Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het cordon sanitair verdraagzaam?
Het cordon sanitair is verdraagzaam 31 29,25%
Het cordon sanitair is onverdraagzaam 75 70,75%
Aantal stemmers: 106. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2006, 19:49   #201
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
deze reactie begrijp ik niet? Zover ik weet werd de bevolking hier of door deze man niet bedrogen door loze (verkiezings)beloftes...Maar misschien begrijp ik het niet natuurlijk?
Ge had hem bezig moeten zien op panorama. Gratis pinten beloven als hem won aan een bende werkloze alcoholiekers. Vuil gaan ruimen in zijn zondags pakje. Ik heb iemand zeer rare bokkensprongen zien maken om toch maar verkozen te raken.

Het meest geweldige in die reportage was de achterban die kwam klagen over al die jaren van weggegoide stemmen. Hij kon maar niet uitgelegd krijgen waarom ze nog haar stem zou blijven vergooien
Oud 16 oktober 2006, 21:45   #202
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ge had hem bezig moeten zien op panorama. Gratis pinten beloven als hem won aan een bende werkloze alcoholiekers. Vuil gaan ruimen in zijn zondags pakje. Ik heb iemand zeer rare bokkensprongen zien maken om toch maar verkozen te raken.

Het meest geweldige in die reportage was de achterban die kwam klagen over al die jaren van weggegoide stemmen. Hij kon maar niet uitgelegd krijgen waarom ze nog haar stem zou blijven vergooien
Ik heb de reportage niet gezien, de toon werd reeds gezet in het 'nieuws', de rest van het verhaal kon ik dus wel raden.
Weggegooid zijn ze niet, ze drukken hoe dan ook hun stempel op het beleid.

Stemmen zijn nooit weggegooid in een democratie, of denk je daar anders over?

Jammer van die morrende achterban, misschien minder nadruk moeten leggen op eventueel burgemeester worden. Ik denk (en hoop) dat men vooral klaagt dat de stad nu werkelijk 'verloren' is, en de achterblijvende autochtonen geen hoop meer hebben (dat is dan hun persoonlijke overtuiging, vooral van VB kiezers). Het waren inderdaad de verkiezingen van de laatste kans, voor deze stad althans. Mechelen en Gent kunnen ook wel voorgoed verloren gaan de komende jaren.

Het is alleen te hopen dat we binnen 6j een positieve evaluatie kunnen maken, pas dan zal ik (hoe moeilijk ook), enig respect krijgen voor mensen als PJ (SPa als partij nooit!).

Hoe dan ook, de grootste uitdaging zal nu voor PJ liggen...ik denk dat hij dat zelf even vergeet tijdens al dat feestgedruis. Waarschijnlijk een zo goed als onmogelijke opdracht, waarvan FDW misschien heimelijk blij is ze niet te moeten trotseren....(Met een linkse, saboterende overheid in het zadel federaal).
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 21:46   #203
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:

En ik blijf dus bij mijn standpunt, het zijn géén huichelaars.
Oud 16 oktober 2006, 21:56   #204
theglanconer
Vreemdeling

Standaard

Aan de andere kant het gaat wel de goede kant op met Antwerpen.
Mijn kameraad is er met zijn vrouw gaan wonen en binnen twee dagen was zijn busje al leeggeroofd.
Nieuw record
theglanconer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 22:22   #205
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theglanconer Bekijk bericht
Aan de andere kant het gaat wel de goede kant op met Antwerpen.
Mijn kameraad is er met zijn vrouw gaan wonen en binnen twee dagen was zijn busje al leeggeroofd.
Nieuw record
Zoals ik reeds eerder ergens postte, de toekomst zal het bewijs vormen. Ik maak me geen zorgen (over het bewijs, wel de toekomst).
Oud 16 oktober 2006, 22:35   #206
Bazilfunk
Minister

Standaard

Tuurlijk dat ge u zorgen moet maken over de toekomst. Ooit zal de zon imploderen!
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 22:37   #207
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bazilfunk, ge zijt nen dikke zeveraar jong, welke trucken hebben het linkse gespuis allemaal niet uitgehaald om het Vlaams Belang het zwijgen op te leggen ? Die hebben nog de raarste bokkensprongen van allemaal gemaakt zeker he ??

Als ze geen stemmen meer konden halen bij hun eigen achterban, zijn ze hun electoraat maar ergens anders gaan zoeken. hoe noemen ze dat... het verloochenen van de eigen identiteit... juist jah... alles om de macht te behouden, ten koste van alles hé.. Alles is gepermiteerd om het Vlaams Belang van besturen te houden.

Uw geloofwaardigheid is er aan voor de moeite, maar doe vooral zo verder, blijf maar op extreem links stemmen en ge zult wel zien waar ge uitkomt met jullie nazi ideeën, want als er 1 partij is wiens gedachtengoed dicht aanleunt bij dat van de nazi's, dan is het de extreem linkse SPA wel !
Oud 16 oktober 2006, 22:46   #208
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC Bekijk bericht
Bazilfunk, ge zijt nen dikke zeveraar jong, welke trucken hebben het linkse gespuis allemaal niet uitgehaald om het Vlaams Belang het zwijgen op te leggen ? Die hebben nog de raarste bokkensprongen van allemaal gemaakt zeker he ??

Als ze geen stemmen meer konden halen bij hun eigen achterban, zijn ze hun electoraat maar ergens anders gaan zoeken. hoe noemen ze dat... het verloochenen van de eigen identiteit... juist jah... alles om de macht te behouden, ten koste van alles hé.. Alles is gepermiteerd om het Vlaams Belang van besturen te houden.

Uw geloofwaardigheid is er aan voor de moeite, maar doe vooral zo verder, blijf maar op extreem links stemmen en ge zult wel zien waar ge uitkomt met jullie nazi ideeën, want als er 1 partij is wiens gedachtengoed dicht aanleunt bij dat van de nazi's, dan is het de extreem linkse SPA wel !
Zwaar truken dat links heeft uitgehaald. Het strafste vond ik toch wel die psychopaat die ze 20 jaar geleden via kunstmatige inseminatie hebben in gebracht bij een extreemrechts koppel dat ze snachts verdoofd hebben. De Van Temsches weten nog niet wat hun is overkomen.

Het 2de strafste feit vond ik toch die foto manipulatie met de daders van de mp3 moord om toch maar het VB uit hun grot te lokken om ze dan achteraf te kakken zetten.

De extreemlinkse skinhead die ze hadden ingezet om zich voor te doen als extreem rechtse vond ik dan weer minder geslaagd die terroristische organisatie ...? Tja hoe kunt ge nu terroristisch zijn als ge nog geen tientallen slachtoffers hebt gemaakt.

Trouwens, de vlaamse geloofwaardigheid is er al een tijdje aan voor de moeite, dus begin niet over mijn geloofwaaridheid. U zit op het internet!

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 16 oktober 2006 om 22:58.
Oud 16 oktober 2006, 23:00   #209
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwaar truken dat links heeft uitgehaald. Het strafste vond ik toch wel die psychopaat die ze 20 jaar geleden via kunstmatige inseminatie hebben in gebracht bij een extreemrechts koppel dat ze snachts verdoofd hebben. De Van Temsches weten nog niet wat hun is overkomen.

Het 2de strafste feit vond ik toch die foto manipulatie met de daders van de mp3 moord om toch maar het VB uit hun grot te lokken om ze dan achteraf te kakken zetten.

De extreemlinkse skinhead die ze hadden ingezet om zich voor te doen als extreem rechtse vond ik dan weer minder geslaagd die terroristische organisatie ...? Tja hoe kunt ge nu terroristisch zijn als ge nog geen tientallen slachtoffers hebt gemaakt.
jaja, blijf vooral maar mist spuiten en rond de pot lullen en zeker niet met argumenten afkomen, want dan houd het helemaal op voor het linkse gespuis hé

Blijf vooral alles verder rediculiseren en uzelf belachelijk maken. DOEN !
Oud 16 oktober 2006, 23:13   #210
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
jaja, blijf vooral maar mist spuiten en rond de pot lullen en zeker niet met argumenten afkomen, want dan houd het helemaal op voor het linkse gespuis hé

Blijf vooral alles verder rediculiseren en uzelf belachelijk maken. DOEN !
Blijf gewoon naast de feiten kijken jong. Een grandioze overwinning hebben ze u voorspeld, maar de realiteit is dat naar uw stem niet geluisterd wordt, dat weet het VB en toch laten ze u uw stem versmijten voor nog eens 6 jaar. Mijn stad is antwerps maar is uw land vlaams?
Oud 16 oktober 2006, 23:45   #211
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijf gewoon naast de feiten kijken jong. Een grandioze overwinning hebben ze u voorspeld, maar de realiteit is dat naar uw stem niet geluisterd wordt, dat weet het VB en toch laten ze u uw stem versmijten voor nog eens 6 jaar. Mijn stad is antwerps maar is uw land vlaams?
Uw stad is Antwerps ??... hahaha... vandaag of morgen zult ge wel eens wakker worden.
De volgende gemeenteraadsverkiezingen stemt alles wat nog Antwerps is op het Vlaams Belang en de rest stemt allochtoon. Daar zal het extreem linkse beleid in Antwerpen wel voor zorgen de komende 6 jaar !

Ze hebben hun nieuw ellectoraat gevonden hé.. kben eens benieuw hoelang de allochtonen het gaan dulden dat ze geen mandaat krijgen terwijl ze toch verkozen zijn.... ow jah... ze kunnen er misschien een mars voor organiseren, daar zijn ze goed in...
Oud 16 oktober 2006, 23:48   #212
Bazilfunk
Minister

Standaard

Gij zijt ook niet wakker geworden op 8 oktober he?
Oud 17 oktober 2006, 04:32   #213
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De Ummah komen niet op achterlijke fruitvlieg.
De ummah is een begrip in islamitische middens. Het is de islamitische versie van eigen volk eerst.
Van eigen volk alleen.
Oud 17 oktober 2006, 08:06   #214
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Patrick janssens gaf toe dat hij reeds 50 % van het veiligheidsbeleid van het VB uitgevoerd heeft in Antwerpen.
bron?
Citaat:
Ook op federaal vlak zien we dat paars al tal van ideeën van het VB overgenomen heeft en in de praktijk gebracht heeft. Geruisloos wel te verstaan. Denken we maar aan de deportaties van criminele allochtonen, en ook van asielzoekers, allemaal onder het goedkeurend oog van de progressieven van de Spa en de corruptelingen van de PS.
illegalen het land uitzetten gebeurd al heel lang hoor, grappig dat het VB zo'n zaken aanslaat alsof het van hen komt terwijl het al gebeurde nog voor zo wat stemmen kregen Criminele allochtonen worden nog NIET het land uitgezet, waar haal je dat dit zou gebeuren?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 08:11   #215
k9

Standaard

Citaat:
Uw stad is Antwerps ??... hahaha... vandaag of morgen zult ge wel eens wakker worden.
De volgende gemeenteraadsverkiezingen stemt alles wat nog Antwerps is op het Vlaams Belang en de rest stemt allochtoon.
Dus een echte antwepenaar stemt VB? leuke definitie
Citaat:
Daar zal het extreem linkse beleid in Antwerpen wel voor zorgen de komende 6 jaar !

Ze hebben hun nieuw ellectoraat gevonden hé.. kben eens benieuw hoelang de allochtonen het gaan dulden dat ze geen mandaat krijgen terwijl ze toch verkozen zijn.... ow jah... ze kunnen er misschien een mars voor organiseren, daar zijn ze goed in...
Dus die 8 allochtonen die in de gemeenteraad zitten zijn je nog noet opgevallen? Raar
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 17 oktober 2006, 08:15   #216
k9

Standaard

Citaat:
Wanneer dan wel?gaat trouwens niet, je kan geen politieke partij aanklagen
Citaat:
Zoals het VB dat naar links opschuift? Het 70 puntenplan afweert om dan snel te zeggen dat ze het maar opzij leggen omdat sommige van de kiezers protesteerden? ,...
Citaat:
Spa is nu niet extreem links he? misschien voor een echt extreem rechtse, maar ja dan is alles extreem links, en de nazi partij was een rechtse partij hoor die weinig gemeenshcappelijke ideen had dan de spa nu. Maar laat die historische feiten je niet in de weg staan.

Oud 17 oktober 2006, 08:58   #217
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Wanneer dan wel?gaat trouwens niet, je kan geen politieke partij aanklagenZoals het VB dat naar links opschuift? Het 70 puntenplan afweert om dan snel te zeggen dat ze het maar opzij leggen omdat sommige van de kiezers protesteerden? ,...Spa is nu niet extreem links he? misschien voor een echt extreem rechtse, maar ja dan is alles extreem links, en de nazi partij was een rechtse partij hoor die weinig gemeenshcappelijke ideen had dan de spa nu. Maar laat die historische feiten je niet in de weg staan.
voor veel vb'ers is al wat niet vb is extreem links. de polarisering ten top dus...

gooien vb'ers hun stem weg? enige nuancering is toch op z'n plaats... het vb weegt vanuit de oppositie wel degelijk op het beleid (spijtig genoeg)... en een aantal van hun ideetjes zijn al uitgevoerd, zij het fel afgezwakt

vandaag trouwens gelezen dat pj het met 8 schepenen (2 minder dus) gaat doen:

4 voor de sp.a en 2 elk voor cd&v en vld

geen slecht idee, me dunkt

een reltief kleine ploeg die goed samenwerkt is altijd beter dan een grote ploeg die ruzie maakt

tenslotte, @ TC, ik woon al 1 jaar in Antwerpen, midden tussen de turken aan de brederodestraat. mijn wagen is nog nooit leeggeroofd. en het is nochthans geen marginale aftandse voddenbak

ik ben er ook nog nooit lastig gevallen door rondhangjongeren, hoewel ik er regelmatig 's nachts rondloop

misschien is dat ook wel omdat ik nooit iets in mijn wagen laat liggen? of omdat het onveiligheidsgevoel fel overdreven wordt?
Oud 17 oktober 2006, 09:08   #218
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dus die 8 allochtonen die in de gemeenteraad zitten zijn je nog noet opgevallen? Raar
Een mandaat als gemeenteraadslid is nog steeds niet hetzelfde als een schepenambt.
Mandaten worden uitgedeeld door de kiezer, schepenambten door de meerderheidspartij, in dit geval Patrick.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 oktober 2006 om 09:09.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 09:36   #219
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Dus de URVM zijn onfeilbaar ofwa? Je mag daar niet de minste kritiek op hebben. Ook al zitten we nu met een compleet andere realiteit op een aantal vlakken (URVM, +-60jaar oud), mag je daar geen opmerkingen over maken.

Let op, ik pleit hier niet voor het afschaffen van die rechten eh. Maar als blijkt dat die rechten nogal wat misbruikt worden(mbt migratie), moet het toch kunnen dat men zich bij een aantal punten in de URVM wat vragen stelt.

Maar nee, dat mag niet blijkbaar..........de URVM = de perfectie
de universele rechten van de mens zijn de principes waar we onze wereld willen op baseren
het heeft de betekenis van een grondwet

kritiek mag je erop hebben maar zolang geen meerderheid deze wetten veranderd, worden we verondersteld om ons te houden aan deze wetten

gebruik maken van je recht kan nooit een misbruik zijn, wat echter wel vaak gebeurd is dat een recht wordt misbruikt vb VB maakt onterecht gebruik van het recht van vrije meningsuiting om allerlei onwaarheden te vertellen, ontkennen van de Holocaust wordt door sommigen aanzien als het recht op vrije meningsuiting.
Het recht van een persoon stopt op het moment dat dit recht een beknotting is van het recht van een ander persoon.
Tegen deze regel zondigt het VB heel vaak
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 09:42   #220
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het recht van een persoon stopt op het moment dat dit recht een beknotting is van het recht van een ander persoon
Ik vermoed dat dit een falsificatie is van de uitdrukking: "mijn VRIJHEID stopt waar de uwe begint".

Uw voorbeeld klopt langs geen kanten.

Het recht op vrijheid van godsdienst stopt helemaal niet waar het recht op vrijheid van een andere godsdienst mij verhindert mijn godsdienst aan te hangen.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be