![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een hooggeschoolde kan evengoed uit de boot vallen. En onder zijn niveau gaan werken....verergert de situatie alleen maar. Soms draait het om meer als centjes alleen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raar dat iedereen het weet maar moeite heeft om het mij eens uit t leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb bvb een assessment gedaan bij mijn solicitatie, nu ik kan je zeggen, je moet sterk in je schoenen staan om daar doorheen te komen. Als ik niet zo een grote bek had, was ik ook werkloos. En het hebben van een grote bek hangt niet van uw diploma af..... Ook als je bvb psychologische problemen hebt kan je er naar fluiten....diploma of geen diploma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sociale jobs, dat klinkt als een reden om belastinggeld te smijten in projecten die niemand wil.
Privatiseren, dereguleren, belastingen drastisch verminderen, en je zal de private sociale economie nogal zien boomen.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een opleiding is geen garantie op de job van uw droom. Ge krijgt de bagage mee maar de rest moet ge zelf doen. Ik stel mij echter voor dat een van natuur verlegen en stil persoon zonder opleiding het moeilijker zal hebben dan zijn opgeleide lotgenoot. De echt schijnende gevallen zullen allicht ook wel in een beschermde werkplaats, kringloopwinkel of wat weet ik veel terecht kunnen. Die gasten hebben toch ook boekhouders e.d. nodig. Volgens mij doelen jullie op mensen die uit de boot vallen omdat het aanbod groter is dan de vraag en dat zijn natuurlijk de minst bekwame.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoezo uitbuiting ???????????????????????????? Een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders zoveel uren gemeenschapsdiensten zouden mogen verrichten als ze zelf willen of kunnen, zou werkbekwamen zonder werk net de kans geven een aanzienlijk hoger inkomen te vergaren dan hun huidig vervangingsinkomen, uiteraard enkel op voorwaarde dat ze bereid zouden zijn een redelijke inspanning te leveren. Of is dat soms te veel gevraagd ???????????????????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Zodra ze in het leven geroepen is.
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2006 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien, ik kan het mij niet meer permitteren, want mijn spaargeld is op die manier al opgegaan. Het gebruiken van kortere namen zou in jouw geval ook al een hele prestatie zijn, uitbuiting of niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 oktober 2006 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werkloosheidsval= hard werken en onvoldoende verdienen om te overleven. Een cynicus die sociaal doet= een vos die de passie preekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gevolg van de werkloosheidsval is dat er werklozen zijn die verkiezen zich te nestelen in de werkloosheid in plaats van een slechtbetaalde en/of onaantrekkelijke job aan te nemen. Wat ik hierboven in het blauw geciteerd heb, is dus weldegelijk van toepassing. "hard werken en onvoldoende verdienen om te overleven" door het verrichten van gemeenschapsdiensten tegen 5 euro per uur, zou de werkbekwamen zonder werk net aanmoedigen een wat minder goed betaalde job aan te nemen op de vrije arbeidsmarkt daar aangenomen mag worden dat het uurloon voor dergelijke jobs meer bedraagt dan 5 euro per uur. "hard werken en onvoldoende verdienen om te overleven" zou echter niet van toepassing zijn in een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem. Om te beginnen zou gemeenschapsdienst verrichten niet bepaald hard werken zijn. Indien men weinig uren gemeenschapsdienst zou verrichten, dan zou men inderdaad niet veel verdienen. Wie echter veel uren gemeenschapsdienst zou verrichten, zou echter wel een degelijk inkomen kunnen vergaren. Wie bv. 200 uren gemeenschapsdienst per maand zou verrichten, zou 1.000 euro per maand verdienen. Wie daarmee geen genoegen zou nemen en bv. 250 uren gemeenschapsdienst per maand zou verrichten, zou 1.250 euro per maand verdienen. Slecht kan men dat toch niet noemen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 25 oktober 2006 om 17:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uitbuiting zou ik dat noemen. Tweehonderd uur gemeenschapswerk dat is een straf die men geeft aan delinkwenten die drie asielzoekers zwaargewond hebben. En wat heb jij mensen te verwijten die (nog verder) weigeren werk te doen van een verloningsniveau waar ze niet kunnen op overleven? Daar kan je beter de gekkenhuizen voor leeghalen... Laatst gewijzigd door eno2 : 26 oktober 2006 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang geleden dat ik iemand 250 uur weet te werken in de maand.
Normaal gesproken is dat 165, soms 180 maar geen 250. 1250: 250 = 5 1250: 180 = 6.94 en aan die tarief werken veel mensen momenteel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou het eerder een aanmoediging noemen om WERK te zoeken, en zich niet te nestelen in het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 oktober 2006 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Het is nog moeilijker zich te nestelen in een uitbuitingssysteem.
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2006 om 10:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 oktober 2006 om 06:52. |
|
![]() |
![]() |