![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb toch nergens ontkend dat je OOK harder moet trappen. Ik zeg alleen dat je ook zwaarder trapt (weerstand neemt toe).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |||
Banneling
|
![]() Wat jij zegt is dan ook bullshit. Citaat:
Citaat:
Hetgeen er over blowers en airco's wordt gezegd, is hier al eens uitgelegd; hetgeen er over achterruitverwarming wordt gezegd is simpelweg fout. (en spijtig genoeg quote je geen enkele bron die ook maar enige autoriteit op dat vlak heeft). Citaat:
Verder klets je uit onwetendheid gewoonweg uit je nek. Je wagen is niet uitgerust met een zwaardere alternators om je zo alle snufjes te laten gebruiken; kies niet voor die snufjes bijj aankoop, en je hebt nergens last van. Los daarvan is het nog steeds niet aan jou om te bepalen wat nodig is en wat niet, en snap je duidelijk nog steeds niet wat het betekent wanneer een wagen sowiesooeen bepaald verbruik heeft. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Banneling
|
![]() Je antwoordt niet op de vraag.
Waarom zou een autoconstructeur ervoor zorgen dat de energie die je anders verstookt, alsnog opgeslagen zou worden? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Banneling
|
![]() Maar dat is niet omdat je dynamo voor een zwaardere belasting zorgt; enkel omdat de weerstand toeneemt(die is dan ook recht evenredig met de snelheid)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor mij zijn de meeste van die dingen onontbeerlijk. Ik kan niet werken zonder wagen die een paar ton kan trekken, zonder laadbak. Ik vind airco een must waar ik woon (Florida), en luister graag naar een streepje muziek als ik onderweg ben. Zonder 4x4 kan ik op sommige dagen niet van de weg tot aan mijn garage rijden. Ik heb er geen problemen mee dat gij met een barebones wagen zonder comfort rondrijdt, het lijkt me nogal verwaand om iemand anders zijn keuze te willen beperken.
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iemand een wagen heeft die naarmate hij meer in gebruik neemt geen verminderd vermogen heeft, dat hij die dan als de bliksem te koop zet bij electrabel. Ze gaan er vier poten onder stellen en gebruiken om alle stadslichten mee te doen branden.
Zijn we eindelijk van die kerncentrale's af. Oef energie probleem opgelost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
|
![]() Citaat:
Dat het niet de moeite is kwa verbruik laat ik even in het midden, het gaat hier immers om iemand waarvoor alles wat met verbruik te maken heeft de moeite is. Ik denk dat hij rondrijdt in een wagen zonder interieur, zonder reservewiel etc. Het gewicht dat hij daar verliest bespaart immers nog veel meer! ![]()
![]() |
![]() |
#348 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Me dunkt Zonder twijfel tankt ze dan ook maar in batches van 10l; 40kg teveel meenemen, dan kan ongetwijfeld niet! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zullen we hem vertellen dat die stadslichten branden met het nachtoverschot van kerncentrales? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik krijg hier altijd op mijn kap. Soit ik ga een wisky gaan drinken t' is vrijdag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb geen frigo, geen wasmachine, en geen TV. En ook geen auto. Is dat laag verbruik genoeg? Of vind jij joux luxueuze leefpatroon exemplarischer voor een leefbare samenleving? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Da's mooi, er zijn er niet veel die al deze dingen niet bezitten uit overtuiging, meestal is het uit financiele noodzaak. Inderdaad deze dingen vreten energie en gij bewijst dat ze "onnodig" zijn. Daarom dat het mij wat verbaast dat ge niet eerst ijvert voor extra zware belastingen op frigos, wasmachines en TVs, vooraleer u te focussen op details als terreinwagens. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat dat is omdat mensen met hun frigo, wasmachine of TV niet naar buiten komen, en dat die dingen dus de anderen hun ogen niet uitsteken. Nochtans als iedereen zijn frigo en TV wegdoet, gaat de energiebesparing vele malen groter zijn dan wanneer de mensen die nu een terreinwagen hebben die inruilen voor een andere wagen. Ge hebt blijkbaar wel een PC, waarom verkiest ge die boven een frigo, met een frigo kunt ge uw eten toch veilig bewaren, moet ge toch minder eten weggooien vooral in de zomer? Citaat:
De wasmachine daar heb ik mijn bedenkingen bij, mensen moeten nu toch wel eenmaal proper kleren hebben dus het verbruik zal zich verplaatsen naar de wasserettes. Dus ja ik denk dat mijn leefpatroon zowel beter als representatiever is voor de samenleving, toch de samenleving zoals ze hier en nu is. Eno2, mag ik vragen wat voor werk gij doet? Laatst gewijzigd door Jawatte : 4 november 2006 om 11:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Vreemdeling
|
![]() Ja 'k zie het juist in een andere draad. Ge zijt blijkbaar nog student. Dus 't zal toch een combinatie zijn van idealisme en financiele noodzaak.
Ach, in onze studententijd dachten we ook allemaal dat we de wereld gingen veranderen, de ene al wat fanatieker dan de andere. Met de jaren -wanneer ge zelf begint bij te dragen aan de maatschappij- komt het meestal wel goed. |
![]() |
![]() |