![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() wat een uitvlucht om het rijgedrag van de meeste automobilisten van hier goed te praten. In de Scandinavische landen is de taksen in het algemeen op auto's nog meer dan hier. Als je die hun rijgedrag vergelijkt met die van de onze! Gebrek aan gezond verstand is de enige reden. Men heeft die bloembakken enz... geplaatst om de snelheid van de voertuigen af te remmen. Omdat men zich nooit aan de max. snelheid houdt. Je moet het nu niet gaan omdraaien.
Die onnodige dingen in onze huishoudens verpesten wel niet ons milieu op een dergelijke mate als een zwaar vervuilende auto dat doet. Mensen die met die onnodig grote wagens rijden hebben te veel geld en het zijn ook nog eens deze mensen die op alle andere manieren meedoen aan onnodig vervuilen en verkwistingen zoals een door stookolie opgewarmd buitenzwembad en dergelijke. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]()
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() De mensen die geen nieuwe wagen kunnen betalen en nog met een oude rondbollen die X aantal keren meer vervuilt dan de grootste moderne gas guzzlers zullen het graag zien komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er zijn wel studies die aantonen dat suv en terreinwagens de zwakke weggebruiker zwaarder kwetst en met de dood tot gevolg dan andere auto's. Daar hoeft men geen wetenschappelijk onderzoek of dergelijke te verrichten, dat is gewoon logisch. En... Als je het wil weten kan je het ook te weten komen, net als ik. Maar dat wil je waarschijnlijk niet omdat je je verantwoordelijkheid niet wil opnemen.
Moet dat dodencijfer nog veel hoger liggen nog ook voordat je er van overtuigd bent. Eén dode op de weg is er één te veel , zou je normaal gezien denken. Als het er maar een stuk of twintig zijn is dat de moeite niet, zeker. Je zou het zelf eens moeten meemaken een voetganger aanrijden die zwaar gewond of dood is. Al rij je misschien nog veilig, een kleine onoplettendheid is vlug gebeurd. Een super argument. Wel de auto is de grootste oorzaak van de opwarming van de aarde, elke gram minder co2 is goed Citaat:
Laatst gewijzigd door pekka_123 : 31 oktober 2006 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Los daarvan heb je er duidelijk geen idee van wat BIV + taksen op zo'n wagens zijn; je kan er bijna een extra kleine wagen mee aankopen. Citaat:
En blijkbaar heb je er wel heel rare ideetjes over het verbruik van een SUV. Hoeveel denk je dat die verbruikt? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Welkom in de 21ste Eeuw, vriend. Van milieu vervuiling en de effecten ervan op de gezondheid van de mensen en de opwarming van de aarde heb je blijkbaar nog nooit gehoord.
Wat zit je toch te zeveren dat ik afgunstig zou zijn op dergelijke lelijke wagens. Als ik vrijdag 130 miljoen zou winnen zou ik er nog geen kopen. Gewoon omdat ik geen egoist ben. Jouw reactie hierop, waarschijnlijk: 'als mensen egoisten willen zijn laat ze dan'. Egoisme wordt niet getolereerd in de samenleving, nergens Het is ook mijn zaak omdat ik ook recht heb op een betaalbare gezondheidszorg bijv en dat er nog mensen moeten leven in een stad. Het is ook niet alleen mijn zaak welke auto mensen kopen, het is ook de zaak van allerlei regeringen en stadsbesturen zoals die van Londen. Die trouwens langer kijken dan hun neus lang is. Die Biv en taksen zijn nog véééél te laag Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En de middeleeuwse boer? Wel, die keek niet om, die ploegde gewoon voort...
Laatst gewijzigd door pekka_123 : 31 oktober 2006 om 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is het echt te moeilijk om op de bal te spelen ipv op de man? Citaat:
Maak je punt nu eens ipv te staan lullen, wil je? Geef me eens een bewijs dat dat dodencijfer zo hoog ligt door SUV. Wat is bijvoorbeeld het aantal doden/gewonden in België, veroorzaakt door SUV's? Citaat:
Citaat:
Wist je al dat globaal gezien, wegverkeer maar 17% van het totale energieverbruik vertegenwoordigt? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Schaf u een secretaresse aan. Ik heb wel wat anders te doen.
Je antwoord voor de rest niet op wat ik schrijf. Een tegenargument van bla bla bla is wel erg gemakkelijk om er van af te komen Het auto verkeer is nog de grootste vervuiler Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je antwoord niet volledig op mijn stellingen. Vele politici zijn het anders wel erg met u oneens, gelukkig.
Ik zit hier dus gewoon te liegen en uit mijn nek te kletsen. En als ik 130 milj win dan zal ik het niet aan je neus hangen. Wat is dan mijn belangrijkste doel? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe kan iets dat slechts 17% van het globale wereldverkeer vertegenwoordigt, nu de grootste vervuiler zijn? KOmt daar nog eens bij dat die 17% alle wegverkeer omvat. Ook vrachtverkeer, hetwelk nog eens een meerderheid van die 17% uitmaakt. Klein gokje hoeveel residentiële verwarming verbruikt? Gokje hoeveel de industrie verbruikt? Informeer je eerst eens vooraleer je hier de wijsneus komt uithangen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Welke politici (meervoud!) zijn er dan net zoals jij van overtuigd dat we suv's zwaar moeten gaan belasten én oudere wagens minder? Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#159 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tsja....
![]()
![]() |
#160 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood... Waar een Bill is, is een weg... Laatst gewijzigd door Bill : 31 oktober 2006 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |