Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2006, 22:14   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dat is het mischien dat de Fransen niet begrepen hebben: het zijn in feite vreugdevuren! Eewenoude tradities, vroeger staken ze oude handkarren en tenten in brand, nu auto's en gebouwen.De moderne wereld , wat wilt u? Maar in de grond is het een traditioneel feest, en die onverdraagzame Fransmannen sturen daar dan de oproerpoitie op af zeg! Wat een fascisten!
Zoiets als tonnekebrand in Geraardsbergen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 22:18   #42
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Nee, ik denk ook niet dat we in dezelfde buurt wonen maar toeval wilde dat de dag voordien er aan onze deur ook veel halloweenkinderen waren gepasseerd.

Met oudejaar eens lekker gaan eten met vrienden vraagt toch wel een serieuze hap uit de maandelijkse begroting van een huishouden vind ik. Bovendien moet men dikwijls vrij lang op voorhand reserveren om nog ergens een plaatsje te hebben om die avond eens "anders" door te brengen. En er zijn er velen die op die avond (ik doe daar niet aan mee) vuurwerk aansteken. Die overgrote lucifers zijn toch zeer prijzig vind ik (er zijn er die daar heuse kapitaaltjes aan spenderen).
Wij eten al jaren met vrienden bij iemand thuis. Iemand maakt een soepke, iemand een voorgerechtje, hoofdgerecht is meestal gourmet of zo (vlees zelf in stukskes gesneden, groentjes zelf voorbereid - komt goedkoper uit), iemand maakt nagerechtje. De rekeningen worden daarna samengeteld en gedeeld door het aantal personen. Een fles wijn uit de winkel is goedkoper dan een fles wijn op restaurant.
Meestal komt dat dus niet te duur uit, hoewel het al bijzonder luxueus is, vind ik zelf.
De laatste jaren heb ik m'n nieuwjaar aan de tolhuislaan of sleepstraat in gevierd. Vuurwerk kopen is daar niet bepaald nodig .

op restaurant gaan op oudejaar vind ik te deftig/serieus. Ik wil het varken kunnen uithangen op oudejaar

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be