Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2006, 14:54   #41
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Ik persoonlijk vind het openbaar vervoer in Antwerpen super Voor mij mogen ze het openbaar vervoer nog wat meer promoten Ik moet zeggen dat ik al 3 jaar gratis rij omdat ik mijn autootje heb weg gedaan,toch super hé,en nu ga ik zeker een abootje nemen van de lijn
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 14:57   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
U wuift dit heel kort af maar snapt u mijn opmerking?

Ik zal het nog eens schrijven:

"Bedoeld u soms Nationaal Socialisme?"

ps:laat die kleinerende toon toch maar achterwege hoor is nergens voor nodig!
Komt dan niet steeds af met iets waar ik geen voorstander van ben.
En trouwens ondanks alles zitten er toch nog goede en bruikbare punten in hun programma. Deze worden natuurlijk overschaduwd door de gruwels die door de beesten van het verleden zijn uit gevoerd en door het huidige gedrag van de neonazi'sische beesten.
Maar ik durf idd weleens een paar van hun wel bruikbare en werkbare ideeën pikken en zelfs verdedigen.

En ja ik snap je opmerking heel goed zelfs.
Maar ik heb ook al een paar keer gepost dat ik alles met open geest en zonder vooroordelen bekijk.
En dat ik echt niet bang ben om een goed voorstel te verdedingen van wie het ook komt.

Niets is totaal slecht en niets is totaal goed.
Andere hun ideeën kunnen ook goed zijn.
Maar Jou ideeën zijn mss stukken beter dan die van de andere.
En de mijne zijn de beste en zelfs deze zijn nog voor veranderingen en verbeteringen vatbaar.

Snap je wat ik bedoel.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 18:35   #43
gladiator
Burgemeester
 
Geregistreerd: 8 september 2006
Berichten: 506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
ik ben nog niet bij castro op bezoek geweest, en sluipende groei van communisme, dat mag je me wel eens uitleggen...
Castro was niet op jou bedoeld, maar bepaalde SPa politici ten lande .

Naast het feit dat hier reeds gezegd is dat bussen niet beter zijn voor het milieu en geen 'oplossing' voor files, ben ik tegenstander van een te ver doorgedreven gratis-politiek. Niets is gratis, en datgene wat men gratis geeft mag de werknemer(gever ook) toch ophoesten. In de vorm van extra taksen, belastingen, of voorlopig gewoon schuiven met budgetten (en op termijn extra belastingen e.d.).

Maw; dat de overheid steeds meer bepaalt wat er met 'ons' geld gebeurt (gevolg: minder beschikbaar inkomen voor de werknemer), heb ik een probleem mee. Zulke toestanden ruiken naar communisme in mijn ogen...

Laatst gewijzigd door gladiator : 22 oktober 2006 om 18:36.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 20:12   #44
schaduwrijk
Burgemeester
 
schaduwrijk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 595
Standaard

Niemand kan er omheen dat wij heel veel belastingen betalen. Maar we dragen elk op z'n niveau bij aan een gemeenschap. Een gemeenschap die zo veel mogelijk mensen wil laten meegenieten van onze welvaart, en ja die is er. Het is een keuze van de regeringen al vele jaren om veel belanstingen te heffen, maar daar probeert ze zijn bevolking veel voor terug te geven: gezondheidszorg, wegen, recreatie,...

Ik vind dit geen slechte keuze, er zullen zeker in het verleden verkeerde keuzes gemaakt zijn die belastingsgeld in het niets heeft doen verdwijnen.

maar in het algemeen ben ik voor een 'grote' herverdeling van de rijkdommen in een land...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 07:39   #45
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Castro was niet op jou bedoeld, maar bepaalde SPa politici ten lande .

Naast het feit dat hier reeds gezegd is dat bussen niet beter zijn voor het milieu en geen 'oplossing' voor files, ben ik tegenstander van een te ver doorgedreven gratis-politiek. Niets is gratis, en datgene wat men gratis geeft mag de werknemer(gever ook) toch ophoesten. In de vorm van extra taksen, belastingen, of voorlopig gewoon schuiven met budgetten (en op termijn extra belastingen e.d.).

Maw; dat de overheid steeds meer bepaalt wat er met 'ons' geld gebeurt (gevolg: minder beschikbaar inkomen voor de werknemer), heb ik een probleem mee. Zulke toestanden ruiken naar communisme in mijn ogen...
Gratis openbaar vervoer lost zelfs niets op.
De 65plussers hebben dit nu en toch is hun gebruik van het openbaar vervoer niet echt gestegen buiten de steden.
Enkel zij die in de steden en voorsteden wonen en vroeger gebruik maakt van hun kinderen om zich te verplaatsen, maken nu gebruik van dit gratis openbaar vervoer. En in de toeristische centra maken ze er ook gebruik van omdat de meeste hun weg er niet goed kennen en overbelasten het openbaar vervoer dan nogeens tijdens de uren dat men naar zijn werk of naar school moet of er van terug komt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 07:48   #46
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Men moet meer investeren in Openbaar vervoer en betere fietspaden(ga eens kijken in Denemarken of Nederland).
Niet iedereen heeft/wil immers een auto.
En van mijn belastinggeld gaat er verhoudingsgewijs nu reeds teveel naar autowegen(mét geen/slechte fietspaden) en veel te weinig naar fietspaden en OV.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)

Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 23 oktober 2006 om 07:49.
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 08:02   #47
Mamaloe
Schepen
 
Mamaloe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2006
Berichten: 443
Standaard

Investeren in openbaar vervoer is alleen interessant in grotere steden.

Men zou hier in België eens de moed moeten hebben om wat meer te onteigenen, zodat je belangrijke nieuwe stukken autosnelweg kan aanleggen of bestaande verkeersaders kan opwaarderen.

In mijn streek bijvoorbeeld:

- doortrekken van E34 vanaf Ranst naar de E19 in Mechelen

- autosnelweg van Geel naar Tilburg via Turnhout (evt. doortrekken naar Leuven)

- DRINGEND de Antwerpsesteenweg/Turnhoutsesteenweg van 2 maal 1 rijvak opwaarderen naar een vierbaansweg, en eventueel "ringwegen" aanleggen rond kernen zoals Schilde, Malle en Beerse.

Dit is zo ongeveer de drukste verkeersader van het land!!! Je staat er telkens weer in de file op het spitsuur, elke dag opnieuw... maar neen, het enige wat ze doen is er meer bussen doorjagen, die zelf op hun beurt in de files vast komen te zitten.
__________________
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 08:05   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Men moet meer investeren in Openbaar vervoer en betere fietspaden(ga eens kijken in Denemarken of Nederland).
Niet iedereen heeft/wil immers een auto.
En van mijn belastinggeld gaat er verhoudingsgewijs nu reeds teveel naar autowegen(mét geen/slechte fietspaden) en veel te weinig naar fietspaden en OV.
Dat er van jou belastingsgeld te veel naar het wegennet gaat is dus niet juist.

Men gebruikt zelfs nog niet eens al het geld van de wegentaks op voertuigen voor het wegennet.

En er word echt wel genoeg in het openbaar vervoer gepompt.
Maar het word gewoon op een verkeerde manier geleid en georganiseerd.
Er moet dus eigenlijk een totale herorganisatie van het openbaar vervoer komen.

De grote gelede bussen zouden zo niet meer in de steden mogen rond rijden. En men zou met kleine busjes( type belbus bv.) de steden moeten voorzien van een betere bediening. En te gelijk de steden en dorpskernen autoluw moeten maken.

Maar om dit te doen is er moed, wilskracht en inzicht vereist van de politici. En daar ontbreekt het ons dus aan, want de meeste hoog genoeg geplaatste politici gebruiken zelf NOOIT het openbaar vervoer, maar hebben zelfs prive chauffeurs.

Zij weten dus eigenlijk totaal niet waarover het gaat en hoe het OV echt in elkaar steekt nu.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 08:16   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Investeren in openbaar vervoer is alleen interessant in grotere steden.

Men zou hier in België eens de moed moeten hebben om wat meer te onteigenen, zodat je belangrijke nieuwe stukken autosnelweg kan aanleggen of bestaande verkeersaders kan opwaarderen.

In mijn streek bijvoorbeeld:

- doortrekken van E34 vanaf Ranst naar de E19 in Mechelen

- autosnelweg van Geel naar Tilburg via Turnhout (evt. doortrekken naar Leuven)

- DRINGEND de Antwerpsesteenweg/Turnhoutsesteenweg van 2 maal 1 rijvak opwaarderen naar een vierbaansweg, en eventueel "ringwegen" aanleggen rond kernen zoals Schilde, Malle en Beerse.

Dit is zo ongeveer de drukste verkeersader van het land!!! Je staat er telkens weer in de file op het spitsuur, elke dag opnieuw... maar neen, het enige wat ze doen is er meer bussen doorjagen, die zelf op hun beurt in de files vast komen te zitten.

EU wil in 2015 schone lucht


De EU-landen zullen maandag beslissen dat de Europese lucht schoner moet. In 2015 mogen er veel minder kleine roetdeeltjes in de lucht zitten, omdat die veel astma en voortijdige sterfte veroorzaken.

Dat blijkt uit documenten van huidig EU-voorzitter Finland, die donderdag zijn verspreid. De EU negeert daarmee een dringend verzoek van Nederland om twee �* drie jaar uitstel, omdat de lucht in Nederland in 2015 nog te vuil zal zijn.

Staatssecretaris Pieter van Geel (Milieu) stemt maandag waarschijnlijk tegen het politiek akkoord tussen de EU-landen. Hij hoopt nu dat het Europees Parlement alsnog zorgt voor uitstel


http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt6



Om dit werkelijk te verwezelijken moeten België en Nederland het gebruik van de auto terug dringen, er bestaat geen andere oplossing voor.

En nog wegen bijleggen in België is bijna niet meer mogelijk.
Het is of de mensen nog een kans geven om ergens te wonen of wegen aanleggen.

Ben jij bereid om je woning af te staan en te laten afbreken om er een weg te laten aanleggen?

Zo nee, waarom eis je dan ven iemand anders dat hij dat wel doet?
Of moet men enkel maar naar jou kijken of ben jij de enige in België die rechten heeft en waar men moet naar kijken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 08:20   #50
Mamaloe
Schepen
 
Mamaloe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2006
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
EU wil in 2015 schone lucht


De EU-landen zullen maandag beslissen dat de Europese lucht schoner moet. In 2015 mogen er veel minder kleine roetdeeltjes in de lucht zitten, omdat die veel astma en voortijdige sterfte veroorzaken.

Dat blijkt uit documenten van huidig EU-voorzitter Finland, die donderdag zijn verspreid. De EU negeert daarmee een dringend verzoek van Nederland om twee �* drie jaar uitstel, omdat de lucht in Nederland in 2015 nog te vuil zal zijn.

Staatssecretaris Pieter van Geel (Milieu) stemt maandag waarschijnlijk tegen het politiek akkoord tussen de EU-landen. Hij hoopt nu dat het Europees Parlement alsnog zorgt voor uitstel


http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt6



Om dit werkelijk te verwezelijken moeten België en Nederland het gebruik van de auto terug dringen, er bestaat geen andere oplossing voor.

En nog wegen bijleggen in België is bijna niet meer mogelijk.
Het is of de mensen nog een kans geven om ergens te wonen of wegen aanleggen.

Ben jij bereid om je woning af te staan en te laten afbreken om er een weg te laten aanleggen?

Zo nee, waarom eis je dan ven iemand anders dat hij dat wel doet?
Of moet men enkel maar naar jou kijken of ben jij de enige in België die rechten heeft en waar men moet naar kijken.
In Vlaanderen is zowat 25 procent van de totale landoppervlakte bebouwd. In Nederland is dat maar 11 procent. Toch heeft men in Nederland veel meer autowegen.

Dus hoezo zou het niet mogelijk zijn om bij ons een of twee extra autowegen aan te leggen? Die autostrade tussen Ieper en De Panne is er toch ook gekomen?
__________________
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 08:32   #51
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
In Vlaanderen is zowat 25 procent van de totale landoppervlakte bebouwd. In Nederland is dat maar 11 procent. Toch heeft men in Nederland veel meer autowegen.

Dus hoezo zou het niet mogelijk zijn om bij ons een of twee extra autowegen aan te leggen? Die autostrade tussen Ieper en De Panne is er toch ook gekomen?
In Nederland is er ook een veel betere Ruimtelijke Ordening.
Vlaanderen is, dankzij de fermettefetish, een ramp qua RO.

In Nederland zijn er woonkernen, waardoor autowegen, openbaar vervoer, nutsvoorzieningen op een efficiëntere(o.a. ecologische) manier kunnen worden aangelegd.
bv. In Nederland kan een bus zonder stoppen van dorp 1 naar dorp 2(besparing tijd en brandstof). In Vlaanderen moet hij tussen dorp 1 en dorp 2 X keer stoppen omwille van de lintbebouwing.

Als Vlaanderen echt iets wil doen aan zijn mobiliteitsprobleem, zou het beter eens beginnen met het kopiëren van de Nederlandse RO.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 08:56   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
In Vlaanderen is zowat 25 procent van de totale landoppervlakte bebouwd. In Nederland is dat maar 11 procent. Toch heeft men in Nederland veel meer autowegen.

Dus hoezo zou het niet mogelijk zijn om bij ons een of twee extra autowegen aan te leggen? Die autostrade tussen Ieper en De Panne is er toch ook gekomen?
In Vlaanderen is idd maar 25,4% bebouwd. Klopt.
Wat hier niet in is mee getelt zijn de grote verschillen tussen de provincie.

Zo zijn Limburg en West-Vlaanderen slechts voor 10% bebouwd en Oost-Vlaanderen voor 15%
Raad eens in welke provincies men dus die 40% bebouwing moet gaan zoeken om aan de 25,4% voor heel Vlaanderen te komen.
En bij die bebouwing zijn de tuintjes van de mensen niet bij gerekend.
Men heeft enkel de grond getelt waarvoor er vergunningen zijn uitgegeven geweest op vol beton te gieten.

Of dacht je dat het toeval is dat juist Vlaams Brabant en Antwerpen zijn die de meeste filles hebben.
En je voorbeeld van Nederland vind ik schitterend. Zij hebben minder bebouwing dan wij en hebben meer wegen dan wij en toch, ja zij hebben bijna het dubbele aan filles tegenover ons.
Dus zeker HUN voorbeeld niet volgen, je zou nog slechter af zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 09:19   #53
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
In Vlaanderen is zowat 25 procent van de totale landoppervlakte bebouwd. In Nederland is dat maar 11 procent. Toch heeft men in Nederland veel meer autowegen.

Dus hoezo zou het niet mogelijk zijn om bij ons een of twee extra autowegen aan te leggen? Die autostrade tussen Ieper en De Panne is er toch ook gekomen?
Die is dan wellicht deze nacht aangelegd want gisteren bestond ze nog niet.
__________________
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is."
Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 09:48   #54
Kpax
Lokaal Raadslid
 
Kpax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2006
Locatie: Ergens in Helvetië
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
maar in het algemeen ben ik voor een 'grote' herverdeling van de rijkdommen in een land...
Om er weer even een metfoor bij te halen:

Je kan beter proberen de koek te vergroten dan ze anders te gaan verdelen. Vooral omdat er bij het verdelen onderhand al zowat de helft aan het mes blijft kleven.

Herverdelinge creëert namelijk netto geen welvaart, het vernietigt integendeel welvaart. Door de meest productieven het hardst te belasten moedig je ze immers niet aan om zo productief mogelijk te zijn.
__________________
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 09:50   #55
Kpax
Lokaal Raadslid
 
Kpax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2006
Locatie: Ergens in Helvetië
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
I
Als Vlaanderen echt iets wil doen aan zijn mobiliteitsprobleem, zou het beter eens beginnen met het kopiëren van de Nederlandse RO.
Wil je dan ook Nederlandse huurprijzen, Nederlandse wachtlijsten, en oneindige rijen identieke doorzonwoningen?
__________________
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 09:51   #56
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
Wil je dan ook Nederlandse huurprijzen, Nederlandse wachtlijsten, en oneindige rijen identieke doorzonwoningen?
Ja
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 10:05   #57
Kpax
Lokaal Raadslid
 
Kpax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2006
Locatie: Ergens in Helvetië
Berichten: 397
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Ja
Werkelijk?

In Nederland hoort men juist dat de RO meer de Belgische kan op moet. Dat mensen meer de vrijheid moeten hebben zelf een huis te bouwen, zelf te bepalen hoe hun huis uitziet.

Toen ik in 93 naar Delft verhuisde kon ik daar geen huurwoning krijgen. Huurwoningen werden door de gemeente toegewezen, en nadat je aangetoond had dat je een band met de gemeente had kwam je op een wachtlijst. Het duurde gemiddeld een jaar voordat je een woning aangeboden kreeg, en die kon je nemen of laten.
Als je dus ergens wou wonen waar je zelf wou wonen bleef alleen kopen over, wat ik overigens gedaan heb. (Overigens, ook hierbij moest ik aantonen dat ik een band met de gemeente had, wat ik kon, want ik werkte er).

De huurprijzen voor sociale woningen in Nederland zijn hoger dan wat je in België op de vrije markt betaalt.
De kwaliteit van de woningen is in België doorgaans stukken beter.

Nederlandse toestanden wil je echt niet. Het is geen toeval dat de snelst groeiende buitenwijk van Maastricht in België ligt.
__________________
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 10:09   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
Werkelijk?

In Nederland hoort men juist dat de RO meer de Belgische kan op moet. Dat mensen meer de vrijheid moeten hebben zelf een huis te bouwen, zelf te bepalen hoe hun huis uitziet.

Toen ik in 93 naar Delft verhuisde kon ik daar geen huurwoning krijgen. Huurwoningen werden door de gemeente toegewezen, en nadat je aangetoond had dat je een band met de gemeente had kwam je op een wachtlijst. Het duurde gemiddeld een jaar voordat je een woning aangeboden kreeg, en die kon je nemen of laten.
Als je dus ergens wou wonen waar je zelf wou wonen bleef alleen kopen over, wat ik overigens gedaan heb. (Overigens, ook hierbij moest ik aantonen dat ik een band met de gemeente had, wat ik kon, want ik werkte er).

De huurprijzen voor sociale woningen in Nederland zijn hoger dan wat je in België op de vrije markt betaalt.
De kwaliteit van de woningen is in België doorgaans stukken beter.

Nederlandse toestanden wil je echt niet. Het is geen toeval dat de snelst groeiende buitenwijk van Maastricht in België ligt.
Het moet in Nederland idd echt ideaal zijn om te wonen, want de meeste Nederlanders zijn allemaal aan het zoeken om in de buurlanden te gaan wonen.

Maar wie enkel in Nederland komt om er op Vakantie te gaan, krijgt natuurlijk enkel de goede kanten te zien.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 10:23   #59
schaduwrijk
Burgemeester
 
schaduwrijk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
Om er weer even een metfoor bij te halen:

Je kan beter proberen de koek te vergroten dan ze anders te gaan verdelen. Vooral omdat er bij het verdelen onderhand al zowat de helft aan het mes blijft kleven.

Herverdelinge creëert namelijk netto geen welvaart, het vernietigt integendeel welvaart. Door de meest productieven het hardst te belasten moedig je ze immers niet aan om zo productief mogelijk te zijn.

De echt productiefste zullen echt niet ontmoedigd worden door de belastingen. We hebben voor een groot deel een kenniseconomie, en daarin zijn we toch groot in de wereld ('een goede kennisproductie')

Ik kan begrijpen dat deze mensen soms moedeloos worden dat ze de helft van hun loon moeten inleveren, maar ze houden nog wel genoeg over. Als je natuurlijk niet geloofd in een herverdeling en de voordelen hiervan, kan dat idd pijnlijk zijn...

Wel moet ik zeggen dat sommige creatieve beroepen mss nog te veel last hebben van belastingen, maar daar wordt meer en meer aan gewerkt (film, mode,...)
__________________
en hier, hier eindigt uw vrijheid...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 10:38   #60
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
In Nederland hoort men juist dat de RO meer de Belgische kan op moet. Dat mensen meer de vrijheid moeten hebben zelf een huis te bouwen, zelf te bepalen hoe hun huis uitziet.

Toen ik in 93 naar Delft verhuisde kon ik daar geen huurwoning krijgen. Huurwoningen werden door de gemeente toegewezen, en nadat je aangetoond had dat je een band met de gemeente had kwam je op een wachtlijst. Het duurde gemiddeld een jaar voordat je een woning aangeboden kreeg, en die kon je nemen of laten.
Als je dus ergens wou wonen waar je zelf wou wonen bleef alleen kopen over, wat ik overigens gedaan heb. (Overigens, ook hierbij moest ik aantonen dat ik een band met de gemeente had, wat ik kon, want ik werkte er).

De huurprijzen voor sociale woningen in Nederland zijn hoger dan wat je in België op de vrije markt betaalt.
De kwaliteit van de woningen is in België doorgaans stukken beter.

Nederlandse toestanden wil je echt niet. Het is geen toeval dat de snelst groeiende buitenwijk van Maastricht in België ligt.
Wat je hierboven beschrijft heeft dan ook niets met ruimtelijke ordening te maken. In Nederland is men al lang bezig met ruimtelijke ordening en het resultaat is er dan ook naar. In België heeft men ruimtelijke ordening pas recent ontdekt. Veel te laat natuurlijk. De lintbebouwing en verkavelingen her en der zijn een ramp. Dat proberen omkeren is quasi onmogelijk. En toch blijft men nieuwe bouwgronden aansnijden... zelfs Groen! neemt hierover niet voldoende harde standpunten in. En dat terwijl de leegstand de pan uit swingt.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be