Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 18 oktober 2006, 20:18   #21
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vakbonden zijn de vakverenigingen van de mensen die een bepaalde politieke strekking aanhangen en deze hebben dus de picht te zorgen dat de politieke strekking van haar leden gevolgd word door de politieke partij die zij steunen

Deze moet zich dan ook houden aan de afspraken die er zijn met haar vakbond
Het klopt niet dat vakbonden vakverenigingen zijn van de mensen met een bepaalde politieke strekking. Ze zijn een vakvereniging, dat wel, maar de mensen die er lid van zijn hebben alleen maar nood aan een vertegenwoordiging. Niet aan de politieke mening van de top.

Vakverenigingen claimen dat zij de basis vertegenwoordigen. Als zij dat werkelijk doen, hoeven ze niemand uit te sluiten.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 18 oktober 2006, 20:20   #22
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Dat is inderdaad de essentie van de VB ideologie die in wezen een nazi-ideologie is : er is slechts één partij waarvan de leden "politiek bedrijven" lees : de wil van de leider uitvoeren.
Bij een voldoende grote verkiezingsoverwinning moet men er zorg voor dragen tot een coalitieregering te komen om bij middel hiervan de tegenstanders aan de kant te zetten, vervolgens de coalitiepartners en tot slot alle "dissidenten" die niet leidersgetrouw genoeg zijn (lange messendag, bijltjesdag...)

Overigens moet VB over de "vakbonden" zwijgen - ze zijn tegen de vakbonden - ze trachten de vakbonden te infiltreren om ze te kunnen vernietigen.. idem dito met de magistratuur, het leger, de politie...

Hun wapens zijn leugens & bedrog (vrij naar "The Spanish Inquisition..Monty Phyton)

Je ziet spoken. Van alles wat je in derze zegt kun je niks staven. Typisch voor meelopers die anderen nazeggen. Neem me niet kwalijk.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 18 oktober 2006, 21:04   #23
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat een vakbond er best voor kan en mag kiezen om een politieke strekking te promoten en het lijkt mij ook zeer goed mogelijk dat een politieke partij een vakbond opricht. Vrijheid, blijheid.
willem1940NLD is offline  
Oud 18 oktober 2006, 21:41   #24
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Overigens moet VB over de "vakbonden" zwijgen - ze zijn tegen de vakbonden - ze trachten de vakbonden te infiltreren om ze te kunnen vernietigen.. idem dito met de magistratuur, het leger, de politie...

Hun wapens zijn leugens & bedrog (vrij naar "The Spanish Inquisition..Monty Phyton)
Moest 'rechts' zoiets beweren, ze zouden weeral het zwarte schaap uithangen zeg, maar links mag zich zulke uitspraken natuurlijk veroorloven.

Heb je al es stilgestaan bij het volgende: vele leden van het ACV (ABVB, whatever) stemmen inderdaad VB. In de meeste gevallen zal het hen worst wezen wat het VB allemaal voor vernietigingsplannen koestert (stel, want ik geloof niet in al die paranoïde prietpraat).

STEL nu het VB vernietigt op brutale wijze alle vakbonden....(sarcasme, sorry)

Er zijn 2 mogelijkheden:

1. De leden (óók die VB stemmen) leggen zich hierbij niet zomaar neer, de vakbond verdedigt immers hun belangen als WERKNEMER (en niet politieke keuze in een ideale wereld). Ofwel slaagt het VB niet in zijn opzet, OF het VB zal massaal stemmen verliezen (en 'please', kom nu aub niet af over dicatuur enz enz).

2. De vakbonden worden inderdaad gekortwiekt...want er zijn nauwelijks nog leden die VB stemmen en lid zijn van de 'vakbond', wegens steeds driestere inquisitie. De overblijvers (VB stemmers) kan het geen bal meer schelen want 'verzuurd'.

Blijkbaar slaan de vakbonden de 2de weg in, onafgezien wat/of/hoe het VB ooit iets kan/zal doen aan 'de vakbonden'.

Laatst gewijzigd door gladiator : 18 oktober 2006 om 21:43.
gladiator is offline  
Oud 18 oktober 2006, 22:19   #25
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat een vakbond er best voor kan en mag kiezen om een politieke strekking te promoten en het lijkt mij ook zeer goed mogelijk dat een politieke partij een vakbond opricht. Vrijheid, blijheid.
Ik denk dat je de belgische politiek dan nog niet goed kent.De maffiavakbonden hebben in dit land een machtspositie zoals nergens anders ter wereld. geen rechtspersoonlijkheid, ze krijgen massale subsidies per werkloze en ze betalen ook de vergoedigen uit wat eveneens ongezien is in andere landen, maar hete rgst van al is dat ze voor zichzelf een quasi wettelijk monopolie bekomen hebben zodat het onmogelijk is om nog andere vakbonden op te richten en ze erkend te krijgen.

Door die privileges die verbonden zijn aan de nv Belgie zweren ze ook eeuwige trouw aan dit artificieel land en proberen zijn ze dus reactionair tegenover elke beweging of partij die op een democratische wijze de ontbinding van dit nepland vraagt.

Vakbonden hebben in dit land niets met vrijheid te maken, ze gijzelen niet alleen geregeld onderemers maar ook de vlaming die streeft naar zelfbestuur.
ilfalco is offline  
Oud 18 oktober 2006, 22:45   #26
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik denk dat je de belgische politiek dan nog niet goed kent.De maffiavakbonden hebben in dit land een machtspositie zoals nergens anders ter wereld. geen rechtspersoonlijkheid, ze krijgen massale subsidies per werkloze en ze betalen ook de vergoedigen uit wat eveneens ongezien is in andere landen, maar hete rgst van al is dat ze voor zichzelf een quasi wettelijk monopolie bekomen hebben zodat het onmogelijk is om nog andere vakbonden op te richten en ze erkend te krijgen.

Door die privileges die verbonden zijn aan de nv Belgie zweren ze ook eeuwige trouw aan dit artificieel land en proberen zijn ze dus reactionair tegenover elke beweging of partij die op een democratische wijze de ontbinding van dit nepland vraagt.

Vakbonden hebben in dit land niets met vrijheid te maken, ze gijzelen niet alleen geregeld onderemers maar ook de vlaming die streeft naar zelfbestuur.
Nee, ik geloof inderdaad niet dat wij in Nederland iets hebben wat daarop lijkt.

Komt zulk gebeuren niet in conflict met de EU-wetgeving?
Oud 18 oktober 2006, 22:57   #27
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht

Ofte: Hoe je van een mug een olifant maakt.

Het is toch logisch dat de vakbond geen lidmaatschap kan toelaten van iemand die een partij vertegenwoordigt die de eigen beweging wil vernietigen.
Oud 18 oktober 2006, 22:59   #28
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ofte: Hoe je van een mug een olifant maakt.

Het is toch logisch dat de vakbond geen lidmaatschap kan toelaten van iemand die een partij vertegenwoordigt die de eigen beweging wil vernietigen.
Kweenie; tamelijk veel politieke partijen die zich "democratisch" noemen halen wel moslims binnen en zoals bekend is de islam niet verenigbaar met democratie.
Oud 18 oktober 2006, 23:12   #29
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
zoals bekend is de islam niet verenigbaar met democratie.
Straf. Dat wist ik niet.
Gelezen in de gazet?
Oud 18 oktober 2006, 23:16   #30
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Straf. Dat wist ik niet.
Gelezen in de gazet?
Nee, meer serieuze lectuur zoals o.a de koran.

Wel uit krantenverslagen op Net: geschiedenis en ideeën van Turkse big boss Hr Erdogan.

Hier een query waarin tamelijk veel te vinden is over de "combinatie" van democratie en islam:

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...ratie&where=nl

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 oktober 2006 om 23:20.
willem1940NLD is offline  
Oud 18 oktober 2006, 23:24   #31
Gringo
Partijlid

Gringo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straf. Dat wist ik niet.
Er zijn er natuurlijk altijd die het gewoon niet willen weten.
Niks nieuws onder de zon dus...
Gringo is offline  
Oud 18 oktober 2006, 23:30   #32
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gringo Bekijk bericht
Er zijn er natuurlijk altijd die het gewoon niet willen weten.
Niks nieuws onder de zon dus...
Deze uitleg hier komt op mij tamelijk compleet en compact over (maar plenty méér op Net te vinden:

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=188

Een aanhaling hieruit:

Citaat:
.... Taheri schreef:
‘De bewering dat de islam onverenigbaar is met democratie moet niet worden gezien als vernedering van de islam. Integendeel, vele moslims zouden het als een compliment opvatten omdat ze oprecht geloven dat hun theocratische ideologie superieur is aan een door mensen gemaakte regering.’

Oud 18 oktober 2006, 23:30   #33
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

misschien bedoelt ie islamitisch extremisme. Zoals extreem-rechts en democratie niet verenigbaar zijn.
Alle islamieten op een hoop smijten zou nogal van kortzichtigheid getuigen.
Starkan is offline  
Oud 18 oktober 2006, 23:32   #34
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
misschien bedoelt ie islamitisch extremisme. Zoals extreem-rechts en democratie niet verenigbaar zijn.
Alle islamieten op een hoop smijten zou nogal van kortzichtigheid getuigen.
Nee, "onverenigbaar" is iets anders en hoeft geen waarde-oordeel in te houden.

En inderdaad: islam IS extreem-rechts ("te" voor mij).

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 18 oktober 2006 om 23:33.
willem1940NLD is offline  
Oud 19 oktober 2006, 07:18   #35
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waarom zou een drukkingsgroep geen druk mogen uitoefenen en waarom zouden politici een monopolie hebben op politiek?
Noem je dat druk uitoefenen, mensen ontslaan ? Dat noem ik chantage.
Oud 19 oktober 2006, 07:22   #36
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik zeg nergens dat ze dat niet zou mogen. Wat ze niet mogen is de democratie ondermijnen waar het de kiezer is die beslist wie bestuurt. Niet de vakbond.

Willen we eens een enquête houden onder de ACV-leden wat ze van het cordon vinden? Dat durven ze niet eens. Eerst alle sympatisanten van het Vlaams Belang onder hun leden elimeneren en daarna gaan ze misschien eens stemmen. Net zoals bij het ABVV trouwens. Een geheime stemming, enquête of referendum durven ze niet aan. Ze spreken helemaal niet in naam van hun leden. Ze spreken in naam van hun politieke vriendjes.

Paulus.
Klopt volledig.
Oud 19 oktober 2006, 07:24   #37
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
En dit is: enkel belangen van vakbondstop en bevriende politici verdedigen en hun belgicistisch links programma verdedigen, in weerwil van feit dat meeste vlaamse werknemers rechts stemmen.
In wiens naam praat de vakbondstop?
Zeker niet in naam van de meerderheid van zijn leden.
De vakbond houdt geen rekening met haar leden. Enkel wat de pol. vriendjes dicteren is wet. Daarom zie ik het nut van een vakbond niet in. Afschaffen den boel.
Oud 19 oktober 2006, 07:25   #38
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik geloof dat VB een bedreiging voor Lillo, Vlaanderen, België en de mensheid is.
Voor de rest voel je je nog goed ? Stop toch die zever over bedreigingen.

Laatst gewijzigd door Lodi : 19 oktober 2006 om 07:26.
Lodi is offline  
Oud 19 oktober 2006, 07:29   #39
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En ik geloof dat men in een democratie de wil van de kiezer moet respecteren. Ongeacht wat anderen geloven.

Anders kun je net zo goed geen verkiezingen houden en met drukkingsgroepen een regering opdringen aan de bevolking, waarin die drukkingsgroepen geen bedreiging zien.

Waar gaan we naartoe?

Paulus.
Paulus, er is geen democratie in België. Er zal dus nooit met de kiezere rekening worden gehouden. En dan komen ze op tv maar kletsen over hoe goed ze het hebben gedaan, terwijl er niets van klopt.
Oud 19 oktober 2006, 07:39   #40
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Maar als dan stelselmatig de VB-gezinden ontslaan, zouden ze wel eens tot de constatatie kunnen komen dat er niet veel leden meer overblijven. Ik blijf er van overtuigd dat een vakbond zich niet politiek mag engageren. In een vakbond zitten er mensen van allerlei partijen en die zouden dan welkom zijn, maar van het VB ? Nee hoor, die moeten weg. Heeft een aanhanger van de partij Groen! de zelfde ideologie als een aanhanger van de CD&V ? Zeer zeker niet. Maar daar wordt dan met geen woord over gerept.
Nee joh, geen politieke inmenging voor een syndicaat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be