![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Neejee, vooral iets tegen RVG (Raymond van het Groenewoud) blijkbaar
"A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort." Laatst gewijzigd door Monocle : 12 oktober 2006 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() SONNET VAN LIEFDE HOOP EN VERDRIET
waarom toch kan ik niet volmaakt gelukkig zijn is het lichamelijke of geestelijke pijn of dat ik soms huil van onbestemd verdriet veel heb ik echt niet nodig het meeste is zelfs overbodig alleen jouw stem, jouw teder gezicht doen mij baden in het helderste licht maar je bent zelden bij mij zo verschrikkelijk onbereikbaar ondanks dat, toch zo dierbaar ik wil je kussen, ruiken, voelen nooit meer in eenzaamheid liggen woelen kom bij me en maak me begerend blij |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() in jouw armen wil ik huilen
in jouw armen wil ik lachen mijn God, ik kan niet langer geduldig wachten in jouw armen wil ik lijden en mijn helse pijnen verbijten alleen jij kan mijn, aan ’t leven knagend lijden verzachten in jouw armen wil ik leven in jouw armen wil ik sterven maar ’t zijn enkel herinneringen die je van mij zult erven |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() zolang het vlees
niet begeert rust op ons geen hypotheek zolang ik geen hijgend dier ben en jij geen barstende vrucht rust op ons geen stoffelijke schuld onze gloeiende monden zullen elkaar nooit verraden |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik voel ze weer naderen
die vermaledijde beesten steeds opduikend uit het mistige niets trachten ze mij te verlammen maar ik weet me nog weerbaar soms door geschrift soms door gehuil soms door gedachten aan jou, die ik meer en meer nodig heb maar je bent er niet altijd |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Van de grote Joost van de Vondel:
U nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() In de morgen opstaan. Je komt in de morgen tegen een appel op je peren van wie je geit hand rijkt plukt de eerste paard en zwijgt want handen komen het eerst waarop water op kom heerst je de zon in je ogen schijnen dan verblind kijken een schijnen vergeet niet je doek met handen te vegen je voeten ook niet die staan voor de wegen de tafel mist geen eten noch brood noch tafel leken zet die rode op de nummer hoor de koffie brummen drink 'lijk een beer noch stoer als een beestige beer. ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 oktober 2006 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Ale , ik schrijf enige tijd arabische poezie, ik probeer dat ook de laatste tijd dat ook in het nederlands,.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Leuk initiatief van die Kaffer!
Ik hou vooral van de versjes van John O'Mill, een mij voorts onkende hollander van wie ik een kostelijk boekje bewaar, getiteld: "Rollicky rhymes in dutch and double dutch". Hier een proefje uit het hoofdstuk "dutch": Schapen werpen lammeren, herten werpen reeën, beren werpen bammeren, kwallen werpen kweeën, maar mensen werpen in 't gemeen elkander - met een grote steen en nu eentje uit "double dutch": The hemp is nearer than the rock but nearer is the roll when Sarah rocks around the clock in her camisole |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() En nog eentje:
"You're always blutt," said Yall to yutt, "for reason you ain't got no futt." "Shut up, you old trutt," said foul-mouthed Yutt, "I gotta do my midday-dutt." |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() net te laat voor de grote literaire prijzen, ma soit
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Idem dito voor jou, maar dan met toevoeging van de inhoud. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 oktober 2006 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() kijk, voor mij mag een gedicht een paar lagen hebben, maar als ikdoor de eerste laag niet raak...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Euh, ritme en metrum en rijmelarij, was dat niet totaal achterhaald door de inbraak van de postmoderniteit in de poëzie?
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 oktober 2006 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Is dat nu echt zo dat Arabieren bij gelijk wat ze doen af en toe versregels tevoorschijn toveren, of is dat een vooroordeel dat ik over hou van 1001 nacht?
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Hier een van de vele gedichtjes die ik al op politics plaatste, gewoonlijk om een of andere wantoestand te hekelen, politiek of sociaal:
DE VERFLIJN Hoe heerlijk is het fietsen op de zelfmoordstroken beschermd door één (of géén) verf-lijn tegen de dood, tot de auto's je van achteren je gat inpoken met hun bumpers, tegen een snelheid in het rood. |
![]() |
![]() |