Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2006, 14:04   #21
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adriaan Koerbagh Bekijk bericht
Bestudeer eerst de geschiedenis van Israel voor 1948 eens en kom dan terug.
Een autonome Palestijnse staat is er inderdaad nooit geweest. Of noem jij het Brits mandaatgebied Palestina een Palestijnse staat?!?

Aangezien jij blijkbaar niet wist dat de zionisten al met terrorisme bezig waren voordat Israël bestond, stel ik voor dat je zelf eerst de geschiedenisboeken induikt vooraleer je mij terecht wijst.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:25   #22
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Adriaan Koerbagh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Een autonome Palestijnse staat is er inderdaad nooit geweest. Of noem jij het Brits mandaatgebied Palestina een Palestijnse staat?!?
Ooit al eens gehoord van het Ottomaanse Rijk? Ooit al eens gehoord van Arz-i Filistin? Maar goed dat jij het Brits mandaatgebied aanhaalt. Een mooi voorbeeld van continue agressie jegens joden. Nebi Mussa, Jaffa, Jeruzalem 1929, dat ken je natuurlijk. De bombardementen door palestijnen in 1936, heb je die meegemaakt? Verschrikkelijk angstig hoor, zo af en toe met dan enkele slachtoffers... Veel protest was daar toen niet tegen. Jodenhaat is al enkele eeuwen in de mode.

Citaat:
Aangezien jij blijkbaar niet wist dat de zionisten al met terrorisme bezig waren voordat Israël bestond, stel ik voor dat je zelf eerst de geschiedenisboeken induikt vooraleer je mij terecht wijst.
Welk "terrorisme"? Als reactie op aanslagen van Palestijnen?
Adriaan Koerbagh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:33   #23
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die twee partijen zijn een produkt van de Israëlische bezetting en terreur. Verdere bezetting en terreur zullen de zaken alleen maar verergeren. En dat weet Israël zelf maar al te goed: vandaar mijn opmerking dat OIsraël geen vrede wil (net zo min als Hamas en hezbollah dat willen). De enige oplossing bestaat erin om de Palestijnen eindelijk hun autonmie (en uiteindelijk staat) te geven. Dat doe je alvast niet door je eerst terug te trekken uit een gebied en als de verkiezingsresultaten je niet aanstaan er onmiddellijk terug binnen te vallen en de mensen te terroriseren.
Gelijk heb je: Israel wil geen vrede. Ze zullen deze oorlog tot het bittere einde uitvechten. Ze hebben een lange-termijn strategie. Voor Israel is de enig oplossing voor het conflict: de complete verdrijving van de Palestijnen. Dat is de ultieme doelstelling. En dat zullen ze wel kunnen bereiken.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:40   #24
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een Palestijnse staat is ondoenbaar. Het lost voorts de problemen niet op, gezien een meederheid van de Palestijnse bevolking Israel compleet van de kaart wil vegen. Het conflict zou dus blijven, met als enige verschil dat het tussen twee soevereine staten zou gaan. Daarenboven zou praktisch gezien de Palestijnse staat uit twee gescheiden splinters moeten bestaan binnen de joodse staat: Gaza en de West-Bank. Twee staatjes eigenlijk. Onaanvaardbaar voor zowel de joden als de Palestijnen. Er zijn helemaal geen oplossingen voor dit conflict. Tenzij u een manier vindt om de geschiedenis compleet uit te wissen en terug van nul te beginnen. Maar dat is uiteraard onmogelijk. Het enige wat nog vrede kan brengen in de regio is dat de één van beide partijen de ander totaal overwint en verjaagd. Persoonlijk zie ik liefst de Palestijnen het onderspit delven. De Arabische wereld is groot genoeg. Verhuis toch gewoon jongens. Jullie hebben het land van de joden veroverd. Wel, nu willen ze het terug. Dikke pech.

Laatst gewijzigd door MARE : 8 november 2006 om 14:41.
Oud 8 november 2006, 14:51   #25
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Toevallig zitten in de regering van die twee landen partijen, die de vernietiging van Israël hebben gezworen en niet van plan zijn hiervan af te stappen...

Hoe zou U dat als regeringsleider van Israël oplossen?
Zeker niet door nog meer dood en vernieling te zaaien....... en ik zou beginnen met de rechten van de oorspronkelijke bewoners te respecteren. Zich een land toeeigenen en dagelijks de rechten van vluchtelingen schenden is geen manier om zich populair en geliefd te maken in een regio en het verzet te doen stoppen tegen deze onrechtvaardige toestand.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 november 2006 om 14:58.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 14:56   #26
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Gelijk heb je: Israel wil geen vrede. Ze zullen deze oorlog tot het bittere einde uitvechten. Ze hebben een lange-termijn strategie. Voor Israel is de enig oplossing voor het conflict: de complete verdrijving van de Palestijnen. Dat is de ultieme doelstelling. En dat zullen ze wel kunnen bereiken.
Voor Israël en bondgenoot Amerika lijkt de lange-termijn strategie het 'democratisch' Verwesten van het Midden-Oosten. U zult democratisch Westers denken ....... anders wordt u als het kwade beschouwd, want wij zijn de goeden.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 november 2006 om 14:57.
Oud 8 november 2006, 15:04   #27
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit al eens gehoord van het Ottomaanse Rijk? Ooit al eens gehoord van Arz-i Filistin?
Ja hoor, maar wat heeft dat met een autonome Palestijnse staat te maken??? Niets dus, wat jouw bewering van Palestijns staatsterrorisme naar de prullenmand verwijst.

Citaat:
Maar goed dat jij het Brits mandaatgebied aanhaalt. Een mooi voorbeeld van continue agressie jegens joden. Nebi Mussa, Jaffa, Jeruzalem 1929, dat ken je natuurlijk. De bombardementen door palestijnen in 1936, heb je die meegemaakt? Verschrikkelijk angstig hoor, zo af en toe met dan enkele slachtoffers... Veel protest was daar toen niet tegen. Jodenhaat is al enkele eeuwen in de mode.
Ik vind alle vormen van agressie tegen mensen verwerpelijk. Of dat nu van tegen joden is of van joden afkomstig. Dus wat is je punt?

Citaat:
Dat van groepringen zoals de Etzel. En "als reactie op aanslagen van Palestijnen"? Dat zeggen de palestijnen ook van de zionisten/Israëli's.
Oud 8 november 2006, 15:06   #28
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ooit al eens gehoord van het Ottomaanse Rijk? Ooit al eens gehoord van Arz-i Filistin? Maar goed dat jij het Brits mandaatgebied aanhaalt. Een mooi voorbeeld van continue agressie jegens joden. Nebi Mussa, Jaffa, Jeruzalem 1929, dat ken je natuurlijk. De bombardementen door palestijnen in 1936, heb je die meegemaakt? Verschrikkelijk angstig hoor, zo af en toe met dan enkele slachtoffers... Veel protest was daar toen niet tegen. Jodenhaat is al enkele eeuwen in de mode.

Hebt u ooit al gehoord van het Bilu-manifest, het begin van alle ellende.....

Het Bilu-manifest

Een groep joden uit de buurt van Charkov sloot zich aaneen in een genootschap onder de naam BILU. Deze letters BILU zijn de beginletters van een tekst uit de bijbel van de profeet Jesaja (jes. 2,5). Deze tekst luidt: "Huis van Jakob, komt laat ons gaan..." In 1882 gaf deze groep in Constantinopel onderstaande verklaring uit:

Aan onze broeders en zusters in ballingschap!
Indien ik niet mijzelf help, wie zal mij helpen?
Bijna tweeduizend jaar zijn verlopen sedert in een kwaad uur, na een heroïsche strijd, de glorie van onze Tempel in vlammen opging en onze koningen en leiders hun kronen en diademen verwisselden voor de ketenen van de ballingschap. We verloren ons land, waar onze geliefde vaderen woonden. Van al onze glorie namen we in de ballingschap slechts een vonk van het vuur mee, waarmee onze Tempel, de woonplaats van onze grote God, was omgeven.
Maar deze kleine vonk hield ons in leven toen de torens van onze vijanden tot stof vergingen en hij werd een hemelse vlam, die licht gaf aan de helden van ons volk en hen hielp de verschrikkingen van de dodendans en de martelingen van de auto-da-fe's te doorstaan. En weer gloeit deze vonk en hij zal ons als een ware zuil van vuur vooruitgaan op de weg nar Zion terwijl een duistere wolk ons zal achtervolgen, de wolk van onderdrukking, die ons dreigt uit te roeien.
Slaapt gij mijn volk?
Wat hebt gij tot stand gebracht tot 1882?
Geslapen en gedroomd de valse droom van assimilatie.
Wel, goddank, zijt gij uit uw luie sluimer gewekt .
De pogroms hebben u wakker geschud uit de toverslaap.
Uw ogen zijn geopend, zodat gij nu ziet hoe vals uw hoop is. Kunt gij de smaad en spotternij van uw vijanden zwijgend aanhoren? ... Waar is uw vroegere trots, de oude geest.
Bedenk dat gij eens een natie was met een wijze godsdienst, met eigen rechters, eigen wetten en een heilige Tempel, waarvan nog een muur rest als stille getuige van het roemruchte verleden; dat uw zonen woonden in paleizen en uw steden bloeiden en schitterden van pracht, terwijl uw vijanden als beesten leefden in de modderige moerassen van hun donkere wouden. Terwijl uw kinderen gekleed waren in purper en fijn linnen, droegen zij de ruwe vacht van wolf en beer.
Schaamt gij u niet?
Een bestaan in het Westen is onmogelijk geworden voor u, de sterk van de toekomst straalt in het Oosten. Diep doordrongen van dit alles en geïnspireerd door de ware woorden van onze grote leermeester Hillel: "Als ik mijzelf niet help, wie zal mij dan helpen?" stellen wij voor het volgende genootschap op te richten:
1. Het genootschap zal BILU heten, overeenkomstig de woorden 'Huis van Jacob, kom, laat ons gaan...' Het zal verdeeld worden in plaatselijke afdelingen in overeenstemming met het aantal leden.
2. Het genootschap zal gevestigd zijn in Jeruzalem.
3. Schenkingen en bijdragen zullen onbeperkt gedaan kunnen worden.
Wij willen:
1. Een tehuis in ons land. Het werd ons gegeven door de genade van God; het is van ons, zoals geregistreerd staat in de archieven van de geschiedenis.
2. Het van de Sultan zelf vragen en als het niet mogelijk is dit te bereiken, vragen, dat we het op zijn minst mogen bezitten als een staat in een grotere staat; het interne bestuur moet onze taak zijn om eigen burgerlijke en politieke rechten te kunnen hebben en dat het land slechts in buitenlandse aangelegenheden functioneert als deel van het Turkse Rijk bij wijze van hul aan onze broeder Ismael in tijd van nood.
Wij hopen dat de belangen van onze roemruchte natie een nationaal gevoel zullen opwekken bij rijke en machtige mensen en dat iedereen, rijk of arm, zijn beste krachten zal geven voor de heilege zaak.
Gegroet, broeders en zusters!
Hoor, o Israël! De Heer onze God, de Heer is één, en ons land Zion is onze enige hoop. God zij met ons!
De pioniers van BILU

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 november 2006 om 15:12.
Oud 8 november 2006, 15:07   #29
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Voor Israël en bondgenoot Amerika lijkt de lange-termijn strategie het 'democratisch' Verwesten van het Midden-Oosten. U zult democratisch Westers denken ....... anders wordt u als het kwade beschouwd, want wij zijn de goeden.
Denk je nu werkelijk dat democratie een doelstelling is van de Amerikanen en de joden? U geeft het zelf aan: het is gewoon een ander excuus om de vijand de bestempelen. Onmogelijke eisen stellen is de manier om nadien verwijten te maken, hetgeen bij de redenen wordt getelt ter bestrijding.
Oud 8 november 2006, 15:08   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je mij even citeren waar ik zoiets ooit zou geschreven hebben aub? Het punt is dat je terrorsime niet met staatsterreur moet bestrijden. De staatsterreur van Israël duwt de Palestijnen in de armen van Hamas. Het is dus die staatsterreur die verantwoordelijk is voor de overwinning van Hamas bij de verkiezingen.
Door het gewoonweg weg te laten doe je dat. Waarom verkondig je hier maar 1 deel van het verhaal?
De palestijnen vuurden al langere tijd raketten af of burgerdoelwitten in israel met de bedoeling om burgers te raken, israel wil hier een eind aan maken en toch kak je hier op de israeliers, waarom vraag ik mij dan af? Geef mij jou beweegredenen hiervoor?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 15:14   #31
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Denk je nu werkelijk dat democratie een doelstelling is van de Amerikanen en de joden? U geeft het zelf aan: het is gewoon een ander excuus om de vijand de bestempelen. Onmogelijke eisen stellen is de manier om nadien verwijten te maken, hetgeen bij de redenen wordt getelt ter bestrijding.
Daarom plaatste ik het ook tussen haakjes. Inderdaad, onmogelijke eisen stellen terwijl men zelf alles mag was een goede methode om de vijand te demoniseren. Nu worden de mensen wijzer en mondiger, en ze hebben bovendien een betere en snellere toegang tot informatie.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 november 2006 om 15:17.
Oud 8 november 2006, 15:15   #32
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Palestijnse staat is ondoenbaar. Het lost voorts de problemen niet op, gezien een meederheid van de Palestijnse bevolking Israel compleet van de kaart wil vegen. Het conflict zou dus blijven, met als enige verschil dat het tussen twee soevereine staten zou gaan. Daarenboven zou praktisch gezien de Palestijnse staat uit twee gescheiden splinters moeten bestaan binnen de joodse staat: Gaza en de West-Bank. Twee staatjes eigenlijk. Onaanvaardbaar voor zowel de joden als de Palestijnen. Er zijn helemaal geen oplossingen voor dit conflict. Tenzij u een manier vindt om de geschiedenis compleet uit te wissen en terug van nul te beginnen. Maar dat is uiteraard onmogelijk. Het enige wat nog vrede kan brengen in de regio is dat de één van beide partijen de ander totaal overwint en verjaagd. Persoonlijk zie ik liefst de Palestijnen het onderspit delven. De Arabische wereld is groot genoeg. Verhuis toch gewoon jongens. Jullie hebben het land van de joden veroverd. Wel, nu willen ze het terug. Dikke pech.
Wat een zever zeg. Het is niet omdat Israël nooit van plan is geweest om de Palestijnen een staat te geven (op de Westbank is er immers veel waardevol vruchtbaar land), dat de Palestijnen niet tevreden zouden zijn met die voorgestelde Palestijnse staat! En tot die staat zou natuurlijk niet alleen Gaza en de Westbank moeten horen, maar ook Oost-Jeruzalem. Israël maakt geen schijn van kans om de Palestijnen ooit te verdrijven! Dat zal de internationale gemeenschap niet toelaten. Ze zullen dus moeten leren leven met de Palestijnen en hun rechten. Zolang ze dat niet doen, zullen ze in ieder geval geen vrede kennen.
Oud 8 november 2006, 15:19   #33
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Door het gewoonweg weg te laten doe je dat. Waarom verkondig je hier maar 1 deel van het verhaal?
De palestijnen vuurden al langere tijd raketten af of burgerdoelwitten in israel met de bedoeling om burgers te raken, israel wil hier een eind aan maken en toch kak je hier op de israeliers, waarom vraag ik mij dan af? Geef mij jou beweegredenen hiervoor?
Omdat deze topic gaat over de slachtpartij die de Israëlische staat vanmorgen in Gaza heeft aangericht. En omdat de Israëlische staat aan de basis ligt van het ontstaan van de terroristische groeperingen door de Palestijnen tientallen jaren te onderdrukken en te terroriseren. Ik heb geen enkele sympathie voor die terroristische groeperingen, maar Israël kan daar maar op één manier een eind aan maken: door te stoppen met de Palestijnen te onderdrukken en te terroriseren. Anders creëren ze alleen maar meer terroristen.
Oud 8 november 2006, 15:22   #34
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bron: VRT

Oeps foutje! De raketten moesten een gebouw treffen vanwaar zogezegd Palestijnse militanten opereerden, maar de tuigen kwamen per vergissing terecht op een woonwijk. Het leger heeft de beschietingen "voorlopig" stopgezet voor een onderzoek, maar is daarna van plan om gewoon verder te gaan. De moslimlanden hebben in een verklaring terecht gesproken van staatsterrorisme! Voor Israël is vrede duidelijk geen optie. Noch noch met de Palestijnen, noch met Libanon (waar ze er ook alles aan doen om het vredesakkoord te dwarsbomen).
Iedereen weet dat het Hamas krapuul zich graag tussen burgers verschanst om nadien Israël de schuld te kunnen geven van "massamoord". Zoals elke Palestijnse terreurgroepering hanteren ze dezelfde tactiek in de hoop medelijden op te wekken bij de internationale gemeenschap. Als het nu zelfs aan Europese zijde bijzonder stil blijft is men er stilaan van overtuigd dat zulke laffe tactieken niet meer pakken bij de internationale gemeenschap. De moslimlanden zouden beter is in eigen boezem zien inplaats van Israël te bekritiseren. In Israël worden géén 12 jarige jongens opgehangen omdat ze zich aan homosexuele activiteiten hebben gewaagd.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 15:24   #35
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een zever zeg. Het is niet omdat Israël nooit van plan is geweest om de Palestijnen een staat te geven (op de Westbank is er immers veel waardevol vruchtbaar land), dat de Palestijnen niet tevreden zouden zijn met die voorgestelde Palestijnse staat! En tot die staat zou natuurlijk niet alleen Gaza en de Westbank moeten horen, maar ook Oost-Jeruzalem. Israël maakt geen schijn van kans om de Palestijnen ooit te verdrijven! Dat zal de internationale gemeenschap niet toelaten. Ze zullen dus moeten leren leven met de Palestijnen en hun rechten. Zolang ze dat niet doen, zullen ze in ieder geval geen vrede kennen.
Het was terreurbaas Arafat die in 1998 de de Oslo vredesakkoorden naast zich neerlegde remember..
Oud 8 november 2006, 15:27   #36
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat deze topic gaat over de slachtpartij die de Israëlische staat vanmorgen in Gaza heeft aangericht. En omdat de Israëlische staat aan de basis ligt van het ontstaan van de terroristische groeperingen door de Palestijnen tientallen jaren te onderdrukken en te terroriseren. Ik heb geen enkele sympathie voor die terroristische groeperingen, maar Israël kan daar maar op één manier een eind aan maken: door te stoppen met de Palestijnen te onderdrukken en te terroriseren. Anders creëren ze alleen maar meer terroristen.
Wie heeft deze "slachtpartij" veroorzaakt? Idd, de palestijnen die slachtpartijen aanrichte in israel de voorbije dagen.

De palestijnen zullen nooit stoppen met terreurdaden tegen israel, dat is al duidelijk geworden, dus waarom zou israel moeten stoppen met zichzelf te verdedigen? Jij zou tegen je volk zeggen, allemaal rustig binnenblijven, vergeet de doden elke dag door bomaanslagen of raketten, men zegt dat het op den duur wel zal stoppen.

Ik hoop voor iedereen dat het daar ooit stopt maar volgens mij zal het nog heel lang duren. Verschil is dat ik geen kant kies omdat ze beiden EVEN schuldig zijn voor alle doden.
Oud 8 november 2006, 15:34   #37
Sinistra
Banneling

Standaard

Vredelievende Palestijnen met "vreedzame " bedoelingen.

Oud 8 november 2006, 15:34   #38
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Na alle akkoorden voor vrede die er al geweest zijn, wie zijn altijd de eerste geweest om de akkoorden te breken? Dit zijn toch altijd de palestijnen geweest of niet?
Als morgen israel geen ivallen meer doen zal overmorgen een palestijn wel een bom leggen of een raket afvuren.
Oud 8 november 2006, 15:38   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Vredelievende Palestijnen met "vreedzame " bedoelingen.

Spijtige is dat sommigen hen nog geloven ook. Maja, dat zijn meestal zelf moslims en zij zullen hun broeders altijd beschermen of goedpraten boven alle anderen.

Deze middag bij brussel midi, die marokaanse grappenmaken ali nog iets. Coole kerel. Hij zei zelf dat grappen bij moslims wel kunnen maar bij moppen waarbij god boven allah staat bv dan gaat het erover. Allah moet altijd boven alles staan. Dat is hun probleem gewoon. Iedereen moet hen als gelijken beschouwen maar zij hebben er zelf veel meer moeite mee en zijn spijtig genoeg er nog extremer in.
Oud 8 november 2006, 15:39   #40
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wie heeft deze "slachtpartij" veroorzaakt? Idd, de palestijnen die slachtpartijen aanrichte in israel de voorbije dagen.

De palestijnen zullen nooit stoppen met terreurdaden tegen israel, dat is al duidelijk geworden, dus waarom zou israel moeten stoppen met zichzelf te verdedigen? Jij zou tegen je volk zeggen, allemaal rustig binnenblijven, vergeet de doden elke dag door bomaanslagen of raketten, men zegt dat het op den duur wel zal stoppen.

Ik hoop voor iedereen dat het daar ooit stopt maar volgens mij zal het nog heel lang duren. Verschil is dat ik geen kant kies omdat ze beiden EVEN schuldig zijn voor alle doden.
Ik wel, omdat ik naar de oorzaken zoek en dat Israël 10 x meer slachtoffers maakt en schade veroorzaakt dan de Palestijnen.
Heb al altijd een neiging gehad om de zwakkere te verdedigen.
Bovendien zijn de Palestijnen in eigen regio wat van hen voor mij hun recht
op een eigen staat nog groter maakt.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 8 november 2006 om 15:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be