![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer ik uittreed uit de democratische staat, behoort mijn persoonlijk grondgebied niet meer tot de democratische staat, daar draait het net om! Laatst gewijzigd door Heftruck : 10 november 2006 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
|
![]() Tenzij je natuurlijk de staat zelf wilt veranderen... In een democratie kan je natuurlijk een tegenvoorstel doen dat de belastingen wil afschaffen. Krijg je dat er door, dan zijn er geen belastingen meer en alles wat er bij komt. Krijg je dat er niet door, dan kan je ofwel de uitslag aanvaarden ofwel stemmen met de voeten. Dat laatste kan door secessie of door fysieke verhuizing. Het eerste is schier onmogelijk op individueel niveau, dat laatste heeft als nadeel dat je altijd in een andere volksgemeenschap zal terecht komen met haar eigen wetten.
![]() |
#363 | |
|
![]() Citaat:
Overigens is dat niet mogelijk in de particratie Belziek...
![]() |
![]() |
#364 | |
|
![]() Citaat:
(Wil je trouwens mijn schandelijke grammaticafout in mijn quote verbeteren? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MARE : 10 november 2006 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Toch niet, want u zal geen grondgebied vinden dat niet gelegen is binnen een bestaande staat. Try harder...
Laatst gewijzigd door MARE : 10 november 2006 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Grondgebied is een politiek-administratief concept: dat behoort aan de gemeenschap. Als er bijvoorbeeld op jouw grond olie geloodst wordt, zal de gemeenschap daar om evidente redenen tussenkomen. Jij hebt dus wel grond, maar geen grondgebied! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
|
![]() Citaat:
![]() Waarom zou ik aan derden moeten betalen om mijn eigendom te houden? Als ik sterf, zijn er verschillende opties. Ofwel geef ik middels erving dat stuk grond aan iemand anders, ofwel kan het per publiek opbod verkocht worden. Je zou kunnen zeggen dat de persoon die 't stuk als eerste claimt, er de eigendom over krijgt. Al zie ik dat laatste niet al te snel gebeuren (niet dat ik er tegen zou zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
|
![]() Bon, jullie hebben dus een fundamenteel ander begrip van "grondgebied". Voor mij is het grondgebied van een democratische staat dat stuk grond dat eigendom is van de leden van de democratische staat. Het grondgebied is met andere woorden een dynamische entiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
|
![]() Citaat:
Het onderhoud van dit territorium (gesteld dat je je aan de soevereiniteit van de vroegere staat kan onttrekken, want ook al ben je vruchtgebruiker van die grond, je ontneemt de staat wel degelijk de soevereiniteit van een deel van haar territorium) zal veel kosten met zich meebrengen. Tenzij dat het gaat om een significante groep mensen, zal dat onderhoud niet van dezelfde schaalvoordelen kunnen genieten als de vroegere staat. Dus puur kosten/baten valt dat negatief uit. Praktisch gezien kan de vroegere staat zich wreken voor het soevereiniteitsverlies door strenge beperkingen door te voeren: handelsembargo of een duur visum. Gedenk dat verdragen zoals het Schengenverdrag etc ook niet automatisch geldig zijn. Dus theoretisch is het wel mogelijk, maar wees nu eens ernstig: zou je dit echt doen?
![]() |
![]() |
#372 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Heftruck : 10 november 2006 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#376 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#378 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de technische problemen lijken me voorlopig onoverkomelijk. Daar moet eens over gedacht worden. Lijkt me iets voor www.democratie.nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#380 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aan zo'n 150 € de vierkante meter (gemiddelde grondprijs in Vlaanderen tegenwoordig)?
|
![]() |
![]() |