Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 oktober 2006, 14:13   #21
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

OV, een ramp in Leuven.

Voor 6 uur vertrekt er geen bus. Wat met de mensen die in ploegen staan, die nemen de auto.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 09:32   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Op onze universiteit hebben we een opleiding verkeerskunde en er zijn zelfs al mensen die hierin zijn afgestudeerd zijn en een doctoraat hebben gehaald bijvoorbeeld Mijnheer keppens. Deze mensen zeggen meestal hetzelfde namelijk dat openbaar vervoer alleen maar werkt in drukke steden om het verkeer te ontlasten. Het openbaar vervoer op het platteland is puur verlieslatend en het is ook een fabeltje dat het openbaar vervoer voor een beter milieu zorgt. Meer zelfs het openbaar vervoer (lijnbus) zou vervuilender zijn dan wanneer men gewoon de auto zou nemen.
Meneer Keppens is een van de hoogopgeleide en overbetaalde keppekindjes van het vervuilend en verstikkend establishment.
Kassakassaaweetjewel...

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 oktober 2006 om 09:33.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 11:45   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Op onze universiteit hebben we een opleiding verkeerskunde en er zijn zelfs al mensen die hierin zijn afgestudeerd zijn en een doctoraat hebben gehaald bijvoorbeeld Mijnheer keppens. Deze mensen zeggen meestal hetzelfde namelijk dat openbaar vervoer alleen maar werkt in drukke steden om het verkeer te ontlasten. Het openbaar vervoer op het platteland is puur verlieslatend en het is ook een fabeltje dat het openbaar vervoer voor een beter milieu zorgt. Meer zelfs het openbaar vervoer (lijnbus) zou vervuilender zijn dan wanneer men gewoon de auto zou nemen.
Als eerste zijn de voldoende technieken gekend om bussen milieu vrindelijk te maken.

En als tweede bestaat het lege platte land niet meer.

Het openbaar vervoer steekt weldegelijk totaal verkeer in elkaar.
3/4 van de grote industriezones is zelfs gewoon niet bereikbaar met openbaar vervoer. En dit terwijl er in de grootsteden bussen in fille staan omdat ze met 100 tegelijk het zelfde traject leeg afleggen.
En de trams ook nog eens dat zelfde traject doen, leeg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 14:57   #24
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als eerste zijn de voldoende technieken gekend om bussen milieu vrindelijk te maken.

En als tweede bestaat het lege platte land niet meer.

Het openbaar vervoer steekt weldegelijk totaal verkeer in elkaar.
3/4 van de grote industriezones is zelfs gewoon niet bereikbaar met openbaar vervoer. En dit terwijl er in de grootsteden bussen in fille staan omdat ze met 100 tegelijk het zelfde traject leeg afleggen.
En de trams ook nog eens dat zelfde traject doen, leeg.
Op het moment dat alle bussen milieuvriendelijk rijden is de technologie al LANG overgebracht naar personenautos!

Lege platte land bestaat niet? U bedoelt kilometers plattegrond waar geen huis te bekennen is? Nee inderdaad maar daar rijden dan ook nooit bussen in de weiden he... Daarintegen omstreken vlaamse ardennen rijden wel constant lege bussen heen ent weer door de mooie vlaamse heuvellandschappen geloof mij!

En wat dat leeg zijn van al die bussen in het stad die hetzelfde traject maken; een schanddaad! Ik zou zeggen incompetentie aan het hoofd van die maatschappijen! Erger nog; U zou het veel beter doen... (stel u voor elke morgen Juist 1 tram 1 richting gent centrum van het station) In de plaats van te bekritiseren...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 17:19   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Op het moment dat alle bussen milieuvriendelijk rijden is de technologie al LANG overgebracht naar personenautos!

Lege platte land bestaat niet? U bedoelt kilometers plattegrond waar geen huis te bekennen is? Nee inderdaad maar daar rijden dan ook nooit bussen in de weiden he... Daarintegen omstreken vlaamse ardennen rijden wel constant lege bussen heen ent weer door de mooie vlaamse heuvellandschappen geloof mij!

En wat dat leeg zijn van al die bussen in het stad die hetzelfde traject maken; een schanddaad! Ik zou zeggen incompetentie aan het hoofd van die maatschappijen! Erger nog; U zou het veel beter doen... (stel u voor elke morgen Juist 1 tram 1 richting gent centrum van het station) In de plaats van te bekritiseren...

Nee, houd het zoals het nu is Je woont in Bercht centrum je werkt in schoten industrie en je kinderen gaat in West-malle en Wuustwezel naar school. En je vrouw wil naar de markt in Brasschaat.

Grppige is dat deze vier plaatsen slechts 15 km van je woning verwijderd zijn.
Grappige er aan is, dat je Voor twee plaatsen met het openbaar vervoer eerst naar Merksem moet en dan pas kan overstappen in de richting dat je moet en je voor de twee andere zelfs eerst naar Antwerpen centrum moet.

Knap geregeld he. En als je van Kapellen naar de haven wil, moet je eerst naar antwerpen en dan kan je als je geluk hebt daar de bus nemen die tot op een afstand van een kleine 15 km van de haven industrie komt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 17:23   #26
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als eerste zijn de voldoende technieken gekend om bussen milieu vrindelijk te maken.
Ahzo. en voor auto's bestaan er natuurlijk geen technieken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht


Het openbaar vervoer steekt weldegelijk totaal verkeer in elkaar.
3/4 van de grote industriezones is zelfs gewoon niet bereikbaar met openbaar vervoer. En dit terwijl er in de grootsteden bussen in fille staan omdat ze met 100 tegelijk het zelfde traject leeg afleggen.
En de trams ook nog eens dat zelfde traject doen, leeg.
Typisch verschijnsel van een overheidsdienst. Afschaffen die handel. En de prive zal de gaten wel snel invullen. Efficient.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 17:44   #27
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

teveel aandacht en te weinig geld...
Te weinig geld???

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 18:03   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Ahzo. en voor auto's bestaan er natuurlijk geen technieken.


Typisch verschijnsel van een overheidsdienst. Afschaffen die handel. En de prive zal de gaten wel snel invullen. Efficient.
Er bestaan voldoende technieken om verbrandingsmotors veel milieuvriendelijker te maken.

nu goed.



Het is ook daar dat je de bekwame mensen moet zoeken, zij die daar niet voldoen mogen gaan doppen of bij de overheid gaan mensen pesten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 18:06   #29
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er bestaan voldoende technieken om verbrandingsmotors veel milieuvriendelijker te maken.

nu goed.
Dit doet dus niets ter zaken in een discussie pro of contra minder geld voor openbaar vervoer

nog beter.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 18:56   #30
gladiator
Burgemeester
 
Geregistreerd: 8 september 2006
Berichten: 506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
ah kiezers voor meer files en een slechter milieu
Nope, kiezers die schijt hebben aan een sluipende groei van communistische toestanden. Misschien wat minder bij Castro op bezoek gaan.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 20:20   #31
schaduwrijk
Burgemeester
 
schaduwrijk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 595
Standaard

ik ben nog niet bij castro op bezoek geweest, en sluipende groei van communisme, dat mag je me wel eens uitleggen...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 10:29   #32
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
ah kiezers voor meer files en een slechter milieu
ah kiezers voor MINDER files en een BETER milieu...

Trouwens eenmaal het fileprobleem weg is de helft van het milieu probleem rechttoe rechtaan ook gedaan he...

Nu moet ik wel zeggen dat ik tegen die gratise kritiek ben op het budget van het openbaar vervoer maar we moeten niet gaan overdrijven; er is duidelijk wel een probleem en het wordt slecht aangepakt dus moet er toch eens iemand worden wakker geschud aan de top (en nu is dit kathleen en zo storend is dat niet dedie es op tv zien )!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 11:53   #33
Daphne
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 702
Standaard

48% van de nieuw ingeschreven wagens zijn bedrijfswagens. Dit gaat dus ten koste van de RSZ. Weet dat er 550.000 inschrijvingen/jaar zijn en vertrek van een prijs van 18000€/auto, gespreid over 4 jaar (*).
Dat geeft je een min-inkomst van ca. 1,2 miljard€/jaar voor de RSZ.
De winnaars in dit verhaal zijn voornamelijk Duitse en Japanse constructeurs, de verliezer is de RSZ, dus onrechtstreeks de loontrekkende die het tekort ophoest.
En dan maar zagen over de loonkost.
(*) de berekening is zeer ruw en is alleen bedoeld om de gedachten te bepalen.
__________________
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken.

Laatst gewijzigd door Daphne : 22 oktober 2006 om 11:53.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 12:12   #34
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
In de plaats daarvan geeft men geld uit aan gratis OV. Blijkbaar is het OV in Vlaanderen dus zo slecht dat je de mensen er maar in krijgt als je het voor niets weggeeft.
Het is nogal "plastisch" uitgedrukt....maar het is wel juist...

Ik zal wel niet de enige zijn die sneller met de auto,zowel als met de fiets (mijn geprefereerd vervoermiddel) 15 km tussen de voordeur van mijn huis en de ingang van mijn werk kan afleggen....

Het Vlaamse probleem is ontstaan in de jaren 60 en 70 toen men besliste planning van de openbare ruimte essentieel aan de lokale belangen over te laten....

Moeilijk om daar dan een grootschalig en relevant vervoerssysteem op te bouwen...

Gelukkig dat schooljeugd en oudjes er nog gebruik van kunnen maken......alhoewel...

...bij nader inzien zie ik veel mensen die gratis zouden mogen "openbaar vervoeren" alsnog met hun auto de parkings innemen of gewoon in de weg rijden ....

Laatst gewijzigd door kelt : 22 oktober 2006 om 12:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 12:43   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is nogal "plastisch" uitgedrukt....maar het is wel juist...

Ik zal wel niet de enige zijn die sneller met de auto,zowel als met de fiets (mijn geprefereerd vervoermiddel) 15 km tussen de voordeur van mijn huis en de ingang van mijn werk kan afleggen....

Het Vlaamse probleem is ontstaan in de jaren 60 en 70 toen men besliste planning van de openbare ruimte essentieel aan de lokale belangen over te laten....

Moeilijk om daar dan een grootschalig en relevant vervoerssysteem op te bouwen...

Gelukkig dat schooljeugd en oudjes er nog gebruik van kunnen maken......alhoewel...

...bij nader inzien zie ik veel mensen die gratis zouden mogen "openbaar vervoeren" alsnog met hun auto de parkings innemen of gewoon in de weg rijden ....
Het openbaar vervoer in België en trouwens in de meeste europese landen steekt totaal verkeerd in elkaar en kost nodeloos onmenselijk veel geld.
Men zit telkens met twee verschillende types van voertuigen elkaar te beconcurrene en rijd onaangepaste voertuigen op alle mogelijke plaatsen.
Dit enkel om toch maar te kunnen bewijzen dat hun vervoermiddel het beste is en het meest rendabele. Ze gaan daarin zelfs zo ver dat een maatschappij met twee types vervoersmiddelen deze tegen elkaar laat concurren, in plaats van te zorgen dat alle vervoersmiddelen elkaar aanvullen en op elkaar zijn ingesteld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 13:41   #36
cor
Minister
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Berichten: 3.023
Standaard

""Typisch verschijnsel van een overheidsdienst. Afschaffen die handel. En de prive zal de gaten wel snel invullen. Efficient.""

Dat efficiënt valt nog af te wachten, eigenlijk, valt zwaar te betwijfelen.
Zoveel efficiëntie heb ik nog niet gezien bij geprivatiseerde diensten, tenzij het zwaar geld opbrengt voor de aandeelhouders.
Die zijn dus niet geïnteresseerd in de dienstverlening, maar alleen in de dikke brokken. Practisch: de gewone man staat in de kou.
Voorbeeld: privatisering van de post (zie andere topic), of aan privé uitbesteedde lijnen (alleen in goede banen te krijgen mits uiterst gedetailleerd beschreven verplichtingen, anders worden de kantjes er langs alle zijden afgereden).
Het verhaal van de door Thatcher geprivatiseerde waterbedeling kent ge wel zeker. Vroeger maakte de watermaatschappij amper of geen winst, schande! In practijk werd alle opbrengst terug geïnvesteerd in nieuwe infrastructuur en onderhoud van infrastructuur.
Dit goed onderhouden net werd geprivatiseerd en de privé verrichte het wonder. Jawel, enkele jaren achtereen was er winst en kon ze dikke bedragen uitkeren aan de aandeelhouders. Dat dat naar privé-zakken versluisde geld kwam van niet-uitgevoerde investeringen werd natuurlijk niet verteld. Tot heel de boel begon te lekken. En nu nog steeds kampt het engelse waterbedelingsnet met ernstige mankementen en pannes.
Privé en efficiënte dienstverlening zijn als een tang op een varken.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 14:07   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
""Typisch verschijnsel van een overheidsdienst. Afschaffen die handel. En de prive zal de gaten wel snel invullen. Efficient.""

Dat efficiënt valt nog af te wachten, eigenlijk, valt zwaar te betwijfelen.
Zoveel efficiëntie heb ik nog niet gezien bij geprivatiseerde diensten, tenzij het zwaar geld opbrengt voor de aandeelhouders.
Die zijn dus niet geïnteresseerd in de dienstverlening, maar alleen in de dikke brokken. Practisch: de gewone man staat in de kou.
Voorbeeld: privatisering van de post (zie andere topic), of aan privé uitbesteedde lijnen (alleen in goede banen te krijgen mits uiterst gedetailleerd beschreven verplichtingen, anders worden de kantjes er langs alle zijden afgereden).
Het verhaal van de door Thatcher geprivatiseerde waterbedeling kent ge wel zeker. Vroeger maakte de watermaatschappij amper of geen winst, schande! In practijk werd alle opbrengst terug geïnvesteerd in nieuwe infrastructuur en onderhoud van infrastructuur.
Dit goed onderhouden net werd geprivatiseerd en de privé verrichte het wonder. Jawel, enkele jaren achtereen was er winst en kon ze dikke bedragen uitkeren aan de aandeelhouders. Dat dat naar privé-zakken versluisde geld kwam van niet-uitgevoerde investeringen werd natuurlijk niet verteld. Tot heel de boel begon te lekken. En nu nog steeds kampt het engelse waterbedelingsnet met ernstige mankementen en pannes.
Privé en efficiënte dienstverlening zijn als een tang op een varken.
Prive onder overheids toezicht en controle werkt wel.
De ene zorgt dat het goedkoop blijft en de andere zorgt dat het goed blijft.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 14:11   #38
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Prive onder overheids toezicht en controle werkt wel.
De ene zorgt dat het goedkoop blijft en de andere zorgt dat het goed blijft.
Nazisme?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 14:15   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Nazisme?
Doe normaal, dat is al moeilijk genoeg.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 14:26   #40
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Doe normaal, dat is al moeilijk genoeg.
U wuift dit heel kort af maar snapt u mijn opmerking?

Ik zal het nog eens schrijven:

"Bedoeld u soms Nationaal Socialisme?"

ps:laat die kleinerende toon toch maar achterwege hoor is nergens voor nodig!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be