Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2006, 22:42   #21
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zie al alle Europeanen en Europese winkels sluiten omdat de moslims aan het suikerfeesten zijn!
In een niet zo heel verre toekomst meer, een bordje aan de deur van mijn bakker of beenhouwer:
"Gesloten wegens Suikerfeest. Opening na zonsondergang."

En de 'officiele' status van zo'n islamitische feestdag, is dan voor onze lieve en verdraagzame moslim-medeburgers een trotse reden te meer om, indien weerom gekrenkt zijnde in hun diepste moslimgevoel, ter genoegdoening respect en excuses te eisen van andersdenkenden en desnoods af te dwingen via het CGKR of de rechtbank.

Bedreiging of steniging in het openbaar van een nietsvermoedende of ongelovige broodjeseter door in hun diepste moslim-identiteit gekrenkte jongeren, zou dan ook wel eens officieel kunnen worden beschouwd als uitlokking door het eventuele slachtoffer zelf. Smakelijk !
Net zoals groepsverkrachting ook meestal zonder gevolg geklasseerd word wegens 'uitlokking' door ongesluierd door het leven te zijn gegaan, of door de foute wijk.

Verheug u, o moslims van hier en ginds en overal, Eurabia komt zowaar in 't zicht.
Daar zullen de lamme immigratieaanpak en de reeds aanwezige en nog te importeren moslima-baarmoeders alhier wel voor zorgen, legaal aanwezig of niet. Inch Allah.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 13 oktober 2006 om 22:42.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 23:08   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waarom zou men geen rekening mogen houden met een niet onaanzienlijk deel van de inwoners?
Enkel gelovige en practizerende christenen tellen voor jou? Hoeveel % zijn er daar nog van??
Juist, waarom zou men geen rekening houden met alle mogelijke soorten geloof en die elk hun eigen vrije dagen geven ?
Voor mij niet gelaten,
Mogen we ook weten hoeveel werknemers Filo tewerkstelt ?
Citaat:
Heb je ook een probleem met de 1 meifeestdag? Wat kan het mij/jou schelen of mensen vrijaf krijgen voor 1 mei,1° of 2° Paasdag/Kerstdag, het Loofhuttenfeest, Yom Kippoer, het begin van de Ramadan of het Aïd? Voor mijn part krijgen ze een feestdag voor het Chinese Nieuwjaar, de geboortedag van Marx of Mustapha Kemal...
Mij zeker niet.
Voor mijn part maken ze van elke dag een feestdag.
Betaald uiteraard.
Citaat:
Je bent de sociale functie van de feestdagen aan 't vergeten en leeft precies nog enkel van "traditie". Hoeveel mensen weten er nog waarom ze op Pinksteren, OH Hemelvaart, 15 augustus en 1 november een vrije dag krijgen, denk je?
In België werd de 8meifeestdag stilletjes afgevoerd om de Duitse E.U. vrienden terwille te zijn. Tijd om die te vervangen dus: waarom niet door een islamietische of joodse feestdag?
En waarom door een andere feestdag die mij evenmin interesseert ?
Geef mij dan maar de traditie.
Voor dringende zaken hebben we ondertussen voldoende vrij te nemen verlof- en recup dagen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 23:10   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Warom die feestdag er niet gewoon bik doen en er een extra feestdag van maken, dan zijn beide geloofstrekingen te vreden en zal er van geen van beide kanten van de arbeiders en bedienden geklaagt worden.
Waarom alleen van die twee ?
Oud 13 oktober 2006, 23:19   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
.

Juist. Belgie heeft er 13 meen ik, en Nederland 10
België heeft er ook maar tien, 11 juli niet meegerekend.
Ambtenaren hebben er dan wel méér maar die betalen wij en niet een privé werkgever..
Oud 13 oktober 2006, 23:30   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom alleen van die twee ?
We kunnen moeilijk iedere feestdag van ieder geloof vrij gaan nemen he.

Daar zouden de bazen niet zo blij mee zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 23:32   #26
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
In een niet zo heel verre toekomst meer, een bordje aan de deur van mijn bakker of beenhouwer:
"Gesloten wegens Suikerfeest. Opening na zonsondergang."

En de 'officiele' status van zo'n islamitische feestdag, is dan voor onze lieve en verdraagzame moslim-medeburgers een trotse reden te meer om, indien weerom gekrenkt zijnde in hun diepste moslimgevoel, ter genoegdoening respect en excuses te eisen van andersdenkenden en desnoods af te dwingen via het CGKR of de rechtbank.

Bedreiging of steniging in het openbaar van een nietsvermoedende of ongelovige broodjeseter door in hun diepste moslim-identiteit gekrenkte jongeren, zou dan ook wel eens officieel kunnen worden beschouwd als uitlokking door het eventuele slachtoffer zelf. Smakelijk !
Net zoals groepsverkrachting ook meestal zonder gevolg geklasseerd word wegens 'uitlokking' door ongesluierd door het leven te zijn gegaan, of door de foute wijk.

Verheug u, o moslims van hier en ginds en overal, Eurabia komt zowaar in 't zicht.
Daar zullen de lamme immigratieaanpak en de reeds aanwezige en nog te importeren moslima-baarmoeders alhier wel voor zorgen, legaal aanwezig of niet. Inch Allah.

Ik ben nooit in een moslimland geweest, maar halalwinkels hier heb ik nog niet wegens (hun) feestdagen gesloten gezien dus mijn indruk is dat men daar niet moeilijk doet over sluitingsdagen.
Wel, alle werkdagen: af en toe een uurtje dicht voor het gebed in de dichtstbijzijnde moskee.

Op het zakelijk vlak denk ik niet dat er ooit een probleem zal hoeven te bestaan.
Oud 13 oktober 2006, 23:36   #27
willem1940NLD

Standaard

Ik heb altijd gehoopt dat alle officiële feestdagen een keer zouden worden afgeschaft, doorschuiven naar vacantie of pensioen en weg ermee. Ik vind het irritant als een ander voor mij gaat bedenken welke dag ik "feest" moet vinden want dat kan ik zelf beter.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 23:37   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
We kunnen moeilijk iedere feestdag van ieder geloof vrij gaan nemen he.

Daar zouden de bazen niet zo blij mee zijn.
Dat was precies mijn punt.
Oud 13 oktober 2006, 23:43   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik heb altijd gehoopt dat alle officiële feestdagen een keer zouden worden afgeschaft, doorschuiven naar vacantie of pensioen en weg ermee. Ik vind het irritant als een ander voor mij gaat bedenken welke dag ik "feest" moet vinden want dat kan ik zelf beter.
Op voorwaarde dat de patroon zelf uw dagen mag bepalen zou hij daar wel voor te vinden zijn. Weer een paar dagen méér productie.
Oud 13 oktober 2006, 23:54   #30
willem1940NLD

Standaard

Ik vind sluiting op feestdagen te veel lijken op staking.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 01:54   #31
jjuliusmaximus
Vreemdeling

jjuliusmaximus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waarom zou men geen rekening mogen houden met een niet onaanzienlijk deel van de inwoners?
Enkel gelovige en practizerende christenen tellen voor jou? Hoeveel % zijn er daar nog van??
Nou breekt m'n klomp !
Dat is het punt niet.
Je verlaat je thuisland altijd om een reden , kan voor de centen zijn, een nieuwe uitdaging, de cultuur kan je aanspreken , kan ook om klimatologische redenen zijn of whatever.....99,9% doet dit uit vrije wil ( kom nu niet aandraven met " vluchtelingen" BS ) . Het is je taak om op z'n minst respectvol te zijn voor je nieuwe " gastland" , m.a.w. je tracht je zo goed mogelijk te integreren en je aan te passen aan je nieuwe leefwereld . Het laatste wat je moet doen is hier ( Canada ) op tafel te springen en luidkeels eisen dat iedereen nu maar friet met mayonaise moet eten i.p.v. met ketchup
Oud 14 oktober 2006, 02:33   #32
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjuliusmaximus Bekijk bericht
Nou breekt m'n klomp !
Dat is het punt niet.
Je verlaat je thuisland altijd om een reden , kan voor de centen zijn, een nieuwe uitdaging, de cultuur kan je aanspreken , kan ook om klimatologische redenen zijn of whatever.....99,9% doet dit uit vrije wil ( kom nu niet aandraven met " vluchtelingen" BS ) . Het is je taak om op z'n minst respectvol te zijn voor je nieuwe " gastland" , m.a.w. je tracht je zo goed mogelijk te integreren en je aan te passen aan je nieuwe leefwereld . Het laatste wat je moet doen is hier ( Canada ) op tafel te springen en luidkeels eisen dat iedereen nu maar friet met mayonaise moet eten i.p.v. met ketchup
Canada is al enige tijd in het nieuws terzake van instroomcultuur .... werkbaarheid van shar�*a in test ....
Oud 14 oktober 2006, 08:56   #33
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat de moslims hier de ruimte moet worden gegund die in hun thuislanden ook aan andersdenkenden ten deel valt.
Ik spiegel mij liever niet aan de intolerantie van andere regimes.

Overigens meen ik dat het idee om offici¨ele moslim-feestdagen in te voeren belachelijk en dom is.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 09:51   #34
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Alle wettelijke feestdagen moeten worden afgeschaft.

Elke werknemer komt met zijn werkgever een bepaald aantal verlofdagen overeen die de werknemer kan opnemen wanneer die dat nodig vindt.

Wat is het nut van de economische activiteit bij wet plat te leggen of op feestdagen draaiende te houden tegen een kostprijs die ongeveer driemaal hoger ligt dan normaal?

Als een moslim wil suikerfeesten, dan doet die maar. Wil een christen pinksteren, so be it.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 14 oktober 2006 om 09:51.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 09:51   #35
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik spiegel mij liever niet aan de intolerantie van andere regimes.

Overigens meen ik dat het idee om offici¨ele moslim-feestdagen in te voeren belachelijk en dom is.
Wat is daar belachelijk of dom aan?
Aangezien er ook christelijke/katholieke feestdagen zijn, zie ik niet in waarom een islamitische feestdag niet zou kunnen.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 14 oktober 2006 om 09:52.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 09:55   #36
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Aangezien er ook christelijke/katholieke feestdagen zijn, zie ik niet in waarom een islamitische feestdag niet zou kunnen.
Omdat wij een Europees land zijn met een Westerse en Christelijke beschaving. Gaan we straks ook de jaartelling aanpassen en voor sommigen de zondag vervangen door de vrijdag?

Er wonen sinds vele eeuwen niet-Christenen in ons land en die hebben blijkbaar nooit nood gehad aan eigen officiële religieuze feestdagen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 10:18   #37
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Omdat wij een Europees land zijn met een Westerse en Christelijke beschaving. Gaan we straks ook de jaartelling aanpassen en voor sommigen de zondag vervangen door de vrijdag?

Er wonen sinds vele eeuwen niet-Christenen in ons land en die hebben blijkbaar nooit nood gehad aan eigen officiële religieuze feestdagen.
Het kan geen kwaad om van tijd tot tijd eens stil te staan bij de maatschappelijke relevantie van de data van onze wettelijke feestdagen.

Als bvb. zou blijken dat er bijvoorbeeld meer mensen het Suikerfeest vieren dan dat er mensen op Hemelvaart naar de mis gaan, dan zou men zich de vraag moeten stellen of het maatschappelijk relevant is Hemelvaart (ten nadele van het Suikerfeest) te behouden als wettelijke feestdag.
Oud 14 oktober 2006, 11:08   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De christelijke feestdagen hebben ze ingepast in de oude gebruiken die hier heersten.
Kerstdag = Lichtmis (terugkeer van het licht, de dagen beginnen te lengen.)
Pasen = begin van de lente en hergeboorte van het leven.
Allerheiligen = Halloween.
Wat belet de moslims ook hun feestdagen in te passen in de gebruiken van het land waar ze komen wonen ?
Wat is eigenlijk het verschil tussen hun vasten en de onze?
Oud 14 oktober 2006, 11:11   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan geen kwaad om van tijd tot tijd eens stil te staan bij de maatschappelijke relevantie van de data van onze wettelijke feestdagen.

Als bvb. zou blijken dat er bijvoorbeeld meer mensen het Suikerfeest vieren dan dat er mensen op Hemelvaart naar de mis gaan, dan zou men zich de vraag moeten stellen of het maatschappelijk relevant is Hemelvaart (ten nadele van het Suikerfeest) te behouden als wettelijke feestdag.
Wat is er mis aan het suikerfeest te laten samenvallen met Pasen ?
Oud 14 oktober 2006, 11:37   #40
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar gaan ze weer eens buigen voor de moslims.
Waar zijn de moedige strijders van Wenen en Pottiers?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be