
Oud 13 oktober 2006, 18:49   #118
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geachte intellectueel, wat verstaat u onder racisme, geef daar nu eens de definitie van. Dus het gebruik van het woord makak is niet racistisch maar enkel beledigend. Het gaat er niet om of u,vb'ers mestkevers vindt of de partijleiding. Het gaat er om wat dat geval van de gucht heeft verklaart. indien u die uitspraak nooit hebt gehoord, gelezen of iets dergelijks raad ik u aan iets te doen aan het selectief lezen en luisteren, er gaat voor u een hele nieuwe wereld opengaan.
Ik heb die uitspraak van De Gucht al gehoord en ik heb ook verschillende keren gezegd dat de uitspraak ongepast en onjuist is. Nogmaals de uitspraak van De Gucht heeft geen verband met racistische uitlatingen, hoe je dat ook bekijkt.
Oud 13 oktober 2006, 20:20   #119
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Er wordt van uitgegaan dat de opdrachtgevers weten voor welke "goede zaak" getrainde moordenaars worden ingezet.
Dus de soldaat is van alle verantwoordelijkheid en eigen mening ontdaan?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 20:40   #120
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dus de soldaat is van alle verantwoordelijkheid en eigen mening ontdaan?
Van alle verantwoordelijkheid wel ja. Dat is mijn overduidelijke mening. Wat u er ook moge van denken. Elk militair ingrijpen is steeds gemotiveerd door politieke doelstellingen. Of die nu links of rechts zijn doet niks ter zake. De militair doet zijn werk. In die zin blijft de politiek steeds verantwoordelijk voor de daden die een militair stelt. Zij zorgen immers voor de criteria waaraan de militair die in hun rangen diend moet voldoen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be