![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#681 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
#682 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind het kunstenaarsstatuut bijvoorbeeld een goed iets. Ze bieden mensen de gelegenheid een project écht uit te werken, zonder ondertussen te verhongeren. Hun vooruitgang wordt regelmatig geëvalueerd. Die mensen doen dus niet 'niks'. Ik vind dat best ok. ik vind dat niet 'teren op de maatschappij'.
|
|
|
|
#683 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dat valt voor u dan toch wel een beetje tegen ze.
|
|
|
#684 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#685 |
|
Europees Commissaris
|
Eigenlijk had ik daar ook de grootste moeite mee bij vws. Kijk, ik vind het bewonderenswaardig dat vws opkomt voor ALLE armen, kansarmen, of het nu hun eigen schuld is of niet. Daarvoor sympathiseer ik nog steeds met de organisatie. Wat me wel moeilijk lag was dat de MOGELIJKE "uitwegen" (en dat zou best eens een goede job kunnen zijn) uit de armoede nogal werden afgeblokt (en zelfs dikwijls werden ingeblikt). Dat de wantoestanden (op gebied van werk) worden aangeklaagt, daar schaar ik me volledig achter.
|
|
|
|
|
|
#686 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dat doe ik ook...wees gerust
Citaat:
Als je echter slechts een tweederangs(of lager) bent.....wel ga dan werken, en doe het na je uren. Anders is het weldegelijk teren op de maatschappij. Laatst gewijzigd door zorlac : 9 november 2006 om 23:11. |
|
|
|
|
|
|
#687 |
|
|
in belgie zijn slechts ongeveer 1000000 mensen werkzaam in de productieve sector. De andere miljoenen zijn werkzaam in de dienstensector, sociale sector, verzorgende sector, ambtenarij, onderwijs ... of men trekt een uitkering of een pensioen of een kindervergoeding
deze miljoenen mensen worden - alle gekheid op een stokje - allemaal van de belastingen op de arbeid van die 1 000 000 werkezels betaald indien we een gemiddelde berekenen dan komen we op een bedrag van gemiddeld 7000 euro dat er per maand aan elk burger besteedt wordt het enige dat het vierde wereld syndicaat vraagt is één tiende daarvan maar dan wel onvoorwaardelijk !!!!! dit als een in de maatschappij ingebouwde noodzakelijke garantie tegen armoede die er voor moet zorgen dat art vd belgische grondwet - ieder belg heeft het recht op een menswaardig bestaan - in navolging van - art vd universele verklaring voor de rechten van de mens - door de overheid ook werkelijk universeel gegarandeert wordt ( wat tesamen met de andere mensenrechten haar enige taak is ) het probleem is echter voor één keer is het eens geen probleem dat door de politiek veroorzaakt wordt !! het is een probleem dat zich situeert op het vlak van de volksmentaliteit van vooral onze stoere vlaamse leeuwkes terwijl de staat nu van het geld dat ze de één miljoen werkenden uitmelkt per burger zevenduizend euro per maand uitkeert, kan volgens studiebureaus het gemiddelde stoere vlaamsche leeuwke het basisinkomen van maar zevenhonderd euro vooralsnog nog niet slikken maw de politiek is er wel rijp voor, wil er wel rijp voor zijn maar de domme vlaamsche leeuwkes zijn er nog altijd niet klaar voor hen is het gewoon ingeprent een mens moet werken en afzien stoer zeggen ze dan dat ze niet in die fabeltjes van de kerk over god enzo geloven maar intussen hebben ze niet door dat ze ondanks die stoere vlaamsche leeuwkespraat, nog steeds alle dagen handelen en denken en dus cultureel geconditioneerd zijn door diezelfde kerk - dat het leven dient om te lijden - het kruis - symbool van het lijden dat centraal staat in datgene wat gedurende tweeduizend jaar vrijspel heeft gehad op de cultivering van onze hedendaagse problematische, haast niet in vraagstelbare vlaamsche werkezelscultuur het idee van vlakaf en zonder doekjes errond 700 euro per maand ( ook voor de werkezels ) als alternatief voor zoals nu 7000 euro voor allerlei rond de pot gedraai - is blijkbaar niet te verzoenen met die werkezelscultuur ( volgens die werkezelscultuur is iets gratis krijgen immers taboe ) het komt erop neer dat de masochistische vlaming liever zoals nu gemiddeld 7000 euro uit zijn zakken laat kloppen ( want dat laat hij toe door alle dagen te gaan werken ) dan dat hij er 700 zou geven ( die hij dan zelf ook nog eens terugtrekt Als het stoere vlaamsche leeuwke er zevenhonderd geeft dan is hij niet stoer meer he soit arm arm arm vlaanderen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 november 2006 om 00:21. |
|
|
|
|
|
#688 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#689 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Is het nu echt te moeilijk om ook maar iets zinnig te zeggen? Zin om even uit te leggen waarom mijn werknemers mij, volgens jouw info, minder kosten dan wat jij als belasting aangeeft? |
|
|
|
|
|
|
#690 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#691 | |
|
|
Citaat:
als je voor de politiek geschikt bent dan klopt er iets niet met je je hebt dan hulp nodig
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
|
|
|
|
|
#692 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#693 | |
|
Banneling
|
Citaat:
moet echt wel zielig zijn om voor iemand als u te werken. ik beklaag die mensen. |
|
|
|
|
|
|
#694 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#695 |
|
|
mis
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 november 2006 om 00:52. |
|
|
|
|
|
#696 | |
|
|
Citaat:
Men kan dit op verscheidene manieren aanpakken, maar de uwe is jammer genoeg economisch nogal contraproductief.
|
|
|
|
#697 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood... Waar een Bill is, is een weg... Laatst gewijzigd door Bill : 10 november 2006 om 09:14. |
|
|
|
|
|
|
#698 |
|
Banneling
|
Nou zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Goed hé, 5 jaar werken! Het volk: 10november 2006 Citaten: 1/Oud is toch niet zo out Bijna 15 procent van de aanwervingen zijn 45-plussers 2/Een op drie werkgevers zou 50-plussers liever dumpen |
|
|
|
|
|
#699 | ||
|
Banneling
|
Veerle:
[quote] [quote] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bedankt voor het veelvoudig citeren, Veerle. Hoe doe je dat zo snel, die kwoots sampelen? Jammer dat je mijn gedichtje wegliet, dat was ook niet mis kwa vriendelijkheid. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2006 om 10:06. |
||
|
|
|
|
|
#700 |
|
Banneling
|
De gaskraan openzetten voor beroepslosers.
Stuur de gasrekening maar naar Bill. Dat soort rechtse zakkengedoe stelt iedereen, die niet de doelen bereikt die door hun waanzinnige wereldwijde vernietigende exploitatie -opvattingen vooropgesteld worden, gelijk aan losers (een Amerikaans scheldwoord dat hier alleen de lachlust opwekt, of medelijden met de onderontwikkelde gedachtenrijkdom van de hanteerder) Terwijl ze nog niet eens weten wat de werkelijke waarden zijn die het leven en de samenleving gezond en gelukkig maken. Ze denken dat het limietloos materieel bezit, inkomen, en consumptie is... Maar ja, Bill is een Amerika-collaborateurtje van het kwalijke soort. Zo eentje dat van een beetje fijnere geest geen enkele van de vele delicieuze kazen gevreten heeft, die hem anderzijds fysiologisch zo vet maken. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2006 om 10:17. |
|
|
|