Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2006, 18:23   #61
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Geweld roept onevenredig tegengeweld op.
Als de burgers wapens hebben, zullen de schurken
- sneller schieten (eerst schieten, dan stelen)
- sterker wapens kopen

Maar niet enkel schurken zullen schieten: een mens die boos wordt, elke mens, zal wapens gebruiken als hij door het lint gaat;
De criminologen hebben allang bewezen dat wapenbezit niet de misdaad afremt maar juist enorm doet toenemen.

Het is hetzelfde als de wapenwedloop: onze maatschappij wordt er gevaarlijker door. Een conflict dreigt een wereldramp te worden, schurkenstaten hebben binnenkort ook terreurwapens en binnenkort vliegen geen treinstellen de lucht in door terroristen maar de provincie Brabant...

De oproep van een wapenbezetene (freak?) is onheus. Hoe minder wapens er zijn, hoe minder zij dienen gebruikt te worden. Iedere wapenbezitter is ook een potentiele moordenaar: het is gemakkelijk om op een knopje te duwen om je vrouw en kinderen te doden dan om ze de keel over te snijden of te wurgen. Het zal ook niet steeds lukken.

Men kan wapengebruik enkel vermijden door wapenbezit te verminderen.

Hoeveel doden de oproeper van deze post voor zijn rekening mag nemen, statistisch gezien, weet ik niet. Maar in zijn eigen filosofie zou hij onmiddelijk zijn pistool naar zijn kop mogen brengen
Heb al veel van jou reactie's gelezen. telkens als men denkt hij heeft de grens gehaald gaat hij nog een stuk verder. In uw bui van gekte kunt ge mischien ook gaan pleiten om wagens aan banden te leggen. Als eens nagegaan hoe dikwijls de laatste tijd wagens worden gebruikt voor ramkraken, doodslag, verkeersagressie enz. Kun ook gaan pleiten voor alle vormen van messen te verbieden of aan te geven en te laten registreren. Dit laatste zeker na het voorval in Duitsland waar in een station 22 mensen werden verwond en mischien besmet met het één of ander. Zij die een wapen in huis hebben en dit braaf hebben laten registreren en dit gebruiken voor sportschieten, jacht (waar ik nu niet bepaald voorstander van ben), verzameling van oorlogswapens deze mensen worden nu gepakt en genomen voor hun eerlijkheid. Zij die wapens gebruiken voor niets van bovenvernoemde maar deze alleen nodig hebben op hun rooftochten en moordtochten die gaan ze zeker niet laten registreren dus wat lost die nieuwe wapenwet op? Of zou het kunnen zoals ik hier al heb gelezen, dat het voor de criminele hun veiligheid gaat dat deze veilig hun job kunnen uitoefenen en niet worden verwond tijdens hun strooptochten. Tevens feremans en dit is iets helemaal anders. Zou het nuttig zijn dat men zwakzinnige registreert aangezien deze met hun haatzaaierij dit in uw geval bepaalde labiele personen kunnen aanzetten tot wandaden. Dus feremans laat u registreren voor u de één of andere labiele aansteekt.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 18:27   #62
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Geweld roept onevenredig tegengeweld op.
Als de burgers wapens hebben, zullen de schurken
- sneller schieten (eerst schieten, dan stelen)
- sterker wapens kopen

Maar niet enkel schurken zullen schieten: een mens die boos wordt, elke mens, zal wapens gebruiken als hij door het lint gaat;
De criminologen hebben allang bewezen dat wapenbezit niet de misdaad afremt maar juist enorm doet toenemen.

Het is hetzelfde als de wapenwedloop: onze maatschappij wordt er gevaarlijker door. Een conflict dreigt een wereldramp te worden, schurkenstaten hebben binnenkort ook terreurwapens en binnenkort vliegen geen treinstellen de lucht in door terroristen maar de provincie Brabant...

De oproep van een wapenbezetene (freak?) is onheus. Hoe minder wapens er zijn, hoe minder zij dienen gebruikt te worden. Iedere wapenbezitter is ook een potentiele moordenaar: het is gemakkelijk om op een knopje te duwen om je vrouw en kinderen te doden dan om ze de keel over te snijden of te wurgen. Het zal ook niet steeds lukken.

Men kan wapengebruik enkel vermijden door wapenbezit te verminderen.

Hoeveel doden de oproeper van deze post voor zijn rekening mag nemen, statistisch gezien, weet ik niet. Maar in zijn eigen filosofie zou hij onmiddelijk zijn pistool naar zijn kop mogen brengen
Zoals gewoon als jij iets post. Bullshit.

Bewijs me hetgene jij zegt, probeer het maar eens.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 18:35   #63
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Ik ben nu werkelijk tegen karate, kick box enze.
Deze sporten worde steeds op mlensen toegepast. Zoal op een Guido De moor.
Laat ons dit eens afschaffen.
Alleen de polies, en het leger mogen dat aanleren.
Voil�* daar hebt u ook een punt! Wordt genoemd onder sport en is ook niets anders dan in feite geweld. En dan nog geweld recht op de man af. Terwijl sportschutters zich bezig houden met papieren en klei doelen en deze zouden aan banden moeten worden gelegd. Is weeral de zoveelste progressieve zever de kant of boord raakt maar die de samenleving wel dieper in het dal duwt van het aan banden leggen van vrijheden en hobby's. Maar wie weet is het die progressieve daar wel om te doen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 18:38   #64
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

*knip*
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 18:47   #65
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar wat stelt ge dan voor ?
Politie en leger ook ontwapenen ?

Iedereen weet het, niemand doet het.
Idem met illegale wapens.
Het is echt niet door wapenbezitters meer taks op hun wapens te doen betalen dat de misdadigers hun wapens zullen inleveren integendeel.
Het is juist de dreiging de legale wapenbezitters te straffen die een hoop wapens in de illegaliteit doet verdwijnen.
Ik denk dat we,voor belgie,rustig mogen stellen dat onze overheidsdiensten extreem terughoudend optreden met vuurwapens...en nee,uiteraard moeten beoefenaars van dergelijke risico-beroepen een bewapening hebben......(bemerk,ook onze politie doet niet mee aan de bewapeningswedloop,het moet er al serieus op zitten alvorens politiemensen met machinepistolen ed verschijnen)

Wat de misdadigers betreft,nee,die zullen gewapend blijven...daarvoor zijn het m.i.s.d.a.d.i.g.e.r.s.Ik wens nog steeds te hopen dat misdaad,uiteindelijk,geen persoonlijk gewin opbrengt.(tenzij men gevangen zitten in zijn schone jonge jaren aldus wenst te beschouwen )

Inderdaad,"taks op LEGALE" wapenbezitters trekt nergens op.begrijp me niet verkeerd,ik heb niet eens iets tegen privé-wapenbezit.Mijn argumentatie is dat door die nadruk op "mogelijkheid tot zelfverdediging" van sommige "pro"-wapenmensen,men gewoon de "verbieders" nog meer argumenten geeft om "schietpartijen bij nacht en ontij" te verhinderen door wapenbezit bij de "GEHOORZAME MEERDERHEID VAN DE BEVOLKING" te verbieden......En die "verbieders" zijn nu eenmaal in de politieke meerderheid......

Laatst gewijzigd door kelt : 12 november 2006 om 18:48.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 18:54   #66
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik denk dat we,voor belgie,rustig mogen stellen dat onze overheidsdiensten extreem terughoudend optreden met vuurwapens...en nee,uiteraard moeten beoefenaars van dergelijke risico-beroepen een bewapening hebben......(bemerk,ook onze politie doet niet mee aan de bewapeningswedloop,het moet er al serieus op zitten alvorens politiemensen met machinepistolen ed verschijnen)

Wat de misdadigers betreft,nee,die zullen gewapend blijven...daarvoor zijn het m.i.s.d.a.d.i.g.e.r.s.Ik wens nog steeds te hopen dat misdaad,uiteindelijk,geen persoonlijk gewin opbrengt.(tenzij men gevangen zitten in zijn schone jonge jaren aldus wenst te beschouwen )

Inderdaad,"taks op LEGALE" wapenbezitters trekt nergens op.begrijp me niet verkeerd,ik heb niet eens iets tegen privé-wapenbezit.Mijn argumentatie is dat door die nadruk op "mogelijkheid tot zelfverdediging" van sommige "pro"-wapenmensen,men gewoon de "verbieders" nog meer argumenten geeft om "schietpartijen bij nacht en ontij" te verhinderen door wapenbezit bij de "GEHOORZAME MEERDERHEID VAN DE BEVOLKING" te verbieden......En die "verbieders" zijn nu eenmaal in de politieke meerderheid......
Mijn wapens zitten opgeborgen. Kan ze niet gebruiken bij een overval. Maar zal met mijne stylo meer schade aanbrengen dan met mijn vuurwapen, reken maar
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 19:54   #67
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Er bestaat zoiets als een fotcopiër machine. Heel nuttig spelleke, en goedkoop.
De wet zegt niet dat u elk dosier een ander briefke moet hebben. In elk dosier moet het attest zitten. Kwestie van niet te veel papier winkel te hebben zeker?
Voor het Bewijs van ggz bestaat dat nutig spelleke ook.
Toch eist men een origineel.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 20:29   #68
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang de overheid geen jacht maakt op burgers is uw tekst simpel te duiden: krankzinnig.
Wat moet de overheid overigens doen om wapenbezit tegen te gaan: moeten ze jacht maken op wapenbezitters? Hen gevangen zetten? Hen opjagen? Folteren?
Je tekst is een pure haattekst, met suggesties die gewoon krankjorum zijn.

Dit is gelukkig heel slecht voor de "zaak" die je verdedigt...

OVerigens is het hilarisch dat burgers wapens dienen te bezitten om zich te kunnen verzetten tegen de overheid. Heb je al eens een leger zien vechten tegen een bende hooligans met wapens? Het Amerikaanse leger tegen de Taliban of tegen het leger van Sadam? Heb je gezien hoe plezant dat is voor beide partijen? Is dat de soort maatschappij waar jij naar toe wil: naar de jungle?
BIj het VB zeker?
Het was ook niet serieus bedoelt! Maar dit was wel een reactie van velen in Frankrijk toen de nieuwe wapenwet van kracht werd. Ergens in 1995/6
Oud 12 november 2006, 20:39   #69
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

allez, bon.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 21:39   #70
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
.

De oproep van een wapenbezetene (freak?) is onheus. Hoe minder wapens er zijn, hoe minder zij dienen gebruikt te worden. Iedere wapenbezitter is ook een potentiele moordenaar
Wat ben jij een onvoorstelbaar stom persoon ?

Er zijn in Belgie 460.000 tot 600.000 legale wapenbezitters (en nog eens meer eigenaars van een illegaal wapen) : dat zijn in jouw ogen allemaal freaks, potentiele moordenaars, verantwoordelijke voor een hoop doden en zouden hun pistool tegen kun kop moeten zetten ? Wat ben jij een zielig persoontje ...

Ik ben geen absoluut geen wapenfreak, maar vecht wel aan dat legale wapenbezitters onteigend zonder vergoeding worden volgens een wet die strijdig is met de grondwet (bevestigd door Arbitragehof).

Voor de rest heb ik buiten het sportschieten nog heel wat andere hobbies (ik ben voorzitter van een harmonie, ik volg muziekschool, ik ben lid van een wijngilde, ik ben lid van een sportclub, ik ben hengelaar, ...) en ben ik een volledig normaal functionerend persoon (ik heb 2 master diploma's, kaderlid bij een internationaal telecom bedrijf, mandataris voor het ABVV/BBTK, al 25 jaren gelukkig getrouwd, ...).

PS : ik lees dat sommigen suggeren dat je Spiritist ben. Weet dan dat ik voor Lier Leeft (Sp.a+Spirit, met Elske Van Weert als boegbeeld) iedere maand ongeveer 1.400 folders "bus", en dat ik zwaar voor hen campagne heb gevoerd voor de lokale verkiezingen. Bovendien heb ik vandaag op een zondag van 09.30 tot 20.30 onbezoldigd gewerkt voor een lokale culturele happening in Lier (zaal klaar zetten, afwassen voor 160 personen, zaal terug opruimen). Vreemd voor een freak die bloed aan zijn handen heeft en beter zelfmoord zou plegen ??

Hoe dom kan jij zijn om mensen die een voor jou ongewone hobby hebben als freaks en moordenaars te omschrijven ?

PS : hoe omschrijf jij dan bv rokers ? Volgens officiele cijfers van de overheid vallen er elk jaar in Belgie 22.000 doden door het roken, waarvan 3.500 niet rokers (door passief roken) ? Als jij een legale wapenbezitter al als moordenaar omschrijft en adviseert dat hij beter zelfmoord pleegt ...

Laatst gewijzigd door ynneb : 12 november 2006 om 22:06.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 21:44   #71
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

In Engeland is de zeer strenge wapenwet nog altijd de reden dat er zo weinig moorden gebeuren met wapens. Dat is het voorbeeld, niet de cowboy staten van America, waar men de mensen wijs maakt dat ze verdedigingswapens mogen en moeten dragen...d...
Je moet de cijfers kennen voor je domme dingen schrijft : in de UK is in 1997 een zeer strenge wapenwet goedgekeurd. Op de 5 jaar die erop volgden is het aantal gewonden/doden gestegen van 2.300 per jaar naar 5.300 per jaar (lees maar eens de officiele crime statistics gepubliceerd door de Home Office in de Uk)

Laatst gewijzigd door ynneb : 12 november 2006 om 21:45.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 21:53   #72
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Sommige bedrijven hebben schuttersverenigingen voor hun personeel. Zijn deze grote bedrijven dan ook criminele organisaties? Er zit zelfs een intercommunale bij.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 21:56   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Sommige bedrijven hebben schuttersverenigingen voor hun personeel. Zijn deze grote bedrijven dan ook criminele organisaties? Er zit zelfs een intercommunale bij.
Zelfs SPIRIT heeft een schuttersclub maar dat weet zotte Eric niet eens.
Oud 12 november 2006, 22:07   #74
Boadicea

Standaard

Citaat:
Zelfs SPIRIT heeft een schuttersclub maar dat weet zotte Eric niet eens.
Tiens, sinds wanneer is het Parlement een erkende schietstand?

Hij zou misschien beter eens bij een echte schuttersverening zijn licht gaan opsteken. Misschien is het geen slechte hobby voor hem. Alleen zal hij dan een heel pak vooroordelen moeten overwinnen. Maar gezien hij zo voor verdraagzaamheid is, moet dat toch geen probleem zijn voor hem.
Oud 12 november 2006, 22:08   #75
Boadicea

Standaard

Citaat:
Voor het Bewijs van ggz bestaat dat nutig spelleke ook.
Toch eist men een origineel.
Nog eens afdokken dus, want dat krijg je voor deze hoedanigheid ook niet gratis.
Oud 12 november 2006, 22:11   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, sinds wanneer is het Parlement een erkende schietstand?
sinds Lambert daar met wapens rondloopt denk ik
Oud 12 november 2006, 22:19   #77
Boadicea

Standaard

Citaat:
sinds Lambert daar met wapens rondloopt denk ik
Eigenlijk heeft deze zijn standpunt goed duidelijk gemaakt: wapens horen inderdaad niet thuis in de handen van onbekwamen.
Van dat standpunt juich in de nieuwe wapenwet van harte toe: geen impulsaankopen meer en er dan mee op je werk verschijnen. Alleen: mensen die er wel mee kunnen omgaan en hun wapens eerlijk aangegeven hebben volgens de wet en er niet mee op hun werk uitpakken, moeten nu ook bloeden, omdat er 1 gestoord gek er inderdaad mee gaan schieten is op mensen.
Oud 12 november 2006, 22:33   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens afdokken dus, want dat krijg je voor deze hoedanigheid ook niet gratis.
Daar komt het op neer en zo schijven ze het zelfs letterlijk.
Oud 12 november 2006, 22:35   #79
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk heeft deze zijn standpunt goed duidelijk gemaakt: wapens horen inderdaad niet thuis in de handen van onbekwamen.
Van dat standpunt juich in de nieuwe wapenwet van harte toe: geen impulsaankopen meer en er dan mee op je werk verschijnen. Alleen: mensen die er wel mee kunnen omgaan en hun wapens eerlijk aangegeven hebben volgens de wet en er niet mee op hun werk uitpakken, moeten nu ook bloeden, omdat er 1 gestoord gek er inderdaad mee gaan schieten is op mensen.
Er zijn goede punten in die wet.
Alleen de geldklopperij was niet echt nodig.
Oud 12 november 2006, 23:18   #80
Boadicea

Standaard

Citaat:
Er zijn goede punten in die wet.
Alleen de geldklopperij was niet echt nodig.
Geldklopperij, daar heb je gelijk in. Het draait grotendeels om geld en niet om veiligheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be