![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
wij leren onze kinderen dat ze best kunnen werken maar dat ze zot zijn als ze werken voor de rijkdom van een ander - we leren ze ook om zonder schaamte hun natuurlijk erfdeel op te eisen kijk eens zeggen we dan als we een stelletje bouwvakkers passeren deze dommerikken klagen op mama en papa maar zijn te dom om te beseffen dat die meneer daar met zijn mercedes intussen rijk wordt van hen zorg maar dat je later als je groot bent niet ook zo n dommerik wordt ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 november 2006 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het is ook niet aan mij om criteria op te leggen. Mensen die de moeite niet doen. vb gezonde kerels die gemakkelijk als magazijnier, orderpicker aan de slag kunnen. En die niet de moeite doen om te solliciteren, gelijk mijn onderbuur. Die zit echt al een aantal jaar thuis, en heeft nog nooit gesolliciteerd (zijn eigen woorden), heeft wel een boel canabisplantjes staan zogezegd voor zijn zere rug. Maar hij kan wel om vb 5uur 's ochtends nogal luidruchtig liggen rampetampen en op zijn moto rijden waar hij zo helemaal voorover op moet liggen, en gaan bijklussen in zijn vrije tijd. Hij leeft van: dop, weedverkoop, en bijklussen. Zo mensen die moeten er vantussen gehaald worden. Mensen die niet aan de criteria voldoen vb zijnde actief op zoek zijn naar werk, 5werkdagen beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt, die moeten van de dop worden gehaald en vb op een ocmw worden gezet. Op die manier hebben ze wel een inkomen maar dat is niet zo ruim als een dop. Wss is de motivatie om dan toch te gaan werken groter.
![]() |
![]() |
#364 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar kan je je bovenstaande reactie eens verklaren?
![]() |
![]() |
#365 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() (compleet naast de kwestie ik weet het, maar het is echt frappant)
![]() |
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar da's niet genoeg eh. Ook meer verplichtend optreden tegen werkonwilligen moet ook gebeuren. Bvb. door het beperken in de tijd van de uitkeringen obv gepresteerde jaren arbeid. Komt erop neer dat je 'spaart' voor een mogelijk werkloze periode in je leven. Dan kunnen die tijdelijke uitkeringen ook verhogen. Nu zijn ze te laag, oa. omdat ze eeuwig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn wel te laag. Met laat wel ouderen uitbollen in de werkloosheid, na de zestig. Niet helemaal onterecht. Hoewel ik ook nog op mijn zestigste een oproep kreeg van het RVA... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
SZ onbetaalbaar.... Maar er stroomt enorm veel water naar zee in dit landje, dwz uitkeringen en subsidies naar mensen die perfect zelf een grote bijdrage kunnen leveren of totaal geen hulp nodig hebben, afgaande op de staat van hun vermogen en bezit. Je kan in dit landje niets aan een behoeftige geven, als je niet evenveel teruggeeft, op en of andere wijze, aan zij die dat niet zijn. Dat moet dan ook maar eens veranderen. Maar natuurlijk kan je op het gebied van sociale zekerheid niets met precisie uitrichten , als je niet over het instrument beschikt van het vermogenskadaster. Dat geldt trouwens voor alle economische en fiscale maatregelen. Tot zolang blijft het water naar zee dragen. Schieten met een kanon op een mug. Het is niet voor niets dat de vakbonden vragende partij zijn voor het vermogenskadaster... Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 12:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Minister-President
|
![]() Paar kleine vraagjes?
Door het systeem uitgespuwd worden kan inhouden: Ontslagen worden door herstrukturering. Zonder werk vallen door faling. Verhuis van het bedrijf. Andere en hogere eisen door overname. Politieke inmenging. Ouder worden en niet meer opleidbaar (volgens het bedrijf). enz... Let wel ik heb het hier niet over werkwilligheid,onbekwaamheid,flexibiliteit,uitgebl ustheid enz.. maar alle redenen die een werknemer te beurt kunnen vallen en zijn ontslag kunnen inhouden. Maak nu eens de afweging die de politiek daartegenover zet,want neem het zoals je wil,maar deze mensen zitten zonder werk. Men gaat dus maatregelen nemen tegen de werkloosheid en de manier waarop men mensen sneller en dwingender aan het werk kan zetten. Hoe doet men dat? Men gaat eisen stellen! Hoeveel keer men een sollicitatie aangaat. Men stuurt brieven om uw aan te melden. Men geeft opleidingen. Men laat u screenen. Men schorst u wanneer er te weinig inspanning is. Daarvoor heeft men natuurlijk arbeidsplaatsen nodig want het natuurlijk aanwezig aanbod is zeker niet gegroeid. Wat doet men? men schept dienstenjobs om mensen weg te houden van de werkloosheid,nu wil men zelf terugkeren naar PWA om de werklozen iets meer inkomen te laten verwerven door 45 uren per maand ten dienste te staan voor de gemeenschap(+/- 180 euro max per maand). De vraag is (en gelieve hier geen rekening te houden met werkonwilligen,of mensen die door gezondheidsproblemen naast de boot vallen) is dit voldoende om +/- 500.000 werklozen aan een job te helpen? Men heeft jarenlang de jeugd erop gewezen dat zij hogere studies moesten doen,dat ze afhankelijk zouden zijn van hun diploma om aan een job te geraken,men heeft jarenlang de motivatie voor een meer technisch beroep ontraden,en wat blijkt nu? men heeft genoeg universitairen maar veel te weinig technisch begaafde mensen of beter nog stielmannen. Moet men dan geloven dat men vanuit werkgeverssopzicht geen bekwame mensen vind? of moet men dan geloven dat men geen geld in opleidingen wil steken vanuit de bedrijfswereld? Of moet men het toch gaan zoeken bij het eenvoudige feit dat buitenlanders minder betaald moeten worden? Feit is dat men steeds wil nemen vanuit de overheid,bekijk maar eens alles waarop u belasting betaald,btw op ALLES en dat tussen de 6 en de 21 %. Zelfs op de natuurlijke bronnen zoals water,gas en elektriciteit. De Belasting die een werkgever moet betalen voor een werknemer zijn niet van die aard dat men bereid zal zijn om meer mensen aan te werven,waarom doet men daar niks aan?
![]() |
#373 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
-Ouderen laten uitbollen wanneer ze een zwaar beroep(nachtwerk, bouw, etc.) hebben gehad is idd verdedigbaar. Maar zeker niet alle ouderen komen hiervoor in aanmerking imo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je met dat standpunt door het leven gaat, en dat aan je kinderen doorgeeft, dan vrees ik ten zeerste voor die kinderen hun toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Banneling
|
![]() Google eens Eno2, dan krijg je er 15OOO, taalidioot.
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |