![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Antidemocratisch zou ik u niet noemen. Wel gebruikt u zoals zovelen het democratieconcept om er uw eigen agenda in te verstoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daar ben ik eerlijk gezegd niet van overtuigd. Waarom "kans op een juiste beslissing" wanneer je de zekerheid kan hebben om voor jezelf de "juiste" beslissing te maken? Dat argument wordt zeker versterkt door 't feit dat juist en fout subjectieve begrippen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
|
![]() Citaat:
Voor mijn part mag je zelfs je eigen huis onafhankelijk verklaren (ook zo een eeuwige dooddoener die steeds blijft terug komen), maar dan moet je ook aanvaarden dat er rond je huis een grens komt en dat je bv. tolgelden moet betalen om Heftruckistan uit te mogen. Ook zal je zelf een infrastructuur op poten moeten zetten en eventueel moeten betalen voor de voorzieningen van een ander land. Of was je van plan te freeriden? Zet dat maar uit je hoofd... Dus zal je alliantie moeten vormen met andere mensen die ontevreden zijn over de diefstal. Pas als je een significant aantal mensen hebt gevonden in de juiste geografische configuratie, zal je een leefbare omgeving kunnen creëren. Uiteraard heeft die gemeenschap ook kosten en dus wordt er pot gelegd... tot Prosper van om de hoek niet meer wil. Dan wil de rest ook niet en tot slot komt er in het ministaatje ook een belastingsheffing. Misschien ben ik een pessimist, maar je kan je niet aan een staat onttrekken. Dan toch maar liever de dictatuur van de meerderheid dan die van een kleine elite...
![]() |
![]() |
#345 |
|
![]() Wel ja, zo zeg je het natuurlijk korter...
![]() |
#346 |
|
![]() Wat is er dat jou belet om samen met anderen mensen die dingen voor jezelf te regelen, indien ik daar niet wil aan meedoen? Met andere woorden, vanwaar die overtuiging om anderen dwangmatig te laten deelnemen aan die samenwerking?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
|
![]() Natuurlijk beseffen de meesten dat ze wel belastingen moeten betalen. Waar de meesten het niet mee eens zijn, is de manier waarop daarmee omgegaan wordt. En dat lijkt me maar normaal...
![]() |
#348 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Doe zo voort! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
|
![]() Onttrek je je er dan aan he... Als je dit tenminste ernstig bedoelt.
![]() |
#350 |
|
![]()
![]() |
#351 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Woon jij toevallig op dat grondgebied, dan hoor jij tot de gemeenschap van wie de staat is. Rien �* faire. De facto zal je overigens ook van onze voorzieningen gebruik maken. Daarvoor zal overleg nodig zijn! Zoals Tantist schreef: verhuizen is de meest logische oplossing. Laatst gewijzigd door baarle : 10 november 2006 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Minister-President
|
![]() [quote=baarle;2153072]Vanzelfsprekend niet.
Hoe komt u erbij? Op welke elementen zou u de stelling als zou België een democratie zijn willen baseren?[/quot Op geen één. Hoe men er zou kunnen toe komen om te geloven dat den belziek een democratie is wel, er is geen één land denk ik waar er zoveel zelfbenoemde democraten rondlopen als hier. Het is goed te zien dat er nog zijn die niet alleen in het woord 'democratie' geloven maar die er ook de daden moeten van zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je hoeft de eigendom over je grond niet af te geven. Maar het lijkt me dat je op je eentje niet het grondgebied van de democratische staat kan wijzigen. Jouw eigendom blijft jouw eigendom en tot we een oplossing gevonden hebben voor dit probleem blijft die tot het grondgebied van de democratische staat behoren. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien is de vraag van correct of niet correct irrelevant in een democratie. Als achteraf de beslissing als niet correct zal worden ervaren, is dat omdat die volksmassa daar globaal zo over zal denken, niet omdat dat ergens geschreven staat of door God ingefluisterd is of zo...
![]() |
![]() |
#359 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij kan theoretisch zijn grondgebied toch aan het staatsterritorium onttrekken?
|
![]() |
![]() |