Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2006, 01:15   #141
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Of ze kunnen stoppen met zich als "untermenschen" te gedragen.
Als iemand mijn auto affakkelt moet hij niet gaan lullen dat ik vriendelijk moet zijn.
Juist, hij zou eigenlijk blij moeten zijn dat we zo verdraagzaam zijn, dat we hem enkel uitkafferen. Hoeveel auto's hebben wij als represaille al in brand gestoken? Geen enkele.
Enkele moskeeën bekladden met wat verf, die je er zo weer afkuist, is volgens hen het toppunt van racisme. Gewone vandalenstreken noem ik dat. Wat zij doen darentegen, gaat een stapje verder.
Vorig jaar hebben ze ook een vrouw levend verbrand op een bus. Dit jaar opnieuw. Het wordt tijd dat deze traditie afgestraft wordt. Migranten zijn voor mij niet meer dan een ander en ze mogen daarom ook niet meer. Wat ik niet mag en waarvoor ik terecht geen begrip zou krijgen, als ik het doe, moet bij hen niet goedgepraat worden.
Het moet eens gedaan zijn met het geknuffel. Die rotverwende papjong gaan te ver en trop is trop. Een goede vader spaart de roede niet, zei men vroeger. Toen had men de maatschappij nog in de hand.
Oud 31 oktober 2006, 01:32   #142
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vrees enkel dat sommigen zichzelf naar de ghetto verbannen. Volgens mij zijn deze jongeren niet bepaald de types die willen integreren en moeite willen doen op school om de juiste diploma's te behalen op uit de miserie verlost te geraken.
Het excuus dat onze maatschappij racistisch is, omdat we hen niet alles voor niets geven, is in mijn ogen nogal laag bij de grond. Voor wat hoort wat en als dat niet zo in hun maatschappij, in de onze is het wel zo. Kunnen ze daar niet mee leven, waarom dan niet terugkeren naar waar ze het wel beter hebben? Wie verplicht hen eigenlijk hier in armoede te moeten leven?
Daarnaast brengen ze niet alleen materiële schade. Ze steken mensen levend in brand. In mijn ogen gedragen deze daders zich als üntermenschen en is er geen excuus voor wat ze doen. Er zijn genoeg (kans)arme mensen die geen misdaden begaan en die wel respect hebben voor andermans leven en bezittingen. Deze zouden ze beter eens naar voor schuiven.
Met dat soort crapuul zit ik niets meer in. Voor mij zijn ze een schande voor onze maatschappij en vooral voor de migrantengemeenschap, die ze zo mee stigmatiseren. Racisme wordt zo een self fullfilling prophecy.
Het is de kip en het ei. Als migrantenjongeren meer respect zouden afdwingen door het voor ons te tonen, zouden ze het ook meer krijgen. Die brandstichtende straatratten verdienen geen respect, want ze hebben het ook niet.
Het lijkt wel of het begin van de wereld is gestart bij de rellen in Parijs.
Die mensen hebben jarenlang geloofd dat hun problemen wel opgelost zouden geraken. Dat er wel een mooie dag zal komen dat ze met hun diploma WEL eens een job zouden vinden.
NIET DUS.
Na jaren van geleidelijke gettovorming, de systematisch minderwaardige behandeling. Als daar dan ook nog de opkomst van de bruinen partijen die alle problemen van de wereld op hen steken, ministers die liegen dat ze er iets aan zullen doen. Wel, dan kan ik begrip opbrengen dat die gefrustreerd geraken.
Zie je dan niet dat die mensen wanhopig zijn?
Dat de leefbaarheid gaat vergroten door die mensen 'Racaille' te noemen (citaat van hun Minister van Binnenlandse Zaken), of 'straatratten', valt dan erg te betwijfelen.
Die mensen hebben zo lang met zich laten sollen. Ze hebben duidelijk gemaakt dat ze een kans op een betere toekomst willen, of beter gezegd: een toekomst an sich.
En wat is de reactie. JAMAAR ZO NIET!!!
Leg eens uit HOE DAN WEL???
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 01:47   #143
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Alweer vreemd dat de allochtoonse niet-islamieten daar veel minder problemen mee hebben.. zou het misschien ook voor een deeltje aan de cultuur liggen, zelfs aan die beruchte godsdienst liggen?
Je hebt misschien wel ergens gelijk wat je zegt, maar het is dat niet alleen hoor

Laatst gewijzigd door Gorefest : 31 oktober 2006 om 01:49.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 02:32   #144
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die mensen hebben jarenlang geloofd dat hun problemen wel opgelost zouden geraken. Dat er wel een mooie dag zal komen dat ze met hun diploma WEL eens een job zouden vinden.
NIET DUS.
Na jaren van geleidelijke gettovorming, de systematisch minderwaardige behandeling. Als daar dan ook nog de opkomst van de bruinen partijen die alle problemen van de wereld op hen steken, ministers die liegen dat ze er iets aan zullen doen. Wel, dan kan ik begrip opbrengen dat die gefrustreerd geraken.
Dat de leefbaarheid gaat vergroten door die mensen 'Racaille' te noemen (citaat van hun Minister van Binnenlandse Zaken), of 'straatratten', valt dan erg te betwijfelen.
Die mensen hebben zo lang met zich laten sollen. Ze hebben duidelijk gemaakt dat ze een kans op een betere toekomst willen, of beter gezegd: een toekomst an sich.
Het racaille maakt hun eigen wereld onleefbaar. Ze graven hun eigen graf en dat van anderen er bij.
Trouwens het begin van de wereld is er misschien wel gestart. Dat van hun wereld. Geweld en brand overheersen de straten. Dat is niet onze cultuur en ik vind niet dat het te tolereren valt.
Ik moet van deze straatratten niet veel hebben. Zij haten mij, omdat ik tot het Westen behoor. Dat ik ook geen job heb en telkens een bruine mijn kansen zie wegnemen, daar heeft niemand begrip voor.
Mijn kansen worden verbrot door gewelddadig inport en onze toekomstige generaties ... daar wil ik niet aan denken. Onze wereld evolueert zo dat ik blij ben dat ik geen kinderen heb die er ooit door gedomineerd zullen worden.
Het "Maghrebafval" moet terug naar waar het vandaan kwam of verwerkt worden. Ze maken heel de Westerse samenleving kapot. Lees de posts maar van Raven dat is zo een banjoel, of Uh-huh en ga zo verder. Ze zitten niets met ons in. Waarom zouden wij om hen moeten geven? We hebben ze kansen genoeg gegeven. Genoeg is genoeg. Het racaille moet een duidelijke boodschap krijgen, dat we geen psychopathische üntermenschen in onze maatschappij dulden.
En als de overheden te soft wensen te blijven om de boel echt recht te zetten, vrees ik dat we moeten wachten op moegetergde burgers, maar dat wens ik bepaalde individuen niet toe.
Oud 31 oktober 2006, 06:28   #145
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik zou in hun plaats op dezelfde manier reageren en gij waarschijnlijk ook.
Maar ge hebt geluk aan de juiste kant te zitten, en systematisch begrip (dat eigenlijk intellectueel gezien niet moeilijk is) uit uw hersens te bannen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 09:24   #146
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
marokkanen he, wat doe je ermee
Zeep van maken?
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 09:27   #147
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Ik heb onlangs in the Economist gelzen dat de in the UK grote groepen blanke autochtonen in de miserie vertoeven. Hun finaciele toestand staat er stukken slechter voor dan vele van de allochtonen, maar zijn krijgen wel minder aandacht. Blijkbaar moet men daarvoor eerst wat bussen in de fik steken.
Oud 31 oktober 2006, 09:47   #148
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het racaille maakt hun eigen wereld onleefbaar. Ze graven hun eigen graf en dat van anderen er bij.
Trouwens het begin van de wereld is er misschien wel gestart. Dat van hun wereld. Geweld en brand overheersen de straten. Dat is niet onze cultuur en ik vind niet dat het te tolereren valt.
Ik moet van deze straatratten niet veel hebben. Zij haten mij, omdat ik tot het Westen behoor. Dat ik ook geen job heb en telkens een bruine mijn kansen zie wegnemen, daar heeft niemand begrip voor.
Mijn kansen worden verbrot door gewelddadig inport en onze toekomstige generaties ... daar wil ik niet aan denken. Onze wereld evolueert zo dat ik blij ben dat ik geen kinderen heb die er ooit door gedomineerd zullen worden.
Het "Maghrebafval" moet terug naar waar het vandaan kwam of verwerkt worden. Ze maken heel de Westerse samenleving kapot. Lees de posts maar van Raven dat is zo een banjoel, of Uh-huh en ga zo verder. Ze zitten niets met ons in. Waarom zouden wij om hen moeten geven? We hebben ze kansen genoeg gegeven. Genoeg is genoeg. Het racaille moet een duidelijke boodschap krijgen, dat we geen psychopathische üntermenschen in onze maatschappij dulden.
En als de overheden te soft wensen te blijven om de boel echt recht te zetten, vrees ik dat we moeten wachten op moegetergde burgers, maar dat wens ik bepaalde individuen niet toe.
Dit is wat ze noemen extreem-rechtse praat, maar de dag van vandaag blijkt het over het algemeen wel te kloppen. Allochtonen zijn taboe en iedereen die zich er tegen uitspreekt is een nieuwe Hitler waartegen een heksenjacht geopend wordt. Het schuldgevoel van het Westen na de Tweede Wereldoorlog. Wat is er gebeurd met de medogenloze blanke kolonialist? Daar schiet niets meer van over: wij zijn brave doetjes geworden die in angst leven, die vrezen voor hun verwende leventjes. Die in respect voor de medemens hun eigen mening niet langer wensen door te drukken. De rest van de wereld voelt zich echter niet schuldig. Zij zien de blanke kolonialist en merken dat hij zacht is geworden. Iedere dag worden wij opnieuw getest om te zien hoe ver ze nu eigenlijk kunnen gaan met ons. En iedere dag geven wij weer toe. Stapje voor stapje gaat onze samenleving achteruit. Je merkt het niet zo goed als je van dag tot dag leeft, maar als je terugblikt en je ziet de verandering over de laatste twintig jaar dan is het toekomstbeeld niet veel belovend. Na de Tweede Wereldoorlog heeft het Westen de taak op haar schouders genomen om van de wereld een welvarende plek te maken voor iedereen. Allerhande internationale instituties werden opgericht om oorlogen te vermijden en om achtergestelde regios te doen ontwikkelen. India en China waren er zo twee. Die lachen nu in ons gezicht als dank voor de hulp. Het merendeel van de Westersde bevolking is gewoon niet meer geïntereseerd in macht of geld verdienen. Laat die arme sukkeltjes ook een wat wordt dan gezegd. Maar denk je dat wij van hen iets terug moeten verwachten. Na jaren van algehele dominantie op deze wereld. Denkt men dat de andere volkeren de geschiedenis vergeten zijn? Wij worden dus de volgende arme sukkeltjes indien we nu niet ingrijpen. Het is heersen of overheerst worden. Zo werkt de wereld nu eenmaal. Tijd voor de Westerse bevolking om terug in de realiteit te komen. Genoeg is genoeg. Wij moeten ons plek in de wereld opeisen. Massaal investeren in defensie zou al een goed begin zijn. Maar daar vrees ik voor. Ik vrees dat dankzij de democratie en al de slappe zakken rond mij, ik zal meegesleurd worden in de ondergang. De oplossing is nochthans zo duidelijk. We zijn langzaam ten onder aan het gaan. Iedere dag worden we weer verder uitgedaagd en geven we wat meer toe. We hebben geen macht meer en de wereld ruikt haar kans om eindelijk vanonder de Westerse dominantie verlost te raken.
Oud 31 oktober 2006, 09:49   #149
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NIET DUS.
Is dit nu serieus. Ga jij nu nog begrip opbrengen voor dat klotevolk? Waarom doe je gewoon niet mee met ze om je sypathie te betuigen?
Oud 31 oktober 2006, 09:52   #150
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ze kunnen stoppen met zich als "untermenschen" te gedragen.
Als iemand mijn auto affakkelt moet hij niet gaan lullen dat ik vriendelijk moet zijn.
Of zij mogen ook wel eens stoppen met ons als untermenschen te zien.
Oud 31 oktober 2006, 10:00   #151
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees enkel dat sommigen zichzelf naar de ghetto verbannen. Volgens mij zijn deze jongeren niet bepaald de types die willen integreren en moeite willen doen op school om de juiste diploma's te behalen op uit de miserie verlost te geraken.
Het excuus dat onze maatschappij racistisch is, omdat we hen niet alles voor niets geven, is in mijn ogen nogal laag bij de grond. Voor wat hoort wat en als dat niet zo in hun maatschappij, in de onze is het wel zo. Kunnen ze daar niet mee leven, waarom dan niet terugkeren naar waar ze het wel beter hebben? Wie verplicht hen eigenlijk hier in armoede te moeten leven?
Daarnaast brengen ze niet alleen materiële schade. Ze steken mensen levend in brand. In mijn ogen gedragen deze daders zich als üntermenschen en is er geen excuus voor wat ze doen. Er zijn genoeg (kans)arme mensen die geen misdaden begaan en die wel respect hebben voor andermans leven en bezittingen. Deze zouden ze beter eens naar voor schuiven.
Met dat soort crapuul zit ik niets meer in. Voor mij zijn ze een schande voor onze maatschappij en vooral voor de migrantengemeenschap, die ze zo mee stigmatiseren. Racisme wordt zo een self fullfilling prophecy.
Het is de kip en het ei. Als migrantenjongeren meer respect zouden afdwingen door het voor ons te tonen, zouden ze het ook meer krijgen. Die brandstichtende straatratten verdienen geen respect, want ze hebben het ook niet.
Precies. Ghetto worden meestal gevormd uit vrije wil. Ze willen niet integreren maar verkiezen samen te leven met hun eigen soort. Dat is bij ons niet anders. Dat is nu eenmaal menselijk. Als u in Afrika twee maanden tussen enkel zwartjes leeft dan zal u blij zijn oppeens een blanke te zien. Zo werkt de menselijke psychologie nu eenmaal. Wij zijn eigenlijk allemaal racisten. Er zijn er die anders beweren, maar die kampen dan met hun eigen geweten. Mensen die tegen iedere zwarte overvriendelijk gaan doen om toch maar te bewijzen dat ze niet racistisch zijn. Die worden overigens meestal uitgelachen of misbruikt om hun puntjes door te duwen door dezelfde zwarten. Ghetto's in Brussel bv.: Matonge zit vol met Kongolezen; uit vrije wil zitten ze daar samen en zouden niet willen ruilen met een andere buurt. Het is hun stukje stad en ze voelen zich er een beetje thuis. Zelfde geldt voor Noord-Afrikanen in Noord, Zuid, Anderlecht, Molenbeek, Schaarbeek, etc. Ingepalmd. Als ik er kom moet ik me bijzonder bescheiden opstellen of ik wordt scheef bekeken. Je denkt toch niet dat ik me ga laten blijven doen? Als de rest van het land niet wakker wordt, begin ik m'n eigen private oorlog.
Oud 31 oktober 2006, 11:45   #152
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
die overduidelijk baden in luxe.
Dit is sarcastisch bedoeld, ik weet het. Maar toch baden ze zeker in de luxe. Zeker in vergelijking met de landen waar hun origines liggen. Of moeten we ze allemaal een prachtige kantoorjob geven met een schoon inkomen, zonder dat ze de moeite nemen om daarvoor de nodige kwalificaties te behalen. Jullie bende idioten zouden het nog doen ook. Altijd maar toegeven. Lost niets op.
Oud 31 oktober 2006, 11:46   #153
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR Bekijk bericht
Elke actie heeft een oorzaak, zo ook crimineel gedrag.
Dat een niet oveweldigend genoeg represie aparaat de oorzaak is waardoor mensen hun criminele natuur niet in bedwang kunnen houden?
Toch is dat inderdaad de belangrijkste reden.
Oud 31 oktober 2006, 11:52   #154
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk daar maar eens goed over na.

Blijkbaar schiet uw vijanddenken reeds in gang telkens iemand u geen gelijk geeft
Dit vijandsdenken waar u over spreekt vind volgens mij zijn oorzaak in het feit dat een bepaalde grote groep mensen blijkbaar vastbijt in hun gelijk en feiten op op lachende wijze steeds moet negeren of als onbelangrijk van de hand doen. Als ik u zeg dat Sinterklaas niet bestaat en u blijft maar volhouden dat het wel zo is en daarenboven ons nog wat uitlachen omdat we niet in Sinterklaas geloven. Tja, ik zou ook aan vijandsdenken beginnen doen. Bende naïve Chamberlains.
Oud 31 oktober 2006, 11:54   #155
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Kan u dus geen reet schelen hoe die woede veroorzaakt word. Voor u is het dus allang oorlog.
Gaat niet om woede, gaat om macht. Dit is slechts een voorbode van de macht die de islam hier wil opeisen. Ze zijn rond zich aan het tasten om aons te leren kennen. Kijken hoe ver ze kunnen gaan. Bekering en uitspreiding van de islam is een gebod van de koran.
Oud 31 oktober 2006, 11:56   #156
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Oorlog zou ik niet zeggen, wel 'een probleem' wat zich stelt. Een probleem wat zich trouwens zeer rap verspreidt naar andere steden.
Zeg maar oorlog. Ons continent staat een burgeroorlog te wachten. Het gaat veel sneller dan je denkt.
Oud 31 oktober 2006, 11:58   #157
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR Bekijk bericht
het is juist zeer relevant, Ik zij het al elke vorm van menselijk gedrag heeft een oorzaak. Niets dat wij doen komt voort uit het onverklarbaare, als u met de juiste omstandigheden in contact komt dan kan ook u uitgroeien tot een van die criminelen. Niet dat ik veel nut zie in die rellen maar somige dingen ligen gewoon dieper dan bij het niet genoeg onder de indruk zijn van represie
Als ik hier straks op straat willekeurig een Marokkaan neersteek of in de fik steek, dan heeft dat dus een oorzaak waar jij begrip voor kan opbrengen en goedkeuren?
Oud 31 oktober 2006, 12:00   #158
Stein
Burger

Standaard

Citaat:
NIET DUS.
Je gaat nu toch niet beweren dat de gemiddelde buitenwijkjongere over een diploma beschikt hé.

Laatst gewijzigd door Stein : 31 oktober 2006 om 12:00.
Stein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 12:21   #159
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Als ik hier straks op straat willekeurig een Marokkaan neersteek of in de fik steek, dan heeft dat dus een oorzaak waar jij begrip voor kan opbrengen en goedkeuren?
Ik citeer mijn eigen post. (nr98)
Naturlijk moet iedereen verantwoordelijk zijn voor zijn ijgen daaden. Maar als men problemen wil oplosen dan moeten ze soms eens dieper kijken dan naar het voor de hand ligende.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 12:23   #160
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Toch is dat inderdaad de belangrijkste reden.
U gelooft in de criminele natuur van de mens?
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be