![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bewijs me hetgene jij zegt, probeer het maar eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Voil�* daar hebt u ook een punt! Wordt genoemd onder sport en is ook niets anders dan in feite geweld. En dan nog geweld recht op de man af. Terwijl sportschutters zich bezig houden met papieren en klei doelen en deze zouden aan banden moeten worden gelegd. Is weeral de zoveelste progressieve zever de kant of boord raakt maar die de samenleving wel dieper in het dal duwt van het aan banden leggen van vrijheden en hobby's. Maar wie weet is het die progressieve daar wel om te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() *knip*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de misdadigers betreft,nee,die zullen gewapend blijven...daarvoor zijn het m.i.s.d.a.d.i.g.e.r.s.Ik wens nog steeds te hopen dat misdaad,uiteindelijk,geen persoonlijk gewin opbrengt.(tenzij men gevangen zitten in zijn schone jonge jaren aldus wenst te beschouwen ![]() Inderdaad,"taks op LEGALE" wapenbezitters trekt nergens op.begrijp me niet verkeerd,ik heb niet eens iets tegen privé-wapenbezit.Mijn argumentatie is dat door die nadruk op "mogelijkheid tot zelfverdediging" van sommige "pro"-wapenmensen,men gewoon de "verbieders" nog meer argumenten geeft om "schietpartijen bij nacht en ontij" te verhinderen door wapenbezit bij de "GEHOORZAME MEERDERHEID VAN DE BEVOLKING" te verbieden......En die "verbieders" zijn nu eenmaal in de politieke meerderheid...... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 november 2006 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch eist men een origineel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() allez, bon.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Er zijn in Belgie 460.000 tot 600.000 legale wapenbezitters (en nog eens meer eigenaars van een illegaal wapen) : dat zijn in jouw ogen allemaal freaks, potentiele moordenaars, verantwoordelijke voor een hoop doden en zouden hun pistool tegen kun kop moeten zetten ? Wat ben jij een zielig persoontje ... Ik ben geen absoluut geen wapenfreak, maar vecht wel aan dat legale wapenbezitters onteigend zonder vergoeding worden volgens een wet die strijdig is met de grondwet (bevestigd door Arbitragehof). Voor de rest heb ik buiten het sportschieten nog heel wat andere hobbies (ik ben voorzitter van een harmonie, ik volg muziekschool, ik ben lid van een wijngilde, ik ben lid van een sportclub, ik ben hengelaar, ...) en ben ik een volledig normaal functionerend persoon (ik heb 2 master diploma's, kaderlid bij een internationaal telecom bedrijf, mandataris voor het ABVV/BBTK, al 25 jaren gelukkig getrouwd, ...). PS : ik lees dat sommigen suggeren dat je Spiritist ben. Weet dan dat ik voor Lier Leeft (Sp.a+Spirit, met Elske Van Weert als boegbeeld) iedere maand ongeveer 1.400 folders "bus", en dat ik zwaar voor hen campagne heb gevoerd voor de lokale verkiezingen. Bovendien heb ik vandaag op een zondag van 09.30 tot 20.30 onbezoldigd gewerkt voor een lokale culturele happening in Lier (zaal klaar zetten, afwassen voor 160 personen, zaal terug opruimen). Vreemd voor een freak die bloed aan zijn handen heeft en beter zelfmoord zou plegen ?? Hoe dom kan jij zijn om mensen die een voor jou ongewone hobby hebben als freaks en moordenaars te omschrijven ? PS : hoe omschrijf jij dan bv rokers ? Volgens officiele cijfers van de overheid vallen er elk jaar in Belgie 22.000 doden door het roken, waarvan 3.500 niet rokers (door passief roken) ? Als jij een legale wapenbezitter al als moordenaar omschrijft en adviseert dat hij beter zelfmoord pleegt ... Laatst gewijzigd door ynneb : 12 november 2006 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Je moet de cijfers kennen voor je domme dingen schrijft : in de UK is in 1997 een zeer strenge wapenwet goedgekeurd. Op de 5 jaar die erop volgden is het aantal gewonden/doden gestegen van 2.300 per jaar naar 5.300 per jaar (lees maar eens de officiele crime statistics gepubliceerd door de Home Office in de Uk)
Laatst gewijzigd door ynneb : 12 november 2006 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Sommige bedrijven hebben schuttersverenigingen voor hun personeel. Zijn deze grote bedrijven dan ook criminele organisaties? Er zit zelfs een intercommunale bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hij zou misschien beter eens bij een echte schuttersverening zijn licht gaan opsteken. Misschien is het geen slechte hobby voor hem. Alleen zal hij dan een heel pak vooroordelen moeten overwinnen. Maar gezien hij zo voor verdraagzaamheid is, moet dat toch geen probleem zijn voor hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Nog eens afdokken dus, want dat krijg je voor deze hoedanigheid ook niet gratis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Eigenlijk heeft deze zijn standpunt goed duidelijk gemaakt: wapens horen inderdaad niet thuis in de handen van onbekwamen.
Van dat standpunt juich in de nieuwe wapenwet van harte toe: geen impulsaankopen meer en er dan mee op je werk verschijnen. Alleen: mensen die er wel mee kunnen omgaan en hun wapens eerlijk aangegeven hebben volgens de wet en er niet mee op hun werk uitpakken, moeten nu ook bloeden, omdat er 1 gestoord gek er inderdaad mee gaan schieten is op mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen de geldklopperij was niet echt nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Geldklopperij, daar heb je gelijk in. Het draait grotendeels om geld en niet om veiligheid.
|
![]() |
![]() |