Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2006, 23:49   #261
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vind je het niet erg om dan eventjes het ABVV zijn overheidsdotatie af te nemen vanwege zulke stellingname? Nou ja, stellingname... jullie VOEREN HET UIT. Da's nog wat anders dan het zeggen.
Inderdaad!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 23:50   #262
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Alsof ik persoonlijk op mijn ééntje iemand uit de vakbond zou kunnen gooien. Nee, wacht, je denkt waarschijnlijk dat de top op een "vingerknip" van mijne kant iedereen er zou uitgooien die ik aanduid ?? . Pech voor jou, want zo werkt het niet.
Dat beweer ik ook niet.
Maar blijkbaar bestaat er toch iets van een versnelde procedure voor mensen met een lidkaart van het VB.
Oud 27 oktober 2006, 23:51   #263
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Daarom dat het ABVV 'zoveel' enquêtes en opiniepeilingen lanceert zeker? Bij mij op het werk mogen we enkel met de patroon spreken over het diversiteitplan...d�*t is de realiteit!

Trouwens, als je al eens bent geweest naar het Nationaal Congres, wat toch het hoogste orgaan is binnen het ABVV, zien we hoeveel mensen van de basis daar tegenwoordig zijn. Noppes, niks, nul! En als je eerlijk bent zul je dat moeten toegeven.

Al wat je daar ziet zijn mensen die fulltime voor het ABVV werken een deel vormingswerkers en een paar ambitieuse delegeus. Maar de basis? Die wordt niet eens gevraagd. Wel mijn beste, ik kan je zeggen dat het Nationaal congres van het ABVV er dertig jaar geleden heel anders uitzag hoor. Zeker weten.

Toen luisterde men nog naar de mensen.

Paulus.
Je kent duidelijk NIKS, maar dan ook NIKS van het ABVV.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 23:54   #264
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Met alle respect, maar misschien zeggen uw collega's ook niet alles tegen u, op straffe van uit uw democratische vakbond gesmeten te worden.
Inderdaad en dat is het nu juist.

Moest het ABVV stoppen met discrimineren op grond van politieke overtuiging, zou je wat gaan horen.

Maar de mensen durven niet. Ze zijn bang om buitengesmeten te worden. En die angst is niet ongegrond. Het ter sprake brengen alleen al en je wordt al scheef bekeken. Men moet dat elders doen. In de wandelgangen en op fora als deze. Hoeveel verder kun je van de basis staan?

Paulus.
Oud 27 oktober 2006, 23:54   #265
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Of de tijden zijn veranderd!
Oud 27 oktober 2006, 23:58   #266
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat beweer ik ook niet.
Maar blijkbaar bestaat er toch iets van een versnelde procedure voor mensen met een lidkaart van het VB.
Kijk, binnen mijn ledenbestand zijn er twee waarvan ik pertinent weet dat ze VB stemmen. Of ze lid zijn weet ik niet, en wens het ook niet te weten. Je ziet, zo'n "jager" ben ik dus ook weer niet. Maar ik hou ze wel in de gaten, of ze de vakbond niet ondermijnen of in een slecht daglicht stellen.
En de dag dat ik met zekerheid zou weten dat ze een VB-lidkaart hebben, start ik wel de procedure tot verwijdering, want zich politiek gesproken extreem-rechts engageren en tegelijkertijd bij een uitgesproken links syndicaat aansluiten is totaal ONVERENIGBAAR.
Oud 27 oktober 2006, 23:59   #267
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we maar in het midden laten wie hier NIKS van het ABVV kent. Wat ik beweer in posting 263 klopt als een bus en geloof me; dat is ook voor mij pijnlijk.

Maar ik ga daarom niet mijn ogen sluiten voor dingen die de waarheid zijn als een koe.

Paulus.
Oud 28 oktober 2006, 00:01   #268
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of de tijden zijn veranderd!

Zong Bob Dylan reeds zo'n 40 jaar geleden. Maar het VB is nog even extreem-rechts, en het ABVV nog altijd even links. En dat zijn twee richtingen die nooit een goed huishouden samen zouden hebben.
Oud 28 oktober 2006, 00:03   #269
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we maar in het midden laten wie hier NIKS van het ABVV kent. Wat ik beweer in posting 263 klopt als een bus en geloof me; dat is ook voor mij pijnlijk.

Maar ik ga daarom niet mijn ogen sluiten voor dingen die de waarheid zijn als een koe.

Paulus.
Wat jij daar beweert, is wat je iedereen "hier" graag zou willen doen geloven. Trouwens als het "daar" zo slecht is, blijf er dan weg. Simple as that !!!
Oud 28 oktober 2006, 00:06   #270
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kijk, binnen mijn ledenbestand zijn er twee waarvan ik pertinent weet dat ze VB stemmen. Of ze lid zijn weet ik niet, en wens het ook niet te weten. Je ziet, zo'n "jager" ben ik dus ook weer niet. Maar ik hou ze wel in de gaten, of ze de vakbond niet ondermijnen of in een slecht daglicht stellen.
En de dag dat ik met zekerheid zou weten dat ze een VB-lidkaart hebben, start ik wel de procedure tot verwijdering, want zich politiek gesproken extreem-rechts engageren en tegelijkertijd bij een uitgesproken links syndicaat aansluiten is totaal ONVERENIGBAAR.
Mijn conclusie:
1) U discrimineert op basis van het uiten van een welbepaalde mening.
2) U houdt deze personen in de gaten, dus een inbreuk op de wet van de privacy.
3) Op welke rechtse vakbond moeten ze zich dan volgens u aansluiten?
4) Naar mijn bescheiden mening is een vakbondsafgevaardigde iemand die het opneemt VOOR de werknemer.
5) Is het de taak van een vakbond om zich te bekommeren over politieke vraagstukken?

En tot slot: ik waardeer uw gedrevenheid en dat is nu niet ironisch bedoeld.
Oud 28 oktober 2006, 00:07   #271
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch wel raar dat het Vlaams Belang dat niet vind hé?

Ik zei het al eerder...

Het Vlaams Belang is niet uitgesproken tegen de vakbond. Zij beweren zulks nergens integendeel zelfs.

Maar de vakbond is wel tegen het Vlaams Belang. Duidelijk uitgesproken zelfs.

Het Vlaams Belang smijt niemand uit haar partij omdat ze lid zijn van een vakbond.

De vakbond smijt iedereen buiten die lid is van het Vlaams Belang.

Conclussie uit deze gegevens?

De vakbond is meer onverdraagzaam dan het Vlaams Belang. De vakbond discrimineert actief op grond van politieke overtuiging en het Vlaams Belang niet. De 'overenigbaarheid' gaat uit van de vakbond en niet van het Vlaams Belang.

Dat zijn de feiten en de conclussies. Wie hier extreem te werk gaat is duidelijk.

Paulus.
Oud 28 oktober 2006, 00:11   #272
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat jij daar beweert, is wat je iedereen "hier" graag zou willen doen geloven. Trouwens als het "daar" zo slecht is, blijf er dan weg. Simple as that !!!
Wat ik beweer is de waarheid en dat weet je best.

Ik kan en wil daar niet wegblijven omdat ik anders mijn werk kwijtspeel. En bovendien heeft de basis mij gevraagd. En de basis...dat is toch de échte vakbond, ook volgens het ABVV?

Paulus.
Oud 28 oktober 2006, 00:13   #273
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zong Bob Dylan reeds zo'n 40 jaar geleden. Maar het VB is nog even extreem-rechts, en het ABVV nog altijd even links. En dat zijn twee richtingen die nooit een goed huishouden samen zouden hebben.
Ze moeten niet samen het huishouden doen. Ze zijn ande'rs van aard en hebben andere taken binnen de maatschappij. Of is het ABVV toch meer met politiek bezig dan met haar leden?

Paulus.
Oud 28 oktober 2006, 00:13   #274
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het VB is nog altijd rechts; het extreme zal u mij moeten bewijzen aan de hand van de huidige programmapunten.
Het ABVV is inderdaad extreem links geworden; gezien het feit dat ze buitengooien wat niet in hun utopisch denken past.
Oud 28 oktober 2006, 00:18   #275
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn conclusie:
1) U discrimineert op basis van het uiten van een welbepaalde mening.
Een mening die onverenigbaar is met die van een linkse vakbond. Take it or leave it. Het ABVV is niet van plan zich te laten kapotmaken door enkele extreem-rechtsen die denken dat ze alles naar hun hand kunnen zetten.
Citaat:
2) U houdt deze personen in de gaten, dus een inbreuk op de wet van de privacy.
Nee, want ze weten het, dat ik (en niet alleen ik) hen in de gaten hou.

Citaat:
3) Op welke rechtse vakbond moeten ze zich dan volgens u aansluiten?
Hun probleem. Misschien moeten ze maar vaststellen dat "rechts" en syndicalisme niet echt goed samengaat.
Citaat:
4) Naar mijn bescheiden mening is een vakbondsafgevaardigde iemand die het opneemt VOOR de werknemer.
Niet ten koste van alles. En die werknemer(s) moet(en) beseffen dat er soms bepaalde keuzes moeten gemaakt worden.
Citaat:
5) Is het de taak van een vakbond om zich te bekommeren over politieke vraagstukken?
Ja !! Door zich in het politieke debat te mengen, zijn in het verleden al verschillende sociale conflicten (preventief) vermeden
Citaat:
En tot slot: ik waardeer uw gedrevenheid en dat is nu niet ironisch bedoeld.
"de firma" dankt u (en denk maar niet, dat het leven van délégué altijd een pretje is)
Oud 28 oktober 2006, 00:28   #276
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch wel raar dat het Vlaams Belang dat niet vind hé?
Uiteraard, want "zij" staan "alleen"

Ik zei het al eerder...

Citaat:
Het Vlaams Belang is niet uitgesproken tegen de vakbond.
Maar ze zouden graag de vakbond naar hun hand zetten, zoals ZIJ het willen. Bad move.
Citaat:
Maar de vakbond is wel tegen het Vlaams Belang. Duidelijk uitgesproken zelfs.
Niet tegen "hen", wel tegen hun extreme ideeën.

Citaat:
Het Vlaams Belang smijt niemand uit haar partij omdat ze lid zijn van een vakbond.
Het VB haar werking. Laat het ABVV haar werking ook zelf doen

Citaat:
De vakbond smijt iedereen buiten die lid is van het Vlaams Belang.
Ik herhaal het (voor de laatste keer) , de ideeën vh VB zijn dermate onverenigbaar met die vh ABVV dat dit een logische beslissing is.

Conclussie uit deze gegevens?

Citaat:
De vakbond is meer onverdraagzaam dan het Vlaams Belang. De vakbond discrimineert actief op grond van politieke overtuiging en het Vlaams Belang niet. De 'overenigbaarheid' gaat uit van de vakbond en niet van het Vlaams Belang.
Het VB werd VEROORDEELD voor onverdraagzaamheid. Dus laat je lessen in (on)verdraagzaamheid maar achterwege.
Oud 28 oktober 2006, 00:30   #277
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een mening die onverenigbaar is met die van een linkse vakbond. Take it or leave it. Het ABVV is niet van plan zich te laten kapotmaken door enkele extreem-rechtsen die denken dat ze alles naar hun hand kunnen zetten.
Ik vind persoonlijk dat men geen ideologiën op dergelijke wijze bestrijdt. De taak van de vakbond is in de eerste plaats de werknemers vertegenwoordigen. Vraag maar aan de leden.

Als ze daarbij ook een ideologie wil verkondigen, dan mag dat best wel, we zijn een vrij land; maar dar doe je best niet door andersdenkenden uit te sluiten. Dat doe je met eerlijke debatten.

Het feit dat ze niet kiezen voor de eerlijke debatten en eerlijke verkondiging van hun visie op bepaalde zaken, maar voor uitsluiting en actieve discriminatie vertelt ook iets over de ideologische principes van links. En het is niet iets mooi's. Het maakt dat zij ongeloofwaardig overkomt, meer dan haar lief is.

Het is juist dat wat je extreem rechts verwijt, maar het Vlaams Belang juist niet doet. Het is duidelijk wie hier alles met alle middelen naar haar hand zet en dus ook duidelijk wie van de twee het meest extreem is. Ideologiën mogen bestreden worden en moeten dat in bepaalde gevallen ook. Maar niet op de manier waarop het ABVV dat doet. Zoveel is duidelijk. Want het heeft duidelijk een omgekeerd effect.

En het is precies dat omgekeerd effect van haar handelen dat het grootste gevaar is. Niet het Vlaams Belang.

Paulus.
Oud 28 oktober 2006, 00:30   #278
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Nee, want ze weten het, dat ik (en niet alleen ik) hen in de gaten hou.

Hun probleem. Misschien moeten ze maar vaststellen dat "rechts" en syndicalisme niet echt goed samengaat.

Niet ten koste van alles. En die werknemer(s) moet(en) beseffen dat er soms bepaalde keuzes moeten gemaakt worden.

Ja !! Door zich in het politieke debat te mengen, zijn in het verleden al verschillende sociale conflicten (preventief) vermeden

"de firma" dankt u (en denk maar niet, dat het leven van délégué altijd een pretje is)
1) I don't have to leave it, I'm even not in it. En ik ben verre van extreem.
2) BIG BROTHER op de werkvloer!
3) Tja, veel keuze aan vakbonden is er niet.
4) De verkeerde keuze maken staat gelijk met uitbanning!!
5) Zoals Sabena, Renault Vilvoorde en DHL waarschijnlijk?

Met dank voor uw doortastend optreden.
Oud 28 oktober 2006, 00:32   #279
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB is nog altijd rechts; het extreme zal u mij moeten bewijzen aan de hand van de huidige programmapunten.
Het ABVV is inderdaad extreem links geworden; gezien het feit dat ze buitengooien wat niet in hun utopisch denken past.
Och, die programmapunten.... Ik bekijk die partij in zijn geheel over een periode van nu bijna 30jaar. Wel ze zijn imo nog altijd even extreem dan 28jaar geleden, behalve dat ze nu proberen de schijn te wekken van salonfähig te zijn. ik heb die partij weten ontstaan en zien evolueren.........In mijn ogen gaan ze geen zand strooien.
Oud 28 oktober 2006, 00:34   #280
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Och, die programmapunten.... Ik bekijk die partij in zijn geheel over een periode van nu bijna 30jaar. Wel ze zijn imo nog altijd even extreem dan 28jaar geleden, behalve dat ze nu proberen de schijn te wekken van salonfähig te zijn. ik heb die partij weten ontstaan en zien evolueren.........In mijn ogen gaan ze geen zand strooien.
Als ik pakweg de PS of de VLD zie over een periode van 30 jaar ziet het er ook niet rooskleurig uit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be