Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2006, 16:11   #421
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En nu zijn er geen priesters meer,hoe zou dat komen?zijn er Imaams genoeg? Wij leven meer dan 50 jaar vooruit op Moslims,wedden dat het moslim geloof zoals we het nu kennen af neemt Dus ook het Moslim geloof gaat matiger worden zoals bij ons nu het geval is met het christendom
als je er 500 jaar van maakt dan kun je misschien gelijk krijgen...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 16:11   #422
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wil je nu zeggen dat Nederland geen problemen heeft? Vandaar allicht het succes van Fortuyn en nu recenter Wilders, e.d.
Juist, uitzendtijd voor moslims bespaard het VB campagnekosten.
Oud 24 oktober 2006, 16:12   #423
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
tiens tegendradige...

jij bent op korte termijn plots een gigantische moslimkenner geworden...
Ik probeer niet altijd te koop te lopen met mijn kennis he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 24 oktober 2006, 16:12   #424
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
da's naar ik vernomen heb, niet waar..

de reden waarom binnen het christendom evolutie makkelijker is, zou zijn omdat het wordt beschouwd als 'door mensen gemaakt' en interpretatie wordt toegestaan..

binnen de islam zou een teleologische lezing, een vrijere interpretatie moeilijker liggen omdat de koran 'als woord van god zelf' wordt beschouwd en derhalve onveranderlijk... Althans, zo heb ik begrepen uit een reportage (beter: interview van een islamitische vrouw die ijverde voor een andere invulling van de islam.)
en wie zegt dit...?

juist, andere moslim"kenners" (lees fundamentalisten) die elke andere interpretatie van de koran willen veroordelen?

dat ze daarmee indruisen tegen de oorspronkelijke bedoeling van het boek kan hen niet schelen...

een voorbeeldje? de sharia... geimplementeerd in enkele landen.. nu moet je goed weten dat de sharia enkel mag geimplementeerd worden als
1. in een land alle maatregelen getroffen zijn om ervoor te zorgen dat iedereen goed kan leven en geen reden tot stelen, moorden, etc... heeft
2. indien de sharia is geimplementeerd voor elk misdrijf drie onafhankelijke getuigen moeten zijn die alles gezien hebben...

dat de koran fout wordt geinterpreteerd blijkt duidelijk uit
1. geen enkel land waar de sharia is geimplementeerd voldoet aan de voorwaarden onder 1.
2. uitspraken die er geweest zijn treden regel 2. met de voeten...
Oud 24 oktober 2006, 16:13   #425
Boadicea

Standaard

Citaat:
ewel beste boa...

hier ben ik het volop met je eens

dat sommige extremistische christenen in de US of A het moslim fundamentalisme beginnen na te hollen, stelt me evenzeer ongerust...

en hopelijk zie jij in het moslim fundamentalisme geen enkele reden om alle moslims over dezelfde kam te scheren... ik ken voldoende moslims die het WEL goed menen...

in se heel brave gasten die aan hun geloof vasthouden mits de ramadan en het eten van halal vlees, maar die geen enkele moeite doen om hun geloof op te dringen aan anderen...
Ik geef niet te kennen dat alle moslims gevaarlijke fundi's zijn. Maar ik stel wel vast dat de gewelddadige moslims de media domineren.
Oud 24 oktober 2006, 16:14   #426
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
da's naar ik vernomen heb, niet waar..

de reden waarom binnen het christendom evolutie makkelijker is, zou zijn omdat het wordt beschouwd als 'door mensen gemaakt' en interpretatie wordt toegestaan..

binnen de islam zou een teleologische lezing, een vrijere interpretatie moeilijker liggen omdat de koran 'als woord van god zelf' wordt beschouwd en derhalve onveranderlijk... Althans, zo heb ik begrepen uit een reportage (beter: interview van een islamitische vrouw die ijverde voor een andere invulling van de islam.)
Heb ik ook al vanuit verschillende bronnen gelezen. Waaronder enkele gekende islamkenners.

Oud 24 oktober 2006, 16:15   #427
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Voor een moslim is hetgeen U zegt eigenlijk heiligschennis.

HOe kan het woord van God verkeerd begrepen worden. ....
ah...

dus u geloofd dus dat jezus over het water liep... bij de apostelen in de boot stapte... zijn hand over het water hield en de storm die hun bang maakte ging liggen....

ALS u katholiek bent tenminste...

Er is de tekst en de geest van de tekst...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 16:15   #428
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
en wie zegt dit...?

juist, andere moslim"kenners" (lees fundamentalisten) die elke andere interpretatie van de koran willen veroordelen?

dat ze daarmee indruisen tegen de oorspronkelijke bedoeling van het boek kan hen niet schelen...

een voorbeeldje? de sharia... geimplementeerd in enkele landen.. nu moet je goed weten dat de sharia enkel mag geimplementeerd worden als
1. in een land alle maatregelen getroffen zijn om ervoor te zorgen dat iedereen goed kan leven en geen reden tot stelen, moorden, etc... heeft
2. indien de sharia is geimplementeerd voor elk misdrijf drie onafhankelijke getuigen moeten zijn die alles gezien hebben...

dat de koran fout wordt geinterpreteerd blijkt duidelijk uit
1. geen enkel land waar de sharia is geimplementeerd voldoet aan de voorwaarden onder 1.
2. uitspraken die er geweest zijn treden regel 2. met de voeten...
De personen waar ik over spreek zijn moslimkenners die geen moslims zijn maar wel de islam bestuderen. Dus geen fundamentalisten die voor eigen winkel preken.

Oud 24 oktober 2006, 16:16   #429
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik geef niet te kennen dat alle moslims gevaarlijke fundi's zijn. Maar ik stel wel vast dat de gewelddadige moslims de media domineren.
dan moet je je misschien toch eens realiseren dat de aanslagen die door moslims worden gepleegd grotendeels gebeuren omdat hun land bezet wordt door een andere mogendheid, zie irak, palestina, etc... en de uitlopers ervan in de rest van de wereld...

ik denk dat dit in se eigenlijk weinig met hun geloof te maken heeft, eerder met de onbedwingbare drang van het westen om hun levensvisie aan anderen op te leggen
Oud 24 oktober 2006, 16:16   #430
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
ah...

dus u geloofd dus dat jezus over het water liep... bij de apostelen in de boot stapte... zijn hand over het water hield en de storm die hun bang maakte ging liggen....

ALS u katholiek bent tenminste...

Er is de tekst en de geest van de tekst...
Ik heb al gezeg dat ik niet geloof.... djeezes toch.....

dat zal U gemist hebben. U lette teveel op de takken waar ik opzat denk ik.

Oud 24 oktober 2006, 16:16   #431
Tegendradigaard

Standaard

Dat gaat hier nogal ne gang he manne....
Oud 24 oktober 2006, 16:17   #432
Boadicea

Standaard

Citaat:
Heb ik ook al vanuit verschillende bronnen gelezen. Waaronder enkele gekende islamkenners.
Ik ga eerlijk bekennen dat de koran op bepaalde punten aan herziening toe is en dat wordt ook geopperd vanuit islamitische hoek zelf. Aan de bijbel is in de loop der eeuwen ook gesleuteld.
Oud 24 oktober 2006, 16:17   #433
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De personen waar ik over spreek zijn moslimkenners die geen moslims zijn maar wel de islam bestuderen. Dus geen fundamentalisten die voor eigen winkel preken.
man man man, er zijn voldoende stromingen in de islam die elk op hun eigen manier de koran interpreteren...

er zijn spijitig genoeg ook voldoende kenners (lees fundamentalisten) die elke interpretatie die afwijkt van de hunne afdoen als onzin

wat het christendom betreft is de paus hier een zeer goed voorbeeldje van...

Laatst gewijzigd door Khonnor : 24 oktober 2006 om 16:18.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 16:20   #434
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je er 500 jaar van maakt dan kun je misschien gelijk krijgen...
Nee,Nee,je vergeet nu effe congo 50 jaar terug,onze scholen 50 jaar terug,onze kerken 50jaar terug,onze vaste periode 50 jaar terug,onze gemeente besturen 50jaar terug(de sporen zie je zelfs nu nog)nee zolang is dat echt niet geleden dat moeder vader en kinderen elke zondag in de kerk zaten hoor
Oud 24 oktober 2006, 16:20   #435
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb al gezeg dat ik niet geloof.... djeezes toch.....

dat zal U gemist hebben. U lette teveel op de takken waar ik opzat denk ik.
weer niet snappen, of weer niet willen...

2de zeker...

sja...

u hebt blijkbaar moeite met teksten te interpreteren, zowel in de bijbel, koran als een forum....
Oud 24 oktober 2006, 16:21   #436
Boadicea

Standaard

Citaat:
dan moet je je misschien toch eens realiseren dat de aanslagen die door moslims worden gepleegd grotendeels gebeuren omdat hun land bezet wordt door een andere mogendheid, zie irak, palestina, etc... en de uitlopers ervan in de rest van de wereld...

ik denk dat dit in se eigenlijk weinig met hun geloof te maken heeft, eerder met de onbedwingbare drang van het westen om hun levensvisie aan anderen op te leggen
Ja, maar wat dan met 9/11, Madrid, Londen? Dat zijn geen moslimlanden, dus moslim worden daar door niemand onderdrukt. De rellen in Parijs? Welke uitleg geef je daar aan? Enkel dat sommige hier het voor iedereen aan het verkorven zijn, want geloof me vrij dat de woede ten opzichte van de islam in het Westen ook toeneemt. Relschoppers en terroristen dienen hun doel slecht, want ze laten de goeden met hen meebloeden.
Daarbij is het Al Quadaïsme, zoals het tegenwoordig genoemd wordt, ook een vorm van islam, die er wel op uit is het geloof met geweld op te dringen. Voor hen zijn die gematigde moslims waar jij het over hebt, ook geen moslims meer, maar ook schietschijven, omdat ze met ons willen meewerken. De aanhang van deze strekking groeit en dat baart me wel zorgen.
Oud 24 oktober 2006, 16:22   #437
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

dat is hier een enorm stormtopic, vandemorgend was ik mee, maar nu...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 16:27   #438
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
...

Daarbij is het Al Quadaïsme, zoals het tegenwoordig genoemd wordt, ook een vorm van islam, die er wel op uit is het geloof met geweld op te dringen. Voor hen zijn die gematigde moslims waar jij het over hebt, ook geen moslims meer, maar ook schietschijven, omdat ze met ons willen meewerken. De aanhang van deze strekking groeit en dat baart me wel zorgen.
En als je dan mensen hebt die het verschil niet zien tussen al quoida moslims en gewone gematigde belg moslims...
Oud 24 oktober 2006, 16:29   #439
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Ja, maar wat dan met 9/11, Madrid, Londen? Dat zijn geen moslimlanden, dus moslim worden daar door niemand onderdrukt.

2. De rellen in Parijs? Welke uitleg geef je daar aan? Enkel dat sommige hier het voor iedereen aan het verkorven zijn, want geloof me vrij dat de woede ten opzichte van de islam in het Westen ook toeneemt. Relschoppers en terroristen dienen hun doel slecht, want ze laten de goeden met hen meebloeden.

3. Daarbij is het Al Quadaïsme, zoals het tegenwoordig genoemd wordt, ook een vorm van islam, die er wel op uit is het geloof met geweld op te dringen. Voor hen zijn die gematigde moslims waar jij het over hebt, ook geen moslims meer, maar ook schietschijven, omdat ze met ons willen meewerken. De aanhang van deze strekking groeit en dat baart me wel zorgen.
1. ik ben er rotsvast van overtuigd dat deze aanslagen zijn gepleegd vanuit het gevoel dat bij bepaalde moslims in het midden-oosten heerst dat het westen moet stoppem met zich te moeien in die landen. vooral de aanslagen in madrid en londen zijn een duidelijke reactie op de feitelijke bezetting van en inmenging in irak vanwege het westen

walgelijke aanslagen natuurlijk... maar ik denk niet dat religie hier een primaire factor is

2. de rellen in parijs werden niet alleen door moslim jongeren gepleegd... er zaten ook zwarten en oost-europees crapuul, en zelfs een aantal fransen tussen

oorzaak? slecht integratiebeleid, het gevoel dat bij veel jongeren in de banlieues (lees criminele gheto's) leeft dat je een pak meer geld en waardigheid kan verkrijgen in de criminele sector...

als ik zie dat je in die wijken op 1 2 3 een zwaar wapen kan kopen weet ik genoeg

3. ik denk niet dat de aanhang van al-quaeda groeit... wel groeit bij meer en meer moslims in het m-o en hier het besef (onterecht) dat hun regio meer en meer gedomineerd wordt door het westen, de joden...

ps ik zeg niet dat islamfundamentalisme geen rol speelt, ik zeg enkel dat het niet de primaire factor is... meer zelfs, ik denk dat het groeiende moslimfundamentalisme ook een reactie op... is

Laatst gewijzigd door Khonnor : 24 oktober 2006 om 16:30.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 16:31   #440
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
En als je dan mensen hebt die het verschil niet zien tussen al quoida moslims en gewone gematigde belg moslims...
Ik ken dan ook veel meer gematigde Moslims dan extreme moslims,ik ken zels geen enkele extreme Moslim(ik woon in Antwerpen dus.............)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be