Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2006, 09:05   #21
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Als we de loonkosten van de bedrijfsleiders en managers al referentie nemen dan is het de laatste decennia nog nooit slecht gegaan. Ik hoop dat dit een geruststelling is voor u. Ik stel alleen vast dat de reële koopkracht (ondanks al die zogenaamde loonsverhogingen) voor de gemiddelde Belg er op achteruit is gegaan in diezelfde periode. Nope als het slecht gaat dan mogen de lonen niet stijgen omdat het slecht gaat en als het goed gaat mogen de lonen niet stijgen omdat het goed gaat. Conclusie. Lonen mogen niet stijgen los van alles.
Hebt U de laatste decennia contact gehad met de werkelijkheid?

Ik persoonlijk zou het normaal vinden dat de werknemers, boven een vast loon, een 'opslag' krijgen die prestatiegebonden is...

Nu zou men opslag geven op basis van de huidige economische omstandigheden, maar die later, als het economisch slechter gaat en niet meer verantwoord is, steeds behouden blijft, wat uiteraard moet leiden tot afdankingen of tot prestatie- of flexiteitverhogingen...

Maar wellicht zal ik me vergissen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 11:39   #22
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Och niemand zal u tegenhouden om deze "opslag" te weigeren en uw "verantwoordelijkheid" te nemen. Op twee jaar tijd zal u dan wel 5% van uw koopkracht verliezen.

Deze opslag van 5% is wellicht minder dan de reële stijging van de index. Zelfs met die zogenaamde 1% opslag verspreid over twee jaar zullen de lonen in reële termen wellicht opnieuw achteruit gaan. Als men dan nog eens rekening houdt met de stijging van de produktiviteit dan gaan de lonen per eenheid produkt er nog verder op achteruit. Gelukkig hebben we een links-progressieve regering.

Terwijl men hier lult over hoofddoeken en franstaligen vindt de grootste kraak uit de Belgische geschiedenis plaats maar tegen die vorm van criminaliteit houden zowel het links als rechts als would be establishment in Vlaanderen hun mond. Yep als een oostblokker ergens inbreekt en een paar honderd euro's pikt dan mag die man neergeschoten worden als een hond maar als alle werkenden Vlamingen/Belgen voor honderden euro's genaaid worden dan hoor je niemand.
'De hoofddoeken en franstaligen' worden onderhouden met belastinggeld opgehoest door die vlaamse werknemer en zijn dus integraal deel van die 'diefstal van de eeuw'.

De brutolonen hoeven in België niet hoger, de netto-lonen wel. I.e. er moet minder geld worden uitgegeven door de overheid en het beheer ervan moet oneindig beter.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 11:46   #23
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
dit heb ik een tijdje geleden op het forum gezet, het stemt tot nadenken dat "de kleintjes een aalmoes van 2% over twee jaar krijgen:
1. En hoeveel bedrijven zijn er de afgelopen paar jaar over kop gegaan?
Enkel de succesvolle bedrijven als criterium nemen om een algemene loonsverhoging af te dwingen is waanzin. Erg leuk voor die bedrijven die nu maar net de kop boven het water houden of al in de problemen zitten.
2. Hoeveel van die winsten werden in het buitenland gerealiseerd?
Oud 11 november 2006, 12:52   #24
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

En wat is 'opslag' eigenlijk? Als vandaag lonen èn prijzen verdubbelen dan verandert er niks behalve de etiketjes.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 15:29   #25
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
En wat is 'opslag' eigenlijk? Als vandaag lonen èn prijzen verdubbelen dan verandert er niks behalve de etiketjes.
En dan is hetgeen nog rest van de internationale concurrentiepositie van België volledig vernietigd. Dank u voor uw inzicht.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 16:37   #26
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
En dan is hetgeen nog rest van de internationale concurrentiepositie van België volledig vernietigd. Dank u voor uw inzicht.
Wat is de relevantie van internationale concurrentiepositie met de lonen en prijzen hier? Uiteraard had ik het enkel over het kopen van goederen hier in België geproduceerd, het gaat ook over de lonen hier huh?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 11 november 2006 om 16:40.
Oud 11 november 2006, 17:35   #27
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is de relevantie van internationale concurrentiepositie met de lonen en prijzen hier? Uiteraard had ik het enkel over het kopen van goederen hier in België geproduceerd, het gaat ook over de lonen hier huh?
Oei, oei, economie is duidelijk uwe sterkste kant niet. Je begrijpt blijkbaar niet wat een internationale concurrentiepositie wil betekenen. Als ïn België de lonen tien keer hoger zijn dan in de rest van de wereld, denk je dat er dan nog veel in België zal geproduceerd worden. Denk je dat er dan nog werkgelegenheid is? Denk je dat er dan nog iets is?

Laatst gewijzigd door MARE : 11 november 2006 om 17:35.
Oud 11 november 2006, 19:50   #28
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, oei, economie is duidelijk uwe sterkste kant niet. Je begrijpt blijkbaar niet wat een internationale concurrentiepositie wil betekenen. Als ïn België de lonen tien keer hoger zijn dan in de rest van de wereld, denk je dat er dan nog veel in België zal geproduceerd worden. Denk je dat er dan nog werkgelegenheid is? Denk je dat er dan nog iets is?
Mijn stelling was:
Citaat:
Als vandaag lonen èn prijzen verdubbelen dan verandert er niks behalve de etiketjes.
Ooit waren lonen en prijzen de helft van nu en minder. En er werd ook geproduceerd en er was ook werkgelegenheid.
Rara?
Oud 11 november 2006, 19:54   #29
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn stelling was:

Als de lonen en de prijzen verdubbelen verandert er niets dan de etiketjes.

Ooit waren lonen en prijzen de helft van nu en minder. En er werd ook geproduceerd en er was ook werkgelegenheid.
Rara?
Tjonge, jonge, moet ik dat hier echt uitleggen? Als de lonen in België verdubbelen, dan zullen ze toch wel hoger zijn dan in de landen waarmee wij in concurrentie zijn, nb China. Of wil je de lonen en de prijzen simultaan in ieder land verdubbelen?
Oud 11 november 2006, 19:58   #30
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tjonge, jonge, moet ik dat hier echt uitleggen? Als de lonen in België verdubbelen, dan zullen ze toch wel hoger zijn dan in de landen waarmee wij in concurrentie zijn, nb China. Of wil je de lonen en de prijzen simultaan in ieder land verdubbelen?
Koop gewoon geen produkten uit china ..koop belgische produkten ............de enkele die nog bestaan en voor de rest europees ( uit het oude europa ....toen we met 6 waren)
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 20:02   #31
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Koop gewoon geen produkten uit china ..koop belgische produkten ............de enkele die nog bestaan en voor de rest europees ( uit het oude europa ....toen we met 6 waren)
Als je er alle Belgen van kan overtuigen op niet de goedkopere Chinese producten te kopen, dan kan het werken. Niet dus. We spreken hier overigens niet enkel over China. Ik vermoed dat partijen zoals groen en sp.a hun stemmen wel halen bij simpele zielen zoals jij.
Oud 11 november 2006, 20:51   #32
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de lonen met 10 procent in belgie dalen, denk jij dat bedrijvan masaal uit Thailand gaan blijven waar ze werknemers hebben voor een paar euro's
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 21:23   #33
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR Bekijk bericht
Als de lonen met 10 procent in belgie dalen, denk jij dat bedrijvan masaal uit Thailand gaan blijven waar ze werknemers hebben voor een paar euro's
Wat ik weet, is dat ze zeker niet uit Thailand zullen blijven als de lonen hier omhoog gaan. Inkomstenbelasting maakt overigens 40% van loon uit.
Oud 12 november 2006, 07:34   #34
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet om.

I.e. bedrijven waarvan de loonkost een grote rol speelt in het totale kostenplaatje zullen we hier niet kunnen houden. Het gaat erom dat we nu zwaar i/h nadeel staan t.o.v. onze buurlanden, wat wil zeggen dat ook voor bedrijven waarbij de loonkost minder belangrijk is i/h totale kostenplaatje een slechte concurrentiepositie tov onze buurlanden hebben.

Om het even ter verduidelijken.

Als mijn kostenplaatje eruitziet als volgt:

50% lonen
30% machinepark
20% electriciteit

Dan verhuis ik als ik kan sowieso naar een lage loonland.

Als mijn kostenplaatje eruitziet als volgt daarentegen:

5% lonen
45% machinepark
30% grondstoffen
20% electriciteit

Dan zijn de lonen relatief een zo beperkt aandeel in mijn kosten dat een verhuis naar een lageloonland om die reden veel minder aanlokkelijk is, zeker als je dan de nadelen ervan (hogere transportkost enz) in rekening brengt.

De concurrentie met NL/Dui/GB daarentegen wordt er door die loonkost allesbehalve makkelijker op. Nieuwe investeringen zouden dan ook eerder in een van de buurlanden dan in Bel kunnen gedaan worden.

Als je beseft dat ook de prijzen voor energie (voor veel bedrijven een zeer grote kost) hier door de monopoliepositie van Suez ivgm onze buurlanden erg hoog ligt...

Een Nederlander houdt ongeveer 10% meer over van zijn brutoloon dan een Belg. Bovendien heeft hij itt die Belg een gegarandeerd pensioen aangezien hij/zij voor zichzelf spaart ipv het belgische systeem waarbij er betaald wordt voor degenen die nu op pensioen zijn en je maar moet hopen dat er iemand is om jouw pensioen te betalen als het zover is. (En dat het er niet goed uitziet voor iedereen die onder de 45 is op dat vlak lijkt me wel duidelijk...)

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 12 november 2006 om 07:40.
Oud 12 november 2006, 11:31   #35
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=Rr00ttt]
Citaat:
Daar gaat het niet om.

I.e. bedrijven waarvan de loonkost een grote rol speelt in het totale kostenplaatje zullen we hier niet kunnen houden. Het gaat erom dat we nu zwaar i/h nadeel staan t.o.v. onze buurlanden, wat wil zeggen dat ook voor bedrijven waarbij de loonkost minder belangrijk is i/h totale kostenplaatje een slechte concurrentiepositie tov onze buurlanden hebben.
We mogen dan wel hogere lonen hebben, maar we compenceren voor dit door onze productiviteits graad.

A Leader in Productivity

The Belgian workforce has been among the world’s leaders in productivity for more than a decade. The OECD’s report “Estimates of Labor Productivity for 2004”, published in July 2005, underlines the fact that this trend is a continuing one, with Belgium out-performing the USA and virtually all other European economies in GDP per hour worked.
The survey, with US productivity as the base at 100, set Belgian productivity at 113 in GDP per hour worked (or $51 GDP per hour worked). Other European countries above the base included Norway at 128, France at 107, Ireland at 104 and the Netherlands at 100. The G7 average was 92, the Eurozone average 91 and the North American average 84. In addition, the annual average of hours worked in Belgium was relatively high at 1522.

http://www.investinflanders.com/en/i...y/default.aspx

Citaat:
De concurrentie met NL/Dui/GB daarentegen wordt er door die loonkost allesbehalve makkelijker op. Nieuwe investeringen zouden dan ook eerder in een van de buurlanden dan in Bel kunnen gedaan worden.
Stel u voor, Belgie doed zijn lonen dalen. Er komen een paar van Duitsland zijn grootste investeerders bij ons vestigen dankzij onze lagere lonen. Wat is denkt u de reactie van Duitsland die dezelfde logica van lagere lonen=betere economie. Naar mijn mening is dit gewoon weer een goed voorbeeld van groote werkgevers die ons tegen elkaar uitspelen.

Citaat:
Als je beseft dat ook de prijzen voor energie (voor veel bedrijven een zeer grote kost) hier door de monopoliepositie van Suez ivgm onze buurlanden erg hoog ligt...
En wat zouden we hieraan kunnen doen, ik weet het al en ik denk dat u het ook weet. Het is niets om u over te schamen, een beetje tussenkomst van boven af (of desnoods van onderuit )en voila.

Citaat:
Een Nederlander houdt ongeveer 10% meer over van zijn brutoloon dan een Belg. Bovendien heeft hij itt die Belg een gegarandeerd pensioen aangezien hij/zij voor zichzelf spaart ipv het belgische systeem waarbij er betaald wordt voor degenen die nu op pensioen zijn en je maar moet hopen dat er iemand is om jouw pensioen te betalen als het zover is. (En dat het er niet goed uitziet voor iedereen die onder de 45 is op dat vlak lijkt me wel duidelijk...)
Ik ben geen goed economisch denker en nog minder iemand die iets weet over pesioenen dus mischien is dit een naive vraag, maar waaarom zou een Belg niet kunnen sparen voor zijn ijgen pensioen?
Oud 12 november 2006, 11:31   #36
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tjonge, jonge, moet ik dat hier echt uitleggen?
Moeten niet. Mogen wel.
Citaat:
Als de lonen in België verdubbelen, dan zullen ze toch wel hoger zijn dan in de landen waarmee wij in concurrentie zijn, nb China. Of wil je de lonen en de prijzen simultaan in ieder land verdubbelen?
Dat is geen uitleg maar nog maar eens herhaling van wat je zei.
Citaat:
Rara?
Ik vroeg dus om een verklaring waarom op dat ruwe punt in het verleden, niettegenstaande 25000 BEF in plaats van het dubbele 1250 € gemiddeld loon nu, en voor een brood of een huis een nog grotere verhouding, er hier toch werkgelegenheid was. Waarom speelde internationale concurrentie toen weinig of géén rol?
Oud 12 november 2006, 11:49   #37
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat ik weet, is dat ze zeker niet uit Thailand zullen blijven als de lonen hier omhoog gaan. Inkomstenbelasting maakt overigens 40% van loon uit.
En al mochten onze lonen sterk dalen, dan noch is de verlijding te groot om uit Thailand of Bali te blijven. Laat je de lonen nu stijgen of dalen, tegen de paar euro per week van de nepalezen kunnen we toch niet op. Desondanks dit alles maken de bedrijven hier voor de zoveelste keer op rij record winsten, lonen van topmanagers bereiken nieuwe hoogtes,de lastenverlagingen vliegen om onze oren, maar toch neemt de armoede hier toe.
Oud 12 november 2006, 12:32   #38
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je er alle Belgen van kan overtuigen op niet de goedkopere Chinese producten te kopen, dan kan het werken. Niet dus. We spreken hier overigens niet enkel over China. Ik vermoed dat partijen zoals groen en sp.a hun stemmen wel halen bij simpele zielen zoals jij.
Ik stem niet voor die partijkes.....ik stem VB...de enige goede

Wist je dat ze in duitsland met een lager brutto ze netto meer overhouden dan wij in belgie.....de loonlasten zijn te groot .
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 13:03   #39
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Ik stem niet voor die partijkes.....ik stem VB...de enige goede

Wist je dat ze in duitsland met een lager brutto ze netto meer overhouden dan wij in belgie.....de loonlasten zijn te groot .
Het gaat niet zozeer over belastingsdruk op zichzelf.

Moest iedereen zijn loon integraal moeten afgeven als belasting, aan een overheid en die betaalt met dat geld al je rekeningen, inclusief die van je gepensioneerde ouders en je solidariteitssteun aan armen, dan kun je stellen dat de belastingsdruk 100% terwijl je niet aan koopkracht inboet, tenminste als de vergoeding die de overheid afroomt niet groter is dan de kosten die je zou maken indien je zelf je rekeningen zou betalen.

Het probleem is dat die overheid enerzijds een veel te groot deel opeist als werkingskosten en anderzijds een ander deel gebruikt om in jouw plaats Sinterklaas te spelen bij niet enkel armen maar ook een heel nest belangengroepen en profiteurs.
Dit betekent dat je bijlange niet zoveel koopkracht hebt als die waar je volgens je prestatie moreel recht op hebt. Het verschil heet de 'loonwig' en België heeft de hoogste van alle industrielanden.

Nu, beslissingen worden met een reden genomen, dus het is interessant om je af te vragen waarom het Belgisch regime de belastingsdruk, en meer bepaald, de loonwig, zo groot heeft gemaakt. Dat is namelijk nodig om te weten wat eraan kan worden gedaan. Het moet toch een voordeel opleveren, ergens?

Laatst gewijzigd door Erw : 12 november 2006 om 13:04.
Oud 12 november 2006, 15:49   #40
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=GaRnaaLBeeR;2156867]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
We mogen dan wel hogere lonen hebben, maar we compenceren voor dit door onze productiviteits graad.

Ooit de mogelijkheid overwogen dat niet iedereen even productief is? Dat er mensen zijn die hard werken en mensen die iets minder hard werken of wat minder intelligent zijn enz. Lijkt me een redelijke aanname waar u het moeilijk mee oneens kan zijn niet?

Wel zou het dan niet logisch zijn dat bij substantieel hogere loonkosten hier dan in bvb Nederland, dat dat ertoe leid dat enkel de meest 'productieven' nog aangenomen worden.

Als werkgever wil ik immers gewoon de best mogelijke werknemer voor een bepaalde som en die som is inclusief belastingen. Als dat gedeelte belastingen erg hoog is, blijft er minder over voor de werknemers, dwz niet alleen relatief, maar ook absoluut. I.e. ik zal maar 15 man aanwerven om dezelfde job te doen als waar ik 20 man voor nodig heb in NL.

Nochthans zullen ze mij evenveel kosten. Die 15 zullen extra hard moeten werken ivgm NL én de 5 anderen zullen gaan concurreren met het 'niveau' vlak beneden hen. Op het eind van het rijtje staan de laag- en ongeschoolden die er gewoonweg worden uitgespuwd.

Mag ik er ook even op wijzen dat er bijstaat 'per gewerkt uur'. In de VS bvb werkt men veel langer dan hier. Je kan ook de 20 uren-week invoeren en ik garandeer u dat de weinigen die dan nog een job zullen hebben zich in die 20 u te pletter zullen werken. De absolute productiviteitskost is vantuit bedrijsstandpunt het belangrijkst.

Citaat:
Stel u voor, Belgie doed zijn lonen dalen. Er komen een paar van Duitsland zijn grootste investeerders bij ons vestigen dankzij onze lagere lonen. Wat is denkt u de reactie van Duitsland die dezelfde logica van lagere lonen=betere economie. Naar mijn mening is dit gewoon weer een goed voorbeeld van groote werkgevers die ons tegen elkaar uitspelen.
.
Ik zeg nergens de netto-lonen moeten dalen, de netto-lonen zijn immers al laag in België. Het probleem ligt exclusief op de uitbuiting van de werknemer door de overheid. Te weinig mensen werken in de privé in dit land, te veel mensen werken aan de overheid en te veel mensen werken helemaal niet (meer) tout court. Gevolg die kleine groep mensen wordt genadeloos uitgebuit door het systeem. 'Solidariteit' is hier niks anders dan een schaamteloos herverdelingsrad dat exclusief gedragen wordt door een kleine groep mensen die er zelf zéér weinig voor in ruil krijgen.

Als je even bedenkt dat je in de privé eigenlijk voor meer dan de helft van het jaar even goed 'gratis' kan werken als je de rest vh jaar de vruchten van je eigen arbeid zou mogen plukken zonder de grote 'staatshold-up' en netto net hetzelfde zou overhouden dan voelt dit extreem onrechtvaardig aan aan als je dan ziet wat je er voor in ruil krijgt. Ik betaal die belastingen met plezier als solidariteit met vlamingen die pech hebben in hun leven.

Maar ik zie niet in wat er 'solidair' is aan heel veel van het syteem. Eigenlijk betaal ik maandelijks vooral veel geld om 1. de interesten op de schulden van vorige generaties te betalen 2. het pensioen van de vorige generaties te betalen 3. Het prepensioen van de generatie vlak voor mij te betalen 4. Een verderfelijk en welvaartvernietigend clientelisme systeem in Wallonië te onderhouden 5. Een snelgroeiend aantal migranten waar ik nooit om gevraagd heb te onderhouden. Hoe kan u dit 'solidair' noemen???

Citaat:
En wat zouden we hieraan kunnen doen, ik weet het al en ik denk dat u het ook weet. Het is niets om u over te schamen, een beetje tussenkomst van boven af (of desnoods van onderuit )en voila.
.
Suez dwingen zijn kerncentrales te verkopen. Dat is het énige wat nodig is.

Citaat:
Ik ben geen goed economisch denker en nog minder iemand die iets weet over pesioenen dus mischien is dit een naive vraag, maar waaarom zou een Belg niet kunnen sparen voor zijn ijgen pensioen?

Heel simpel. Wat een Nederlander van zijn loon afstaat voor de pensioenen dat zet de nederlandse regering voor hem in een Fonds. (Hij heeft sinds kort daar zelfs zelf wat invloed op, i.e. bvb meer/minder risico). Eigenlijk heeft hij dus een 'geblokkeerde spaarrekening'.

De belg daarentegen, wat hij/zij afstaat van zijn/haar loon wordt niet in een fonds gestoken, maar onmiddelijk uitgekeerd aan degenen die nu op pensioen zijn. Zij moeten er maar op hopen dat dit systeem nog zal draaien als zij op pensioen gaan.

Als je bedenkt hoe de bevolkingspiramide eruitziet lijkt het me vrij duidelijk wie zich het meest zorgen moet maken over de vergrijzing. De Nederlander is véél beter af.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be