![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is daar zo vreemd aan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Herpak u! Laatst gewijzigd door baarle : 13 november 2006 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom de ene taal wel en de andere niet?
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Was het nu echt zo moeilijk om te weten waarover het artikel in Le Soir ging?
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Engelstaligen hebben nooit geprobeerd om onze taal uit te roeien, noch eisen ze faciliteiten in onze gemeentehuizen. Simpel toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zeker Belgicisten zouden er gezien de historische beladenheid goed aan doen om daar aandacht aan te schenken. Jullie doen natuurlijk wat jullie willen, voor mijn part voeren alle Belgicistische organisaties hun communicatie voortaan alleen nog in het Frans en het Engels. Ik ben er zelfs voorstander van dat de federale regering voortaan alleen nog in het Frans communiceert met af en toe een Engelse samenvatting. Begrijp je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() M.i. maakt men hier van een mug een fikse olifant.
Wat is er mis met het citeren van een artikel dat toen enkel in "Le Soir" verscheen? Ondertussen staat er ook al een link naar hetzelfde artikel in De Morgen. Dat heeft toch helemaal niets te maken met het opdringen van de Franse taal? Laatst gewijzigd door Kim : 13 november 2006 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zeggen jullie nu al 176 jaar.
Met het gekende resultaat. Blijkbaar was het toch niet de beste strategie om België overeind te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij weet dat hij daar ongestraft mee weg kan komen bij zijn 'Vlaemsche' medebelgicisten. Zie de reactie van Kim. ![]()
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dag dat het artikel hier gepost werd, was er nog een enkele Nederlandstalige krant die schreef over Rudy Aernoudt en zijn anti-warandemanifest op de boekenbeurs. Het was pas enige tijd later dat De Morgen het artikel heeft overgenomen.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 13 november 2006 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu juist wat ik al herhaalde keren verkondigd heb op dit forum: stamp een Belgicist tegen zijn schenen en hij gaat je in het Frans antwoorden. Op zulke momenten vallen de maskers steeds maar weer af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zie ik deze post? Er werd een thread geopend met een Franstalig artikel, een artikel uit Le Soir. Werd er bewust gekozen voor een Franstalig artikel? M.i. niet, het artikel was op dat moment in geen enkele Vlaamse krant terug te vinden. Enige tijd later nam De Morgen het artikel over en werd er ook een Nederlandstalige link toegevoegd in deze post.
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zij zo... We bekijken deze topic duidelijk vanuit een verschillend standpunt. Ik heb het mijne duidelijk gemaakt en heb daar verder niets meer aan toe te voegen.
Nog een prettige dag gewenst! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allé, nog eens een paar punten hier duidelijk gemaakt. Sommige Belgicisten haten alles wat Vlaams-nationalistisch is (gelukkig hebben we Kim nog), praktisch alle Vlaams-nationalisten haten alles wat Belgisch is en in uitbreiding alles wat Franstallig is.
Waarom er hier gezaagd wordt over een tekst in het Frans, dat gaat echt mijn petje te boven, precies of een tekst op een forum heel Vlaanderen gaat verfransen, in 1 keer. nog kortzichtiger kan niet meer, hoop ik. En dat die Jan Meuleman geen verwittigingen krijgt, is ook verwonderlijk, alhoewel, kinderlijke mensen moet je hun ding laten doen, zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Leuk om het mes nog eens in de wonde te draaien. Extra plezierig is dat ze het niet doorhebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niets mee te maken, de oorspronkelijke tekst was in het Frans, omdat hij nu eenmaal alleen in Franstalige kranten stond. ik stond op het punt hem te posten trouwens. en ik ben geen Belgicist....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |