Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2006, 18:33   #21
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Adriaan Koerbagh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!? Bekijk bericht
die NB helemaal niet afgestraft is door het kiespubliek
Neen, ze wordt afgestrafd door elke gewone werkende mens die zich met de auto door Mortsel moet wringen op een levensgevaarlijk stukje baan.
Adriaan Koerbagh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 18:36   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus op basis van een uitslag van 7,2% (provinciaal, dus zonder bekende kopstukken) voorspel jij dat Groen! de kiesdrempel niet haalt?
Het zijn juist de gemeentes waar ze zonder SP.a of VLD aan de macht waren waar ze vooruit zijn gegaan.

En om het heel grof te zeggen, in de gemeentes waar de kopstukken zijn op gekomen, zijn ze bijna van de kaart geveegt geworden.

Het zijn dus de kopstukken die er voor zullen zorgen dat ze de kiesdrempel niet halen.
Ondanks alle inspanningen van alle andere leden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 18:37   #23
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

ik meen mij te herinneren dat het mobiliteitsplan van Ingrid Pira kaderde in een groter plan van de Vlaamse overheid om de hele regio aan te pakken. Pira heeft uitgevoerd wat de Vlaamse overheid heeft gedecreteerd. Als de andere gemeenten in de regio het nalaten om zelf ook hun mobiliteitsproblemen aan te pakken, dan is dat niet de fout van Pira!
groen!? is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 18:40   #24
groen!?
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het zijn juist de gemeentes waar ze zonder SP.a of VLD aan de macht waren waar ze vooruit zijn gegaan.
dat is grotendeels waar, maar wat je daar zegt over de kopstukken klopt niet. In Gent is Groen! van 4 naar 6 zetels vooruit gegaan mét Vera Dua en in Antwerpen, waar Groen! fors verloren heeft, was dat met een gloednieuwe lijsttrekker, Freya Piryns, niet met een kopstuk...
Oud 4 november 2006, 18:45   #25
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
ik meen mij te herinneren dat het mobiliteitsplan van Ingrid Pira kaderde in een groter plan van de Vlaamse overheid om de hele regio aan te pakken. Pira heeft uitgevoerd wat de Vlaamse overheid heeft gedecreteerd. Als de andere gemeenten in de regio het nalaten om zelf ook hun mobiliteitsproblemen aan te pakken, dan is dat niet de fout van Pira!
Een mobiliteitsplan om alles vast te laten zitten? Geweldig zeg. Al goed dat niemand haar voorbeeld volgt, of ik kon nergens meer terecht.
Oud 4 november 2006, 18:49   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is grotendeels waar, maar wat je daar zegt over de kopstukken klopt niet. In Gent is Groen! van 4 naar 6 zetels vooruit gegaan mét Vera Dua en in Antwerpen, waar Groen! fors verloren heeft, was dat met een gloednieuwe lijsttrekker, Freya Piryns, niet met een kopstuk...
Antwerpen en Gent zijn nu net de twee steden die je buiten alles moet houden.
Daar zijn geen gewone verkiezingen gehouden, daar zijn strikt persoonlijke verkiezingen geweest.
De Winter tegen Janssens in Anwerpen met de andere partijen als offergaven van de SP.A aan het VB.

En in Gent zijn de twee grote kanonnen van de VLD en de SP.A even gaan tonen dat zij als partij in één bed liggen en de rest uit dat bed willen houden.
Plus dat er daar geen grote kanonnen van het VB mee deden.

Het is dus de rest van Vlaanderen dat je moet kijken, en deze twee opzij schuiven.
Oud 4 november 2006, 18:52   #27
groen!?
Provinciaal Statenlid

Standaard

dus over welke kopstukken spreek je dan?
Oud 4 november 2006, 18:53   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adriaan Koerbagh Bekijk bericht
Een mobiliteitsplan om alles vast te laten zitten? Geweldig zeg. Al goed dat niemand haar voorbeeld volgt, of ik kon nergens meer terecht.
Dat plan komt anders wel van paars en moet door de andere gemeentes ook uitgevoerd worden, alleen hadden zij er nog geen geld voor en heeft paars Mortels als proefproject gebruikt.
Dat bracht hen de minste schade toe als hun project flopte.

Groen! is hier op een eerlijke manier beloond voor het misbruik van paars.
Oud 4 november 2006, 18:56   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus over welke kopstukken spreek je dan?
Juist ja, zij hebben zonder te zorgen voor bekende vervangers alles achter gelaten en zijn gaan rentenieren op kosten van hun achterban.

Daar zullen de andere partijen dus dankbaar gebruik en misbruik van maken.
Oud 4 november 2006, 18:59   #30
groen!?
Provinciaal Statenlid

Standaard

volgens mij zullen er nieuwe "kopstukken" opstaan na 4 jaar zetelen in de federale kamer en senaat; denk maar aan mensen zoals Freya Piryns, Els Ketsmans,... die hebben allemaal nog wat tijd nodig om te groeien
Oud 4 november 2006, 19:05   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
volgens mij zullen er nieuwe "kopstukken" opstaan na 4 jaar zetelen in de federale kamer en senaat; denk maar aan mensen zoals Freya Piryns, Els Ketsmans,... die hebben allemaal nog wat tijd nodig om te groeien
Het probleem is dat die nieuwe kopstukken er hadden moet zijn voor de oude gingen rentenieren, het kwaad is geschied.

Deze mensen zullen terug van NUL moeten beginnen.

En hun grootste vijand zullen ze in eigenranden moeten zoeken en die moeten ze eerst kunnen verslagen. En er is geen tijd meer dus.
Te laat voor de verkiezingen van 2007.

Je kan enkel nog hopen dat dit niet het einde van Groen! betekend.
Oud 4 november 2006, 19:10   #32
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Verbazend toch dat het stuk voor stuk vrouwen zijn. Dat bewijst nogmaals de maxime: GROEN! is androfoob en seksistisch.
Oud 5 november 2006, 00:13   #33
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel ik tel de uitstap wel mee: het is gedurfd en revolutionair als het lukt. Door fors in te zetten op hernieuwbare energie - wat nu absoluut niet gebeurd - kunnen we de kerncentrales sluiten, zonder over te schakelen op meer CO2 vervuilende energiebronnen. Die hele discussie kan ik hier niet voeren in een paar lijntjes, maar je vindt een uitgebreide groene argumentering op www.lucbarbe.be De bottom line is dat het misschien idealistisch is om te denken dat we die uitstap kunnen bewerkstelligen - hoewel ik er zelf van overtuigd ben dat we dat aankunnen als iedereen inspanningen levert, dus niet alleen de industrie, ook de overheid en de gezinnen - maar dat Groen! het ten minste aandurft om zulke voorstellen op tafel te leggen.
Ik ben de laatste om te zeggen dat er niets moet gebeuren, maar out of the blue beslissen over te gaan tot een kernuitstap puur uit idealisme, is gewoon DOM. Ik ben zelf actief in een milieubeweging, zelfs daar is er grote discussie tussen de hardliners en de meer pragmatische leden over de haalbaarheid van de uitstap. Dan nog is er het punt dat we beter eerst de laatste steenkool- en oliecentrales sluiten, deze zijn véél vervuilender dan Doel en Tihange.
De kernuitstap zal toch terug ongedaan gemaakt worden wegens onhaalbaar - zowel CD&V als VLD willen dit doen. Groen! had dit moeten weten. Ze hadden beter moeite gestoken in andere groene thema's: veestapel verder afbouwen, ruimtelijke ordening, de bouwsector energiebesparende maatregelen opleggen, meer geld voor wetenschappelijk onderzoek,.... keuze in overvloed. Het eindresultaat zal zijn dat er niets veranderd is.
Citaat:
Verder zou ik zeker niet willen zeggen dat Groen! alleen maar een zweeppartij is of een zweeppartij zou moeten zijn. De groene belangen zijn te belangrijk om het aan de goodwill van de traditionele partijen over te laten. Groen! kan en moet besturen (kijk maar naar Mortsel en Zwijndrecht, twee gemeenten waar de groene burgemeester stand gehouden heeft; in Zwijndrecht zelfs met forse vooruitgang), niet omdat postjes belangrijk zijn, maar omdat er structurele aanpassingen moeten gebeuren in onze maatschappij. Niet enkel op lokaal of nationaal vlak, maar ook en bovenal op Europees vlak.
Dat is waar, de groene thema's moeten in Europa meer op de voorgrond gebracht worden.
Oud 5 november 2006, 09:18   #34
groen!?
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Ik ben de laatste om te zeggen dat er niets moet gebeuren, maar out of the blue beslissen over te gaan tot een kernuitstap puur uit idealisme, is gewoon DOM.
www.lucbarbe.be

lees hier is een paar hoofdstukken uit, en je zal de groenen beter begrijpen denk ik...
Oud 5 november 2006, 23:58   #35
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Pff, ik heb zin om te reageren, maar ik ben te moe...
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 00:04   #36
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
www.lucbarbe.be

lees hier is een paar hoofdstukken uit, en je zal de groenen beter begrijpen denk ik...
Liever goedkope KERNENERGIE uit eigen land dan kernergie van het buitenland of zwaar milieubelastende energiën uit gas, steenkool, aardolie en andere grondstoffen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 00:19   #37
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Welke GOEDKOPE kernenergie?

En sorry, nu ga ik slapen.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 00:31   #38
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het probleem is dat die nieuwe kopstukken er hadden moet zijn voor de oude gingen rentenieren, het kwaad is geschied.

Deze mensen zullen terug van NUL moeten beginnen.

En hun grootste vijand zullen ze in eigenranden moeten zoeken en die moeten ze eerst kunnen verslagen. En er is geen tijd meer dus.
Te laat voor de verkiezingen van 2007.

Je kan enkel nog hopen dat dit niet het einde van Groen! betekend.
Het zal niet het einde van Groen! betekenen maar met je stelling dat ze terug van nul zullen moeten beginnen, heb je toch wel gedeeltelijk een punt. De nieuwe 'kopstukken' zoals een Freya Piryns staan zo ongeveer nog nergens. Freya Piryns mag dan sympathiek overkomen maar voor wat staat zij? Wat zijn haar standpunten? Is zij trouwens wel een echte groene? En die Els ketsmans? Nooit van gehoord. Groot probleem bij Groen! is ook dat ze er maar niet in slagen om hun grootste talenten te behouden... Eén van de bekwaamste mensen die AGALEV/GROEN! ooit had: Pol Staes: gewoon laten vertrekken door een stomme discussie rond de Europese verkiezingen. Ludo Sannen: Gelijkaardige situatie. Niemand is onmisbaar, wordt gezegd, maar bij de groene partij wordt er iets te veel een gewoonte gemaakt van het smossen met talenten. Ik vind dat een trieste zaak.

Enfin, in de krant las ik ergens dat ze begrepen hebben dat hun profilering als progressiefste partij niet de gewenste vruchten afgeworpen heeft. Er zou overwogen worden om zich terug meer te profileren op de milieuthema's. Ik hoop dat men er eindelijk werk van maakt.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2006, 07:38   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Het zal niet het einde van Groen! betekenen maar met je stelling dat ze terug van nul zullen moeten beginnen, heb je toch wel gedeeltelijk een punt. De nieuwe 'kopstukken' zoals een Freya Piryns staan zo ongeveer nog nergens. Freya Piryns mag dan sympathiek overkomen maar voor wat staat zij? Wat zijn haar standpunten? Is zij trouwens wel een echte groene? En die Els ketsmans? Nooit van gehoord. Groot probleem bij Groen! is ook dat ze er maar niet in slagen om hun grootste talenten te behouden... Eén van de bekwaamste mensen die AGALEV/GROEN! ooit had: Pol Staes: gewoon laten vertrekken door een stomme discussie rond de Europese verkiezingen. Ludo Sannen: Gelijkaardige situatie. Niemand is onmisbaar, wordt gezegd, maar bij de groene partij wordt er iets te veel een gewoonte gemaakt van het smossen met talenten. Ik vind dat een trieste zaak.

Enfin, in de krant las ik ergens dat ze begrepen hebben dat hun profilering als progressiefste partij niet de gewenste vruchten afgeworpen heeft. Er zou overwogen worden om zich terug meer te profileren op de milieuthema's. Ik hoop dat men er eindelijk werk van maakt.
Hun talenten hebben ze idd weggejaagd, en dan zijn ze gekomen met mensen die niemand kent en die hebben ze dan laten opboksen tegen de grote kanonen van de 4 grote partijen.
Echte kiekens.

En zich terug profileren als een groene en milieuvriendelijke partij.
Wel door de progressieve toer op te gaan, hebben ze zich dat onmogelijk gemaakt. Maar ja, wat wil je als ze denken dat milieu enkel uit wat bomen, dieren en CO² vermindering bestaat.
Progressief en milieu gaan nu eenmaal niet echt goed samen, want het eerste probleem van onze milieuvervuiling is de overbevolking en zij willen hier dan nog opendeur houden.
Oud 6 november 2006, 07:46   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Liever goedkope KERNENERGIE uit eigen land dan kernergie van het buitenland of zwaar milieubelastende energiën uit gas, steenkool, aardolie en andere grondstoffen.
Kernenergie is duur, milieuvervuilend, ziekte verwekkend en levensgevaarlijk.

Er zijn veel goedkopere, milieuvriendelijke, mensvriendelijke, even betrouwbare en veiligere energiebronnen.

Als je denkt dat de luchtvervuiling, temperatuurvervuiling, grondvervuiling en watervervuiling is opgelost als je de CO² uitstoot verlaagt heb, wel dan zit je dikke fout.
Het milieuprobleem is wel ietsjes ingewikkeldere en om dus ietsjes anders aangepakt worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be