![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Is het cordon sanitair verdraagzaam? | |||
Het cordon sanitair is verdraagzaam |
![]() ![]() ![]() |
31 | 29,25% |
Het cordon sanitair is onverdraagzaam |
![]() ![]() ![]() |
75 | 70,75% |
Aantal stemmers: 106. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Nicolas;2080695]
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wie bent u om te eisen dat andere partijen een partij die -zich resoluut en expliciet uitspreekt TEGEN de mensenrechten -geen absolute meerdeheid haalt per se moeten betrekken bij de macht? Want daar ging het over (het CS). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien "de democratische meerderheid" niet VB is, waarom komen zij dan niet meer voor op het forum? Luiheid, geen interesse, domheid enz Wie of wat belet het hen? Zeg het zelf maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn nog politiekers die uitspraken hebben gedaan waarvoor menig VB'er zich zou schamen. Bvb. Toback....asielzoekers...meeuwen...! Met dit verschil dat VB steeds wordt geconfronteerd met uitspraken gedaan in't verre verleden.... en de anderen niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie de ideologie van het VB NIET verkeerd vindt, kan op die partij een democratische stem uitbrengen. In het geval dat het VB aldus een absolute meerderheid verkrijgt, zal zij kunnen (mee)regeren. Democratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
DeGught heeft de kiezers medeverantwoordelijk geacht mbt de moorden van HVT. In mijn ogen is medeverantwoordelijk zijn aan een criminele daad, evenzeer crimineel...of niet soms? KDG noemde de kiezers dus ook criminelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Zeer oude uitspraak! En weet u nog in welke context men deze uitspraak heeft gedaan? Kan wel degelijk een rol spelen, lijkt mij. Laatst gewijzigd door zorlac : 14 oktober 2006 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Gouverneur
|
![]() Iedere partij heeft wel eens een uitspraak gedaan waar ik mij niet in kon terugvinden.
Feitelijk moet ik dus nergens meer op stemmen. Het gaat mij in de verkiezingen dus ook niet om één enkele geIsoleerde uitspraak maar om het ganse gedachtegoed van deze partij. En ook vind ik het irrelevant om een 50 % grens te trekken voor het Vlaams Belang. Er haalt toch ook geen enkele andere traditionele partij deze grens en toch besturen ze mee. Deze partijen kunnen echter wel coalitie's vormen en VB niet. Democratie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Man, man, man! Wat een miserie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar het blijft even respectvol om mensen zo'n benamingen op te plakken ![]()
![]() |
![]() |
#134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Staat zwart op wit in het artikel 'De Soft-ideologie', door Filip Dewinter, in Dietsland-Europa (1993). Dietsland-Europa is het tijdschrift van de extreemrechtse groep Were Di. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Onder andere VLD heeft vroeger ook nog wel eens een sneer gegeven aan de allochtone gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe zou u ze organiseren?
Stemrecht voor Eigen Volk Alleen? ('democratie' a la fasciste) Laatst gewijzigd door drosophila : 14 oktober 2006 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() neen ik ben zo niet, ik ben niet extreem rechts, ik ben centrum-rechts. maar in belgië zijn geen centrum-rechtse partijen ![]() en het vlaams belang is voor mij een volwaardig alternatief voor het onbrekende centrum-rechts. Van mij mag iedereen stemmen, waar heb ik ergens gezegd dat bepaalde mensen niet zouden mogen gaan stemmen??? De basis van democratie is: het volk beslist wie er aan de macht komt (mss wel wat verkeerd uitgedrukt), en op dit moment is dit niet zo. Op dit moment is er in belgië geen democratie, en men moet geen hand maar een ganse muur voor de kop hebben als men dat niet inziet. Als ik het goed heb zijn er nog landen van Europa rechtse partijen en er is geen enkel land dat daar moeilijk over doet. Moest het cordon zo'n fantastische oplossing zijn dan hadden andere landen dat allang nagedaan. Bovendien is er in geen enkel land een probleem met rechts in het bestuur. Op dit ogenblik in belgië geen democratie, punt.
![]() |
![]() |
#139 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Of is dit weer zo'n regel die enkel voor het vb geldt?
![]() |
![]() |
#140 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |