![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#701 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#702 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Als dopper geniet ik een netto inkomen vrij van belastingen. Dat verhindert de complicatie op het einde van het jaar onder de armoedegrens terecht te komen als minimumloner, door criminele overbelastingen van de overheid op de laagstverdieners(Crimbelas). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#703 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de Nederlanders zien me niet staan omdat er een Vlaams tintje aan zit - en de Nederlanders beheersen de hele uitgeverij. Vlamingen komen daar zelden of nooit aan de bak. Overigens ontbraken mij de middelen en de mogelijkheden om voldoende lange tijd in de buitenlanden door te brengen om echt op niveau te raken, zodat mijn professioneel zelfvertrouwen niet bepaald piekte. Toen ik een aanbod kreeg van een gesubsidieerde literaire Vlaming om een omvangrijke Griekse vertaling van mij gepubliceerd te zien, trok ik mijn staart in....(er waren trouwens voor mij geen royalties aan verbonden, alleen voor hem ). Ik moest ook altijd alles zelf bekostigen als dopper. Werk, verplaatsing, studie en onkosten. Je zou voor minder op kosten van een (rijke) vrouw gaan leven....die "opportuniteiten" heb ik ook niet aangegrepen... Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2006 om 10:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#704 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom dat hij normaal vroeger van plan was om <<Als ze mij mijn diploma niet geweigerd hadden van ing. wegens studentenleider in '67 dan had ik na mijn 21-ste België helemaal nooit teruggezien... ipv de eeuwige student en de beroepsdopper te moeten uithangen... http://forum.politics.be/showpost.php?p=2149252&postcount=596>> Na gestudeerd te hebben op de kap van de maatschappij, zou hij die in de steek laten (en zeker de leeghangers, omdat hij hier dan niets kon bijdragen)... Nu eist hij herverdeling... Gelukkig heb ik in de spitsmuizenwereld geen last van hypcroieten, want die veranderen automatsich in zandratten... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 10 november 2006 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#705 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#706 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
V-tax is dit jaar definitief failliet gegaan. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2006 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#707 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat laat ik over aan mijn ex. Die heeft zich in het zwart laten betalen en in het zwart laten neuken. Met een beetje kutnepotisme kom je gauw vooruit in het management. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#708 |
Banneling
|
![]() [quote]Twee man en een paardekop teveel.
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2006 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#709 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De brugpensioenen werden en worden nog steeds gebruikt als 'sociaal plan' bij de uitstoot van (oudere) werkkrachten, oa bij delocatie. En niet helemaal onterecht. Maar dat gebeurt alleen in de sterkere sectoren. In de zwakke sectoren raken ouderen gewoon aan de dop. Dat is dan een sociaal drama. Het is nu vooral tegen zulke mensen dat dan de hoon en de spot en de matschappelijke vernederingen opgehoopt worden...mensen die in armoede leven en geen vooruitzichten meer hebben... Bovendien kosten oudere doppers behoorlijk minder dan bruggepensioneerden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Banneling
|
![]() En beroepsdopper is geen denigrerend scheldwoord om te beginnen?
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2006 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#711 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2006 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#712 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#713 |
Banneling
|
![]() En ik vind mensen die inspanningen doen om te gaan werken voor een loon waarop ze niet kunnen overleven, debielen, tenzij ze helemaal gek zijn, zoals ik was, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2006 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#714 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog veel inquisitie-plezier. Het is trouwens altijd al zo geweest, en in verhevigede mate nu, dat er in de niet-werkwilligen aardig geschrapt wordt. Waar leuteren jullie dan over? Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2006 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#715 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#716 |
Banneling
|
![]() Laat dat toch eens over aan de inquisitie en het werklozenjachtsquad..
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2006 om 11:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#717 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#718 |
Banneling
|
![]() Kijk, de democraten zijn in de VS aan de macht gekomen, en het eerste dat ze gaan doen, is de minimumlonen optrekken.
Als we dat in België deden, zouden er minder beroepsdoppers zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#719 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |