![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zij hadden idd ook andere doemverspellingen in hun rapport. Het uitbreken van nieuwe onbekende ziektes. Watersnoden en droogtes, voedsel te korten met de nodige hongersnoden, Grote bosbranden door de droogtes, overstromingen,de groei van de woestijnen, klimaatsveranderingen, overbevolking. Echt je hebt wel gelijk, van hun lijvig rapport en al hun doemvoorspellingen is er idd niet veel uitgekomen. Wij hebben er slechts 2 van ondervonden, nieuwe onbekende ziektes(HIV, SARS, VOGELGRIEP,Terminale TBC) en een kleine klimaatsverandering. Van al de rest hebben wij idd niets gezien, je hebt dus 100% gelijk. Het zijn allemaal maar doemvoorspellingen en bangmakerij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als iemand zegt dat die opwarming medeoorzaak is van de opwarming van de aarde en de huidige natuurrampen, begint iedereen te lachen en verklaren ze je gek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
Daar is toch allemaal niets van uitgekomen?! De pseudowetenschappelijken! En alsof de mens enige invloed op die factoren heeft?! De pretentie! Allé, de natuur vraagt erom dat de bomen gekapt worden hé, ik bedoel... ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 november 2006 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de natuur neemt ook geen maatregels om die te voorkomen, de mens wel. Hij wilt immers de bomen voor eigen profijt aanwenden. Hetzelfde kan gezegd worden over andere hulpbronnen, zelfs over drinkbaar water. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat ze op TV laten zien geloof ik niet hoor, dat zijn immers allemaal bijgewerkte beelden en kunstmatig opgeklopte feiten van de groene jongens. Dus wat die toen vertelde, wel dat was allemaal onzin. Of zou er mss toch waarheid zitten in die rapporten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze ziektes bestaan al lang. Dit is niet het gevolg van de opwarming van de aarde en andere dergelijke voorspellingen. Ziektes komen en gaan. Waarom dat er de laaste 100 jaar nieuwe ziektes zijn uitgebroken. Omdat de mens mobiel is geworden en het binnenland van de continenten verder verkend en bewoont. HIV, Afrikaanse binnenland. Geen zware Industrie of miljoenen auto's aanwezig. Is een retrovirus dat verwant is met SIV. SIV is een ziekte dat men kan vinden bij apen. Sars, lokale dorp in China. Ook geen zware industrie of miljoenen auto's aanwezig in de buurt. Is tevens een CORONA-VIRUS en familie van de verkoudheid. Vogelgriep: is een GRIEP (INFLUENZA virus A). Is verbonden met dezelfde Virus dat de Spaanse griep veroorzaakte in 1918. Terminale TBC: Maw MDR-TBC en XDR-TB. TBC bestaat al sinds de oudheid als de tering. Voor de ontdekking van antibiotica was de tering meestal dodelijk. De MDR en XDR versie zijn het gevolg van mutatie en verkeerde behandelingen met antibiotica. Nu, wat hebben deze 4 ziektes te maken met de globale opwarming. Ik zal het u zeggen. NIETS, NUL, ZERO, geen enkel verband. en een kleine klimaatsverandering Dit kan men niet bewijzen aangezien de laatste 30 jaar pas echt onderzoek is verricht op dit gebied. Men kan wel aan de hand van geologische onderzoek vaststellen dat het klimaat niet stabiel is maar op en neer gaat. Zeggen dat het de fout van de mensheid is dat het klimaat veranderd vanwege is co2 is tevens nonsens. 97% van de co2 uitstoot is immers van de natuur zelf. De 3% van de mensheid mag dan ook nog eens verminderen door de uitstoot van de dieren die gehouden worden door de mensen. Maar nu heb ik een vraag aan de ecosatans. 12 000 jaar geleden was Noord-Afrika groen en nat. Er waren toen geen fabrieken, auto's en andere industriële toepassingen aanwezig. Wel 5000 jaar later was het savanne geworden. En toen jul cesar aankwam om met cleo te poepen, was het reeds een zandbak geworden. Hoe verklaren jullie dit? U bent een doemdenker dat de eerste beste praatjes van mislukte en geldbeluste pseudoclowns gelooft. Waarom men die grote milieuorganisaties niet moet geloven. Zij teren erop. Het mag niet goed gaan met milieu. Anders hebben ze geen bestaansreden en daarmee ook geen inkomsten. Vandaar hun doemscenario's, verklaringen en studies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel bomen staan in uwen hof om aan uw vervuiling tegemoet te komen? Of vind ge dat ge een paar van mijn bomen moogt gebruiken?
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Ik heb vandaag mijn hoofd gestoten aan een laag hangende tak na het lezen van deze thread.
Voor de lol heb ik de kettingzaag erbij gesleurd om die boom om te zagen.
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als tweede weet ik ook dat de meeste mensen zich niets aan trekken van wat er in de wereld gebeurd, zolang zij er maar geen last van hebben. Wel zij hebben er reeds poblemen door en zullen er nog meer problemen door krijgen. En het gaat echt niet enkel om de opwarming van de aarde alleen hoor. Maar als het voor jullie al zo moeilijk is om te aanvaarden dat daar problemen me zijn, wat zouden jullie je dan aantrekken van zaken die je met het blote oog niet kan zien. En dan zijn er nog een hele boel zaken die wel worden gezien hier, maar waar ook maar enkel de mensen die er mee zitten zich zorgen om maken. Jou post geeft idd de juiste instelleing van de mens weer, zuiver egoistische. Hij alleen telt en de rest kan stikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik een doemdenker, wel nee hoor. Ik ben een optimist en geen pessimist. En die ziektes hebben idd niets te maken met de opwarming van de aarde, daar heb je 100% gelijk in. Ze zijn het gevolg van de overbevolking en he verkeerd gebruik van de medicijnen. Ik weet het, het word moeilijk om alles nog uit elkaar te houden en niet met elkaar te verwaren. Ik had dus nog geen enkele ziekte gegeven die erger is geworden en meer mensen treft door de luchtvervuiling. En je gegevens over CO² dat van die 97% kan je daar eens bronnen van geven. Want het grote deel van de CO² die nu in de lucht word geblazen is CO² die door de natuur voorgoed was opgeslagen en door de mens word terug vrij in de lucht word geblazen. Op je vraag over het onstaan van de woestijnen in Afrika en het midden-Oosten. Wel er ontstaat in de wetenschappelijke wereld meer en meer het idéé dat deze wel door de mens zijn veroorzaakt. En wel omdat men er meer en meer bewijzen vind dat de mens daar een hoog cultuur had zo'n 12000 tot 8000 jaar geleden. Ook Europa begint meer en meer woestenij te worden en ook dit is het gevolg van menselijke activiteiten. Dus doemdenkerij, nee het word meer en meer het lezen van de menselijke geschiedenis. In Azie zijn hoog cultuurs verdreven geweest en uitgeroeid door voedsel gebrek en het plots terug oprukken van de oerwouden en in Afrika zijn ze verdreven door droogtes en woestijngroei. Dan krijg je er nogeens bij dat de wetenschap een deel zaken ontdekt die ze niet kan verklaren, tenzij ze aanvaard dat deze culturen technisch evenwaardig moeten zijn geweest aan onze maatschappij van 30 jaar geleden. En zij dus ook electriciteit, vliegtuigen en gemotorizeerde voertuigen moeten gekend hebben. Wat voor ons natuurlijk zeer moeilijk te aanvaarden is, daar we er enkel nog maar indirecte bewijzen van hebben die het vermoeden van en mogelijkheid tot geven, maar we verdere nog geen enkel direct bewijs hebben gevonden. Dus roep niet te rap dat het doemdenkerij is, in vele gevallen is het nu al meer en meer een herhaling van de geschiedenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Gouverneur
|
![]() Het hebben van bomen is niet genoeg om uw footprint te verkleinen, het hebben van groeiende bomen wel. Groeiende bomen slaan koolstof op in hun biomassa, volgroeide bomen niet meer.
Inderdaad slechts een klein gedeelte van de CO2 wordt door de mensheid gecreëerd. Het natuurlijke CO2 zit wel in een kringloop, de menselijke niet. Net daarom stijgt het CO2 gehalte in de atmosfeer. Opwarming of niet, naar mijn mening moet ons olieverbruik drastisch omlaag. Dit uit voorzorg, we kennen de effecten van dit hoge CO2-gehalte in de dampkring nog niet voldoende, maar het wijst wel naar een opwarming. Verder vind ik dat de import van aardolie uit de arabische wereld heel hypocriet is. Hoe zou de wereld tegenover de Saoudi's staan moesten ze geen olie hebben ? Verder is olie een te waardevolle grondstof om gewoon maar op te fikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En is het dan braakliggende grond of word hij bewerkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wij, die niets hebben om te vervuilen en te monopoliseren, moeten dat allemaal slikken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dooie bomen geven hun CO2 terug af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, er zijn nu éénmaal altijd mensen geweest, die vinden dat andere hun rommel maar moeten opruimen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Dat land is puur natuur. De enige bewerking zijn een paar padjes zodat we er kunnen doortrekken. Heel af en toe halen we daar eens een everzwijntje of een hertje uit om de vriezer te vullen.