![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() Naar aanleiding van de terdoodveroordeling van Saddam Hoessein wou ik dit topic nog eens onder de aandacht brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Parlementslid
|
![]() Een mijn inziens terecht veroordeling.
![]() |
#163 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eventjes eraan herinneren dat S.H. straks zijn tweede veroordeling zal oplopen....
De rechtszaak gaat niet over "misdaden tegen de mensheid",over zijn terreur-systeem,over zijn oorlogsmisdaden tegen Koeweit en Iran (waarbij hij in beide gevallen de agressor was). Het gaat over heel konkrete gevallen met heel konkrete bewijzen: 1) De gisgasaanvallen,op zijn specifiek bevel,tegen enkele Koerdische gemeenschappen.Hij heeft de dood van eindeloos veel meer Koerden veroorzaakt,maar de rechtszaak is zo al moeilijk genoeg... 2) De door hem bevolen straf-executies tegen minstens 1 Sji-a gemeenschap nadat daar een moordaanslag op hem geprobeerd werd... Zijn rechtsgang is nog belange niet gedaan.....mogelijk komen nu misschien enkele door hem bevolen afrekeningen binnen de Sun-ni gemeenschap aan de beurt,want hoewel hij daar "populairder" is,een vriendelijke meneer was hij daar ook niet bepaald.... Irak voorziet de doodstraf voor elk van dergelijk kaliber misdaden,dus moet dan maar de doodstraf toegepast worden,het is niet aan ons te oordelen daarover....Misschien kan wel toegegeven worden aan de vraag van SH zelf om,in geval van veroordeling,tenminste voor het vuurpeleton gebracht te mogen worden ipv een galg..... Dat hij nu al een "cultfiguur" aan het worden is,op weg naar het martelaarschap voor de sun-ni kan toch niet meer vermeden worden... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat Saddam Hoessein gruwelijke misdaden begaan heeft, is een concreet feit.
Dat het land Amerika gruwelijke misdaden begaan heeft is een concreet feit. Wat de VS heeft uitgespookt met hun "olifant in de porceleinkastpolitiek" heeft er toe bijgedragen dat tienduizenden Amerikaanse militairen het leven lieten voor de idealen van een stel achterlijke leunstoelpolitici afkomstig uit de meest achterlijke staten van de VS, waar ze wellicht nog denken dat de maan van kaas is. De VS politiek is gebaseerd op leugens, bedrog en chantage. Niemand kan derhalve geloof hechten aan een objectieve veroordeling van Saddam Hoessein. Door welke rechters dan ook. Zijn executie zal de tegenstellingen in Irak alleen nog maar vergroten en de haat tegen de VS zal alleen nog maar toenemen. Er zijn inmiddels 50.000 gewonde VS soldaten en plm 10.000 gesneuvelden. Cijfers die angstvallig worden weggehouden. Lees eens het commentaar van George Soros op het reilen en zeilen biinen de politiek van de VS - het is een totaal corrupt stelsel dat samenklit door omkoperij, nepotisme, en het bedriegen van de bevolking, zowel die van de VS als van andere landen, met als enig doel het instand houden van de wapenindustrie en het stelsel van de dollar. Concreet: Saddam Hoessein moet niet hangen! Maak een vuist tegen tegen de politiek van de VS!
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 5 november 2006 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Parlementslid
|
![]() Quote van de VRT:
Citaat:
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall (Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt) Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 5 november 2006 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
|
![]() Ik denk dat hij wordt doodvergaderd; niet erg jong meer dus binnen nog een jaar of 10 moet dat wel lukken, net als Miloseviç.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hang 'em high!!!
Laat Amnesty I maar petities opstarten, who cares? |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In die "Quote van de VRT" gaat de VRT wel heel erg ver......
![]() En dat een rechtbank in Irak,die interne Iraakse Zaken behandeld,in casu het geval SH, strijdig zou zijn met enigerlei Internationale Wet...dat is wel heel erg verregaand....van de VRT ![]() Overigens,foutje van mij,het ziet ernaar uit dat S.H nog maximaal 60 dagen te leven heeft,ervan uitgaande dat de executie binnen 30 dagen na uitspraak moet volgen maar er eventueel wel een 30-tal dagen "beroeps"procedure kan bijkomen..... Ondertussen zal iemand iets aan die VRT-teleteksters moeten doen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 november 2006 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geen enkele mens verdient de doodstraf, ook Saddam Hoessein niet.
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Hoe zit dat nu,gaat hij effectief opgeknoopt worden?Of hoe zal dat in zijn werk gaan?
(als dit hier al gepasseerd is, mijn excuses, maar ik volg deze draad niet) Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 5 november 2006 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Geen enkele mens verdient de doodstraf=BULLSHIT.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Alea Iacta est.......
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Als het huidige Iraakse regime geen korten metten maakt met SH, bestaat het gevaar dat dat op termijn zelf geliquideerd zal worden.
![]() |
![]() |
#175 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zeggen zovele hier op dit forum? Hun land hun wetten? Vreemd dat deze mensen nu niet hetzelfde van de daken schreewen. Heel vreemd vind ik dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() Ik vind doodstraf fout, kan hooguit begrip opbrengen voor iemand die dodelijk noodweer(-excess) begaat, acute teweerstelling dus tegen onmiddellijke fysieke aanval, in-braak/breuk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind doodstraf goed voor monsters als saddam
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister
|
![]() proces deed mij hard denken aan Nürenberg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus omdat anderen ermee dreiden het Iraakse regime te liquideren mag datzelfde regime Saddam Hoessein vermoorden? Dat vind ik een gevaarlijke redenering. Want waar trek je dan de lijn? Mag dan bvb. iemand die doodsbedreigingen ontvangt een ander doden?
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 5 november 2006 om 14:11. |
![]() |
![]() |