![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Man man, waar zal dit eindigen ? ![]() Het is al langer bekend dat de "jongeren" heer en meester zijn in de Brusselse metro. De veiligheidsagenten geven dit zelfs graag toe: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...na13122003_003 Onlangs werd er een rapport gepubliceerd waarin blijkt dat Brussel een van de minst veilige is van Europa. En zelfs indien er een echte agent per wagon aanwezig is zullen de "jongeren" toch maar blijven doen wat ze willen door onze veel te lakse aanpak op justitiebeleid. Arm belgië... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pfff. Dat ze mij maar eens komen betasten. Ik wacht erop. Ze zullen het wel geweten hebben. Waarom kiezen ze toch nooit eens een eerlijke prooi uit? Zoals mij. C'mon pigs, make my day.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() als ze met 17zijn zal je daar weinig tegen kunnen doen denk ik. En zelfs al geef je er enen met je tennisracket een klap op zijn hoofd. Dan heb je nog veel kans dat je zelf mag gaan zitten voor slagen en verwondingen.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Jezus ... waar moet dat heen in Europa ...
iemand zin om mee naar Nieuw Zeeland te trekken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Weinig kans, vooral als ze "eerst" aan de daders vragen of het slachtoffer iets misdaan heeft!! (eigen ervaring)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() criminele jongeren is helaas niet enkel een grootstad probleem meer, het probleem breidt ook uit naar de "veilige" provinciestadjes.
Ik ben ongeveer een week geleden nog "overvallen" door 2 jonge criminelen om 20.00 uur 's avonds in het centrum van een "veilig" provinciestadje in de Kempen ... Ze hadden het op mijn portefeuille gemunt, gelukkig werd ik snel ontzet door passanten die onverwacht opdoken, waarop de jongeren de vlucht namen (na me eerst nog te hebben toegeroepen dat ze de volgende keer mijn keel zouden oversnijden) De enige manier om dit in te dijken is zeer streng op te treden tegen deze "kleine" criminaliteit (die zeer snel kan uitgroeien naar grote criminaliteit indien ze onbestraft blijft) De politie onderschat vaak echter dit soort criminaliteit en de impact op het slachtoffer : in mijn geval heb ik wel een aangifte gedaan bij de politie, maar die heeft enkel (voor zover ik weet ) een bericht rondgestuurd naar de patrouilles, zonder echter een officieel PV op te stellen. dus volgens de officiele overheidstatistieken is er niets gebeurd ? Sindsdien voel ik mij niet gerust wanneer mijn kinderen (opgroeiende tieners) 's avonds alleen in de stad rondlopen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Effe ontopic: Zoals Mare wacht ik ook op zo'n bende zeikerds, alhoewel 17 wel veel is, dus de eerste zullen het helaas niet overleven, en dan komen de goedsnieuwspraters en het CGKR weer op je dak zitten... kansarme losers
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tja, als je zo een groep van 17 ziet afkomen....Gewoon rustig je gazetje lezen en niet in de ogen kijken. En toch proberen de leider te herkennen (ge weet wel hoe dat moet). Als het die is die je gazetje komt ambeteren : aanpakken (als ge kunt èh). Als het nen andere is : rustig proberen blijven.
Als je de leider kan aanpakken is het ok. In het andere geval misschien ook maar minder kans op overleven als dan de rest van 16 op je afstormt. Je moet op de één of andere manier respect afdwingen. Da's de enige manier. Laatst gewijzigd door Bijter : 14 november 2006 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op de metro in Brussel heeft een groep van zeventien jongeren een 27-jarige vrouw aangevallen. Het slachtoffer werd geïntimideerd en geslagen. De jongeren zijn allemaal tussen 13 en 17 jaar oud. De politie heeft hen meegenomen. Sommige jongeren zijn ter beschikking gesteld van het jeugdparket. Geen nood, ze hebben al een ticket gekregen om naar de EK-kwalificatiematch van woensdag in het Koning Boudewijnstadion tegen Polen te gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() De Belgische wetten zijn heel ingewikkeld en het Belgisch gerecht is onberekenbaar. Waarom denk je dat omstaanders niet tussenbeide komen als er zich zoiets voordoet als een geval van agressie. Als je de agressor verwondt sta je zelf voor de rechter om uw prijs in ontvangst te nemen!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 14 november 2006 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nu een vraag stel zo een vrouw die wordt aangevallen haalt een blaffer naar boven en begint te dreigen en schiet 'per ongeluk' één dezer heilige boontjes neer wat gebeurt er dan? (De juristen onder ons?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En hoe gaan we de vogelvrije gebruikers van het openbaar vervoer verdedigen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
-rellen in migrantenwijken, auto' en bussen in de fik steken. -De vrouw in kwestie, als ze al aan de rest kan ontsnappen, vervolgen voor moord en een gigantische schadevergoeding voor de familie van de overleden jongere. -Een nog strengere wapenwet, enkel nog wapens voor criminelen en flikken. (of is dat hetzelfde?) -Extra individuele begeleiding voor probleemjongeren. Iets in die richting?
![]() |