Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2003, 12:04   #1
Jan Boeykens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 55
Standaard

Het lijkt erop dat het lijstje van wegvluchtende ondernemingen alweer wat langer wordt...

Hoe lang gaat het nog duren vooraleer de grote partijen inzien dat je door arbeidsbelasting te heffen de arbeid wegjaagt?

Volgens Vivant is er nochtans een alternatief: verschuif arbeidsbelasting naar consumptiebelasting. Indien je de mensen gewoon hun nettoloon betaalt (en de belastingen daarboven vervangt door consumptiebelasting) wordt arbeid zowieso een faktor 2 goedkoper! De daardoor veroorzaakte prijsdaling (producten worden veel goedkoper) compenseer je door consumptiebelasting, zodat de producten in de winkel nog evenveel kosten!

Oh ja, ten tijden van Philips heeft Vivant hier een klein (maar verboden) filmpje gemaakt. Hier de link http://www.vivant.org:8080/Vivant/nl...ma/philips.mpg
__________________
Hoe ziet België eruit? Kijk vlug op www.belgiumview.com.
Jan Boeykens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 12:13   #2
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

FORT ?

__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 12:21   #3
Pallieter
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 228
Standaard

alles gaat goed is het niet steve en guy
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 12:24   #4
Commie
Lokaal Raadslid
 
Commie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2003
Locatie: 't stad
Berichten: 313
Standaard

vivant, zijn dat niet die neo-liberalen die volgens voorzitter Duchatelet het wetenschappelijk onderzoek volledig willen privatiseren?
Commie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 12:27   #5
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Boeykens
Volgens Vivant is er nochtans een alternatief: verschuif arbeidsbelasting naar consumptiebelasting. Indien je de mensen gewoon hun nettoloon betaalt (en de belastingen daarboven vervangt door consumptiebelasting) wordt arbeid zowieso een faktor 2 goedkoper! De daardoor veroorzaakte prijsdaling (producten worden veel goedkoper) compenseer je door consumptiebelasting, zodat de producten in de winkel nog evenveel kosten!
U bent hier nieuw zeker?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 16:47   #6
Jan Boeykens
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
FORT ?



Toegegeven... ik rijd met iets anders....
__________________
Hoe ziet België eruit? Kijk vlug op www.belgiumview.com.
Jan Boeykens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 16:49   #7
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Rijd ?

Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 17:17   #8
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Wanneer wordt onze internationale wapenhandelaar en groot genie die de moed had om een vuist te maken tegen de smerige amerikanen tijdens de Irak crisis officieel bedankt voor zijn fantastische inspanningen?
Een lokaal is geen probleem. Bij Ford genk is er plaats genoeg.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 18:39   #9
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Ik rijd ook niet met een ford. Rijd jij wel met een?[/b]
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 18:44   #10
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Hmm.. interessant genoeg om even op te zoeken..
Blijkt dat beide (ik rij en ik rijd) tot de mogelijkheden behoren.


Citaat:
Vraag van de week

Mag je de -d weglaten in 'Ik rij(d) met de auto'?

Ja, ook de vorm zonder -d is hier correct. Bij de werkwoorden houden, snijden, glijden, rijden en afgeleide werkwoorden zoals ophouden en aansnijden, mag u de -d in de eerste persoon weglaten. In gesproken taal zijn de vormen zonder -d het gewoonst. Ook in geschreven taal komen ze erg vaak voor, omdat ze minder stijf zijn dan de vormen met -d: Ik hou(d) er niets aan over. Ik rij(d) wel even naar de slager. Ik snij(d) alvast de kalkoen aan.

Ook bij de gebiedende wijs mag u de -d weglaten: Hou(d) je vast! Rij(d) naar huis! Snij(d) het brood! En hetzelfde geldt voor vraagzinnen in de jij-vorm: Hou(d) je er iets aan over? Rij(d) jij even naar de slager? Snij(d) jij alvast de kalkoen aan?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 18:50   #11
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Toch eigenaardig dat onder de zogenaamd "Liberaal-Sociale" regering van Verhofstadt er zoveel banen zijn verloren gegaan, ondanks een zogezegde lastenverlaging.
Er zijn zoveel faillissementen, dat het lijkt alsof we binnenkort geen bedrijven meer gaan overhouden.
Al bijna 5 jaar zien we zoveel multinationals hun produktie- en onderzoeksafdelingen verhuizen naar lage loonlanden.

De middenstand kreunt onder overreglementering en overbelasting.

Maar: "Alles gaat goed! België staat er weer!"
Inderdaad: België staat er weer...aan de rand van de afgrond!

Hoog tijd om echte Liberalen te kiezen: Dat is kiezen voor het Liberaal Appel!!!
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 19:21   #12
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Dit bericht gaat niet over het misbruik van Visa-kaarten, niet over de Olympische Spelen in Vlaanderen ja of nee, niet over een staatssecretaris die een half diploma niet heeft gehaald.

Dit bericht gaat over de toekomst van de werkgelegenheid in heel België. Terwijl op de ene plaats de werkgelegenheidsconferentie plaats vindt met het nobele doel om 200.000 banen bij te creëren, speelt zich enkele tientallen kilometers verder een sociaal drama af. 3000 banen op de tocht bij Ford Genk plus duizenden banen bij onderaannemers!

Bij de sluiting van Philips Hasselt nog geen jaar geleden heeft Vivant een TV-filmpje gemaakt waarmee we aan de bevolking trachtten duidelijk te maken dat de belasting op onze werkende mensen moet vervangen worden door belasting op producten. Dit filmpje werd door het Vlaams commissariaat voor de media verboden maar is nog steeds te bekijken op onze website. (http://www.vivant.org:8080/Vivant/nl...ma/philips.mpg)

Nu zijn wel alle politieke partijen er van overtuigd dat de belasting op arbeid moet verminderen. Zij hebben nog niet begrepen dat als je bepaalde belastingen wil verminderen er andere belastingen in de plaats moeten komen en/of drastische besparingen moeten gebeuren in de overheidsuitgaven.

Dat is de reden waarom de regering ter gelegenheid van de tewerkstellingsconferentie slechts een minieme belastingsvermindering van 800 miljoen € heeft voorzien, ongeveer 1% van de totale belasting op arbeid. Het is niet door de belasting op arbeid met 1% te verminderen dat men Ford in Genk houdt. Als men de industriële bedrijven hier wil houden, dan zal de belasting op arbeid écht moeten verminderen, bijvoorbeeld tot de helft van wat het nu is.

De regering wordt niet geholpen door een werkgeversorganisatie die niet duidelijk durft te zeggen waar het op staat. Wanneer gaat ook het VBO tegenover de regering duidelijke taal spreken? Nu wekt het VBO de indruk dat die 1% daadwerkelijk zou volstaan. De feiten spreken dat echter tegen. Het VBO moet haar verantwoordelijkheid opnemen en pleiten voor een substantiële vermindering van belasting op arbeid indien men de verdere afbouw van de industriële tewerkstelling wil stoppen.

Op dertig jaar tijd is de industriële tewerkstelling in dit land met bijna de helft verminderd. Er werken nu minder mensen in onze fabrieken dan dat er werken bij de overheid. Wie gaat dan in de toekomst onze pensioenen betalen? Onderwijzers, verpleegsters, dokters, journalisten, ….?

Roland Duchâtelet,
Voorzitter Vivant
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 19:53   #13
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Meneer Duchâtelet heeft één goed voorstel: de belasting op arbeid halveren.

Maar wat zet je er tegenover? Een TobinTaks?
Het optrekken van de BTW? (dat gaat trouwens niet vanwege de Europese harmonisering van de BTW-tarieven en het asociaal karakter van de maatregel...)

Eéns zien of Vivant ook realistisch kan denken
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 19:55   #14
Ardor
Vreemdeling
 
Ardor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 september 2003
Berichten: 12
Standaard

Het is duidelijk dat Verhofstadt & Co er helemaal niets van bakken. Het is een echte schande. Meer hoeft men niet te zeggen.
Misschien alleen nog...: De productie verschuift naar Turkije?! Misschien een goed idee om een aantal Turken mee te sturen...?
Ardor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 19:59   #15
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ardor
Het is duidelijk dat Verhofstadt & Co er helemaal niets van bakken. Het is een echte schande. Meer hoeft men niet te zeggen.
Misschien alleen nog...: De productie verschuift naar Turkije?! Misschien een goed idee om een aantal Turken mee te sturen...?
Na de gemakkelijke kritiek kan jij ons zeker en vast vertellen op welke manier Ford meteen zijn beslissing zal ongedaan maken en er dus toch geen 3000 banen moeten sneuvelen. We wachten met ongeduld op uw deskundige uitleg terzake ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 20:10   #16
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Het optrekken van de BTW? (dat gaat trouwens niet vanwege de Europese harmonisering van de BTW-tarieven en het asociaal karakter van de maatregel...)

Eéns zien of Vivant ook realistisch kan denken
Eens zien of gij verder kunt denken dan dat de geharmoniseerde BTW de enige mogelijke taxatie op consumptie is.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 20:11   #17
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Meneer Duchâtelet heeft één goed voorstel: de belasting op arbeid halveren.

Maar wat zet je er tegenover? Een TobinTaks?
Het optrekken van de BTW? (dat gaat trouwens niet vanwege de Europese harmonisering van de BTW-tarieven en het asociaal karakter van de maatregel...)

Eéns zien of Vivant ook realistisch kan denken
Blijf maar steken in uw oer-conservatief denkcocon. Zo red je het nooit (da's nu wel weer eens bewezen).
Dat Roland Duchâtelet op dit moment de grootste privé-werkgever van België is zie je natuurlijk gemakshalve over het hoofd. U weet het natuurlijk beter.

Ik heb niet die pretentie. Ik ben 'maar' burgerlijk ingenieur en kan dus enkel 'maar' oordelen op basis van cijfers en getallen.

Maar ik heb wel een logische conclusie getrokken : met de plak- en plaasterpolitiek van vandaag (socialist, katholiek of liberaal) lukt het al decennia van geen kanten. Zij worden dan ook gedicteerd vanuit de wereld van de ambtenaren en advocaten.

Toevallig de twee ministeries waar alles op wieltjes loopt

Pff .. ik begin niet opnieuw het hele Vivant-programma te beschrijven. Wie het éénmaal met verstand leest heeft het begrepen. Iets wat ik niet kan zeggen na het lezen van de andere partijprogramma's. Voorbeelden van 'flou artistique'.

Maar ik heb zo de indruk dat men graag droomt en zich goed voelt bij die 'flou artistique'. :zucht:
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 20:15   #18
Manlomë
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 12
Standaard

Ik heb al een antwoord gepost op deze problematiek op de topic ford genk (jaja wel degelijk forD) bij 'maatschappelijke discussies'

ik zal hem eens hier kopiëren, als u me toestaat.



Citaat:
Volgens mij is de crisissituatie noch een Limburgs, noch een Vlaams en al zeker geen Belgisch probleem. Waar het probleem zich bevindt is: Europa!

Ford is niet het enige bedrijf die een deel van de productie overbrengt naar Oost-Europa, aangezien die daar stukken goedkoper kan gebeuren.
Voor directeurs van grote bedrijven klinkt dit natuurlijk heel aanlokkelijk, dat daardoor duizenden banen geschrapt worden in België, is slechts een detail.

De enige manier om deze praktijken tegen te gaan, en meer werklozen te vermijden, is het in evenwicht brengen van de in- en uitvoertaksen. Dit moet op Europees niveau gebeuren!

Oost-Europeanen mogen natuurlijk geld verdienen, maar de winst zou niet in de portefeuille van de topmanagers mogen terechtkomen.

Als een bedrijf beslist om een deel van de belgische productie te schrappen (maar dit kan natuurlijk ook toegepast worden in andere West-Europese landen) en die goedkoper te laten maken in Oost-Europese landen, dan zou het bedrijf bij het invoeren van de afgewerkte goederen zwaar belast moeten worden.
Zo zou het overbrengen van productieprocessen naar Oost-Europa al heel wat minder aanlokkelijk worden.

Op regionaal vlak kan er niets bereikt worden, omdat het effectieve probleem ook daar niet ligt. Men kan daar enkel tegemoetkomen en de krachten bundelen om dit in de Europese zittingen te krijgen.

Men spreekt altijd van Europa, wel, laat men nu ook eens zien dat Europa bestaat.
__________________
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith.
Manlomë is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 20:26   #19
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manlomë
Ik heb al een antwoord gepost op deze problematiek op de topic ford genk (jaja wel degelijk forD) bij 'maatschappelijke discussies'

ik zal hem eens hier kopiëren, als u me toestaat.



Citaat:
Volgens mij is de crisissituatie noch een Limburgs, noch een Vlaams en al zeker geen Belgisch probleem. Waar het probleem zich bevindt is: Europa!

Ford is niet het enige bedrijf die een deel van de productie overbrengt naar Oost-Europa, aangezien die daar stukken goedkoper kan gebeuren.
Voor directeurs van grote bedrijven klinkt dit natuurlijk heel aanlokkelijk, dat daardoor duizenden banen geschrapt worden in België, is slechts een detail.

De enige manier om deze praktijken tegen te gaan, en meer werklozen te vermijden, is het in evenwicht brengen van de in- en uitvoertaksen. Dit moet op Europees niveau gebeuren!

Oost-Europeanen mogen natuurlijk geld verdienen, maar de winst zou niet in de portefeuille van de topmanagers mogen terechtkomen.

Als een bedrijf beslist om een deel van de belgische productie te schrappen (maar dit kan natuurlijk ook toegepast worden in andere West-Europese landen) en die goedkoper te laten maken in Oost-Europese landen, dan zou het bedrijf bij het invoeren van de afgewerkte goederen zwaar belast moeten worden.
Zo zou het overbrengen van productieprocessen naar Oost-Europa al heel wat minder aanlokkelijk worden.

Op regionaal vlak kan er niets bereikt worden, omdat het effectieve probleem ook daar niet ligt. Men kan daar enkel tegemoetkomen en de krachten bundelen om dit in de Europese zittingen te krijgen.

Men spreekt altijd van Europa, wel, laat men nu ook eens zien dat Europa bestaat.
Bent u op de hoogte dat in 2004 die oost-europese landen deel zullen uitmaken van de Unie en dat ze dus even goed als wij zullen kunnen genieten van het vrij verkeer van goederen en personen? Blijkbaar niet dus. Mag ik er ook even op wijzen dat tussen west en oost duitsland er bijna geen loonverschillen meer bestaan ondanks het feit dat die verschillen bij de aanvang van de hereniging meer dan het dubbele bedroegen?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 20:30   #20
Rudy Van Nespen
Minister-President
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 5.411
Standaard

Kleine opmerking Manlöme:

Dit is puur protectionisme...
Dat lukt niet in een Europese Unie...
__________________
"J'en ai marre!"

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be