![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als u in staat bent om een discussie te ondermijnen door allerlei spelletjes te spelen waarom zou u niet in staat zijn om dergelijke bronnen te verdraaien ?? Een kat in haar gewoonte vangt muizen, ze die gewoonte ook niet gemakkelijk afzweren !!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 21 oktober 2006 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Muhammed is de boodschapper van de God , de enige, de eeuwige, de eerste , de laatste, hij verwerkt niet, en hij is niet verwerkt.. hij is de schepper van alles.
de God , de absolute Rechter .. Muhammed is de profeet, de laatste profeet .. hij heeft dat zelf gezegd, en de mensen in zijn tyd kenden hem en daarom hebben hem gevolg.. de God ondersteunde Zijn Laatste Profeet Mohammed (vzmh) met vele wonderen en des te meer bewijzen, die aantoonden dat hij een ware Profeet was, gezonden door de enige God. Eveneens ondersteunde de God Zijn Laatst geopenbaarde boodschap, de Heilige Koran (recitatie), met vele (daarin vermelde) wonderen die bewijzen dat de Koran het letterlijk geopenbaarde Woord van de God is, en dat niemand anders dan Hij de auteur is. Citaat:
Muhammed (vrede zij met hem) is de boodschapper van de God (swt) en hij is slechts een waarschuwer: "Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen." (Koran 88:22-23) You really must know this man.. It's the matter of this life and hereafter .. It's a paradise or hell.. I Love Muhammed & Jezus Yahya |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1. waar ik uw woorden verdraaid heb 2. waar ik bronnen verdraaid heb 3. waarom je bang bent "gevangen" te worden?
![]() |
![]() |
#304 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik moet je teleurstellen, Jean-Zacharie, maar er is geen enkel historisch bewijs dat die Mohammed bestaan heeft. In Karl-Heinz OHLIG / Gerd-Rüdiger PUIN (Hg.), Die dunklen Anfänge. Neue Forschungen zur frühen Geschichte des Islam, 408 pages, Verlag H. Schiler, 2005, ISBN 3-89930-128-5, toont Volker Popp aan dat er munten bestonden waarop een kruis stond en het woord "Muhammadun", de gezalfde, waar Christus mee bedoeld werd. De bewaarde moslimse literatuur over Mohammed dateert van een paar eeuwen later (ibn Hisham, gestorven 834), en die heeft het waarschijnlijk over een mythische figuur, naar zijn bewering op basis van een vroeger werk van ene Ibn Ishak die over Mohammed zou geschreven hebben 150 jaar na diens dood. 150 jaar. En uit al die verhalen die zo over Mohammed werd bijeengeschreven blijkt dat hij een rover en krijgsheer was die niets uit de weg ging om zijn macht uit te breiden. Hij liet zelfs dichters -- de journalisten van die tijd -- vermoorden omdat die zijn ware aard in het daglicht stelden. De koran is een verzameling van teksten waarvan sommige van joodse, andere van christelijke origine, die in de loop der tijden is samengesteld tot hij in een definitieve versie werd gegoten in de eerste helft van de 8ste eeuw, verschillende generaties nadat volgens de moslimse verhalen Mohammed zou geleefd hebben. Er staat geen enkel wonder in de koran, wel in tegendeel: vele verzen spreken elkaar tegen en 20% ervan is obscuur. Om de reden die ik hoger heb aangegeven. Interessante informatie is te vinden op http://www.news.faithfreedom.org/ En het leven van Mohammed zoals dat blijkt uit de moslimse literatuur is te vinden op http://www.prophetofdoom.net/ (In de koran komt het woord "doom" 225 keer voor als dreiging voor de mens die niet gehoorzaamt aan Mohammed).
![]() |
![]() |
#305 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#306 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 22 oktober 2006 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() Georg Wilhelm Friedrich Hegel ook niet ![]() ze gebruiken altijd bronnen van de zionisten om iest over islam te komen zeggen .. faithfreedom.. memritv .. etc hehhee :d I Love Muhammed & Jezus Yahya
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 22 oktober 2006 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() What Non-Muslims Say About Prophet Muhammad ( MOHAMMED PEACE BE UPON HIM and all Messengers of the almighty God)
QUOTATIONS FROM FAMOUS PEOPLE In the quotations below, Western writers have used the word Muhammadanism for Islam. The word Muhammadanism connotes worship of Muhammad, an absolutely unworthy statement for any learned man to use. Prophet Muhammad's mission was to propagate the worship of the One and Only God (in Arabic Allah), the Creator and Sustainer of the Universe. His mission was essentially the same as that of earlier Prophets of God. In the historical context, many such terminologies about Muhammad, Islam, and Muslims were borrowed from earlier European writings of the Eleventh to the Nineteenth century, a time when ignorance and prejudice prevailed. The quotations below attest to the facts... More >> WHAT THE BIBLE SAYS ABOUT MOHAMMED (PEACE BE UPON HIM) The subject of this evening's talk - "What the BIBLE says about MUHAMMED" - will no doubt come as a surprise to many of you because the speaker is a Muslim. How does it come about that a Muslim happens to be expounding prophecies from the Jewish and Christian Scriptures ? More >> I Love Muhammed & Jezus (to death) Yahya |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
|
![]() Citaat:
Ofwel heeft basy zelf geen mening en neemt alles klakkeloos over , ofwel speelt hij een spelletjes waarmee ik niet opgewassen ben...maar soit,. ![]()
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Basy Lys is naar mijn oordeel iemand die zeer logisch en analytisch de dingen bekijkt en erover nadenkt. Ik doe hetzelfde - alhoewel ik me zelfs niet in de schaduw van Basy Lys zou durven stellen. Ali Sina is iemand die hetzelfde doet, mét zelfs de diepere kennis van zaken, vermits hij uit een Iraans islamitische geslacht komt dat al die dingen dieper heeft bestudeerd, met imams en sheikhs als voorvaderen. (dit moet je toch iets doen denk ik?) Ik veronderstel (weten is teveel gezegd, veronderstellen te weinig) dat Basy Lys de geschriften van Ali Sina even goed heeft bestudeerd als ik. Ik kan er weinig (geen : hij zorgt ervoor dat elk hiaat kan worden weerlegd aan de hand van historische en gestaafde bewijzen) hiaten in vinden. Daarom ook dat Ali Sina zijn zogenaamde weddenschap tegenover de grootste islamgeleerden nog nooit is verloren: indien iemand hem op een hiaat kan betrappen (en dat is ondertussen wereldwijd (h)erkend) dan betaalt hij die islamitische wetenschapper een bepaalde som uit. (zie misschien ook eerst: http://www.news.faithfreedom.org/ind...artid=2&page=1 ) Het feit dat jij ZELFS niet wil lezen wat anderen hier in het Nederlandstalige landsgedeelte hebben vertaald om het U gemakkelijk te maken, spreekt voor mij boekdelen. Normaal had het namelijk voor U - als volgeling en als gelovig moslim - toch gemakkelijk moeten zijn om een afvallige als de Iraanse Ali Sina duidelijk met argumenten te ondermijnen? Niemand houdt U ervan tegen: je wordt er eerder toe aangezet! Waarom doe je het dan niet? Het artikel (in het Nederlands) dat Basy Lys je voorschotelt is als het ware je de pap in de mond geven om je een tegenwoord te bieden. In het artikel worden talloze hadith en koranverzen aangehaald: niemand houdt je tegen om daar je eigen visie op te geven toch?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik antwoorden op de visie van ali sina terwijl ali sina zich baseert op een "shijitische" visie om daarop een tegen argument te kweken, u vergeet daarbij dat ik mij zich baseer op een traditionele soenitische leer! Een ook nog, ik begrijp nog niet een zeker van jouw mevr circe hoe je het verschil kunt negeren tussen "schijiet" en "soeniet" ??
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sèg LINCOLN!!!!
Misschien heb jij hier wel eventjes zeer duidelijk de basis blootgelegd waarom de islamitische wereld steeds blijft achterlopen bij de westerse wereld! "Wij" (in dit geval Basy Lys en ik en uiteraard anderen) kunnen zich namelijk baseren op de analytische geschriften van vb. Ali Sina, net omdat we het begrijpen, mee kunnen analyseren en mee de logica kunnen volgen. "Jullie" denken dat je steeds moet terugvallen op hetzelfde boek, waarbij iedereen steeds dezelfde oefening moet maken die Ali Sina maakte, en waarbij je in een leef-spanne nooit echt verder geraakt dan je eigen analyse! Noteer dat ik even nu niet cynisch ben hoor politics-posters! Chimpansees (sorry Jozef! sue me) kunnen enkel van hun moeder bijleren tot een zeer jonge leeftijd (iets van vijf of zes jaar), de volgende generatie evenzeer. Mensen daarentegen kunnen langer blijven bijleren (blijven kinderen dus... so be it) maar kunnen aan hun kinderen dus méér bijleren dan wat de vorige generatie heeft geleerd. Indien je dus steeds generatie na generatie blijft terugvallen op hetgeen je ooit-voorouders hebben geleerd in de zevende eeuw, dan geraak je dus moeilijk in de 21ste! Misschien toch maar eens even Ali Sina's teksten lezen Lincoln, daar je EIGEN logica tegenoverstellen en d�*n terug reageren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Minister
|
![]() Goed , wat is er dan absurd aan, Lincoln?
![]() |
#314 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei: ik heb er geen behoefte aan de argumenten van Ali Sina te herberekenen als ik volkomen zijn logica kan volgen en zijn historische bronnen kan bekijken. Wat is de meerwaarde van mijn beperktere kennis en analyse als ik het voorbeeld voor me zie? Ga jij Aristoteles even herbekijken om te zien of de wiskunde die je leert toch zeker wel klopt? Of ga je de Indische wiskundigen even opnieuw onderzoeken om te weten of de NUL in feite wel nodig is? Als je enkel de koran als basis neemt is zoiets inderdaad misschien wel nodig ja. Citaat:
Indien de - volgens jou Sjiiet - dit niet voldoende kan doen, dan is het toch simpel voor jou om hem te weerleggen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het artikel hierboven is nochtans helemaal op zuivere autentieke mohammedaanse bronnen gebaseerd. Wat kan u meer verlangen?
![]() |
![]() |
#316 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kan je nog aanwijzen wat je zo heeft doen schrikken? Misschien kunnen we de draad dan terug oppikken?
![]() |
![]() |
#317 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is er een verschil in de korans die gebruikt wordt door de sjiïeten en de soennieten? Is er een verschil in de sira die gebruikt wordt door de sjiïeten en de soennieten? Welke hadietverhalen die mogelijk door Ali Sina gebruikt worden zijn niet aanvaardbaar voor de soennieten? Het vergt natuurlijk moed om het te lezen, en nog meer om erop te reageren.
![]() |
![]() |
#318 | |
|
![]() Om u toch uw zin te geven zal ik hieronder een korte antwoord opgeven waar ik antwoord kan geven !
Citaat:
![]() |
![]() |
#319 | |
|
![]() Citaat:
![]() On-toppic: Van dat chimpansee dat noemen we;"het behoud van traditie tov innovatie" maar je moet niet vergeten dat "de ijtihad" een renovatie biedt in de islamitische leer maw er is "het behoud van traditie" maar tegelijk is er een evolutie, echter is die evolutie zwak of zelfs gestopt na de ottomaanse rijk (de moslims hebben daar zelf voor gezorgd door invaders binnen te laten om de ottomanen buiten te wippen ,wat natuurlijk risico's mee brachtte zie midden-oosten conflict etz...),. Wat wij nu meemaken in de islamitische wereld is gewoon een normale proces zoals europa door die ervaring gegaan is,.
![]() |
![]() |
#320 | |
|
![]() Citaat:
![]() |