![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: bestaat God? | |||
ja! |
![]() ![]() ![]() |
33 | 37,50% |
natuurlijk niet! |
![]() ![]() ![]() |
55 | 62,50% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb God niet nodig om mijn kinderen graag te zien, het is mijn nageslacht. Of om mijn buurman graag te hebben omdat hij mij uitnodigd naar zijn barbecue iedere zomer. Of om mijn demente grootouders graag te zien want nja ze zijn wel dement maar zolang gaan ze ook niet meer mee. Maar om van een vreemde te houden? Iemand die je niet kent en als een Barmhartige Samaritaan helpt, zomaar... Zieken helpen, gemarginaliseerden helpen, zich ontfermen over uitschot en tollenaars. Daarvoor heb je God nodig. Geloven is zichzelf vrijgeven. Geloven is dus anti-Darwiniaans. Geloven is strijden tegen het onrecht tot de einde, in navolging van Jezus.
![]() |
![]() |
#202 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#203 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hiermee besluit Jezus de bergrede (Mt5) Citaat:
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 22 oktober 2006 om 16:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MARE : 22 oktober 2006 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het is niet duidelijk wanneer hij geleefd heeft, schattingen variëren van de 14e eeuw v. Chr. (gehanteerd door Iraanse nationalisten) tot rond 600 v. Chr. (gehanteerd door de Brittanica). Men vermoedt ook wel dat onder de naam Zarathustra meer dan een profeet schuilgaat. De godsdienst die hij stichtte is een vroege vorm van monotheïsme, of eigenlijk dualisme. Er bestaat een god van het goede (Ahoera Mazda) en een god van het kwade (Angra Mainyu). De mens is ingeklemd tussen de twee en moet trachten voor het goede te kiezen. Zarathustra was de profeet voor de goede god. Ook was Zarathustra's god een geestelijk wezen en is dus niet afbeeldbaar. Volgens hem is hij de ware god en zijn alle andere goden halfgoden. De mens is geschapen om te strijden tegen de machten van de leugen. Het geloof is daarom ook niet het aanvaarden van een leer, maar het doel is mee te strijden voor het goede. Ook ik heb Google hoor. Abraham 1200 voor Christus? Wat is je bron? De bijbel? of de thora, koran? Allé 't zal dan wel waar zijn zeker. Laatst gewijzigd door MARE : 22 oktober 2006 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En Gandhi, ging nog een stap verder. Wat wil je bewijzen? Ik moet overigens zeggen dat ik nog niet veel bespeurd heb van die exttreme vorm van naastenliefde in deze discussie.
Laatst gewijzigd door MARE : 22 oktober 2006 om 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#211 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Neen. Het staat er toch letterlijk dat Zarathoustra de uitvinder is van het monotheïsme. Hoe kan Abraham dat dan voor hem uitgevonden hebben. 't Niet omdat religieuse geschriften zeggen dat Abraham 1200 v. Chr. geleefd heeft, dat dat zo is. Voor zover ik weet is er nog nooit bewijs geleverd dat Abraham überhaupt geleefd heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dus dat is voor jou bewijs. Vergeef me als ik niet verder wil praten. Er staat overigens ook dat men niet duidelijk weet wanneer hij geleefd heeft. Perzen zeggen 14eeuw voor Chr. Dus dat is voor uw datum van Abraham.
Laatst gewijzigd door MARE : 22 oktober 2006 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de bergrede is waar christenen voor staan, dan zeg ik: Ja, ik ben christen. Citaat: [38] Jullie hebben gehoord dat er gezegd is: Oog om oog en tand om tand. [39] Maar Ik zeg jullie een zaak niet uit te vechten met iemand die je kwaad heeft gedaan. Maar als iemand jou een klap op je rechterwang geeft, houd hem dan ook de andere voor. [40] Als iemand een geding tegen je aanspant om je hemd te krijgen, geef hem dan ook je jas. [41] Als iemand je dwingt hem een mijl te begeleiden, ga er dan twee met hem mee. [42] Geef aan wie jou iets vraagt, en wend je niet af als iemand van je wil lenen. [43] Jullie hebben gehoord dat er gezegd is: U zult uw naaste liefhebben en uw vijand haten. [44] Maar Ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie je vervolgen, [45] dan zullen jullie kinderen worden van je Vader in de hemel, want die laat zijn zon opgaan over slechten en goeden, en Hij laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. [46] Want als je liefhebt wie jou liefheeft, welk loon verdien je dan? Doen de tollenaars dat ook niet? [47] Als je alleen je broeders groet, wat voor bijzonders doe je dan? Doen de heidenen dat ook niet? [48] Jullie zullen dus onverdeeld goed zijn, zoals jullie hemelse Vader onverdeeld goed is.
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 22 oktober 2006 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
|
![]() Wat een zinlose discussie. Het enigste wat jullie doen is jullie kennis in elkanders cyber-smoel ejaculeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#219 |
|
![]() ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
|
![]() Abraham heeft 3000 j v chr geleefd dat is wel degelijk voor 14 eeuw v chr, en waarom wilt u niet verder praten ?? Omwille van mijn identiteit ??