![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#122 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Burgemeester
|
Dus ik ben een kapitalist omdat ik Coveliers en Dedecker boven de SP-A verkies, als Vlaams Belang'er ? Omdat ik de vrije markt meer genegen ben dan het marxisme ?
Ik ben een democraat zul je bedoelen ? U bent misschien aanhanger van de éénpartijstaat ?
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 16 oktober 2006 om 12:38. |
|
|
|
|
#124 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Een groot deel van de arbeiders die lid zijn van de PVDA werkt op bedrijven waar je dat maar beter niet bekend kunt maken. Want anders dan bij de ingebeelde vervolging waar veel VB-ers aan lijden, worden PVDA-leden wel degelijk afgedankt door fabrieksbazen. Trouwens: werklozen kunnen ook arbeiders zijn, (brug)gepensioneerden idem, en wat is het verschil, behalve het diploma tussen een arbeider en een dokter met een arbeidersinkomen? |
|
|
|
|
|
#129 | |
|
|
Citaat:
En bij gebrek aan arbeiders ga je aan softspeak doen en iedereen arbeider maken? Zwak! |
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Softspeak? Helemaal niet hoor, "kunnen" betekent nog altijd "kunnen". |
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Alleen komt zoiets niet in de gazet. Daarbuiten is er ook nog een belangrijk verschil: PVDA is voorstander van de vakbond en de rechten die daaraan verbonden zijn, dit in tegenstelling tot het VB die misschien wel een vakbond willen, maar dan één die geen stakingen uitvoert en de donkere holtes van de achterkant van het patronaat likt (hoewel dat laatste niet op hun website zal te lezen zijn) Laatst gewijzigd door Starkan : 17 oktober 2006 om 12:39. |
|
|
|
|
|
#132 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
|
harde bewijzen! Wie en waar?
|
|
|
|
|
#134 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De acv roepte als eerste heel luid maar blijkbaar komt er bij hen niets van in huis want wat doen ze nu;degene die bij de abbv worden uitgesloten haalt de acv binnen. pvda=partij voor de allochtonen. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Provinciaal Statenlid
|
"Ik heb nog nooit geweten dat er één arbeider ontslagen werd omwille van zijn lidmaatschap van de PVDA!"
In de vakbond is het nog altijd zo dat lidmaatschap van een extremistische organisatie, of dat nu links of rechts is tot gevolg kan hebben dat je geen lid kan zijn (of geen mandaten kan opnemen). Vroeger waren er echte heksenjachten op PVDA'ers in de vakbond. Ook vandaag vertel je inderdaad beter niet dat je PVDA lid bent. Daar is wel een kentering aan het komen. Dat komt omdat de PVDA zich minder radicaal opstelt vermoed ik. Van militanten van ht VB is het niet meer dan normaal dat ze geen lid kunnen zijn van de vakbond. Het VB is een anti-syndicale partij. De PVDA steunt tegenwoordig de vakbond. |
|
|
|
|
#138 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er zijn mensen bij die gewoon bv op onze lijst gestaan hebben om de lijst te vullen net zoals bij de andere partijen trouwens. Wat zou ik verkeerd hebben gedaan om eventueel afgezet te worden?Noppes. Dit is discriminatie en een teken dat bij de ABBV de vrije meningsuiting niet telt. ABBV kunnen dan vanaf nu aan m'n zak opblazen,op m'n werk moeten ze mij niets meer komen vragen.Gelukkig zijn ze voor de moment bij acv al een stuk verstandiger geworden. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Luc Cortebeek heeft toch gezegd dat VB kandidaten niet thuishoren bij de christelijke vakbond?
Ik vind dat je dat op je eigen bedrijf persoon per persoon moet bekijken. Als je iemand hebt die op een VB lijst stond moet je daar in discussie mee gaan, de standpunten van het VB uitleggen (Norbert Van Overloop van de PVDA heeft daar een goed boekje over geschreven), en dat die tegen de vakbond en de belangen van de werkende mensen ingaan. Als hij akkoord is met die standpunten van het VB kan je volgens mij onmogelijk akkoord gaan met de acties en standpunten die ABVV en ACV altijd naar voor schuiven. Waarom dan nog lid zijn? |
|
|
|
|
#140 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|