![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() Haven van Antwerpen idem; laatste keer dat ik daar was (zomermaanden) zochten ze er enkele duizenden. En dat zijn dus niet bepaald slecht betaalde jobs eh...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zei??? Ik denk nu echt niet dat iemand die 50.000€ per jaar brut verdiend maar even veel overhoud als iemand die 20.000€ per jaar brut heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat is er dan juist zo problematisch aan flexibiliteit? Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zitten nu eenmaal in het tijdperk van de digikids denk ik. Ondertussen zitten we wel met een serieus probleem ergens anders.
![]() |
![]() |
#227 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ach, nog even en alle beroepdoppersdoppers moeten verplicht gemeenschapsdienst gaan doen. Grachten ruimen, riolen kuisen, enz.... Kortom, het enige soort werk waar de beroepsloser geschikt voor is. Weigeren = geldkraan dicht = goot waar ze eigenlijk thuishoren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als je niemand 'kent', vergeet het. En die duizenden jobs, deel dat maar door honderd.
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, hoe hoger het loon hoe meer er af gaat en hoe meer belastingen op het eind van het jaar. Er zal wel verschil blijven natuurlijk. Bv als zelfstandige 50'000 aangeven? Misschien zou ik dan nog liever die 20'000 gehad hebben!
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heeft net de zelfde oorzaak als bouwmachinisten en vrachtwagen bestuurders. Ze hebben het jaar opleiding in deze beroepen afgeschaft en nu zijn die oudere bezig met op pensioen te gaan, maar er zijn geen vervangers opgeleid. En die paar die er door de vbda worden opgeleid per jaar zullen deze gaten echt niet vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() Euhm, voor die jobs moest je heus "niemand" kennen, gewoon willen werken volstaat; die duizenden jobs moeten heus niet door honderd gedeeld worden. Ik heb absoluut geen één reden om aan die info te twijfelen (tenzij jij plots een reden weet waarom mijn Shippers onbetrouwbaar zouden zijn en daarover zouden liegen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hangt er een beetje vanaf waar natuurlijk. Ziekenhuizen betalen bv graag wat minder. Andere bedrijven betalen soms wel nog wat meer. Dus niet echt fantastisch, maar nu ook weer niet echt armoe.
![]() |
![]() |
#234 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ik heb daarvoor niet gestudeerd maar heb alle cursussen van mijn toenmalige vriend doorlopen, en ken dat vanbinnen en vanbuiten. Ik vond dat veel gemakkelijker werk dan kuisen of hetgeen ik nu doe. Ik kon daar naar het toilet als ik wou, mocht achter de pc de hele tijd koffie drinken en niet alleen in de pauzes. Ik had een ergonomische stoel die je aan alle kanten kon instellen, een bureau die omhoog en omlaag kon. Een supergoede computer en het werk opzich, het uittekenen van electriciteitsleidingen en aftak-kasten, en het berekenen van vanalles vond ik echt heel erg leuk. Na het werk ging ik mijn eens goed gaan uitleven op de squash kwestie van wat lichaamsbeweging en daarna een fris douchke. ik vond het zalig. Op het einde van die maand ging ik met een fantastische pree naar huis, ik kan er nu alleen nog van dromen. Jammer genoeg werd synerco overgenomen door imtech en lagen de studievereisten ineens een stuk hoger en kon ik daar niet in vaste dienst beginnen. Maar geef mij maar terug een bureaujob, met alle plezier. Goede en vaak glijdende uren.
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar niet na een uur bellen he, ik kom je niet helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vele problemen zijn wel gekomen door verplichte certificaten en brevetten allerhande dat veel mensen zeggen "salu en de kost". Vroeger sprong je er op en je reed.
![]() |
![]() |
#237 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#238 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
maar ik heb nog gekuist via interim en dat betaald niet vet. ook niet via die dienstencheques. komt nog bij dat de meeste schoonmaakjobs deeltijds zijn. Net zoals in de verkoop. Alle interessante jobs worden tegenwoordig verknipt in deeltijdse jobkes ![]()
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() t' is zo.
Geef me geld en ik geef een adres. ![]()
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het doel werd gemist en heeft dus een heel ander gevolgd. |
|
![]() |
![]() |