Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2006, 00:36   #61
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Daar komt bij dat China geen blijk van oorlogszucht heeft.
Je droomt.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 07:19   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
Dat gaat de VS ook niet proberen.

Als je de de pas gepubliceerde "sapce policy" eens echt had gelezen, ipv. de halve waarheden in wat tegenwoordig bij ons voor "pers" doorgaat dan zou je weten dat de VS enkel:

- Het recht eist om naar eigen inzicht in de ruimte aan onderzoek te doen.
- Het recht eist om als anderen hen daarbij hinderen hun belangen te verdedigen.

Met andere woorden, de VS gaat niemand verbieden aan ruimtevaart te doen. Maar als je blijkt niet in staat te zijn met je poten van VS satellieten en ruimtestations af te blijven kan je problemen verwachten.

Verder geeft de VS aan geen territoriale aanspraken op delen van de ruimte of hemellichamen te willen vestigen, en ook geen territoriale aanspraken van anderen te erkenen.
Je moet je eens eerst goed informeren over de ruimtevaart.
Er zijn over heel de wereld 5 instellingen die satellieten in de ruimte krijgen.

1) in VS handen
2) in Europese handen
3) in Chinese handen
4) in Europese en VS prive handen
5) in Russische handen.

Er zijn 4 instellingen die mensen in de ruimte brengen en daar het nodige matriaal voor hebben
1) de vs
2) rusland
3) china
4) in VS prive handen. Maar die ligt na twee vluchten terug volledig stil wegens geld gebrek.

ER is 1 ruimte station dat nog in werking is, het tweede is reeds zo oud en versleten dat het nu in stukjes uit elkaar valt en in stukjes terug op aarde terecht komt.

De kennis om in de ruimte een raket te verplaatsen en besturen zit volledig in de handen van deze instellingen.
En de kennis en ervaring om voor langere tijd in de ruimte te verblijven zit ook al in handen van deze instellingen.

De plaats en de installatie die nodig is om een raket in de ruimte te krijgen zijn zo groot, dat er geen enkel land is dat deze zou kunnen bouwen zonder dat het opgemerkt word.

De kennis om satellieten te bouwen die niet ommiddelijk uit elkaar spatten eens ze in de ruimte zitten is volledig in handen van 4 instellingen.
Want zelfs het kleinste fout daarin is voldoende om een hele satelliet te vernielen.
Er mag zelfs geen luchtbelletje in de verflaag zitten op een diode of deze spat uit elkaar en brengt schade toe aan je satelliet.

Dus tegen wie is deze verklaring gericht.

1) Europa, maar die werken volledig samen met de NASA
2) Rusland, maar de werken samen met NASA en ESA, want ze hebben zelf de financiele mogelijkheden niet meer om op eigen kosten nog een raket te lanceren.
3) tegen China, de enige die financieel instaat is om de nodige tuigen te bouwen om andere hun satellieten en andere hun ruimte tuigen uit de ruimte te halen.
4) tegen de twee prive instellingen die in handen zijn van Europese en VS burgers.

Maar wat er wel opvalt aan deze verklaring is dat ze verdacht kort volgd op de verklaring van China om tegen 2010 te willen beginnen aan de bouw van een Maan hotel en op de verklaring en het ondertekenen van 5 prive instellingen om samen met de 2 prive instellingen die reeds naar de ruimte gaan, te beginnen met de ontwikkeling en bouw van ruimtehotels en een Maanhotel in samen werking met China.

Maar je moet daar verder niets achter zoeken. Het was maar een waarschuwing gericht naar de volgens de VS schurkenstaten.

Ik heb daar dus wel echt andere bedenkingen bij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 09:34   #63
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
1)Korea een paar honderduizend doden voor niets
2)Vietnam zelf een paar miljoen doden voor niets
3) Afghanistan een paar tienduizende doden door de oorlog van Rusland daar en nu de VS voor niets
4) Irak een paar honderduizend doden voor niets
5) Afrika een paar miljoen doden voor niets.

Wie overdrijft er.
Sinds wanneer voert de VS in Afrika een preventieve aanvalsoorlog, voor niets of tegen betaling?

Maar ik ben het eens met je buikkrampen tegen het Imperium...

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 oktober 2006 om 09:36.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 10:00   #64
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Eno, jij de in de luchtvaard werkt, moet toch zeker weten dat België zelfs zeer actief is in de ruimtevaart.

Maar we hebben idd geen eigen lanceerbasis.

Beetje te duur voor Freya haar begroting en de raad van state wil dan ook al niet mee werken, dus daar zullen we idd nog even op moeten wachten.
Het is niet omdat ik luchtgitaar speel in de bomen, dat ik in de luchtvaard werk...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 10:36   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Sinds wanneer voert de VS in Afrika een preventieve aanvalsoorlog, voor niets of tegen betaling?

Maar ik ben het eens met je buikkrampen tegen het Imperium...
Sinds de tweede wereld oorlog zijn ze niet meer uit Afrika weggeweest en hebben zich daar steeds blijven moeien met de problemen daar.
Oud 21 oktober 2006, 10:37   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is niet omdat ik luchtgitaar speel in de bomen, dat ik in de luchtvaard werk...
Werkt gij niet op de kluchthaven van Oostende?
Oud 21 oktober 2006, 17:02   #67
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De VS heeft nog steeds behoorlijk moeite om de Aardse dampkring te verlaten,laat staan over één of ander deel van de "ruimte" te heersen..

Bovendien is op deze Aardkloot goed te zien dat "militaire overmacht" niet noodzakelijk leidt tot "algehele overmacht".

Een supermacht die er niet in slaagt concensus te bereiken met de "onderworpenen" zal snel moeten leren dat er geen "onderworpenen" zijn.....dat is een les doorheen de geschiedenis...

En zolang het meeste ruimte-onderzoeksgeld weggeschoten wordt voor het onderzoek van de sexuele aktiviteiten van de ionen en zwarte gaten in verre sterrestelsels die al niet meer bestaan op het moment dat we er naar kijken,en voor het in stand houden van dat vliegende vuilbakken-festival boven ons hoofd (het Internationaal Ruimtestation) hoeven we van VS-dominantie niet "bang" te zijn.....

er is nog wat tijd voor de ESA om n u eens ECHT een ruimtevaartorganisatie voor MENSEN te worden ipv een veredeld "onderzoeksinstituut",waar gezocht wordt naar kennis die binnen een miljoen jaar nog steeds te kennen valt.Maar of er dan nog "Mensen" zullen zijn .....

De mens,gekluisterd aan 1 (één) plaatsje in de ruimte is gedoemd te verdwijnen.DAT is de uitdaging van de ruimtevaart!
Zo te zien heb je geen flauw idee van wat de amerikaanse ruimtevaart al heeft bijgedragen aan onze wereld.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 17:07   #68
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Waar de meeste mensen geet reet aan hebben.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 17:13   #69
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Waar de meeste mensen geet reet aan hebben.
Jij hebt er dus al helemaal geen idee van

Wat een grap ben jij LOL!
Oud 21 oktober 2006, 17:14   #70
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zo te zien heb je geen flauw idee van wat de amerikaanse ruimtevaart al heeft bijgedragen aan onze wereld.
bijgedragen HEEFT.......

Ruwweg sedert 1981 (de lancering van de eerste Space-Shuttle) is de Amerikaanse BEMANDE ruimtevaart (de enige BELANGRIJKE vorm van ruimtevaart vind ik) in een soort technologische stand-still gekomen.....

Er moet toegegeven worden dat de NASA daar geen 100% schuld aan heeft,maar wel Amerikaanse regeringen die deze parel aan het Amerikaanse wetenschappelijk-industriele firmament hebben laten verbureaucratiseren en verouderen....Ondertussen zijn de maan-astronauten oud,die oude garde van supersnelle ontwerpers dood of seniel geworden en zijn er geen astronauten beschikbaar die best hun leven willen riskeren in half-voltooide ruimtetoestellen.(de originele Amerikaanse- en Sovjet astronauten waren vrijwel zonder uitzonderingen militaire piloten die gewend waren aan de dood van collega's,gewend waren in prototype-omstandigheden te vliegen,en blijkbaar een sooryt filosofische "negatie" van de dood hadden)

Andere "ruimte-naties" zijn er eigenlijk niet,de Russen hebben nog steeds financiele problemen (maar dat zal niet zolang meer duren),China kan net lopen en de ESA en de NASDA ....kunnen NIKS....

tja
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 17:27   #71
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bijgedragen HEEFT.......

Ruwweg sedert 1981 (de lancering van de eerste Space-Shuttle) is de Amerikaanse BEMANDE ruimtevaart (de enige BELANGRIJKE vorm van ruimtevaart vind ik) in een soort technologische stand-still gekomen.....

Er moet toegegeven worden dat de NASA daar geen 100% schuld aan heeft,maar wel Amerikaanse regeringen die deze parel aan het Amerikaanse wetenschappelijk-industriele firmament hebben laten verbureaucratiseren en verouderen....Ondertussen zijn de maan-astronauten oud,die oude garde van supersnelle ontwerpers dood of seniel geworden en zijn er geen astronauten beschikbaar die best hun leven willen riskeren in half-voltooide ruimtetoestellen.(de originele Amerikaanse- en Sovjet astronauten waren vrijwel zonder uitzonderingen militaire piloten die gewend waren aan de dood van collega's,gewend waren in prototype-omstandigheden te vliegen,en blijkbaar een sooryt filosofische "negatie" van de dood hadden)

Andere "ruimte-naties" zijn er eigenlijk niet,de Russen hebben nog steeds financiele problemen (maar dat zal niet zolang meer duren),China kan net lopen en de ESA en de NASDA ....kunnen NIKS....

tja
Heeft? Ik ga je nu snel 1 vraag stellen en dit is nog maar een klein deeltje van alles wat ze hebben gedaan.

Heb je een GSM of Navigatie systeem in je auto?
Oud 21 oktober 2006, 17:42   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bijgedragen HEEFT.......

tja
Als ik jou was zou ik mij toch maar eens beter informeren over wat de ruimtevaart allemaal doet.
En zeker over wat de Europese ruimtevaart aangaat.
Het is niet omdat jij denkt dat er niets gebeurd en dat ze niets doen en dat het allemaal niets opbrengt, dat dit idd zo is.
En het is niet omdat zij geen geld uitgeven aan het in de ruimte brengen met eigen ruimtetuigen dat zij er niet bekwaam toe zijn.

En over China zou ik zeker niet durven zeggen dat zij nog maar pas kunnen lopen. Het is echt niet omdat zij nu pas zijn begonnen met mensen in de ruimte te brengen, dat de ruimte hen onbekent is.
Tenslotte hebben zij de ondersteuning van de beste mensen ter wereld.

Dat Rusland snel uit zijn finaciele problemen zal zijn, is mss wel een natte droom van je, maar nog ver van opgelost.

En dat er geen mensen meer zijn die de ruimte in willen en dat er geen mensen meer zijn die dat met de nodige doodsverachting doen, is zuivere onzin.
Er zijn sinds de lancering van het eerste Russische ruimtestation steeds minstens twee mensen in de ruimte geweest.

En wat de Maanvaarders hebben gedaan is slechts een lachertje tegenover wat er nu in de ruimte word gedaan.

Dus even nadenken voor je onze huidige ruimtevaart afdoet als een lachterje. Je mag hen anders eens nadoen.

http://www.esa.int/esaCP/index.html

Via deze site kan je je beter gaan informeren.
Oud 21 oktober 2006, 18:42   #73
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wat de Maanvaarders hebben gedaan is slechts een lachertje tegenover wat er nu in de ruimte word gedaan.
.
tja...het ziet ernaar uit dat we het FUNDAMENTEEL oneens zijn dan

En de ESA heeft een aantal mooie sites...inderdaad........dat wist ik al....

Mijn bemerking dat de "Chinezen net kunnen lopen" is absoluut niet denigrerend bedoeld,integendeel,op het gebied van onafhankelijke,bemande,ruimtevaart is China momenteel de ESA reeds voorbij......(de ESA is NIET capabel om ZELF astronauten buiten de dampkring te zetten)

In antwoord op een andere forumthread van Illwil ,nee ik heb geen GSM (ik WIL niet communiceren om te communiceren en uiteindelijk NIKS gezegd hebben,en er nog voor betalen ook ) en nee ik heb geen Navigatiesysteem in mijn auto ,met de navigatiesystemen in bedrijfswagens waarnee ik gereden heb ,heb ik overigens al behoorlijk wat "fun" gehad ,me dunkt dat de Maan binnen bereik kwam....
Oud 21 oktober 2006, 23:12   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja...het ziet ernaar uit dat we het FUNDAMENTEEL oneens zijn dan

En de ESA heeft een aantal mooie sites...inderdaad........dat wist ik al....

Mijn bemerking dat de "Chinezen net kunnen lopen" is absoluut niet denigrerend bedoeld,integendeel,op het gebied van onafhankelijke,bemande,ruimtevaart is China momenteel de ESA reeds voorbij......(de ESA is NIET capabel om ZELF astronauten buiten de dampkring te zetten)

In antwoord op een andere forumthread van Illwil ,nee ik heb geen GSM (ik WIL niet communiceren om te communiceren en uiteindelijk NIKS gezegd hebben,en er nog voor betalen ook ) en nee ik heb geen Navigatiesysteem in mijn auto ,met de navigatiesystemen in bedrijfswagens waarnee ik gereden heb ,heb ik overigens al behoorlijk wat "fun" gehad ,me dunkt dat de Maan binnen bereik kwam....
Grappig, maar het zijn de mensen van esa die de chinese hebben geleerd en geholpen om hun mensen in de ruimte te krijgen.

De enige reden waarom ESA zelf nog geen bemande ruimtevaard doet is de kostprijs. Maar Zonder hun hulp krijgt de NASA zelfs geen bemand ruimtetuig in de lucht.
Je vergeet zomaar even dat de kennis over raketbouw volledig Europees is en dat de helft van die kennis nooit buiten europa is geweest.

Spijtig hoe jij onze mensen onderschat.
Oud 21 oktober 2006, 23:23   #75
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet je eens eerst goed informeren over de ruimtevaart.
Heb je de "space policy" waar we het hier over hebben gelezen?
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 05:28   #76
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig, maar het zijn de mensen van esa die de chinese hebben geleerd en geholpen om hun mensen in de ruimte te krijgen.

De enige reden waarom ESA zelf nog geen bemande ruimtevaard doet is de kostprijs. Maar Zonder hun hulp krijgt de NASA zelfs geen bemand ruimtetuig in de lucht.
Je vergeet zomaar even dat de kennis over raketbouw volledig Europees is en dat de helft van die kennis nooit buiten europa is geweest.

Spijtig hoe jij onze mensen onderschat.
Uw eerste zin doet me nogal merkwaardig aan.....ik was steeds onder de indruk dat China verder bouwt vanuit de Sovjet-model ruimtevaarttuigen....

Met uw tweede zin heb ik veel zwaarder problemen.Misschien is het omdat ik al te lang in de industrie werk dat ik "vervormde" gedachten heb maar kom......."Potentieel" is onbelangrijk,DOEN is belangrijk.Op "potentieel" wordt je aanvaardt,op "DOEN" wordt je beoordeeld.Met "als" en "indien" is nog geen ruimtevaartuig gelanceerd geraakt,laat staan een astronaut.....Dat NASA de ESA voor iets nodig zou hebben waag ik te betwijfelen....

Met "Europese" raketbouw bedoeld u waarschijnlijk de capaciteit om raketten te lanceren.Dit is al lang geen taak meer van de ESA maar van privé-firma's.De firma Arianespace heeft met zijn type-5 momenteel de meest geavanceerde "heavy-lifter" ,maar het geringe aantal lanceringen ermee toont aan dat de vraag ernaar niet zo groot is.Op de lanceervectoren voor middel- en kleinere gewichten heeft Arianespace bijlange geen monopolie,Russische,Oekrainse,Amerikaanse....en mogelijk straks Braziliaanse groepen zitten in die markt te drummen.....

En de legendarische "ouwe Duitsers" van de NASA zijn allemaal dood....

het is inderdaad spijtig dat ik een dood konijn als de ESA moet onderschatten
Oud 22 oktober 2006, 10:35   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je de "space policy" waar we het hier over hebben gelezen?
http://www.gwu.edu/~spi/

http://www.fas.org/spp/

http://ec.europa.eu/enterprise/space/index_en.html

http://www.eurospacepolicy.org/

Bedoel je deze
Oud 22 oktober 2006, 11:18   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw eerste zin doet me nogal merkwaardig aan.....ik was steeds onder de indruk dat China verder bouwt vanuit de Sovjet-model ruimtevaarttuigen....
Nee, de vrij gegeven kennis en ervaring van de Russen word gebruikt over heel de wereld, maar is niet de Basis komt van uit Europa en de ESA is de énige ruimtevaart instelling die mensen wil en kan uithuren aan de andere instellingen.
En is de énige ruimtevaart instelling die over de ervaring van alle andere instellingen beschikt, dit net door het feit dat zij zelf geen bemande ruimtetuigen lanceerd en haar eigen ruimtevaarders door de andere instellingen laat vervoeren.
ESA is dus de enige die echt over de totale wereldwijde kennis en ervaring beschikt van de bemande ruimtevaart.

Met uw tweede zin heb ik veel zwaarder problemen.Misschien is het omdat ik al te lang in de industrie werk dat ik "vervormde" gedachten heb maar kom......."Potentieel" is onbelangrijk,DOEN is belangrijk.Op "potentieel" wordt je aanvaardt,op "DOEN" wordt je beoordeeld.Met "als" en "indien" is nog geen ruimtevaartuig gelanceerd geraakt,laat staan een astronaut.....Dat NASA de ESA voor iets nodig zou hebben waag ik te betwijfelen....

Maar ESA brengt ook mensen in de ruimte en ESA heeft ook haar eigenruimtevaarders.
ESA is enkel zo verstandig om niet ook nog eens geld uit te geven aan zaken die reeds lang bestaan en die reeds door andere worden gedaan.
Men kan mensen in de ruimte brengen en men kan mensen in de ruimte laten overleven.
Er moet dus geen geld meer worden uitgegeven om dit nogeens te gaan onderzoeken en te gaan doen.
Een bemande ruimtekapsule bouwen en met de Ariane 5 lanceren is echt geen probleem hoor. ESA heeft de technische leiding gehad over de bouw van de Chinese bemande ruimtecapsule.

En NASA heeft de ESA idd niet echt nodig om zijn raketten in de ruimte te krijgen en om ze terug op Aarde te krijgen, maar zij hebben reeds meerdere malen ondervonden dat de mensen van ESA steeds net iets beter zijn dan hun eigen mensen. Dit juist doordat zij meer geld kunnen uitgeven aan het onderzoeken van de perfecte lanceringen en terugkeer van de ruimtetuigen.

Met "Europese" raketbouw bedoeld u waarschijnlijk de capaciteit om raketten te lanceren.Dit is al lang geen taak meer van de ESA maar van privé-firma's. Arianescpace is idd een prive firma. Gek dat de bewaking er van nog steeds in handen is van ESA en door ESA word betaald zouden zij er mss voor meer tussen zitten dan de meeste mensen weten en vermoeden. En zou ESA er een prive firma van gemaakt hebben juist omdat ze dan ook het recht heeft er geld mee te verdienen en omdat ze dan geen beschuldigingen van concurrentie vervalsing zou moeten uit vechten in de rechtbanken.
De firma Arianespace heeft met zijn type-5 momenteel de meest geavanceerde "heavy-lifter" ,maar het geringe aantal lanceringen ermee toont aan dat de vraag ernaar niet zo groot is.Op de lanceervectoren voor middel- en kleinere gewichten heeft Arianespace bijlange geen monopolie,Russische,Oekrainse,Amerikaanse....en mogelijk straks Braziliaanse groepen zitten in die markt te drummen.....
En toch liggen de plannen voor een lanceer-raket voor nog zwaardere ruimtetuigen reeds op de tekentafels.
ESA en Arianespace zijn zich namelijk reeds aan het voorbereiden om met bemande vluchten te beginnen richting Mars.
Daarom ook dat zij steeds de meeste medische en overlevings onderzoeken in de ruimtevaart doen.
Ook hierin staan zij reeds mijlen voor op de rest van de wereld.

En de legendarische "ouwe Duitsers" van de NASA zijn allemaal dood....
En hun opvolgers hebben de fakel overgenomen.
En de volgende generatie staat reeds klaar.
En deze zijn even vindingrijk en even gedreven als hun pioniers.
En hebben het fantastische voordeel op de Amerikanen dat men hun werk niet in het rond bazuind en dat hun fouten geen massas geld kosten.

het is inderdaad spijtig dat ik een dood konijn als de ESA moet onderschatten
ESA is juist de meest levende ruimtevaart instelling van de wereld, zij kunnen steeds gebruik maken van de installaties en kennis van de andere instellingen en genieten van de andere hun ervaringen zonder eigen ervaringen te moeten prijsgeven.
Zij worden immers als de zwakkelingen in de ruimtevaard gezien en als de sukkels die geen eigen bemande ruimtevaart kunnen doen.
Zij zijn dus geen concurrentie voor de andere ruimtevaard instellingen en mogen dus gerust gebruik van hun kennis, ervaring en installaties.

Zij gebruiken de simpele regel" Wie niet rijk is, moet slim zijn"
Oud 22 oktober 2006, 12:01   #79
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Nee.

Ik heb het over:

http://www.ostp.gov/html/US%20Nation...e%20Policy.pdf

Dit is de nieuwe "US National Space Policy". Onlangs uitgevaardigt door president Bush en volgens sommigen (oa de starter van deze topic) betekent dit document dat de VS de ruimte voor zichzelf opeist.

Alleen, als ik het document zelf lees dan staat daar nergens in dat de VS de ruimte voor zichzelf opeist, dat de VS anderen de toegan zou willen ontzeggen.

De berichtgeving en de er op gevolgde discussie hier is weer een mooi voorbeeld van de onwetendheid en de bevooroordeelheid die velen ten toon spreiden als het over de VS gaat.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 12:29   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.

Ik heb het over:

http://www.ostp.gov/html/US%20Nation...e%20Policy.pdf

Dit is de nieuwe "US National Space Policy". Onlangs uitgevaardigt door president Bush en volgens sommigen (oa de starter van deze topic) betekent dit document dat de VS de ruimte voor zichzelf opeist.

Alleen, als ik het document zelf lees dan staat daar nergens in dat de VS de ruimte voor zichzelf opeist, dat de VS anderen de toegan zou willen ontzeggen.

De berichtgeving en de er op gevolgde discussie hier is weer een mooi voorbeeld van de onwetendheid en de bevooroordeelheid die velen ten toon spreiden als het over de VS gaat.
Ze komt in grote lijnen wel overeen met de ESA verklaring.
En geeft enkel aan dat de VS er idd niet zal voor terug schrikken haar kennis, ervaring en moglijkheden te gebruiken indien iemand haar wil tegen houden zich verder te ontwikkelen in de ruimtevaart of als iemand haar eigendommen in de ruimte met opzet zou vernielen dit als een oorlogsdaad te beshouwen. Niets nieuw hoor.

Ook de andere instellingen hebben ergens zo'n verklaring geschreven en liggen. Deze bestaan al even lang als de ruimtevaart.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be