Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 19 oktober 2006, 08:01   #21
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Excuseer dat ik niet elke avond naar het nieuws kijk hoor.
Waarom reageer je dan onmiddellijk zonder kennis van zaken ? Ook een sos-trekje ?
Oud 19 oktober 2006, 11:15   #22
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Waarom reageer je dan onmiddellijk zonder kennis van zaken ? Ook een sos-trekje ?
Toch wel raar want dat is op tv gekomen en heeft zelfs de dag nadien in de krant gestaan.Als je dat niet weet is een teken dat een mens toch niet goed de politiek/nieuws volgt.
Maar dan zitten ze wel patje janssens op te hemelen en het vb af te breken maar zo zie je maar,ze weten dus gewoonweg niet waarom en geloven alles wat een ander zegt.
Moesten ze zeggen tegen zo'n personen ik ga subiet in de schelde springen ze zouden het nog doen ook.
Marlboro is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:23   #23
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

heeft iemand ne link naar dat artikel waar dat de patrick zen tante negeert?
schaduwrijk is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:29   #24
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
heeft iemand ne link naar dat artikel waar dat de patrick zen tante negeert?
Zeg,zoek het zelf eens op als je mij toch niet geloofd.Heb wel wat anders te doen dan dat.
Via google vind je het zonder probleem en het heeft in de meeste kranten gestaan.
Marlboro is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:36   #25
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

uit de standaard voor de geintresseerden:

Ja, ze is toch mijn tante'', liet Antwerps burgemeester Patrick Janssens (SP.A) gisteren weten. Met ze doelde hij op de 64-jarige Maria Audenaert uit Rumst die bij de gemeenteraadsverkiezingen op de lokale lijst van het Vlaams Belang zal prijken.

Dinsdag maakte hij nog duidelijk geen weet te hebben van een tante Maria, gisteren moest hij dan toch bekennen. Het is van je familie dat je het moet hebben. ,,Ik heb even mijn ouders moeten raadplegen'', zegt Janssens. ,,Ze is de jongste zus van mijn moeder. De familie kent haar als tante José en niet als tante Maria. Vandaar het misverstand. Mijn euro was niet meteen gevallen. Maar zelfs nu ik het weet, zal ik er niet meteen van wakker liggen.''

Hoe dan ook, van nauwe familiebanden met de Vlaams Belang-tante lijkt geen sprake. ,,Ik heb ze al dertig jaar niet meer gezien. We hebben absoluut geen contact meer met elkaar. Ik zou haar waarschijnlijk voorbijlopen, als we mekaar op straat tegenkwamen.''

Maria Audenaert zelf reageerde gisteren alvast een beetje geprikkeld op het feit dat haar neefje haar niet meer kende. ,,Dat moét een misverstand zijn'', benadrukte ze. ,,We gaan niet dagelijks met mekaar om, maar je eigen tante ken je nu toch wel. Mijn eerste naam is Maria, mijn tweede luidt Josepha, maar in de familie kennen ze mij allemaal als tante José. Zo zou hij mij moeten kennen, dat kan niet anders.''

ik vind het een beetje flauw van patrick janssens...

en beste marlboro ik geloof u wel, maar ik lees dat graag...
schaduwrijk is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:48   #26
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik ga hier nooit zaken gaan posten die langs geen kanten zouden kloppen,laat dat duidelijk zijn.
Zo zie je maar dat ik niet lieg en patje janssens weldegelijk niet de mens is die de mensen voor ogen hebben.
Gewoon een eigen familielid uitsluiten omdat ze er een andere mening op na houd?
Net zoals bij verhofstadt trouwens die zijn eigen neef opzij zet omdat em op de lijst heeft gestaan van het vb.
Wie zijn hier dan de onverdraagzamen?
Bij de vld weten we het allanger dan vandaag dat je er niet je mening mag verkondigen want iedereen vliegt buiten dan en bartje somers heeft er een nieuwe hobby van gemaakt.
Marlboro is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:53   #27
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Gebrek aan bronmelding?

Tina is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:58   #28
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

In mijn eigen (& die van mijn vrouw & de schoonfamilies van mijn dochters)
familie speuren wij naarstig naar personen die een neiging bijna niet kunnen onderdrukken om zich tot het Vb te bekeren. Alvorens deze personen met pek in te strijken, er veren over uit te storten en ze uit onze kring manu militari te verwijderen oefenen we er een "debriefing" actie op uit . We praten er dag en nacht op in elkaar aflossend en ons slachtoffer geen minuut rust gunnend. Uiteindelijk staat de mantra van onze sekte
onuitwisbaar in hun brein verankerd :

"VB is een sekte van mensen die de aarde zoals die is onder menselijk geweld wil uitroeien - een willooss werktuig van de NWO".

(Is dat niet fijn dat je zelfs niet naar Nazi's en skinheads in maatpakken moet referen ?)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik ga hier nooit zaken gaan posten die langs geen kanten zouden kloppen,laat dat duidelijk zijn.
Zo zie je maar dat ik niet lieg en patje janssens weldegelijk niet de mens is die de mensen voor ogen hebben.
Gewoon een eigen familielid uitsluiten omdat ze er een andere mening op na houd?
Net zoals bij verhofstadt trouwens die zijn eigen neef opzij zet omdat em op de lijst heeft gestaan van het vb.
Wie zijn hier dan de onverdraagzamen?
Bij de vld weten we het allanger dan vandaag dat je er niet je mening mag verkondigen want iedereen vliegt buiten dan en bartje somers heeft er een nieuwe hobby van gemaakt.
Oud 19 oktober 2006, 12:13   #29
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Toch wel raar want dat is op tv gekomen en heeft zelfs de dag nadien in de krant gestaan.Als je dat niet weet is een teken dat een mens toch niet goed de politiek/nieuws volgt.
Haha ja want dat was natuurlijk het nieuws van de eeuw, goh schandalig dat ne mens dat mist seg. Dat is trouwens totaal geen argument ofzo, ik ken zo veel vlaams belang-stemmers die nog nooit een krant vast gehad hebben, laat staan dat ze het nieuws meer dan 1keer/maand zien (ik bedoel dit niet neerbuigend -in tegenstelling tot u- ik heb respect voor die mensen.)

Citaat:
Maar dan zitten ze wel patje janssens op te hemelen en het vb af te breken maar zo zie je maar,ze weten dus gewoonweg niet waarom en geloven alles wat een ander zegt.
Ja ik vind toevallig dat Janssens het zeker niet slecht gedaan heeft (ik hemel helemaal niemand op)
En ja ik word toevallig kotsmisselijk van dat gezellig samen eigen volk eerst roepen. Ik kan er ook niet aan doen, als ik het VBboekje lees zoék ik echt naar dingen waar ik het eventueel mee eens kan zijn, ik vind ze zelden.

Citaat:
Moesten ze zeggen tegen zo'n personen ik ga subiet in de schelde springen ze zouden het nog doen ook.
Ja dat slaat dus echt nergens op hé. Zucht.

Tina is offline  
Oud 19 oktober 2006, 12:18   #30
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
uit de standaard voor de geintresseerden:

Ja, ze is toch mijn tante'', liet Antwerps burgemeester Patrick Janssens (SP.A) gisteren weten. Met ze doelde hij op de 64-jarige Maria Audenaert uit Rumst die bij de gemeenteraadsverkiezingen op de lokale lijst van het Vlaams Belang zal prijken.

Dinsdag maakte hij nog duidelijk geen weet te hebben van een tante Maria, gisteren moest hij dan toch bekennen. Het is van je familie dat je het moet hebben. ,,Ik heb even mijn ouders moeten raadplegen'', zegt Janssens. ,,Ze is de jongste zus van mijn moeder. De familie kent haar als tante José en niet als tante Maria. Vandaar het misverstand. Mijn euro was niet meteen gevallen. Maar zelfs nu ik het weet, zal ik er niet meteen van wakker liggen.''

Hoe dan ook, van nauwe familiebanden met de Vlaams Belang-tante lijkt geen sprake. ,,Ik heb ze al dertig jaar niet meer gezien. We hebben absoluut geen contact meer met elkaar. Ik zou haar waarschijnlijk voorbijlopen, als we mekaar op straat tegenkwamen.''

Maria Audenaert zelf reageerde gisteren alvast een beetje geprikkeld op het feit dat haar neefje haar niet meer kende. ,,Dat moét een misverstand zijn'', benadrukte ze. ,,We gaan niet dagelijks met mekaar om, maar je eigen tante ken je nu toch wel. Mijn eerste naam is Maria, mijn tweede luidt Josepha, maar in de familie kennen ze mij allemaal als tante José. Zo zou hij mij moeten kennen, dat kan niet anders.''

ik vind het een beetje flauw van patrick janssens...

en beste marlboro ik geloof u wel, maar ik lees dat graag...
Dat is toch al een ander verhaal dan 'ik praat er niet mee want ze is vlaams belangster', of niet soms Boro?
Voor de rest zijn dit onze zaken ook niet.

Tina is offline  
Oud 19 oktober 2006, 12:23   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het waren nochtans wel "onze" zaken wie de tante van Hans van Temsche was.
circe is offline  
Oud 19 oktober 2006, 12:37   #32
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het waren nochtans wel "onze" zaken wie de tante van Hans van Temsche was.
De nieuwswaarde van een peutermoord is dan ook iets hoger.
Ik vond dat nu ook niet echt belangrijk toen maar ik ben niet verantwoordelijk voor de media, als je het nog niet doorhad.

De eventuele (gedeelde) verantwoordelijkheid van het VB in die moord is ook een open vraag denk ik. Ik ben samen met een vriend door zo'n soortgelijke zot bedreigd geweest. Wat hij allemaal zei was zchteraf vrij interessant aangezien het overduidelijk was waar hij zijn inspiratie gehaald had. Het VB drijft de tegenstelling tot het uiterste en buidt ze uit (waar ik woon is dat toch zo). Het valt niet te ontkennen dat het een haatpartij is, dat het ik uit ervaring geleerd. De spanningen lopen geregeld hoog op. (Als centrumlinkse sta je er dan tussen en krijg je zowel da allochtonen als 'het eigen volk' over je heen.) Gezellig is het hier niet en ik vraag me soms af waar het gaat eindigen. Toch geloof ik dat Janssens goede bedoelingen heeft en dat er hoop ik voor de volgende 6 jaar. We zullen zien...
Het is trouwens best mogelijk dat luna en haar oppas nog zouden leven als filip dewinter er niet geweest was. Maarja, if my cat was a cow i could milk it.

Laatst gewijzigd door Tina : 19 oktober 2006 om 12:43.
Tina is offline  
Oud 19 oktober 2006, 12:46   #33
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
De nieuwswaarde van een peutermoord is dan ook iets hoger.
Ik vond dat nu ook niet echt belangrijk toen maar ik ben niet verantwoordelijk voor de media, als je het nog niet doorhad.
De moord op die peuter en haar oppas was idd heel erg en die nieuwswaarde is vanzelfsprekend heel hoog.

Maar kort erna was het feit dat zijn tante VB'er is zo mogelijk nog groter nieuws ik denk dat marlboro het eerder in die richting bedoeld.

Dat is toch telkens zo, als er iets slechts over VB kan worden gezegd wordt dat meteen ook opgeblazen.

Waar is de media mee bezig als de tante van Hans van Temsche belangrijker is dan de moord zelf???

Veerle23 is offline  
Oud 19 oktober 2006, 12:49   #34
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
De moord op die peuter en haar oppas was idd heel erg en die nieuwswaarde is vanzelfsprekend heel hoog.

Maar kort erna was het feit dat zijn tante VB'er is zo mogelijk nog groter nieuws ik denk dat marlboro het eerder in die richting bedoeld.

Dat is toch telkens zo, als er iets slechts over VB kan worden gezegd wordt dat meteen ook opgeblazen.

Waar is de media mee bezig als de tante van Hans van Temsche belangrijker is dan de moord zelf???
Dat was helemaal geen 'nog groter nieuws'. Ik herinner me de voorpagina van de GvA nog, er stond in grote letters 'Afschuwelijk', en daaronder een foto van het dode kind (wat ik ook al te ver vond gaan maar goed, ik heb niets te zeggen i.v.m. de media)
Ik heb nergens voorpagina's gezien met HANS HEEFT EEN TANTE IN HET VB

Tina is offline  
Oud 19 oktober 2006, 12:58   #35
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Als ik het me goed herinner, je mag me corrigeren als ik mis ben, dan neem ik deze woorden terug:
Enkele weken erna waren er nog programma's �* la terzake, telefacts (of dergelijke) waar in het lang en in het breed werd uitgesmeerd dat de vader van Hans Van Temsche lid is van VB, zijn tante opkomt voor VB, en dat zijn voorvaderen oostfronters waren, en dat op die manier criminelen worden gevormd, en awoe vlaams belang het is de fout van VB. Op die moment vond ik het op het respectloze af, om op de rug van die erge moord een politiek spel te spelen. De moord zelf was toen al uit de media verdwenen, het ging enkel nog over de VB gerelateerde zaken binnen die moord.
Veerle23 is offline  
Oud 19 oktober 2006, 12:59   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
if my cat was a cow i could milk it
behind the stove!
circe is offline  
Oud 19 oktober 2006, 13:07   #37
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Als ik het me goed herinner, je mag me corrigeren als ik mis ben, dan neem ik deze woorden terug:
Enkele weken erna waren er nog programma's �* la terzake, telefacts (of dergelijke) waar in het lang en in het breed werd uitgesmeerd dat de vader van Hans Van Temsche lid is van VB, zijn tante opkomt voor VB, en dat zijn voorvaderen oostfronters waren, en dat op die manier criminelen worden gevormd, en awoe vlaams belang het is de fout van VB. Op die moment vond ik het op het respectloze af, om op de rug van die erge moord een politiek spel te spelen. De moord zelf was toen al uit de media verdwenen, het ging enkel nog over de VB gerelateerde zaken binnen die moord.
Ik denk dat je dit wat uitsmeert maar goed, er is bvb ook zo veel over die wapenwet gezegd, wat toch wel eerder de verantwoordelijkheid bij de regering leggen is.
Ik herinner mij ook Janssens zijn reactie nog (aangezien het een Patrick-draad is..) Ze vroegen hem om een reactie en hij was half van de kaart 'dit is toch geen moment om vragen te stellen' of iets dergelijks. Dat is niet bepaald respectloos, en als je de media wil aanvallen val dan de media aan, niet Janssens of 'links' of wie dan ook.

En waarom mag er niet nagedacht worden over de mogelijke invloed van een extreem rechtse partij als er zoiets ergs gebeurt eigenlijk? Het is een interessante vraag die je je toch wel kunt stellen vind ik. Het belangrijkste is toch dat die dingen niet meer gebeuren, of niet soms?

Tina is offline  
Oud 19 oktober 2006, 14:27   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Om toch even inhoudelijk te reageren: volgens mij is Patrick Janssens nog burgemeester van Antwerpen tot het einde van dit jaar. Waar dit onderwerp op slaat, is me dan ook geheel bijster. Begin er op 1 januari nog eens over te zagen.
Oud 19 oktober 2006, 14:29   #39
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Om toch even inhoudelijk te reageren: volgens mij is Patrick Janssens nog burgemeester van Antwerpen tot het einde van dit jaar. Waar dit onderwerp op slaat, is me dan ook geheel bijster. Begin er op 1 januari nog eens over te zagen.
Ik ben even niet mee?
Kim is offline  
Oud 19 oktober 2006, 14:33   #40
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik ben even niet mee?
Awel, over dat zijn site PJ.be doorverwijst naar BurgemeestervanAntwerpen.be eh sjoe.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be