![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Toelagen mevrouw Bouziane-2 Leefloon: Zijn tweede vrouw is geen echte echtgenote, zij wordt door België als "een alleenstaande ouder " beschouwd. Zij geniet van een leefloon ‘Categorie 3 Persoon die samenwoont met een gezin te haren laste’ van € 859,31 per maand. Eventueel kan ze indien ze dakloze is (geweest) en een huisvesting vindt, een (eenmalig) bijkomend bedrag van € 793,76 krijgen. Sociale woning: Op dit ogenblik gaat 1 op vijf toewijzingen van een sociale woning naar buitenlanders (vooral van buiten de Europese Unie). De allochtonen vertegenwoordigen maar 10% van de bevolking. Een sociale woning voor een gezin met 8 kinderen stelt een grote tegemoetkoming voor! Kinderbijslag: Voor haar 8 kinderen geniet zij ook elke maand kinderbijslag. Van € 221,48 (jonger dan 6 jaar) tot € 274,53 ouder dan 18 jaar (vanaf het derde kind). Totale bijslag: € 1 836,11 per maand (neem kinderen tussen 6 en 12 jaar) = . Voeg hierbij de schoolpremie: € 70,00* voor kinderen van 12 tot 17 jaar (per jaar) en het kraamgeld € 801,13 . (1 geboorte per jaar). Totaal bijslagen per maand: € 1 908,70 (gemiddeld) Mevrouw Bouziane-2 kan dus aanspraak maken op een sociale woning, + een maandelijkse ondersteuning van € 859,31 (leefloon) + € 1 908,70 (kinderbijslag e.a.) = € 2 768,01. Hierbij betaalt ze geen enkele belasting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Staatssecretaris
|
![]() In feite had ik het bovenstaande schoolgeld nog moeten vermeningvuldigen per aantal schoolgaande kinderen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel gezinnen van drie personen hebben dat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Zeker geen werklozen, want die verliezen het inkomen wegens SAMENWONEND
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat mensen hun huurprijs van een appartement willen delen dat men tegelijk ervan uitgaat dat ze al hun inkomen wensen te delen. Iemand die in een vorig (werkend/ of zelfs "ervend") leven een huis heeft kunnen afbetalen, krijgt toch ook niet minder uitkering omdat hij geen huur meer hoeft te dokken? Zo ken ik iemand die amper (net genoeg om uitkeringsgerechtigd te zijn) heeft gewerkt, maar wel 8 appartementen heeft geërfd, waarbij het (onbelast!!!!! 8x600€) inkomen wel pakken hoger ligt dan de meesten, maar die wèl nog steeds werkloosheidsvergoeding ontvangt. En het is volkomen wettelijk. Iemand die uitkeringsgerechtigd is en een eigendom heeft (dus geen huur meer betaalt) kan zelfs geen nieuwe "partner" mee in dat huis laten wonen, vermits de uitkeringsgerechtigde eigenaar dan per definitie een lagere uitkering krijgt! Gescheiden mensen met kinderen die een losse - niet financieel gebonden - relatie willen aangaan kunnen dat dus niet, want de "nieuwe" partner wordt gratuite verondersteld dan maar voor de kinderen te zorgen. (geen extra uitkering meer voor kinderen ten laste aan de ouder van die kinderen).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 oktober 2006 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wilde juist aantonen dat de uitkeringgevers geen hogere uitkering hoeven te geven omdat iemand zonodig zelfstandig wilt gaan wonen. Om dezelfde reden heb ik het niet begrepen op kortingen op sociale woningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe kunnen we deze vreemdelingen uit de armoede krijgen? wel ik weet het niet zeker, maar een immigratiestop zal duidelijk helpen! verder zal het misschien helpen, dat alle illegalen onverwijld het land worden uitgezet! Misschien is het geen slecht idee om de uitkeringen naar vreemdelingen sterk in te krimpen, om andere af te schrikken om nog naar Belgie te komen! Zoals de rooien en aanhangsels nu tewerk gaan is roepen om nog meer vreemdelingen binnen te halen, soms onder het mom van, we hebben werkkrachten nodig, wat absurd is want dit landje telt om en bij de 1.000.000 werklozen, te vroeg gepensioneerden, mensen die niet willen werken, Marrokanen, Turken enz... noem maar op. Als we niet maatregelen gaan nemen dan gaat Belgie naar de verdoemenis. Een bijkomende reden om de immigratie in te perken is: wie van onze ondernemers in dit landje staan te popelen om mensen van vreemde origine aan te nemen en zeker hen die de lagere school met moeite hebben kunnen afmaken. Want vergeet niet de meeste mensen staan huiverig tegenover het klussen laten opknappen door vreemdelingen, ik persoonlijk wil geen vreemdelingen in mijn woonst toelaten om een of andere klus te komen opknappen, om mij achteraf te komen bestelen zeker! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die onzin gelooft u toch zelf niet hé. Jongen toch, wat een onzin verzint u hier wéér!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 19 oktober 2006 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hier is de wetenschappelijke studie te vinden: http://www.kbs-frb.be/code/page.cfm?id_page=125&ID=1068 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Misschien kunnen we die mensen uit hun lijden verlossen en ze terugsturen naar hun landen van herkomst ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Burgemeester
|
![]() Ik vind het leefloon toch ook te interpreteren zoals je wil hoor.
Ik snap niet dat die uitkeringen nogmaals omhoog gaan ![]() Ik ga werken (4dagen van 9uur per week). Ik verdien pakweg 1000euro. Ik heb geen diploma, enkel een getuigschrift behaald vroeger. Ik heb hiermee twee kinderen te onderhouden. Ik betaal maandelijks voor hen 320euro voor opvang, dus ik hou 680euro over om van te leven, wat minder dan een doorsnee leefloon is (of zal niet veel schelen.) Vanzelfsprekend heb ik dus geen wagen aangezien die niet op lucht rijden. Ik heb ook geen gsm, van mezelf ook geen internet maar mijn onderbuur wel, en daar kan ik gebruik van maken). Ik woon in een klein appartement, ik heb wel tv en kabel, maar geen video, dvd, playstation, mp3speler, walkman of discman, mijn kinderen hebben dit ook niet. Ik heb hier persoonlijk geen problemen mee, aangezien ik alles heb wat mij gelukkig maakt en ik hoef geen honger te lijden. Als ik dan hoor dat mensen die thuis zitten en niet eens de moeite doen om werk te zoeken verdorie meer krijgen dan ik verdien wordt ik wel pissig. Ik zou ook kunnen zeggen ik stop met werken en ga van de dop leven, als alleenwonende met 2kids zou ik meer dan 1000euro krijgen, en nog beter daar hoeft dan geen kinderopvang vanaf. Ik zou mezelf dan zelfs bepaalde luxes kunnen permitteren. Mijn kindergeld zou omhoog gaan want ik ben dan immers uitkeringsgerechtigd, en ik moet van die uitkering ook geen belastingen betalen. Waarom ga ik werken, omdat ik het mijn plicht vind om als inwoner van dit land mee af te dragen aan de sociale kas onder andere om behoevenden te kunnen helpen. Behoevenden wel te verstaan, geen profiteurs die van mijn geld een uitkering ontvangen die hoger ligt dan mijn loon ![]() Ik vind het helemaal oneerlijk, en omgekeerde discriminatie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Burgemeester
|
![]() En voor iedereen een beeld heeft van een verlslonsde onverzorgde vrouw met twee kinderen in vuile kleren en een snotneus in een appartement dat vurt is van het vocht en waar ongedierte zit
![]() Wij zijn verzorde mensen en wij leven in een proper appartement en eten lekker eten en het is hier heel gezellig ![]() Ik vind gewoon dat een leefloon of dop een noodoplossing moeten zijn. En een leefloon moet een leefloon zijn, dus daar moet geen wagen bij kunnen of een gsm, of internet pc en dergelijke. Daar moet je van kunnen je huur betalen, je moet kledij zonder gaten kunnen dragen, alle dagen 3voedzame maaltijden kunnen betalen, toegang hebben tot drinkbaar water, en je EGW betalen. Niet meer maar ook niet minder. 700euro is hiervoor meer als genoeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij nader inzien dus niet. Citaat:
Dat vind ik wel straf zeg! Laatst gewijzigd door circe : 19 oktober 2006 om 16:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is schandalig dat er niets aan de minimumlonen gedaan wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, even een belletje geven en meer uitleg vragen kan natuurlijk nooit kwaad. maar kijk: http://www.kindergeld.be/Nl/Work/dis...ouseholdIn.php
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 19 oktober 2006 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |