![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 |
Banneling
|
![]() De bib is terug open...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mods hebben jouw ringleider Chipie nog een laatste kans gegeven, mijns inziens totaal ten onrechte. Ik reageer dus ook in het totaal al een jaar niet meer op zijn getalk, zijn talk, zijn gespam, zijn leugens en verdraaiingen, en zijn herhalingen van altijd dezelfde ondermaatse nonssens. Daaruit concludeer jij gerieflijk dat onze spamheld over de hele lijn onweerlegbaar is. Dat je in het zelfde kamp zit, zegt veel over jezelf. Ik sta op nul strafpunten. Ga dus maar gerust uithuilen bij de moderatie, ik kan er best tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#824 |
Banneling
|
![]() ![]() Citaat: Oorspronkelijk bericht door eno2 ![]() De brugpensioenen werden en worden nog steeds gebruikt als 'sociaal plan' bij de uitstoot van (oudere) werkkrachten, oa bij delocatie. En niet helemaal onterecht. Maar dat gebeurt alleen in de sterkere sectoren. Bobke: Bij die gehate kapitalisten dus. Eno2 Maar Bobke toch, de sociale partners, met uitzondering van de overheid, tegenwoordig (die de rekening moet betalen) , gebruiken brugpensioenen nog steeds maar al te graag als sociaal begeleidings- en uitstapplan. In de sterke sectoren. De sukkelaars van de zwakke sectoren mogen een decennium of zo gaan doppen, waarbij ze allerlei eretitels toegekend krijgen van welgesteld crapuul, eretitels zoals parasieten, leeghangers, beroepsdoppers... In de zwakke sectoren zitten overigens ook volop kapitalisten. Zwakke sectoren, dat zijn de sectoren waar de vakbonden zwak staan... Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2006 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
Banneling
|
![]() Eno2
In de zwakke sectoren raken ouderen gewoon aan de dop. Dat is dan een sociaal drama. Bobke Ik zie niet in waarom. De dop van de een is niet hoger dan van de ander. Eno2 Ongevoelige ezel. Ontslagen worden op oudere leeftijd zonder uitzicht op werk aan een uitkering onder de armoedegrens zal geen sociaal drama zijn. Overigens trekken de werklozen met anciënniteit behoorlijk méér. Ik kom daarvoor een gedeelte van een jaar tekort. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2006 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb zo eens een draad geopend van die inhoud, en die werd door de mods in de kortste keren gesloten, wegens verbale burgeroorlog. Op dat moment wordt de werkloosheidsverzekering een privé-verzekering...Die bestaan nu trouwens ook al. Maar ze zijn niet betaalbaar voor lage loontrekkers. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2006 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 |
Banneling
|
![]() Eno:
Citaat: Bovendien kosten oudere doppers behoorlijk minder dan bruggepensioneerden. Bobke: Alleen wanneer het om niet gezinshoofden gaat. In de meeste gevallen kosten bruggepensioneerden zelfs minder dan een werkloze. Op de toeslag die sommigen van de patroon krijgen betalen ze immers belastingen. Ik beschik niet over de nodige cijfers maar geloof helemaal niet dat brugpensioenen onbetaalbaar zijn voor de gemeenschap. Eventueel wel voor de werkgevers. Eno: Leugens. Ik ben gezinshoofd en ik trek 75O E dop. Ik zou wel eens willen weten welke bruggepensioneerde minder trekt. Wel betalen de werkgevers een tijdje mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#828 |
Minister-President
|
![]() Tsjah, en wat is dan precies het verschil met de situatie vandaag?
Trouwens, het argument "criminaliteit" is behoorlijk zwak; een goedkope poging tot chantage om de centen binnen te blijven rijven... Het is niet armoede die leidt tot criminaliteit, maar gebrek aan mobiliteit (of KANSarmoede). Net door die absurd hoge belastingsdruk ontneemt ons "systeem" heel veel kansen aan de zwakkeren in de samenleving. Iemand die alternatieven heeft, zal niet zo gauw naar de criminaliteit grijpen.
![]() |
#829 |
Banneling
|
![]() Maar Bobke toch, overdag deed ik prospectie en 's avonds en 's nachts moest ik de automatiseringsproblemen van de Vlaamse industrie in schema's uitwerken voor constructeurs om mijn materiaal te kunnen verkopen...
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2006 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#830 |
Banneling
|
![]() De werkloosheidsval moet inderdaad opgelost worden, maar niet door de uitkeringen te verminderen of af te schaffen, die toch al onder de armoedegrens liggen. Dat zou immoraliteit toevoegen zijn aan overheidscriminaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb vroeger al eens de opmerking gemaakt dat Nietsche, gefrustreerd door de obstructie die de Overmens aangedaan werd door de ondermensen, in de loop van de geschiedenis, van het fulmineren tegen de ressentimentsmens (de ondermens) zijn levenswerk gemaakt heeft. Nietsche was natuurlijk een proto-fascist (waar ik, ik geef het toe, ook levenslang door gefascineerd ben, maar dan meer door zijn schrijftrant dan door de hoogstaande inhoud). Wat hier op Forum gebeurt, is nog zieliger (en veel slechter geschreven).. Hier zijn het de overmensen, die over job, bezit en rijkdommen beschikken, die afgeven op de ondermens, die weinig of niets heeft of alles kwijt geraakt is. Maar het getuigt in elk geval van evenveel frustratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rector Irene Maes is al snel een natuurlijke dood gestorven vermoed ik. De natuur heeft mijn taak genadiglijk overgenomen. Voor wat Prof Simoens betreft, naast zijn burgerrechten,, had het voor mij niet veel zin ook zijn leven af te nemen. Bovendien ben ik nogal Ahimsa. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2006 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | |
Banneling
|
![]() Eno:
Citaat:
GESTALK |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem dat jij voorstelt, heeft eenveel kortere naam: Dwangmatige exploitatie. Uitbuiting, dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#837 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eno Er bestaan verschillende pensioenstelsels. Het is ingewikkelde materie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#838 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#839 |
Banneling
|
![]() Tiens, dat is raar, ik werd altijd ontslagen of weggeselecteerd bij sollicitaties, vanwege mijn gruwelijk curriculum.
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 november 2006 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#840 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |