![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Blij te horen van een lid vd anti SUV liga dat mijn Dodge (vrachtwagen) nu eenmaal noodzakelijk is. Thx !!
![]() Laatst gewijzigd door Bill : 31 oktober 2006 om 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
* 20 mph aan scholen, dus 32 km/u tegenover 30 km/u hier * 40 of 45 mph op wegen in de suburbs, dus 64 km/u of 72 km/u tegenover 50 km/u of 70 km/u hier * 50 of 55 mph op grote wegen, dus 80 km/u of 88 mph tegenover 90 km/u hier * 60 mph op drukke snelwegen rond de steden, dus 96 km/u tegenover 100 km/u hier * 65 tot 80 mph op snelwegen buiten de steden, dus 104 km/u tot 128 km/u tegenover 120 km/u hier Er wordt daar evengoed te snel gereden, de pakkans is inderdaad groter maar men wordt aan de kant gezet en het is dan mogelijk om enkel een warning te krijgen. Bv. wanneer het kalm is of buiten de steden zal men al sneller enkel een warning geven. De redenen waarom het verkeer daar vlotter en veiliger loopt, is vooral een gevolg van de infrastructuur. Er is nu eenmaal veel plaats, de wegen die aangelegd worden voor de autos en vrachtwagens worden ook ENKEL door de autos en vrachtwagens gebruikt, maw. men plaatst er daarna geen fietspaden, voetpaden, bloembakken, bomen en verkeersremmers naast of op. Het autoverkeer is veel beter gescheiden van het andere verkeer. Automobilisten raken minder gefrustreerd en rijden relaxter. Een andere reden is dat de auto en brandstof er veel minder belast wordt. Dat zorgt ervoor dat mensen zich niet de koning van de weg voelen. Want met alle belastingen hier (BTW, BIV, rijtaks en accijnzen) is het normaal dat de automobist zich beter voelt dan de andere weggebruikers, hij heeft immers al dubbel en dik voor betaald nog voor hij zijn garage is uitgereden. Toch erg hoe onverdraagzaam sommigen hier zijn. Gewoon niet kunnen verdragen dat iemand anders geld uitgeeft aan iets dat niet "nodig" is. Ik ben er nochtans vrij zeker van dan ze in huis allerlei gerief hebben dat ik niet "nodig" vind, gerief dat ook geproduceerd moest worden en dus vervuilend is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En nee, het gaat niemand aan dat deze of gene ervoor kiest om kwistig rond te tuffen. Iemand met een zwaardere wagen betaalt sowieso al meer taxen + verzekering en als hij dan kiest om niet zuinig te rijden dan betaalt ie nog eens extra aan de pomp. Als ze daarvoor kiezen, dan is dat niemand anders zijn zaak. Wil je echt tot jouw zaak gaan maken, dan hoor je eerlijk genoeg te zijn om iedereen met een wagen ouder dan 10 jaar te viseren, elke vrachtwagen te viseren en iedereen die ervoor kiest om met een koude wagen rond te tuffen te viseren, ipv enkel je pijlen te richten op mensen met een wat duurdere wagen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat die verwondingen en doden effectief veel hoger liggen, wil ik wel eens graag bevestigd zijn in een studie. Ongetwijfeld heb je het dan over aanrijdingen bij minder dan pakweg 50 per uur? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Want als gij moogt bepalen wat voor andere mensen voldoende is, mogen wij dat toch ook he? Of zit ge hier gewoon wat hypocriet te doen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
An American says: I want to drive the same car as my boss drives. A European says: I want my boss to drive the same car as I drive. Het is afgunst, het is onverdraagzaamheid, het is de typisch Belgische kneuterigheid. Als ik ni, dan een ander ook ni. Laatst gewijzigd door Jawatte : 31 oktober 2006 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er wordt de laatste tijd sowieso al te veel op vrachtwagens afgegeven terwijl het feit dat zij op de baan zijn wellicht 10 keer nuttiger is dan een meerderheid van de andere zich aldaar bevindende voertuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat je pleit voor een veilig verkeer, kan ik alleen maar aanmoedigen en als je rondkomt met een petitie om alle baan-piraten te bannen, zal ik die met veel plezier tekenen. Ik heb het enkel niet begrepen op onnozele veralgemeningen die een discussie over een reëel probleem gewoon ridiculiseren. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ja het gedrag van bestuurders kan je aanklagen; waarmee ze rijden niet aangezien daar geen rechtstreeks verband tussen zit. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gesteld dat je al die snufjes er uit smijt, en een kale wagen overhoudt, dan nog gaat die alternator blijven draaien en dan nog zal hij evenveel produceren als dat hij zou doen wanneer al die snufjes er niet aanhangen. Alleen zal je batterij een pak vlugger terug gevuld zijn, waardoor je een pak vlugger met een excess aan energie zit, hetgeen simpelweg opgestookt zal worden in warmte. Die snufjes erin steken, zorgt voor een nuttig gebruik van die energie; smijt die eruit, en je gaat echt energie verkwisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval heeft een SUV een hogere schrootwaarde,en laat ijzer nu net een tamelijk kostbare grondstof geworden zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() Waarmee hij rondrijdt is echter gewoon een SUV waar de achterkant vervangen is door een laadbak. Afhangende van dewelke hij gekocht heeft is het deel dat wagen is nog steeds een pak groter als de gemiddelde personenwagen.
![]() |
#137 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() De anti-SUV'kenners' weten het immers allemaal veel beter. ![]()
![]() |
![]() |
#138 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik mag toch nog zelf kiezen welke berichten ik lees en op welke ik reageer of wordt dat ook al in mijn plaats beslist? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat betreft de nutteloosheid van 4X4's of Suv's; het is aan het individu om te bepalen welke auto voor hem nuttig is. Nut van auto's is geen universele waarheid maar iets dat ieder voor zichzelf moet uitmaken. Moest het wel een universele waarheid zijn dan kan je best alle moderne auto's afschaffen want je komt er ook wel met een blikken doos op 4 wielen en een motortje met 45 PK. Waar zou je dan de grens moeten trekken en wie zou die grens moeten trekken? Citaat:
Citaat:
Maar het feit of ik al dan niet af en toe met een SUV rijdt is hier de essentie niet. De essentie is dat ik ook nog wat respect heb voor de keuze van het individu en mij niet geroepen voel om andere te verplichten bepaalde auto's wel of juist niet te kopen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
Misschien ben ik al te lang uit Belgie weg, ik weet echter nog wel hoe traag het aanvoelde om hier rond te bollen toen ik verhuisde. Van een ticket afgeraken met een warning lukt wel eens, maar als ge 15 mph boven de snelheid zit kunt ge dat hier wel vergeten, tenzij ge natuurlijk geluk hebt en de agent kent, wat bij mij wel eens wil lukken.
![]() |