Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 15 oktober 2006, 12:20   #401
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik heb alleen maar enkele minder fraaie aspecten van de Islam belicht. Ik heb u alleen maar uitgelegd met welke aspecten van de Islam ik niet akkoord ben. Ik heb u uitgelegd wat er volgens mij mis is met de Islam. Ik zei alleen maar dat er 'n aantal dingen mis zijn aan de Islam. Meer niet. Al de rest verzint gij d'r bij. Ge legt mij hier voortdurend woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Opvallend trouwens hoe ge hier met warrige onzin afkomt wanneer ik erop wijs dat Mohammed himself het Arabisch schiereiland veroverd heeft. Voor alle duidelijkheid: daar waren geen eerst Christenen. De eerste Christenen waren in Israël, Egypte, Griekenland en Italiïe. D�*�*r had ik 't over. Het grote verschil is dat Mohammed het Arabisch schiereiland veroverd heeft. De eerste Christenen hebben helemaal niets veroverd. Het lot van de eerste paus toont dat duidelijk aan. Voor alle duidelijkheid: Het is dus zo Israël bezet werd door Rome. 't Was dus helemaal niet omgekeerd. De eerste Christenen hebben niet eens de Romeinen uit Israël verdreven.

Een christelijke pacifist... (zoals Stefanie het ziet)

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2006 om 12:21.
filosoof is offline  
Oud 15 oktober 2006, 12:35   #402
Stefanie
Minister-President

Standaard

Uw fotoke zegt niets. Het is trouwens vaak de gewoonte in de kerk om 'n heilige af te beelden met 'n voorwerp dat verwijst naar de manier waarop hij of zij gedood werd of gemarteld werd. Sommigen verwijzen graag naar de terechtstellingen en de martelingen van de eerste Christenen. Dus ja, dan staan ze daar soms met 'n wapen afgebeeld. Dit zou dus best 'n heilige kunnen zijn die door 'n zwaard gedood werd.
Bovendien dateert dat beeld ongetwijfeld uit 'n ander tijdperk. Is dus totaal irrelevant. Uw fotoke is totaal naast de kwestie dus.
Stefanie is offline  
Oud 15 oktober 2006, 12:37   #403
Stefanie
Minister-President

Standaard

Uw fotoke is trouwens zeer doorzichtig. Het is zielig te zien hoe ge door te bashen op de kerk, door de kerk te beschuldigen die moslim-terroristen probeert goed te praten of te verdoezelen. Het is zielig te zien hoe ge die moslim-terroristen in bescherming neemt.
Stefanie is offline  
Oud 15 oktober 2006, 12:39   #404
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mohammed is destijds ook moeten vluchten uit Mekka naar Medina en moest op een ander moment zijn toevlucht zoeken bij christenen.
Kan zijn. Is 't daarmee dat de Christenen volgens de sjaria een extra belasting moeten betalen die de moslims NIET moeten betalen? Maar allez, ik kan mij wel voorstellen dat die Christenen het niet zagen aankomen dat diene Islam in bepaalde gevallen geweld toestaat.
Stefanie is offline  
Oud 15 oktober 2006, 14:05   #405
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oh ja? Daarmee dat 'n man meerdere vrouwen mag hebben en dat 'n vrouw maar éne man mag hebben? Vandaar dat de vrouw haar man moet gehoorzamen?
Nope, totaal niet.
Man heeft plichten tegenover zijn vrouw net zoals e vrouw plichten heeft tegenover haar man.
Het zou een verbond moeten zijn met wederzijds respect, vertrouwen en liefde.
Veelwijverij is nagenoeg onmogelijk omdat de man geen enkele van zijn vrouwen mag voortrekken en hen allen gelukkig moet houden(ook op sexueel vlak), de vereisten voor meerdere vrouwen te hebben net zoals de vereisten voor Sharia criminele wetgeving zijn onmogelijk te voltrekken en zijn ingebakken als buffer tegen misbruiken.
Daarom ook dat in de meeste Islamitische landen veelwijverij gewoonweg niet mag, gewoon omdat het onmogelijk te doen is onder de regels van de Islam
Oud 15 oktober 2006, 14:07   #406
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik heb alleen maar enkele minder fraaie aspecten van de Islam belicht. Ik heb u alleen maar uitgelegd met welke aspecten van de Islam ik niet akkoord ben. Ik heb u uitgelegd wat er volgens mij mis is met de Islam. Ik zei alleen maar dat er 'n aantal dingen mis zijn aan de Islam. Meer niet. Al de rest verzint gij d'r bij. Ge legt mij hier voortdurend woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Opvallend trouwens hoe ge hier met warrige onzin afkomt wanneer ik erop wijs dat Mohammed himself het Arabisch schiereiland veroverd heeft. Voor alle duidelijkheid: daar waren geen eerst Christenen. De eerste Christenen waren in Israël, Egypte, Griekenland en Italiïe. D�*�*r had ik 't over. Het grote verschil is dat Mohammed het Arabisch schiereiland veroverd heeft. De eerste Christenen hebben helemaal niets veroverd. Het lot van de eerste paus toont dat duidelijk aan. Voor alle duidelijkheid: Het is dus zo Israël bezet werd door Rome. 't Was dus helemaal niet omgekeerd. De eerste Christenen hebben niet eens de Romeinen uit Israël verdreven.
Israel is niet in het midden oosten?
Ik raad u een goeie Atlas en een goed geschiedenis boek aan.
Ge kunt heel veel leeren van die dingen.

Oud 15 oktober 2006, 14:10   #407
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishie Bekijk bericht
Israel is niet in het midden oosten?
Ik raad u een goeie Atlas en een goed geschiedenis boek aan.
Ge kunt heel veel leeren van die dingen.

Hoezo? Waar heb ik dat gezegd misschien? Waar haalt gij dat uit? Gij begint hier precies helemaal door te slaan. Ik heb toch nergens gezegd dat Israël niet in het midden oosten ligt???
Stefanie is offline  
Oud 15 oktober 2006, 14:13   #408
Stefanie
Minister-President

Standaard

Of wacht eens even. Misschien zit gij in een andere periode. Misschien is 't dat. Ik zei trouwens dat er geen eerste Christenen waren op het Arabisch schiereiland. Ik heb de landen genoemd. Maar dat is in een andere periode, honderden jaren voordat Mohammed het Arabisch schiereiland veroverde. Na honderden jaren kunt ge zéker niet meer over "Eerste Christenen" spreken.

Hoedanook, ge legt mij weer woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Dit begint echt belachelijk en dwaas te worden. Ik wordt het nu toch wel beu om te zagen over dingen die ik helemaal niet gezegd heb.
Stefanie is offline  
Oud 15 oktober 2006, 14:18   #409
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wat er gebeurt als moslims ergens een meerderheid bereiken, daar kan je je een idee van vormen bij volgende link.
http://www.heritage.org/Press/Events/ev092706a.cfm

klikken op 'view event'
http://www.buzzflash.com/store/items/227

De Heritage Foundation waar u naar linkt staat op nummer 8 van 101 mensen en organisaties die Amerika om zeep helpen in het boek waar ik naar gelinkt heb.

Een extreem conservatieve lobby groep die mee de policies van de Republikeinse partij bepalen, TV netwerken kranten en sites beinvloeden in hun coverage en net zoals de AIPAC een sterk apparaat achter zich hebben om de publieke oppinie te beinvloeden en de maatschapij verder te vormen naar hun model.

Probeer mischien eens een iets minder gekleurde bron te raadplegen ivm de geschiedenis van Libanon.
Oud 15 oktober 2006, 14:20   #410
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Uw fotoke is trouwens zeer doorzichtig. Het is zielig te zien hoe ge door te bashen op de kerk, door de kerk te beschuldigen die moslim-terroristen probeert goed te praten of te verdoezelen. Het is zielig te zien hoe ge die moslim-terroristen in bescherming neemt.
Ge zijt aant kronkelen en liegen , hij heeft nergens moslim terroristen goed gepraat of de kerk gebashed.
Ge verdraait zijn woorden, legt hem woorden in zijn mond en bla bla bla.

Als ge nu nog alt uw eigen hypocrisie nie snapt weet ik het ook nie meer.
Oud 15 oktober 2006, 14:23   #411
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Of wacht eens even. Misschien zit gij in een andere periode. Misschien is 't dat. Ik zei trouwens dat er geen eerste Christenen waren op het Arabisch schiereiland. Ik heb de landen genoemd. Maar dat is in een andere periode, honderden jaren voordat Mohammed het Arabisch schiereiland veroverde. Na honderden jaren kunt ge zéker niet meer over "Eerste Christenen" spreken.

Hoedanook, ge legt mij weer woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Dit begint echt belachelijk en dwaas te worden. Ik wordt het nu toch wel beu om te zagen over dingen die ik helemaal niet gezegd heb.
De eerste Christenen waren wel degelijk op het Araisch Schiereiland he, ge weet wel Jerusalem enzo.
Tot nader order is Jerusalem in Israel/Palestina en zitten die nog steeds op het Arabisch shiereiland.
Of gade nu beweren dat Christus en zin volgelingen in Europa zaten?
Oud 15 oktober 2006, 14:25   #412
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan zijn. Is 't daarmee dat de Christenen volgens de sjaria een extra belasting moeten betalen die de moslims NIET moeten betalen? Maar allez, ik kan mij wel voorstellen dat die Christenen het niet zagen aankomen dat diene Islam in bepaalde gevallen geweld toestaat.
Vrijzinnigen betalen hier ook belastingen, waarmee een gans katholiek netwerk van kerken, scholen, kloosters, ziekenhuizen etc wordt onderhouden (laatst las ik dat zo'n 13% van de begroting uiteindelijk bij christelijke organisaties terechtkomt) Dat is dus ook een belasting die vrijzinnigen betalen en waar christelijke organisaties mee weg zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2006 om 14:27.
filosoof is offline  
Oud 15 oktober 2006, 14:36   #413
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
De eerste Christenen waren wel degelijk op het Araisch Schiereiland he, ge weet wel Jerusalem enzo.
Tot nader order is Jerusalem in Israel/Palestina en zitten die nog steeds op het Arabisch shiereiland.
Of gade nu beweren dat Christus en zin volgelingen in Europa zaten?
De Koran is trouwens een aan arabische tradities en gewoontes aangepaste versie van de Bijbel (Ja, ook het NT) Gezien de lokale omstandigheden bleef er niet veel van bewaard, maar zoek maar eens de lijst van de profeten van de islam op: voor Mohammed was er Isa, daarvoor Joannes de Doper: niks nieuws en weinig vreemds dus:
http://www.answering-islam.org/Index/P/prophets.html
Citaat:
List of prophets mentioned:
Chronologisch is Jesus de voorlaatste

De Injil (NT),
Tawrat & Zabur (Tora +Psalmen OT)
zijn heilige boeken (kitab) voor de islam, maar in hun optiek is er geen originele en dus betrouwbare versie van overgebleven.
Soera 19 Merryam handelt over Maria en de onbevlekte ontvangenis

Een kapelletjesoorlog, die onenigheid tussen Iislam en christendom

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2006 om 14:47.
filosoof is offline  
Oud 15 oktober 2006, 14:45   #414
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw fotoke zegt niets. Het is trouwens vaak de gewoonte in de kerk om 'n heilige af te beelden met 'n voorwerp dat verwijst naar de manier waarop hij of zij gedood werd of gemarteld werd. Sommigen verwijzen graag naar de terechtstellingen en de martelingen van de eerste Christenen. Dus ja, dan staan ze daar soms met 'n wapen afgebeeld. Dit zou dus best 'n heilige kunnen zijn die door 'n zwaard gedood werd.
Bovendien dateert dat beeld ongetwijfeld uit 'n ander tijdperk. Is dus totaal irrelevant. Uw fotoke is totaal naast de kwestie dus.
Ooit al gehoord van Santiago Matamoros?? De man die heilig werd verklaard omdat hij veel moslims & joden heeft uitgemoord? Ooit al gehoord van de genocide onder "Isabella de Katholieke" van Castilië? Ooit al gehoord van de Inquisitie, de Kruistochten???

En wat stel jij daartegenover? De eenmaking van het Arabische schiereiland onder Mohammed? Dat was nochtans een zeer positieve evolutie. Na jaren van stammenoorlogen en struikroversprakijken heeft die man eindelijk vrede en law & order gebracht op dit schiereiland. Dit bracht een geweldige opbloei van de handel.

Maar ja, voor jou is dat allemaal negatief vermits de Katholieke Kerk "van iedere waarde een onwaarde" heeft gemaakt, zoals Nietzsche het kernachtig verwoordde.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 15 oktober 2006, 14:50   #415
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook de eerste maal dat ik leer dat Israël behoort - dus nu en in het verleden uiteraard - tot het Arabisch Schiereiland.
Oud 15 oktober 2006, 14:51   #416
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ooit al gehoord van Santiago Matamoros?? De man die heilig werd verklaard omdat hij veel moslims & joden heeft uitgemoord? Ooit al gehoord van de genocide onder "Isabella de Katholieke" van Castilië? Ooit al gehoord van de Inquisitie, de Kruistochten???

En wat stel jij daartegenover? De eenmaking van het Arabische schiereiland onder Mohammed? Dat was nochtans een zeer positieve evolutie. Na jaren van stammenoorlogen en struikroversprakijken heeft die man eindelijk vrede en law & order gebracht op dit schiereiland. Dit bracht een geweldige opbloei van de handel.

Maar ja, voor jou is dat allemaal negatief vermits de Katholieke Kerk "van iedere waarde een onwaarde" heeft gemaakt, zoals Nietzsche het kernachtig verwoordde.
Weet je wel dat de Inquisitie van Torquemada haar inspiratie haalde bij Dominicus de Guzman, (St Dominicus, oprichter van de Dominicanen-"Domini canes", de "waakhonden van de Heer"?)
filosoof is offline  
Oud 15 oktober 2006, 14:56   #417
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

struikroverspraktijken?
Lees de geschiedenis van deze "grote" katholiek (legaat van de paus en abt van de abdij van Citeaux) eens:
Nee, enkel in 't frans, maar 't zal wel gaan, hoop ik (voor jou!)
http://fr.wikipedia.org/wiki/Arnaud_Amaury

http://www.mairie-albi.fr/arthisto/h.../cathares.html

http://www.herodote.net/motCathares1.htm

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2006 om 15:08.
filosoof is offline  
Oud 15 oktober 2006, 15:02   #418
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:

Santiago Matamoros, das toch Jacobus de Morendoder he?
Kerel wordt geeerd dant nie mooi meer is, kijk maar naar alle steden die naar hem vernoemd zijn.
Oud 15 oktober 2006, 15:03   #419
Fishie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dat is dan ook de eerste maal dat ik leer dat Israël behoort - dus nu en in het verleden uiteraard - tot het Arabisch Schiereiland.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisch_Schiereiland

Whoops mijn fout, wordt blijkbaar niet gerekend tot het schiereiland.
Alleen de zuidelijke landen in het midden oosten worden ertoe gerekend, dus ook geen Libanon, Syrie of Iraq.

Hmmm, het Midden Oosten dan, sorry heb de verkeerde terminologie gebruikt.

Laatst gewijzigd door Fishie : 15 oktober 2006 om 15:08.
Fishie is offline  
Oud 15 oktober 2006, 15:11   #420
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
struikroverspraktijken?
Lees de geschiedenis van deze "grote" katholiek (legaat van de paus en abt van de abdij van Citeaux) eens:
Nee, enkel een versie in 't frans, maar 't zal wel gaan, hoop ik (voor jou!)
http://fr.wikipedia.org/wiki/Arnaud_Amaury

http://www.mairie-albi.fr/arthisto/h.../cathares.html
Ik zei net dat Mohammed een einde maakte aan struikroverspraktijken door orde op zaken te stellen.

Wat de veroveringstocht tegen de Katharen betreft, dat was inderdaad veel erger dan alle struikroverspraktijken. Dat was een geschiedenis van roofmoord, etnische zuivering, plundering, verkrachting en vernieling, met de zegen van de paus. Op die manier is Frankrijk, de "fille aînée de l'Eglise", ontstaan.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be